Po letech na 27,5” trail fullu to chtělo změnu a trochu víc XC kolo na ježdění kolem komína. Tallboy nebyl k sehnání, Transition se mi vždy líbil, tak Spur nakonec vyhrál. Plán postavit to jako budget bike a přeházet ze starého kola co jde, vzal opět za své. Zůstalo řazení, řidítka a sedlovka, která mohla zůstat jen díky Asasinovo magii.
Jede to pěkně, kola od Toma jsou skvělá, tuhá a váží 1430 g. Po letech na Magurách trochu změna na poli brzd a Intend představec je krásný a váží jen 85g. Rám je pocitově trochu měkčí do boku než jsem byl zvyklý (aby taky ne, když váží jen 2.6 kila), ale nahoru to jede snad i líp než VPP. Dolů naopak trochu víc drncá, pořád je to spíš XC než Trail kolo, ale zvládne hodně. Komín pod představcem se ještě bude řešit až bude posed finální. Váha komplet s Fidlock základnou, nářadíčkem (Daysaver), CO2 pumpou a bombičkou 12.09 kg.
(vloženo 16.5.25)
Značka | Transition |
Model | Spur V2 |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11.86 kg |
Rám | Transition Spur V2, 120 mm, Ride Wrap folie |
Vidlice | Fox 34 Performance Elite FIT4, 130 mm |
Tlumič | Fox Float DPS Factory, 190x45 mm |
Hlavové složení | Cane Creek 110, karbonové podložky Tune, karbonové víčko Beast |
Kliky | Race Face Era, 170 mm |
Středové složení | Race Face Cinch BSA |
Měnič | Sram XX1 AXS |
Řazení | Sram AXS |
Převodník | Race Face NW, 32T |
Kazeta | Sram X01, 10-52T |
Řetěz | Sram X01 |
Náboj přední | DT 350 SP |
Náboj zadní | DT 350 SP, 36T |
Brzda přední | Hope E4, Magura Storm SL.2 180 mm, titanové šroubky |
Brzda zadní | Hope E4, Magura Storm SL.2 180 mm, titanové šroubky |
Brzdové páky | Hope XCR Pro, karbonové páčky, hliníkové šroubky |
Ráfek přední | EIE A29C30D28 SL, paintless, bez děr |
Ráfek zadní | EIE A29C30D28 SL, paintless, bez děr |
Dráty | Sapim CX Ray vpředu, kombinace CX Ray / CX Sprint vzadu |
Pedály | Shimano XTR 9100 |
Řídítka | Race Face Next R |
Představec | Intend Grace FR 35mm |
Sedlovka | Rock Shox Reverb AXS 170 mm snížený na 150 mm |
Sedlo | Ergon SM Enduro Pro, titanové ližiny |
Pláště | Specialized Ground Control Grid T7 29x2.35” / Fast Trak Grid T7 29x2.35” |
Kulasek: máš to fakt pěkný! Oranžová k tomu vypadá super! Ale sakra kde jsi nabral kilo proti mě? :0) Ta 34 je SC?
Jednoho Spura jsem si taky postavil na ježdění po Brdech. Pojal jsem to hodně do XC a dostal jsem se na 10,8 kg včetně pedálů a teleskopky. Všechny komponenty jsem přeházel z XC hardtaila.
Z kola jsem nadšenej jak malý děcko. Do kopce sem pomalejší tak o 10% ale z kopce je to mazec a fun faktor je neskutečnej. Zase mám po letech ježdění na XC hardtailech pocit že jezdím na poctivým horským kole.
TK75: a to je tam 130 jen proto, že byla na mtbclassicparts skoro zadarmo. :-D
LM: Ne, díra tam není a drží se tam voda, ale vadí to zatím jen při mytí. Celkově je ale zpracování a návrh rámu ve srovnání se Santa Cruzem o něco horší.
Nr.4: Pěkné. Má to ve „vaničce“ vespod u tlumiče nějakou odtokovou dírku?
suslos: Pokud ti ten rám na fotkách připadá bílý, tak si pošteluj barvy na monitoru nebo telefonu. Je to šedá (Hazy Grey) :-)
Líbí moc…tahle geo okolo 66, k tomu GC plus FastTrak a slusny vyplety.To je perfektní kombinace (mám to u Nordestu) Jezdil jsem tam i 120 Sida, ale přišel mi pro tu geo málo.Pike o dost lepší.Takže se mi líbí ze tam máš 130 Foxinu.
Parada:)
Díky :0) Z brzd jsem nadšený, na XC mají výkonu až až, páka jde lehce, je příjemná do ruky, tělo nepruží jako Magury, dávkování je super. Bitepoint je dost blízko řidítek a mrtvý chod je větší, ale nic co by nešlo vydržet. Nastavení jako si pamatuju z Tech 3 E4/X2, které jsem kdysi dávno koupil od Kubánce, mi nijak nechybí. Proti Tech 3 je páka příjemnější bez rukavic. Skoro uvažuju o Tech 4 V4 na sjezďák, ale momentálně to není moje priorita.
Bílej Spur je Top! Moc pěkný, ať slouží a dělá radost! :-)) 5*
Jak jsi spoko s brzdami? Především s ergonomií a „silou“ pák? Asi nemáš porovnání s klasickými T4V4/T4E4 vid? Připradně staršíma T3 pákama.
Super, trochu to kazí ten kashima tlumič, ale jinak fakt pěkný. a lehoučký.
Dazz: ano, je to takto standard a byl to jeden z hlavních důvodů proč jít právě do Spura. Vnější vedení brzdy mám na sjezďáku a tam je to podle mě ještě důležitější než na XC.
Kolo parádní, ale vedení zadní brzdy vně je takto u Spuru standard ?
Nějak se mi to na tom Spurovi moc nelíbí.