bmx20

Přidat foto

Jelo nás přes 600, cyklistů super paráda.

Dnes světová cyklojizda se konala v Praze,bylo to pěkný.

(vloženo 1.6.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
JakeF
JakeF

dnes 12:13

skaj, jestli se trochu pohybujes ve verejnych financich a infrastrukturnich investicich, tak vis, ze tech zminenych par milionu eur jsou na tak velka mesta uplne smesne castky… v Mnichove to stacilo akorat na rozpuleni chodniku na pesi/cyklo a par novych semaforu, rozhodne se tim nevytvorila zadna dedikovana navazujici sit… lidi tam proste jezdit chteji a nehledaji vymluvy

Reagovat
Morchella
Morchella

dnes 12:10

pm74: já ti naprosto věřím, že ve vyjmenovaných městech to jde. Zrovna tak to jde třeba v Neratovicích, v Poděbradech, v Mostě, nebo vlastně všude tam, kde mají místo a to město leží na placce.

Reagovat
pm74
pm74

dnes 12:05

Morchella: peklo patri malovernym. Samozrejme, ze by to slo a jinde to je uplne bezny, viz ta jmenovana mesta, nebo treba Helsinki. Az to jednou bude, ale toho se ja, ani ty nedozijes a bude-li fungovat BF, nekdo se nad touhle diskuzi docela rad zasmeje a nekdo mozna zastydi.

Reagovat
skaj
skaj

dnes 12:04

Tohle povazujes za dolozeni?:) To jsi jeste vetsi kaspar, nez jsem cekal… Tak se podivejme na tvrda data jak infrastruktura ovlivni pocet cyklistu:

Mnichov

investice 1992–2010 cca 32 milionu eur, od te doby 4.5 milionu eur rocne

dopravni vykon cyklistiky narust z 5% v roce 1992 na 22% v roce 2022

Pariz

pekny priklad toho, co by slo udelat s Prahou behem par let, stejne historicke mest, stejne uzke silnice, taky ma kopce, nevybombardovana – ale nema jajinky z ODS:)

investice 150mil eur v letech 2015–2020; 250mil eur v letech 2021–2026

dopravni vykon 2019 5% vs 2023 30%

Jen pro srovnani – ta „ohromna“ investice Parize za deset let je zhruba na urovni poloviny rocniho prebytku hospodareni Prahy za 2024. Tedy plati – penize na to jsou, problem jsou voleni zastupitele.

Reagovat
Morchella
Morchella

dnes 11:57

pm74: cílem je, aby mohly po cyklostezkách dojíždět bezpečně i děti do školy. Pustil bys 13leté dítě dnes sám po Praze na kole?

Už jen to, že o tom vůbec uvažuješ je pro mě nepochopitelné, vlastně i trochu zvrácené. Dítě samo po městě může snad jezdit na kole do školy možná ještě tak na Hanspaulce, ale v centru Prahy?

Bezpečné cyklostezky pro děti, navíc oddělené od provozu v Praze nikdy vybudovat nepůjdou.

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 11:35

skaj, na to pivo jdeme kdy?

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 11:32

A schválně si udělejte stejnej google search na Prahu 1950 a hledejte tam cyklisty…

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 11:30

Mnichov 1950

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 11:30

Amsterdam 1950…

Samozřejmě, když si kluci vyberete zrovna dobu, kdy auta výrazně zlevnily a mohl si je pořídit každý, tak v tý době se přirozeně zrovna víc jezdilo autama.

Reagovat
skaj
skaj

dnes 11:24

Pardon, tohle si ale dovolim oznacit jako lez jako vez a autora jako naivniho lhare vedome zamenujiciho svoje dojmy s realitou:

  • ty nechápeš základní věc, že v těch městech se NEJDŘÍV jezdilo na kolech a přirozeně se tomu infrastruktura přizpůsobila… *

Samozrejme se rad omluvim, popel si na hlavu nasypu, autora teto lzi pak rad na pivo pozvu. Staci to jen dolozit:)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

dnes 11:23

@Kubánec Opět jeden z přínosných a výstižných příspěvku, díky za něj! :-D

Reagovat
Skalv
Skalv

dnes 11:21

a že někdo přes 50–60 lety bojoval proti cyklostezkám v Mnichově a Amsterdamu? to sis tak trochu v zájmu třídního boje zapřeháněl, viď? :))

Nepřeháněl vůbec. Myslíš si, že podle fotky r.1971 si neťukali na čelo, když v ulici, která byla přeplněná auty chtěli ta auta zakázat? Komunisticky chtěli sebrat ulici autům, místo toho aby ji podpořili a přidali pruhy pro auta nebo parkovací místa. Bylo to to samé, čím argumentuješ ty

Viz foto: Amsterdam, Netherlands in 1971 vs 2020

Pokud bys měl pocit, že je to jen jedna „ukázková“ ulice, stačí si otevřít prohlížeč a napsat něco ve stylu:*Dutch cities streets comparison

*

Reagovat
becis
becis

dnes 11:19

@Kubánec já bych z ní udělal samostatnej stát, to by se nám tu v té Praze krásně žilo…

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 11:14

konečně se shodneme… absolutně nemám pochyb, že o komunismu víš víc než já :))

Reagovat
pm74
pm74

dnes 11:12

JakeF: tim prskanim pred 50 lety mam samozrejme na mysli odpor proti planum na regulaci aut v ulicich.

