montážní koutek na letišti v Gironě
o půlnoci před kostelem v Gironě ani noha, zato hlavní třídy byly plné lidí (noc ze soboty na neděli)
ráno Pyrenejský hřeben na obzoru
směr Francie, už proti slušnému větru
divadelní museum Salvatora Galího ve měšstě Figueres
zemědělská krajina protkaná zavlažovacími kanály
Capmany - španělská vesnička
Perpignan = první větší město ve Francii pevnost
Perpignan centrum
Le Balcares - poprvé u moře
Narbonne
Portiragnes - jeden z mnoha kanálů nyní především pro rekreační lodě
Agde
na pobřeží mezi Agde a Sete
protipískové plůtky
blízko Frontignan
Motpelliere
Motpelliere
Motpelliere
Motpelliere
pláž u La Grande-Motte, konečně je i někdo ve vodě
Le Grau du Roi - ornitologický ráj pokračuje
Aigues-Mortes
silnička u Saint-Gilles - s těma čarama se to občas nepovede
Arles - arena po Římanech
katedrála v Arles
most přes Petit Rhone u Arles
most přes Rhonu u Tarasconu
hrad v Tarasconu
Avignon
Papežský palác
teď už jen nahoru
Týden dovolené na kole. Využit let Pardubice-Girona, přeprava kola stála 1800Kč, bonusem byla právě probíhající aviatická pouť v době odletu.
Kromě průjezdu Německem jde o spojení několika dálkových tras – nejprve Eurovelo 8, pak Via Rhona, pak ve Švýcarsku cyklotrasa č.5 Mittelland Route.
S návratem jsem se oproti plánu o jeden den opozdil kvůli silnému severovýchodnímu větru první čtyři dny (který vadil hlavně při jízdě po pobřeží na jihu Francie a pak při jízdě podél Rhony), teplotám nad +30 které byly od deseti dopoledne až do osmi večer a kvůli zrušeným vlakovým spojům Mnichov – Praha (západní / bavorský expres momentálně začíná až ve Schwandorfu, tedy kousek od českých hranic).
K záznamu trasy:
227 hodin je celkový čas (začíná sobotou cca 22:00, končí úterým cca 9:00), 114 hodin je doba jízdy. Žádný fofr to tedy nebyl. Převýšení se někde ztratilo při převodech fit-gpx a možná i kvůli tomu, že značnou část trasy ve Francii u moře ukazoval Garmin pár metrů do minusu, z toho se pak asi zblbly konverzní programy (gpx jsem z garmin connect nevydoloval). Ve skutečnosti (když sečtu záznamy) to je 12 000m, tedy celkem rovina protože jediný větší kopec na trase byl ten Mont Ventoux.
Záznam jsem chtěl ponechat vcelku, nakonec je ale rozkouskován (a některé kousky chybí úplně) kvůli tomu, že vždycky, když se navigace zakousla a nechtěla dál, raději jsem záznam ukončil a uložil a až pak začal řešit její problémy. A že jich nebylo málo! Občas samovolně přešla i do jiného jazyka, přidala, změnila a přeházela datové obrazovky, asi únava horkem. Reset a obnova oblíbeného nastavení pak vždycky nějakou dobu zabere a když už to během hodiny děláte potřetí, na ukládání záznamů třeba po 2km se už člověk vykašle.
(vloženo 26.6.25)