Drátový počítač Cateye-mity
Šroubovací pastorek sachs maillard 7s 13-28
V roce 1993 jsem si nechal u firmy Bareš postavit rám na míru na moji výšku 186cm.Postupně v rámci tehdejších finančních možností jsem pořizoval komponenty a kolo postupně kompletoval. Původně na něm byly zapletená kola na nábojích čz a ráfcích remerx aero. Ale když začaly na zadním kole praskat dráty,tak jsem obě vyměnil za kola berreta-ruote.
Když jsem si pořídil nové kolo,tak jsem se chtěl původně tohoto veterána zbavit,ale mám k němu citový vztah,tak nakonec zůstal doma.Je na něm kromě nových kol a plášťů všechno původní z roku 1993.Občas ho projedu na kratší trase do 50km,jelikož na dnešní poměry jsou na něm těžší převody a vzhledem k věku už takovou výkonnost přeci jenom nemám.
(vloženo 12.5.25)
Značka | Bareš |
Modelový rok | 1993 |
Velikost | 60 cm |
Hmotnost | 11 kg |
Rám | Bareš CrMo |
Vidlice | Bareš CrMo |
Hlavové složení | čz |
Kliky | Sachs Rival 7000 |
Středové složení | čz |
Přesmykač | Sachs Rival 7000 |
Měnič | New success aris |
Řazení | New succes aris |
Převodník | Sachs Rival 53-39z |
Kazeta | Sachs Maillard 7sp 13-28 |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | M-wave 36 děr |
Náboj zadní | M-wave 36 děr |
Brzda přední | Sachs Rival 6000 |
Brzda zadní | Sachs Rival 6000 |
Brzdové páky | Sachs |
Ráfek přední | Berreta ruote |
Ráfek zadní | Berreta ruote |
Dráty | cnSpoke |
Pedály | Lyotard |
Řídítka | Itm |
Představec | Itm |
Sedlo | Selle San Marco fox |
Pláště | Continental ultra sport kevlar 622-25 |
@lada65 tak sestkou mi to jeste nezacina, ale petkou uz jo. Ja si k vyroci nadelil custom touring ram na Reynolds 520 sade trubek, uvidim co v sedesati ???? vratil jsem se k oceli i kdyz jsem pokukoval po magneziu Vaast, ale to je na hydraulice s kotoucema a ja chci jednoducha minivecka, tak uz u ocelaka zustanu…
Cen da H,na kole jsou brzdové špalky taky už vyměněné,řetěz je nový sedis,který jsem před třiceti lety nahamonil do zásoby.Stál tehdy 200Kč.Ten tam už bude asi napořád.Starý jsem ještě uschoval,nebyl podle měrky vytahanej.Byl to zkrátka ještě pořádnej materiál.Jinak na pravidelné a delší vyjížďky mám jiné kolo Focus cayo al na tiagře 4700,které jsem si nové nadělil k šedesátinám místo motorky.Byl to model z roku 2017 za nějakých 17000Kč,no nekup to za ty prachy.Výhledově jsem dodám taky nějaký fotky.
@Lada65, ja v roce 1995 dal za Barese na shimanu 105 okolo 15t, coz pro mne byly velky penize ktery jsem setril par let…
Kolo nechavam v puvodnim stavu, jedine co neni original jsou brzdove spaliky a retez. Je to ale uz ve stadiu povesit na zed jako pamatku. Na vyjizdky typu Kokornske Klasiky mam predrevolucni kola a na pravidelne jezdeni neco modernejsiho na GRX.
Já jsem si nechal dát spodní rámovou trubku oversize a horní sklonit směrem k hlavě o 3cm.Obrácený sloping :-)
Cena byla + – 3500,– i s lakem
Když jsem kolo postavil,tak moje první pláště byly vittoria 19mm.Po dlouhé době cca v roce 2009,kdy jsem se kolu vrátil jsem je vyměnil za shwalbe durano 23mm a teď jsou tam nové continentaly 25mm. Nevím jestli by se do stavby vešly 28mm.Myslím,že ty 25mm jsou postačující.Okolo Turnova,Mnichova Hradiště a Sobotky jsou cesty ve slušném stavu a pokud jsou horší tak je to většinou do kopců.Tam se při rychlosti kolem 10km/h stihnu dírám vyhnout.
Kupoval jsem, už přesně nevím, kolome poloviny 90. let. Rám jsem vzal hotový, v podstatě mi sedl, i když dneska se dávají menší. U favoritů byla běžná velikost 58 cm, já mám rám Bareš taky 58 (na 178 cm výšku). Cenově přesně nevím, jestli 3200 nebo 3500, platil jsem přes 4 t. nechal jsem si dát ložiška a vidlici, ložiska s kuželíky, prý lepší, celkem myslím 4200, možná víc.