Na ten prvni odstavec ani nema smysl reagovat. Jak te brat vazne? Rozumis aspon necemu? Ne, ty proste jen vrsis dojmy, spradas teorie a fantazirujes o komunismu, o kterem nevis ani to, co jsi se mohl dozvedet v zakladni skole. Nebo spis trollis.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

dnes 10:57

Já bych tu Prahu oplotil. Nikdo dovnitř, nikdo ven :)

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 10:57

pm74, ty nechápeš základní věc, že v těch městech se NEJDŘÍV jezdilo na kolech a přirozeně se tomu infrastruktura přizpůsobila… proti tomu ty chceš nejdřív centrálně plánovat a až POTOM čekáš, že lidi na kolech začnou jezdit

v tom je ten rozdíl, proč jejich města jsou svobodný a tvůj přístup komunistickej…

a že někdo přes 50–60 lety bojoval proti cyklostezkám v Mnichově a Amsterdamu? to sis tak trochu v zájmu třídního boje zapřeháněl, viď? :))

Reagovat
pm74
pm74

dnes 10:53

becis: byl jsi nekdy delsi dobu v Kodani, Mnichove, Amsterdamu ? Radsi to nezkousej, kdysi davno tam zavedli neco podobneho a zije se tam hrozne, totalni nesvoboda a komunismus. Fakt tam nikdo nechce zit.

Ted vazne. Vtipny je, ze podobny hlasy se tam pred temi 50–60 lety objevovali taky, To je jako s kourenim v restauracich. To bylo „bojovniku za svobodu“ a kdo si dnes vzpomene…

Reagovat
Skalv
Skalv

dnes 10:52

už tak se centrum vylidňuje a cena za parkování je i tak dost vysoká, zvlášť u druhého auta

To je právě to, co je cílem. Aby lidé nestáli v centru města s dvěma autama, které tam stojí a zabírají místo. Vlastnit dvě auta je naprosto v pořádku, ale ideální by bylo, abys měl v tom centru města auto max. jedno a to druhé můžeš mít někde na okraji města. Pokud má auto 10 m2 a svoje druhé auto tam má takhle zaparkováno deset lidí, přesunutím těchto aut máš hned 100 m2.

upravit pravidla provozu cyklodoprava vs auta

s jízdou v protisměru souhlas

+abych při jízdě po cyklostezce souběžné s hlavní silnicí měl přednost před vozidly vyjíždějícími z vedlejší

+aby konec cyklostezky nekončil obrubníkem

  • přednost na přejezdu pro cyklisty (můj nápad, jak to vnímám při ježdění po městě. Nevím jestli to někde tak funguje)

ulic máme dost a po všech se dá jezdit na kole

cílem je, aby mohly po cyklostezkách dojíždět bezpečně i děti do školy. Pustil bys 13leté dítě dnes sám po Praze na kole?

radikalne navysit pravidelnou udrzbu verejneho prostoru a cyklostezek

souhlsím, že to je společně s přesvědčením politiků největší problém

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 10:39

no to jsem samozřejmě poznal, že narážíš na mě…

ale kámo, zamysli se trochu… bez nadsázky zníš jak normalizační soudruh, co by chtěl centrálně plánovat a bojovat proti podvratným živlům…

Reagovat
pm74
pm74

dnes 10:37

Zapomnel jsi citovat tu druhou, taky dulezitou cast: „a velka cast z nich zamenuje egoismus za svobodu, nebo „pravicovost“, viz jeden exemplarni priklad zde“

A ano, poznal jsi se dobre.

Reagovat
PavelFiala
PavelFiala

dnes 10:32

Klasická diskuse kdy si každý stojí za svým názorem a není ochotný o kousek uhnout. :)

Tak se taky připojím:

Cyklistika v Praze to není jen cyklostezka podél vody, mám velmi dobře zmapovanou severovýchodní část a dojíždět do práce se dá a dojíždí se.

Rozhodně si nemyslím, že kopce jsou neřešitelný problém, z Troji, Holešovic se dá dostat na kopec tramvají nebo metrem. Z Vysočan na Prosek vás autobus asi nevezme, ale tak se to dá kolem bobovky nebo ulicí Ke Klíčovu.

Při dojíždění do práce nenecháváte svá kola někde u sloupu, ale civilizované firmy mají kolárny, sprchy atd.. Takže u nás dojíždějí i kolegyně na klech za 50tis.

Na druhou stranu, manželku nepřesvědčím, aby jezdila do práce 3km a to má plné skříně cyklistického oblečení pro každé počasí.

Co mě tady překvapuje jsou dohady mezi závodníky a dojížděči co je ta správná cyklistika. Nestačí, že vadíme všem, na silnici překážíme autům na chodníku zase ohrožujeme všechny ostatní. Žádné čisté cyklostezky nejsou, všude musíš dávat pozor na lidi, děti, bruslaře, psy, kočky, hady, tady sesedni, tady veď kolo, pozor tady jede závodník.

