Po zkušenostech z klasického hliníkového gravelu se 40 mm plášti jsem na své využití hledal něco pohodlnějšího. Koupil jsem ve výprodeji tento čínský zázrak, a postupně ho přebudoval. Cíl byl pod 10 kg a 20 tis. S cenou jsem se vešel, s hmotností těsně ne, ale i tak jsem spokojen. Nedrncá to, jde za pedálem i nějaký ten cyklovandr to zvládne.
(vloženo 3.7.25)
| Značka | SAVA |
| Model | Fjoll 2.0 |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | 19 |
| Hmotnost | 10,5 |
| Rám | China Carbon |
| Vidlice | China Carbon |
| Hlavové složení | Integrované |
| Kliky | Prowheel 170 mm |
| Středové složení | Pressfit |
| Přesmykač | Zrušen |
| Měnič | Deore 11s |
| Řazení | Deore 11s |
| Převodník | Zrace 38z |
| Kazeta | Force 11-50 |
| Řetěz | Sram |
| Náboj přední | Force Team Boost |
| Náboj zadní | China konusáček |
| Brzda přední | Shimano BR-MT200 |
| Brzda zadní | Shimano BR-MT200 |
| Brzdové páky | Shimano BR-MT200 |
| Ráfek přední | Kootu Alloy |
| Ráfek zadní | Kootu Alloy |
| Pedály | SPD 520 |
| Řídítka | China Carbon |
| Představec | Giant 70 mm |
| Sedlovka | China Carbon |
| Sedlo | Specialized Phenom Comp |
| Pláště | Continental RaceKing 29x2.0, bezduše |
Řidítka vypadají karpály-friendly, což chápu, zejména na dlouhých štrekách. Hele mně se to kolo líbí, snad bych dal jen delší krk. Tak ať slouží a těším se fotky z cyklovandrů!
Vím, vypadá to netradičně, ale přesně to byl můj cíl. Všem mohu tento typ řídítek doporučit. To pohodlí je opravdu návykové :)
Wakizashi: kdyby se na ně dospod přidělaly dvě mačety, tak to bude mít ideální tvar na sekání vegetace kolem pěšinek :-D
A tenhle uživatel asi neslyšel o stehně nabodnutém na řidítka bez koncovky:
Jina ridla " vic gravel friendly"
Teda proti gustu žádný dišputát, ale kdybych toto viděl v reálu, tak si ťukám na čelo.
dokonaly
Za mě tedy hodně povedený prasopsék! Tu máš pět, ať dělá radost a drží pohromadě! ;-)
Krásně funkční stroj za pár peněz, to se mi líbí. Kvůli dětské sedačce jsem místo gravela také skončil na rigid 29" a s 2.35 pláštěma s insertama je to také minimum pohodlí, aby mě na tom bavilo jezdit v terénu. Inserty to zase o kus posunou.
Největší otazník jsou kola, minimálně na dětské Sava Barn to jsou strašně těžký šmejdy…
Nic ve zlém, ale Radegast je nejlepší podchlazený, takže nikam nevozit, hned vypít… :)
To je rigid jak vyšitej. A ty rodila bez dropu, jak s rohy.
Pánové, co se řídítek týče, tak jsem hledal něco na MTB brzdy a řazení jako je Surly Corner Bar, které jsou však ocelové, drahé a těžké. Chtěl jsem hliník, ale Číňan to dělá jen z karbonu. Trochu to pruží, ale snad to vydrží. Pohodlí a úchopy jsou jak píše Kamaro, na míle vzdálené od rovných rodel a sedí mi více než Ritchey Venturemax, které jsem měl na minulém gravelu. Skoro pořád používám spodní úchop, což dříve nešlo. Nahoře jsou dostatečně široké pro vzpřímený úchop i umístění brašny.
Vypadají prakticky jako Surly, až na tu tlustou část pro představec, a ty jsou megapohodlné.
coufy: Ty rodla se z hlediska úchopů budou více blížit silničním řidítkům než rovným… Umožňují úzký úchop v rovné části (jako na beranech nahoře), umožňují úchop v podélném směru za ty růžky (ekvivalent držení za silniční páky) a potom podélný úchop (obdobný jako za spodky silničních rodel s nulovým dropem), což je poloha kde jsou brzdy.
Na rovných MTB řidítkách máš v podstatě jen jeden úchop – široký v rovné části – což bude úplně jiných úchop než ti umožní tato řidítka. Jinak už je to jen improvizace (pokud nemáš vnitřní nebo klasické rohy).
Nic proti,ale ta rodla už se pomalu blíží k rovným.
Jakoby návrat k full HT.
Pokud ti to takhle vyhovuje,tak v pořádku.
Ať slouží.