Když jsem jezdil s úzkými plášti, tak to kolo bylo docela lehké, myslím kolem 11 kg, možná ani ne. Rám je trekingový, označil i jako CX rám, ale má dost dlouhou zadní stavbu, typickou pro trekingová kola. Musel jsem pro kliky Walter dá delší osu, v tomto ten rám nebyl ideální, měl tam promáčkutí rámu, aby se vešel převodník jen pro nejmenší převodník u trojpřevodníku. U klik Shimano ta osa mohla být kratší,myslím 113 mm. Teď používám hlavně v trenažeru. Uvažoval jsem vyměnit řidítka za silniční/gravel, ale nechávám to být. Na prostřídání po gravel řidítkách ta rovná nemusí vadit. Ale když je vítr, tak jedině silniční řidítka, rovná ne. Ale i za bezvětří ta rychlost na gravel kole je znatelně větší.
Nechápu, jak jsem mohl dřív jezdit tak úzké pláště, někdy dokonce i 20 nebo 19 mm. Někdy 25 mm. Dnes po 30 letech jsou silnice ve stavu, že ty úzké pláště si neumím představit. Na dobrém asfaltu bych je klidně měl, ale kdkyž jsou velké díry, tak radši širší. Bareš je o rok mladší než já, takže už to spíš utlumuje. A jde cestou obchodu, prodává hotová kola, rámy už asi nedělá, škoda. I když tehdy ty peníze za rám by byly dnes násobně více, z hlediska příjmů jsou rámy vlastně levnější.
Samozřejmě by šly dát kompaktní kliky ,ale to už by nebylo moc dobové. Na převod 39–28 se dá u prudší kopec vyšlapat,pokud není zrovna dlouhý 5km.Až na to nebudu mít fyzicky tak si koupím motorku.
Pokud se dobře pamatuju,tak jsem za tento rám s vidlicí v laku dal 3000 Kč.Stavba celého kola mě vyšla do 10000 Kč,což v roce 1993 byly ještě dost velké peníze.
Kola/rámy Bareš se mi líbí, dřív, tj. 90. léta byly docela levné a celkem slušná kvalita. Dnes už Bareš rámy nevyrábí, leda snad pro tandemy. Přijde mi, že docela podražili, třeba servisní práce, co uvádí v ceníku. U starého rámu jsem zvažoval nechal přelakovat, zkrátit zadní stavbu, ale v podstatě by se to nevyplatilo, to je jednodušší koupit nový rám.
Silniční kola z té doby mívají těžké převody, ale to přece není problém, jednak jde dát kompaktní kliky a taky kazetu nebo kolečko s většími pastorky.
Ještě před ?5 lety bylo možné si nechat rám vyrobit, teď to už neinzerují. Asi by ho udělali, ale obávám se, že by kvůli většímu zájmu natáhli cenu.
Taky doma Barese hyckam. Moje prvni kvalitni kolo postavene na miru na shimano 105 jen o par let pozdeji nez tvoje. Po obycejnem favoritu ktery jsem mel predtim neuveritelny kvalitativni skok. Detaily kola jsou v mem profilu. Jsem na tom stejne, na pravidelne jezdeni prilis tezke prevody, tak ho jen obcas projedu a stale zasnu jak pekne to jezdi a brzdi.
Jo,byla to ,,pálka,,Já si byl pro 1. komponenty Shimano v LAA u Brachtla.Kliky 105,dvojpáčka na navářku a řetěz :-)
Nad tou sadou New Succes v kufru jsem taky slintal,ale v tu dobu ji koupit bylo nad moje finanční možnosti. Tak jsem komponenty pořizoval z výplat postupně,proto na kole není ucelená sada.
U p.Bareše jsem si nechal postupně vyrobit 3 rámy.
Bylo super,že si člověk mohl nakonfigurovat naprosto individuální rám.
A když se v Brně na Janské ve výloze objevila v kufru sada New Succes,tak jsem poslintal výlohu.
Páky Ergo Power a převodníky od Campy.Asi nějak spolupracovali.
Pěkný kolo.
Pěkné kolo! Tehdy se mi líbila sada Rival v šedém laku, 105tka od Shimana byla podle série někdy až moc zelená a 600ka moc drahá. Nakonec jsem komponenty kupoval postupně a skoro nic nebylo z jedné sady :-)