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 10:25

becis, kamo, ty pujdes taky ke zdi… moc drahy kolo a jak te tak znam, tak jsi taky specificky typ lidi bez verejnyho zajmu a pracujes pro imperialisty…

Reagovat
becis
becis

dnes 10:21

@pm74 no tak to jsem upřímně rád, že se nic z toho co píšeš v budoucnu naštěstí nestane :)

Reagovat
Morchella
Morchella

dnes 10:18

omezit individualni dopravu / zpoplatnit vjezd aut do centra

– to je asi jediné možné řešení, které mi nevadí

posilit hromadnou dopravu na jeji ukor

  • v centru už MHD moc neposílíš a ani by to nemělo větší význam

zvednout cenu parkovani v ulicich pro rezidenty

  • už tak se centrum vylidňuje a cena za parkování je i tak dost vysoká, zvlášť u druhého auta

upravit pravidla provozu cyklodoprava vs auta

  • to by mě fakt zajímalo, jak se pravidla dají takto upravit. Mě by stačilo, kdyby se zlegalizovala jízda na kole v protisměru, což by mi jen zlegalizovalo moji letitou praxi :-)

dobudovat cyklistickou infrastrukturou, rozsirit trasy a pohodlne a bezpecne propojit stavajici

  • ulic máme dost a po všech se dá jezdit na kole

radikalne navysit pravidelnou udrzbu verejneho prostoru a cyklostezek

  • když nejsou peníze ani na úklid
Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 10:09

‚Praha, jako ekonomicke centrum statu logicky pritahuje specificky omezeny typ lidi, jejichz cilem uplne neni „verejny prospech“‘

ty jsi fakt neuvěřitelně sebestřednej fouňa, ten spasitelskej komplex z toho vyloženě stříká…

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 10:06

tak už i třídní boj bychom měli, to bylo rychlý…

Reagovat
pm74
pm74

dnes 09:56

  • radikalne omezit individualni dopravu / zpoplatnit vjezd aut do centra a zaroven zvysit pocet P+R
  • posilit hromadnou dopravu na jeji ukor
  • zvednout cenu parkovani v ulicich pro rezidenty
  • upravit pravidla provozu cyklodoprava vs auta
  • dobudovat cyklistickou infrastrukturou, rozsirit trasy a pohodlne a bezpecne propojit stavajici
  • radikalne navysit pravidelnou udrzbu verejneho prostoru a cyklostezek

Nez se tu zacnou objevovat radobypravicovy blaboly o „komunismu a nesvobode“, tak podobna opatreni udelali kdysi davno v Holandsku, Dansku, nebo Nemecku proste typickych komunistickych statech, kde se lidem zije opravdu zle. Kodan, Mnichov, Amsterdam – horsi mista pro zivot fakt nejsou.

Ale muzete byt v klidu, nic z toho se v dohledne dobe nestane, protoze jsme porad divoky vychod, postkomunisticka zeme, ale to nekteri tady nechteji slyset. Praha, jako ekonomicke centrum statu logicky pritahuje specificky omezeny typ lidi, jejichz cilem uplne neni „verejny prospech“ a velka cast z nich zamenuje egoismus za svobodu, nebo „pravicovost“, viz jeden exemplarni priklad zde.

Reagovat
becis
becis

dnes 09:27

@pm74 tak to je mi jasné, ale to nic nemění na tom, že mi na to nikdo nikdy neodpověděl ničím jiným než „musí se stát celá řada kroků“, což je odpověď které neobjasňuje vůbec nic.

To také můžu říci, že se musí stát celá řada kroků, než se budeme moci na místo určení teleportovat a pak je vlastně celá tato diskuze bezpředmětná, protože nebude třeba aut, MHD ani cyklostezek :)

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 09:27

pm74, znis jako predseda centralne planovaci komise, vsimas si?

Reagovat
pm74
pm74

dnes 09:11

becis: klasicka otazka, ktera neomrzi. Uz jsem ji slysel v tolika variantach a pokazde pobavi. Nejlepsi je v podobe „a kde budete nabijet vsechna ta elektroauta?“

Nejde jen o ruseni parkovacich mist, musela by se stat cela skala kroku. A i kdyby se s opatrenimi zacalo hned, budou se zavadet postupne, bude to trvat roky a lidi budou mit dost casu se prizpusobit. Jestli si to „ruseni“ predstavujes tak, ze se v patek vyhlasi a v pondeli zacne vymahat, tak te muzu uklidnit.

Reagovat
keymaker
keymaker

dnes 09:09

@ esmo a světový den cyklistiky je až 1.10. :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

dnes 09:02

@esmo Krásně shrnuto! :-D

Reagovat
esmo
esmo

dnes 07:54

sem myslel že tu bmx20 chválíte fotky a vy se místo toho zase hádáte o hovně, klasicky :D

Reagovat
becis
becis

dnes 07:47

@skalv jasně tribana by nebyl problém pořídit, ale už doma fakt nemám kam dát páté kolo a navíc ani nechce jezdit na kole za 20k, když jsem zvyklej na lepší.

Btw. pořád jste mi nikdo nevysvětlil kam přesunete ty auta, až se postaví cyklopruh na parkovacích místech :)

Reagovat
JakeF
JakeF

dnes 00:24

Ukrutony, jidlo bude jist i ridic… prumernej ridic s nadvahou dost mozna i vic, nez prumernej cyklista

Argument supersportama je nesmysl, situace tykajici se naprosto marginalniho poctu aut na silnici… A navic zrovna oni zaplati na ty spotrebni dani celkem raketu na najetek kilometr… A zadarmo na ulici to taky moc casto parkovat nenechas…

jestli nekdo mate realny data, tak me opravte, ale ja bych se klidne vsadil o slusnou flasku, ze cyklostezky budou v pomeru na najete clovekokilometry radove drazsi, nez silnice pro auta… a sponzorovat to budou ridici

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 23:52

„U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.“

Pokud bys chtěl dojíždět na kole pravidelně, tak si pravděpodobně časem pořídíš vhodnější kolo. Pokud máš kolo za čtvrt mega, tak zaplatit nějaký Triban nebude problém. Ale spíš to u tebe vidím jako hledání důvodu proč to nejde. Pokud nemáš doma místo na druhé kolo, tak je tento argument relativně legitimní.

