Dirt formula

Přidat foto

Úvodní foto stroje v přirozeném prostředí.

Detail na platformu a kliku.

Přehazovačkoa SRAM GX se standartem UHD a zabudovaným napájení z palubní baterie.

Detail na nadrozměrnou kladku.

Zadní stavba.

KTM Macina Kapoho 7973 po upgrade

Řetěz T- Type

Alternativní přeprava.

Zadní kolo 27,5” obuté do pláště Schvable Noby Nic.

Převodník optimalizovaný pro pro Bosch e-Bike Smart system.

Tenhle stroj je pro mě splněný sen. Snad už začátku sleduji nástup celo odpružených e-biků. Od té doby toužím nějaký mít. A tenhle sen jsem zhmotnil touto mašinou.

V zásadě jsem s kolem spokojený. Upotalo mě na první pohled. S rámem jsem spokojený. Ne jen že podle mého subjektivního pohledu funguje nanejvýš dobře, ale uchvacují mě i jeho tvary tedy geometrie a ta nádherná modrá metalíza.

I elektro výzbroj od BOSCH je moc dobrá. A pořád mě její vlastnosti udivují.

Slabinou stroje jsou komponenty co na něm byli nainstalovány. Avšak ke kolu přistupuji jako k platformě kterou si postupně upgraduji k obrazu svému.

Na kole jezdím téměř denně. Podnikám na něm cesty do zaměstnání ale i výlety po okolí. A někdy ta projížďka i ta krátká cesta z práce je to nejlepší co se mi za ten den přihodí.

(vloženo 7.5.25)

Mr.Ebiker Mr.Ebiker
Ohodnoť bajk: (1.6  / 29 hlasujících)
Značka KTM e-bike industris
Model Kapoho
Modelový rok 2024
Hmotnost 24 kg
Vidlice Rockschocx 35 silver
Tlumič Suntour triair
Kliky SRAM GX
Řazení SRAM AXS GX UHD
Kazeta SRAM GX 12 pastorků
Řetěz T-Type GX
Náboj zadní DT swiss 350
Brzda přední Shimano deore XT 4 pístková
Brzda zadní Shimano deore XT 4 pístková
Brzdové páky Shimano deore XT 4
Sedlovka Teleskopická
Sedlo Sedlo Selle Royal Respiro Moderate
Pláště Schwable noby nic

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

9.5.25 11:45

LM:

To je zajímavý poznatek.

Říkám si proč to tak je? Vždyť oba výrobci jsou špičky ve svém oboru. Vždyť přece musí vědět kolik je tam vhodné dát maziva.

A vlastně když se budu rozhodovat mezi těmito dvěma výrobci jsou mezi nimi nějaké zásadní výhody či nevýhody které bych měl zohlednit?

Časem bych si novou vidlici skutečně rád pořídil.

Reagovat
LM
LM

9.5.25 11:26

Mr.Ebiker: Pokud bys někdy pořizoval Fox vidlici, tak tam zase bývá opačný problém: Dávají tam tolik vazelíny, že je občas trochu ucpaná i negativní komora vidlice a chodí to pak blbě. Takže po koupi optimálně opět rozebrat, zkontrolovat a případně tu přebytečnou vazelínu odstranit :-)

Reagovat
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

9.5.25 10:57

Lišák:

Tohle jsem skutečně nevěděl. Ačkoliv když jsem stroj pořizoval díval jsem se na různé videa a články kde se i mimo jiné řeší servisní úkony. Viděl jsem třeba video na Charvatbros kde je stavěná Mottera a právě je tam i řeč že by se mělo takhle po koupit i něco udělat s vidlicí. Nepochopil jsem ale vlastně co. A ani můj mechanik mi to nevysvětlil. Ačkoliv vlastně do teď nevím zda mluvil o promazání.

Takže bych chtěl za tento nový poznatek poděkovat. Děkuji. :)

Právě v takové informace jsem zde doufal které mě můžou posunout dál.

