mezi Ženevou a Lousanne, Ženevské jezero na dohled
cyklotrasa podél železnice poblíž Chavornay
švýcarské značení nemá chybu. Když jsme podle těchto šipek začínali jezdit někdy před 25lety (tehdy ještě bez navigace), tak jsem z toho byl nadšený.
u Lac de Neuchatel
kulinářská reklama
Hagneck (Lac de Bienne)
most pře Aare u Buren (v řece se lidi běžně koupou)
Rafz (už kousek od Německa a je to znát jak na architektuře, tak na chování lidí)
trocha historie, švýcarsko- německou hranici jsem nakonec to dopoledne přejel pětkrát
Neuhausen, jedno z hodně známých míst s možností dobíjení, výhled na Rýnské vodolády
Rýnské vodolády
Singen kašna
Sipplingen, Bodamské jezero
Uberlingen - stále turistická oblast na břehu Bodamského jezera
jeden z trajektů
basilika v Ottobeuren (Německo)
tak tady asi nedobiji
Bad Worishofen - otužovací lázeň
Landsberg am Lech - svačina
Landsberg am Lech - střed města
Riedenburg
Burglengenfeld
Ano, bylo to pomalé, ale útěchou mi bylo alespoň bezproblémové zrychlení když bylo počasí příznivější – posledních 24 hodin (kdy už jsem spěchal na vlak) konečně nebylo problémem dát 340km, to už jsem ale jel výhradně po asfaltu (což v Německu plném cyklostezek není zrovna jednoduché). I tak počítač ukázal při nájezdu 1780km celkový jízdní průměr jen 15,5km/hod :)
Překvapení cestou:
- četná rýžová pole ve Francii (placatá pobřežní oblast na jihozápadě, řada zavlažovacích kanálů), pak jsem je zahlédnul i ve Švýcarsku
- ornitologický ráj u JZ pobřeží Francie
- Mont Ventoux je fakt bomba, bohužel jsem jel nahoru v silném oparu (pozdě odpoledne), takže viditelnost okolí nebyla nic moc
- francouzské jaderné elektrárny na pobřeží a pak podél řeky Rhony (kde se střídaly s hydroelektrárnami)
- velké množství plavebních kanálů (dopravní, zemědělské i turistické využití) v jižní Francii
- koupání lepší v jezerech a řekách (Francie a Švýcarska) než v moři
- poslední noc při průjezdu Německem jsem skoro nepotřeboval přední světlo, protože to je jedna velká vesnice s trvale zapnutým veřejným osvětlením. Respektive na celou noc mi stačila jediná 18650 baterka. Poslední etapa byla taky jediná, kdy jsem jel po silnicích (protože jsem spěchal). To bych si přes den vůbec nedovolil. Většinu trasy jsem strávil na štěrku (když už jsem bral ten štěrkolet), po příletu na letišti nafouknul kola na necelé 2 atm. (pláště 40mm) a tak to zůstalo celých devět dní. I tak jsem byl dost vyklepaný. Kromě poslední etapy napříč Německem (kterou si vynutily náhlé okolnosti) celá trasa předem naplánovaná na mapy.cz režim „cykloturistika“ – mám dojem že v tomto režimu se snaží vyhnout asfaltu jak jen to jde a plánovací algoritmus v preferencích rozhodně nemá „minimalizovat vzdálenost a převýšení“.
(vloženo 27.6.25)
Č.12 hodně zajímavá kašna.