Mmch nevím jestli si nepleteš sportovní cyklistiku a commuting. Vtipně vysvětleno zde:

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
vaclaw
vaclaw

2.6.25 23:16

@JakeF: argumentovat D6 je trochu divočina. To je jako říct, že kdyby v Praze byly jenom cyklostezky, tak nikdo autem nejezdí…

Reagovat
Tomstasa
Tomstasa

2.6.25 23:09

@ Becis :

„U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.“

Nevím, na co 99procentního, ale na na 99,9 % ho tam mít budeš. Osobní dlouholetá zkušenost.

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

2.6.25 22:56

Zareagoval bych namátkou na pár maličkostí:

„Na světovou cyklojízdu se v 1,5m praze sejde 600 cyklistů“. Slovy poslíčka z knihy „Vyhoření“ (přečtěte si) – „Proč chodit manifestovat, já manifestuju každý den“ :D Tedy – počet účastníků této manifestace IMHO nijak nekoreluje s počtem lidí, kteří tam reálně mají gule jezdit denně. Co by se táhali na krasojízdu bez provozu… to pro ně musí být nuda :)

K jakovi a jeho argumentaci o zdanění vozidel bych poznamenal:

„…náklady na infrastrukturu se mají platit, auta je platí primárně spotřební daní z PHM“. – To možná, ale infrastruktura a zábor veřejného prostoru jsou různé věci. Můžeš mít dvě stejná auta, která stejně najezdí a zaplatí stejně za PHM, akorát jedno z nich stojí ve vesnici u prahy v průjezdu a druhé trčí celé dny na ulici ve městě. To za mě není stejná situace a PHM by to nemělo končit.

„ale reálně, když řidiči platí spotřební daň, ze který se infrastruktura pro auta financuje, neměla by se ekvivalentně financovat cykloinfrastruktura z daní od cyklistů?“ – Jestli máš na mysli stále jen daň z PHM, tak kolo jezdí podle tebe na co? Na žrádlo cyklisty? A to zdaněné není? :) A trochu ad absurdum – vytáhneme-li z kapsy zdanění při nákupu auto/kolo, kolik miliard proteče nákupy supersportů „na firmu“ ve srovnání s koly? Oni na tom chlapci s autama zas asi nejsou tak špatně jak to podáváš :D Placení daně z PHM fakt není dobrodiní ze strany vlastníků vozidel.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 21:30

tak necekam, ze bychom se shodli…

ale realne si myslim, ze to vidim spravne… ty bojujes za svy zajmy jako nadsenej cyklista a odmitas akceptovat, ze jsi holt v mensine… vetsina lidi bude jezdit na kole jen za slusnyho pocasi a po rovine

nekdy se schvalne rozhlidni v MHD, kolik lidi je starejch, kolik tlustejch, kolik by nejelo na kole kvuli dress codu nebo makeupu… pak vyrad lidi, co jedou dlouhy trasy typu z Jizaku nebo Letnan do centra… zbydou ti nizsi jednotky % potencialnich cyklistu…

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 21:09

Ty proste je trollis, vid? Velky dite.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 20:49

skútry jsou mimochodem podle mě ještě víc nebezpečný než kola, zrovna dneska jsem na magistrále viděl týpka na skútru, jak si dal loktovačku se Škodovkou Citigo, naštěstí to ustál…

neměly by skútry taky dostat komplet oddělenou infrastrukturu? argument vyšší bezpečnosti platí úplně stejně a jejich využitelnost je násobně vyšší pro výrazně větší % populace, než je tomu u kol…

Reagovat
becis
becis

2.6.25 20:43

Jezdím na kole fakt hodně, ale když se pohybuju po Praze, tak opravdu nevidím jedinej důvod proč bych k tomu měl použít kolo, když můžu vzít skůtr, auto nebo MHD.

U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.

Navíc kamkoliv bych potřeboval jet na kole, dojedu smradlavej a spocenej.

Reagovat
becis
becis

2.6.25 20:39

Já jen doufám že tu místní zastánci rušení parkovacích míst, mají taky ten geniální nápad kam ty auta zaparkovat jinam? Plánujete se zrušením parkovacích míst a výstavbou cyklopruhu, výstavbu také parkovacícho domu? :)

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 20:33

kdyz uz jsi vytahnul ten priklad dalnic, koukni na rozestavenou Karlovarskou D6… sice nenavazuje, ale jeji casti jsou vytizeny, protoze tam lidi CHTEJI jezdit

oproti tomu prazsky cyklostezky jsou nevyuzity, protoze krome par podivinu na nich lidi jezdit NECHTEJI… kdyby navazovaly, tak jich urcite bude jezdit trochu vic, ale porad to bude v Praze naprosto marginalni zpusob dopravy

mas to zkresleny tim, ze se ve svy bubline a na BF bavis s nadsenymi cyklisty, ale prumernej obcan Prahy na mestskym kole by tlacil i “kopec” z Mustku na Muzeum

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 20:17

Jak nemusi navazovat? Jezdils v Mnichove, Berline, nebo Vidni? Nebo treba v Kodani? Vis proc tam tolik lidi jezdi na kole? Asi protoze jim nevadi, ze nenavazuji trasy, urcite ne proto, ze navazuji a sit je skvele vymyslena. Hlavne, ze chces seriozne diskutovat…

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 20:08

Kacko, buď v klidu, alternativa pro Rekola není a nikdy nebylo auto, ale MHD… na Rekolech lidi jezdí většinou přibližovací trasy po centru v délce pár km, co by jinak jeli tramvají

a cyklostezky nemusí navazovat, v přehledných a míň frekventovaných úsecích se dá normálně jezdit po silnici, běžně to dělám…

Reagovat
hawrda
hawrda

2.6.25 19:51

Mě tedy samozřejmě bavi jezdit na kole a obcas jedu i do prace, pokud jsem chvili na jenom miste, ale jedu jen proto, abych se odpoledne projel někde kolem města.