Reagovat
Lišák
Lišák

9.5.25 10:32

Mr.Ebiker: Vidlice RockShox jsou známy tím, že z výroby obsahují dost často naprosté minimum mazacího oleje. Proto je víc než vhodné takovou vidlici ještě před uvedením do provozu zkontrolovat a olej doplnit.

Reagovat
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

9.5.25 10:22

Pán nějak nepředpokládal že se to ojedete tak záhy tudíž ho to ani nenapadlo že by měl kontrolovat řetěz hned po prvních km. Pán i tak nějak předpokládá spíše doufá v odbornost a profesionalitu značkových servisů že bude minimálně upozorněn.

Pán si je taky vědom že není žádný zručný technik, ačkoli nějaké povědomí má, tak si netroufá svěřit žádné velké zásahy sám sobě. :D

Jinak zmíněný závodák je servisován pravidelně. Aby byl v co nejlepším stavu a nikde neunikaly žádné provozní kapaliny ani plyny. Aby byl stroj tedy vždy schopný vyrazit do akce. :)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

9.5.25 09:30

@Lišák : To je fakt :-D Pochybuju, že to pán na tom závoďáku nechal hned zkontrolovat, když nedal ani bacha na řetěz a ojel kazetu.

Reagovat
Lišák
Lišák

9.5.25 08:59

Kouba: Je to RS, tam možná žádný olej není ;-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

9.5.25 08:26

Ty dva barevný odstíny na vnitřních nohách. Aby se neodírala povrchovka, na to mrkni, ale jak z toho neteče olej, tak cajk :-) Ale to je možná jen proto, že to tak do zdvihu nikdy nešlo.

Reagovat
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

9.5.25 07:41

Rád píši trochu delší texty kde se na problém dívám z různých úhlů. Je taková má vlastnost která se promítá i jinde.????

Však vím že to není nic závodního. Takto mi to popisoval prodejce.

Prostě mě balamutili. Jelikož asi bylo videť že o SRAMU mnoho nevím. Mimochodem podobná “kvalitka” je i na jiných komponentech.

Zeptám se tedy na tu vidlici. Ta poznámka že nevypadá dobře je o estetickém cítění, že se ti prostě nelíbí barva nebo design a ke kolu se třeba nehodí? Nebo je to spíše kritika funkcionality, robustnosti atd?

Rád jí časem vyměním, jen prostě nemůžu mít všechno hned.

Je to má první “lepší” vzduchová vidlice. Tak mě to doopravdy zajímá.

A za poznámku k tlaku děkuji. Sám jsem si to nedávno uvědomil a tlak jsem snížil aby to propružovalo lépe.

Reagovat
Pepa Hrabačov
Pepa Hrabačov

9.5.25 07:30

Pokud máš najeto 2000 km je čas vyměnit řetěz :-)

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

9.5.25 06:54

@Mr.Ebiker : Taková slohovka a přitom stačilo napsat „nevím“. :-)

SX rozhodně není na závodní použití, je to úplně ten největší základ, je to dno 12s sad. Když koukám na tu vidli, tak bys měl asi upravit tlak, využíváš zdvih sotva z půlky. A vůbec ta vidle nevypadá dobře :-)

Reagovat
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

9.5.25 04:34

RE liškám: Patrně se jednalo o SRAM SX.

Do té doby jsem s komponenty od toho výrobce neměl žádné zkušenosti. Bylo to tedy pro mě dost překvapující.

První problémy se se ale už objevili po prvních kilometrech. Přehazovačka začala špatně řadit. To mi ale ještě vyřešili na garančním servisu. Bylo mi řečeno že přehazovačka byla srovnána.

Po těch 300 km ale se problém objevil znovu. Opět jsem myslel že to je v podstatě to samé, a že se to vyřeší obdobně.

Nicméně jen se to zhoršovalo. Řetež přeskakoval na nejmenším pastorku. Pak i na druhém. Začal i padat k rámu a vybrousil mi i barvu. Pak se i znatelně zhoršil i chod samotné přehazky.