Jenom tam a zpět bych se na to vyflaknul.

To raději MHD či vozidlo.

Po změně casu už vůbec.

V zimě bych to jako městské priblizovadlo nepoužil, ani kdyby byly cyklostezky ze zlata:).

Jinak ale v zimě normalne ve volnu jezdím pokud není sajrajt.

Reagovat
Kacko
Kacko

2.6.25 19:32

JakeF: Znám spoustu lidí co je pustí MHD, co je vozí autem a co by je pustili kdyby to bylo bezpečné stejně jako MHD/auto. Cyklostezky v Praze vedou odnikud nikam, i ty existující nejsou moc bezpečné. Potřebuješ se z domu dostat do práce, školy, obchodu, na poštu atp. Zato skoro každou ulici lemují zaparkovaná auta co zabírají víc prostoru jak chodník nebo případný cyklopruh.

Nebo mi ukaž kudy bys na kole poslal dítě třeba ze Zvonařky na Jiřák? Je to 1,5km vzdušnou čarou.

Jinak 950k rekol když se přesune do aut, tak když to zprůměruju na den, to je 950/365 = 2600 jízd denně v průměru. To je o 2600 méně parkovacích míst, při délce auta 5m a 5m odstupu při jízdě v koloně to je 26km kolona jednim pruhem denně. To mi nepřijde málo. A i kdyby třeba polovina jezdila MHD, tak to je pořád 13km kolona a dost zabraných parkovacích míst. Pokud jsou cyklostezky poloprázdné, tak je třeba tam přesunout víc lidí, ideálně z aut ne?

Reagovat
hawrda
hawrda

2.6.25 19:31

Hlavne kolik tech jízd na kolech či kolobezkach uskuteční ozraly cizinci :D.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 19:30

vyuzivani D1 nijak nezarucuje, ze by byly v Praze vyuzity cyklostezky… ty veci vypadaji podobne, ale realne je mezi nima nulova korelace

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 19:28

Zkusim to naposledy: kolik lidi by vyuzivalo dalnici D1, kdyby vedla jen ze Zruce do Humpolce a potom z Jihlavy do Bitese a pravidelne na ni kus skaly zdemoloval nejaky auto? Asi porad nic, co?

15 lety syn chtel jezdit z Palacaku do Libne. Poprosil jsem ho, at to prehodnoti. Nastesti nejezdi. Samozrejme, ze kvuli kopcum.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 19:15

mimochodem, uvedomujes si, jak smesne cislo tech 950k jizd z pohledu Prahy je, ze?

tolik cestujicich ma prazska MHD za den…

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 19:11

a ty fyzicky znas nekoho, kdo by CHTEL svoje 13lete dite posilat v Praze na kole do skoly?

to jsou porad dojmy, jak by bylo super, kdyby cyklostezky byly… a realne jsou existujici cyklostezky poloprazdne v lete, zbytek roku prazdne uplne…

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 19:02

Kacko: jemu to nevysvetlis. V Praze se nejezdi kvuli kopcum. Tecka.

Reagovat
Kacko
Kacko

2.6.25 18:59

JakeF: Jen rekola loni udělala 950 tisíc jízd, o 30% víc jak předchozí rok. Takže to roste, roste to hodně a jak píšeš – na stezkách je pořád kapacita. Takže logická cesta je dostat tam co nejvíc lidí a ulevit přetíženým způsobům dopravy. A napřed musí být infrastruktura aby tam přišli lidé. Děje se to a čísla ukazují, že to funguje. Důvod proč lidé nevyužívají kola víc je, že se bojí řidičů a ta cyklosíť je pořád špatná. Neznám nikoho kdo by pustil 13leté dítě po Praze na kole do školy.

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 18:57

JakeF: V podstate rikas, ze odminovavat pole nema smysl, protoze tam lidi stejne nechodi. Skvelej argument, plne srovnatelny s tvoji kopcovitou teorii.

Podle toho co pises, je jasny odkud vitr vane. Doufam, ze jsi za svoji karieru „zavodnika“ necerpal penize ze solidarniho zdravotniho pojisteni a platis si vse sam. Protoze proc by se meli ostatni skladat na hrazeni lecby tvych zraneni, ktera jsi si zpusobil svym nerozvaznym chovanim na kole?

Reagovat
becis
becis

2.6.25 18:53

Nehledě na to kdo tu má v tomto sporu pravdu, mě ale vždy fascinuje jedna jediná věc a to, že když se někdo snaží dostat auta z města, vždy si k tomu vybere něco co uživatele aut negativně ovlivní. Např. omezení rychlosti na 30 km/h, daň za jízdu do centra města apod.

Porč to neudělat pozitivně a nabídnout třeba MHD zadarmo? Ušetří se spousta peněz za systém lístků/lítaček a jejich kontroly a v té částce jak je MHD dotovaná se to stejně ztratí.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 18:47

vydelecna neni ani zdaleka, jizdne by melo byt drazsi, dneska je smesne nizke…

proc by ale cykliste mela byt jedina skupina, co bude mit infrastrukturu 100% dotovanou z verejnych penez?

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 18:42

ad nabídka a poptávka v dopravě: Myslíš si, že je MHD výdělečná?

Není. Ale dokážeš si představit, že by MHD jezdilo za tržní ceny a všichni lidé, co jezdí MHD by začali jezdit po městě autem?

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 18:39

v centru Prahy bydlim a denne se tu prepravuju snad vsemi existujicimi prostredky…

muj dojem je, ze silnicni sit je pretizena (castecne jak pises, dojizdi lidi ze SC kraje), MHD je pretizena (zvlast rano dost kriticky), ale cykloinfrastruktura zeje prazdnotou, vyjma luftovaci stezky u vody

nedava mi smysl, abychom na natlak 600 kriklounu rozsirovali tu nejmin vytizenou cast spolecneho prostoru

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 18:38

@JakeF: Ano, trh funguje na základě nabídky a poptávky, ale tady se bavíme o dopravě a jak jsem psal, tak tam to dle mého funguje na základě nabídky. Poptávku budete mít vždy.

Proč se v Praze stavělo metro, když se mohla postavit další tramvajová trať? Tou přece lidé jezdili a byla po ní poptávka. Nebo se místo metra mohly rozšířit silnice, aut už tam přece taky jezdilo hodně a po silnicích byla poptávka. Proč se stavělo metro, které v Praze nikdy předtím nebylo? Podporovali všichni Pražané využívající metro jeho stavbu?

Lidi by si sami neřekli, že chtějí metro. Městští plánovači (urbanisté) se vyznají v oboru a vědí, co by bylo pro město dobré. Lidé nemají rádi změny, ale pokud někdo provede dobré změny, tak se velmi rádi přizpůsobí. K tom je ale bohužel potřeba odvážných politiků, kteří se nebojí udělat změnu a prosadit si ji, i když za to budou krátkodobě čelit kritice.

Reagovat
Kacko
Kacko

2.6.25 18:28

JakeF: abys pěší prioritizoval, tak musíš ubrat těm co zabírají místo, tedy řidičum aut, typicky každodenní dojížděče ze středočeského kraje – kam je přesuneš? K tomu jako politik bys měl řešit i zdraví obyvatel a to ti auta celkem kazí, protože kromě toho rakovinného bordelu v létě generují teplo a parkoviště zabírají místo pro stromy a hromadu dalších věcí co by tamním zpříjemnili život.

Jinak nevim kdy naposledy jsi byl v praze, ale kol, koloběžek a jednokolek tu jezdí hromada. To že je nevidíš, protože prostě projedou a vedle ucpaných cest plných aut tak nejsou vidět je věc jiná. Třeba každodenní ucpané Rašínovo nábřeží je reálně jedna tramvaj lidí co zabírá obrovské množství prostoru a vypouští do okolí bordel.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 18:19

Kacko, pesi a MHD mi taky dava smysl prioritizovat… takovych lidi vidim hromadu kazdy den, coz je ve vyraznem kontrastu s prazdnymi cyklostezkami…

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 18:17

survivorship bias, vybral sis zrovna Rychlebky, ktere mely uspech, ale jejich uspech absolutne negarantuje uspech prazskych cyklostezek, to je uplne jina cilovka…

trh funguje vetsinou presne opacne, ze se nabidka tvori na zaklade poptavky… a kdyz vidim, kolik lidi dneska po cyklostezkach v Praze jezdi (vyjma te jedne po rovine u vody), tak evidentne poptavka chybi

nakonec to je videt i na ucasti na tehle natlakove akci… 600 lidi je z pohledu 1,5m Prahy smesne cislo… to je jak kdybychom meli stavet rychlobruslarsky stadion

Reagovat
Kacko
Kacko

2.6.25 18:15

JakeF: no 15let jsem bydlel v centru a jestli Praha pro něco není vhodná, tak to jsou auta. Smrdí, dělají bordel a není tu pro ně místo. Čím víc se jich podaří vytlačit tim líp. Kdo nemá parkování v garáži, tak přes den nezaparkuje před domem, neustálé kolony, smrad, hluk, vibrace z motorů, černé omítky atp. Takže bylo by fajn aby se z daní lidí co tam žijí stavělo to co opravdu potřebují a ne co chce úzká skupina gerontů z ODS a vypatlaná Udžejina.

Jinak v praze je počet lidí v autech v menšině, nejvíc je pěších/MHD a přesto infrastruktura pro auta zabírá víc prostoru. To jen k tvému argumentu „proto nedava smysl, aby se kvuli nim omezovala vetsina“. Aktuálně menšina v autech omezuje většinu, pěší/MHD.

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 18:09

@JakeF: naprosto chapu, ze stat investuje do cykloinfrastruktury ve mestech, kde lidi na kolech jezdi…ti lidi tam plati dane, dava to smysl

Není to dokonalé přirovnání, ale myslím, že podstatu vystihuje: Proč jezdí tolik lidí do Rychlebských hor na kolo? Je to proto, že tam tolik lidí jezdilo a tak se skupina nadšenců rozhodla, že jim tam postaví traily? Nebo nejdřív stavitelé postavili traily a potom tam začalo jezdit tolik lidí na kole?

Myslím, že veřejná doprava funguje na základě nabídky a tu je potřeba rozvíjet. Pokud by existovala rychlotrať Praha-Brno a byla by o hodinu rychlejší než vlak a za akceptovatelnou cenu, jezdil bys vždycky po D1 nebo bys uvažoval nad změnou?

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 18:09

Vzdyt uz jsem to psal a spousta dalsich taky. Naposledy Skaiv pod tebou. Co na tom nechapes?

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 17:50

pm74, jaka je tedy tvoje verze? lidi nejezdi, protoze je cyklostezek malo, a zaplatit by jim to meli ostatni z dani?

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 17:48

@MrtweyUbrus půlka lidí co tam je sedne na kolo jen když se koná tahle paráda.

Ano, to je možné. Ta půlka jsou lidé, kteří by velmi rádi jezdili na kole po městě pravidelně, ale mají strach z pohybu mezi množstvím aut, protože pro ně neexistuje bezpečná cykloinfrastruk­tura. Takto mají možnosti si to aspoň jednou za rok zažít. Můžeš si to příští rok taky zkusit ;-)

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 17:45

Tobe proste nestaci naznacit. Psal jsem ti to x postu zpatky v primeru s doktorem a kousek pode mnou to dorekl skaj. Rozjizdis tu bizarni teorie o zdaneni cyklistu a pricinach nizke cyklodopravy v Praze kvuli neochote lidi jezdit do kopce a chtel bys seriozni diskuzi. Ty jsi tak mimo, ze jakakoliv argumentace nedava smysl.

Reagovat
Janouch
Janouch

2.6.25 17:44

to se pořád tahle nasírací akce ještě koná?? Ja myslel že už dostali rozum …

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 17:41

naprosto chapu, ze stat investuje do cykloinfrastruktury ve mestech, kde lidi na kolech jezdi… ti lidi tam plati dane, dava to smysl

bohuzel Praha na kola vhodna neni a krome par ukricenych nadsencu v ni nikdo na kole nejezdi, maximalne nejkratsi cestou ven… proto nedava smysl, aby se kvuli nim omezovala vetsina

v Mnichove jsou extremne siroke ulice, ze se tam vejdou cyklostezky vetsinou jako soucast chodniku… a mimochodem, sice tam jezdi na kolech dost lidi, ale porad ma vetsina lidi i auta a vyzaduji pro ne funkcni sit silnic

Reagovat
Skalv
Skalv

2.6.25 17:31

JakeF, proč tedy zdanění cyklistů už neexistuje v cyklisticky vyspělejších státech jako je Dánsko, Švýcarsko či Nizozemsko,… kde se pro kola staví obrovská podzemní parkoviště. Nebo o takovém státu víš? Jak to funguje v Mnichově?

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 17:24

kdyby to tak bylo, tak me hrave preargumentujes k tematu a nemusis se snizovat k ad hominem

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 17:21

Takhle nejak to vypada, kdyz ego prerusta schopnosti. Asi te to prekvapi, ale jsou veci, kterym nerozumis. To neni invektiva.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 17:14

pm74, tvoje invektivy ad hominem jsou uz trapny

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 17:14

spis se tim kluci strilite do vlastni nohy, kdyz ridici teda evidentne odvadi dost, zatimco cyklisti nic

jak teda za svou infra budou ekvivalentne platit cyklisti? nebo jim to ma zasponzorovat nekdo jiny?

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 17:07

JakeF: Sice jsem se zarek, ale tohle si zaslouzi. To jenom trollis, nebo to myslis vazne? Kdyz tady ctu ty tvoje vylevy, rikam si, co vsechno jsme v nasem skolstvi udelali spatne. Podle tebe asi to, ze neni komplet zpoplatneny, ale obavam se, ze v tvem pripade by to stejne nepomohlo.

Reagovat
skaj
skaj

2.6.25 17:01

JakeF: Z tech spotrebnich dani jde na infrastrukturu kolem 10%… A z toho se podle tebe stavi a opravujou mestske ulice?:)

Fakt se radsi dovzdelej, zkousis to tady uhrat polopravdama selskyho rozumu, ale realne placas uplne nesmysly. Neni se za co stydet, urbanismum a spol. jsou normalni veda, takhle jak to zkousis, se k nim pristupovat neda, teda pokud nechces byt jen k smichu… To je jak diskutovat s plochozemcem o druzicich…

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:52

paráda, takže hned máme kde vzít na výstavbu P+R parkovišť, parkovacích domů a nových silnic pro auta… stačí na to alkovat i těch zbylých 91 %, co řidiči aut zaplatili…

jak teda zdaníme cyklisty, aby bylo ekvivaltentně kde vzít na cykloinfrastruk­turu?

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

2.6.25 16:50

Jen 9% z vybrané spotřební daně z paliv jde na silniční infrastrukturu. 91% jde jinam.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:41

no asi nejsou, když nejsou peníze ani na ty P+R parkoviště…

ale reálně, když řidiči platí spotřební daň, ze který se infrastruktura pro auta financuje, neměla by se ekvivalentně financovat cykloinfrastruktura z daní od cyklistů?

Reagovat
Aww
Aww

2.6.25 16:38

Problém nenavazující cykloinfrastruktury v Praze je, že na ni totálně nejsou peníze? :))

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:21

kolik cyklistů je ochotno platit za parkování kola a daně za každý najetý kilometr? pak by se ty cyklostezky hned snáz stavěly…

Reagovat
Aww
Aww

2.6.25 16:15

Pro zábor místa bych jako metriku radši použil MHD. Nicméně tu rovinu bych používal až ve chvíli, kdy by se hypoteticky auta konstruovala pro optimalizaci vnitřní/vnější prostor, což se neděje, ergo takové věci většinu lidí nezajímají. Když jsem v posledních letech po intravilánu na kole jezdil 50–60 denně, vyhrávám něco? Můžu nějaký auto za odměnu odvézt z Vinohrad za Prahu a nechat tam? Anebo nějakému nepraktickému autu zakázat vjezd? Ne, radši bych si nenárokoval místo a smířil se s tím, že se do Prahy auta nevejdou. A když se řeší P+R nebo parkování pod zemí, končíme u toho, že lidi nejsou ochotni platit za parkování tolik, aby mohlo vzniknout.

Účelem cyklojízdy nebylo blokovat auta. Jestli na to koukáš takhle, tak víc chápu potřebu si ten kousek města vyargumentovat.

Reagovat
hawrda
hawrda

2.6.25 16:15

Parkovani v Praze platime.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:11

kamaro, samozřejmě, naprostý souhlas… náklady na infrastrukturu se mají platit, auta je platí primárně spotřební daní z PHM… jak je budou ekvivaletně platit kola, abychom měli z čeho stavět cyklostezky a parkovací domy pro kola?

Reagovat
kamaro
kamaro

2.6.25 16:09

JakeF: Tak když si to auto zaslouží zabírat tu plochu v centru, tak ať jeho majitel za tu zabranou plochu platí.

Tady nikdo asi nebojuju proti zásobování, údržbářským dodávkám a pod., ale proti přepravě osob s příručním zavazadlem.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:05

Můžeš jít blokovat auta na cyklojízdu, už vás tam pak bude 601 :))

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 16:04

Jo, presne tohle rekni svemu doktorovi. Omg.

Koncim.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 16:00

aha, takže klasickej způsob diskuze… argumenty nemáš, ale budeš se ohánět autoritou… samozřejmě pečlivě vybranou tou, která zrovna podporuje tvůj postoj

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 15:57

JakeF: na tohle asi nemam trpelivost, pust si na YT neco souvisejiciho od Gebriana, nebo se pohrabej v datech z IPRu. Kdybys chtel, mohl by ses neco dozvedet, alo to bys nesmel byt v tom jajinkovskem modu. Taky cpes svemu ortopedovi svoje predstavy o pricine nemoci a idealni lecbe?

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 15:48

pohled na zabírání místa je samozřejmě validní a bylo by super, kdyby lidi nejezdili autem do centra zbytečně (= existovaly větší P&R parkoviště a MHD s kapacitou ty lidi pobrat)…

ale taky máš alternativní pohled na zabraný místo z pohledu člověkokilometrů… typický auto najede cca 20k km ročně, městský cyklopřibližovadlo kolik? 2k? spíš ani to ne… takže si auto z tohohle pohledu „zaslouží“ zabrat 10× víc místa než to kolo

a k tomu autem často jezdí víc věcí, nebo se převáží věci, co na kole neodvezeš… což ten poměr dál posouvá ve prospěch auta

Reagovat
kamaro
kamaro

2.6.25 15:43

Souhlasím s tím, že my jsme z hlediska cyklodopravy rozvojová země. V těch rozvinutějších zemích se na kole jezdí daleko více, i když životní úroveň je vyšší, počasí mnohdy horší a terén kopcovitější.

Třeba ze Skandinávie si můžeme vzít příklad:

  • zpoplatnění vjezdu do centra měst autem
  • budování P+R parkovišť na periferii s přestupem na MHD
  • ubrání prostoru pro statickou dopravu a zvětšení prostoru pro cyklisty a pěší
  • potřebný je i mobiliář pro cyklisty – stojany na kola a pod.

Potom to může začít fungovat. Ale pokud mám jet někam kde mě budou auta vytláčet ze silnice a před úřadem nemám kde kolo bezpečně uložit, tak na kole nepojedu.

Reagovat
JakeF
JakeF

2.6.25 15:43

hromada tras, stačí nemít cestu přímo po metru, nebo jet mimo špičku… teď jsem se potřeboval v sobotu večer dostat MHDčkem z Dolních Počernic zpátky do centra, to byl extrémní porod… alternativa k busu byl samozřejmě taxík, ale ten potřebuje úplně stejnou silnici…

nebuď autista, moc dobře víš, kterou cyklostezku jsem myslel, protože je to jediná cyklostezka v Praze vytížená tak, že má její existence smysl…

Reagovat
vaclaw
vaclaw

2.6.25 15:43

Ono se taky snadno argumentuje tím, že auta jsou upřednostňovaným osobním dopravním prostředkem, když je tomu přizpůsobená infrastruktura. Čistě racionálně vzato v autě pro pét lidí se statisticky přepravuje 1.3 člověka. Město prostě není nafukovací a místa v něm je málo. Proto dává smysl ho optimalizovat menším dopravním prostředkům. Když si na to lidi zvyknou, bude líp ;)

Reagovat
Aww
Aww

2.6.25 15:39

To není nekonzistence, si ideálně přečti statistiky a pochopíš tu pointu, případně vysvětlím: Auta zabírají ranec místa, je jich v Praze registrovaných přes milion, denně jich dost dojíždí. Zároveň auto denně v Praze používá výrazná menšina obyvatel. Tedy, jsou auta, která zabírají místo a denně nejezdí – a je jich hodně. Lidé, kteří je vlastní, se na denní bázi pohybují jinak. Nic to nemění na tom, že tato auta zabírají hromadu místa. Najdeš to jako „dopravu v klidu“, je potřeba ji nějak na úrovni města řešit – a obsahuje to i auta, která jezdí pravidelně, ano. Je jasnější, že tam ten rozpor není?

Nemyslel jsem, že si to budem muset vysvětlovat, tak jsem psal zkratkou, pardon.

Reagovat
pm74
pm74

2.6.25 15:37

Ty si proste s tim urbanistickym kutilsvim nedas pokoj, co? Kde v sirsim centru Prahy nema MHD dobre spojeni?

A podel vody fakt nevede jen jedna cyklostezka.

Reagovat

Další galerie z kategorie

bmx20 142
zbyslavjak 4
bmx20 9
Mohy 31
Crazymore 4
hawrda 17