Stroj jsem tedy vrátil do servisu ať to vyřeší. Tam mi bylo řečeno že je to v podstatě úplně sjeté. A jelikož je to spotřební materiál tak to na reklamaci není. A stejně si za to můžu sám jelikož jsem kompomenty moc přetěžoval. To mi bylo aspoň řečeno. Snažil se to aspoň nějak napravit. Tím že přehazovačku a kazetu zase nějak rovnal… v ruce. I z toho mám určitý obrázek. Také mi bylo řečeno že jsou to v podstatě kompomenty na závodní užití. Že se prý po závodě vymění. To je zajímavé že? Nebyl jsem si vědom že si kupuji závodní speciál. I z tohoto trochu sakratisky pramení jméno které jsem vybral pro mašinu.

Každopádně jelikož už tam nebylo co zachraňovat a sezona se blížila ke konci tak jsem to jsem to ten rok dojel. A velký upgrade pohonu proběhl až příští rok.

Teď je tedy otázka zda je tahle (ne)kvalita u této sady standart? Nebo jsem měl smůlu zrovna na vadný kusy? Také zda jestli výrobce zamýšlel toto použít na výklopných sportovních e-hájcích?

Samozřejmě zde hraje roli i má neznalost kdy jsem o SRAMU a jejich označeních nic nevěděl a před koupí nic nenastudoval. Ovšem také je to již druhé kolo ke kterému přistupuji jako k platformě, kterou si postupně dolaďuji k obrazu svému. Takže mi to zas tolik nevadí. Jen to přišlo až moc brzo.

Nové sadě se toho moc vytknout nedá. Najelo to přes 2000 km a chová se to jako nové. Samozřejmě po té zkušenosti jsem více obezřetný a stav průběžně kontroluji.

Také asi nemusím podotknout že se servisem/prodejcem jsem nejen po této zkušenosti skončil.

Mimochodem. Máš krásnou flotilu zajímavých strojů. Radost pohledět.

Reagovat
Lišák
Lišák

8.5.25 11:16

Na nový stroj mi dali komponenty z nekvalitních materiálů a po 300 km to bylo nejen sjeté ale už podstatně úplně nepoužitelné

Mohl bys napsat, co tam tedy bylo, že to bylo po 300 km mrtvý?

Reagovat
Plancktonne
Plancktonne

8.5.25 08:08

Mr.Ebiker: ne vidlice je ok, dražší je lepší, ale na běžné ježdění to věřím moc nepoznáš. Pokud by jsi jezdil sjezdy a traily tak to k něčemu bude.

Reagovat
Mr.Ebiker
Mr.Ebiker

7.5.25 21:53

Inu.

Investice do AXS byla nutnost. Na nový stroj mi dali komponenty z nekvalitních materiálů a po 300 km to bylo nejen sjeté ale už podstatně úplně nepoužitelné

Jelikož jsem věděl že co tam v budoucnosti chci dát, tak to prostě přišlo dříve… mnohem dříve. Obdobný problém byli brzdy. Málem jsem se na tom zabil, kdy to v prudkém sjezdu přestalo brzdit. Projel jsem s tím kravám ohradník.

Ale chci se tedy zeptat. Už je druhý komentář co zde takto kritizuje vidlici. Jsem si vědem že to není žádná špička. Vždy mi přišlo že to ale tlumí pěkně. Nejsem v tomto žádný odborník a mašina téhle kategorie je pro mě první. Proto se tedy takto zeptám. Když tedy vyměním vidlici za něco z vyšší kategorie, bude výsledek tlumení diametrálně vyšší?

Samozřejmě i vidlici chci vyměnit, i sedlovku která se od výroby vykládá atd…

Případně děkuji za odpověď a konstruktivní kritiku.

Reagovat
juraj.9
juraj.9

7.5.25 21:32

Jako krasy to moc nepobralo,a asi bylo lepsi investovat do poradny vidlice a ne do AXS…

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

7.5.25 16:50

aneb kdyz je hazka drahsi nez vidlice :(

Reagovat
kubad
kubad

7.5.25 16:01

krásy a elegance to moc nepobralo :(

Reagovat
vrazdit
vrazdit

7.5.25 15:59

nooo, něco takhle nejhnusnějšího už jsem dlouho neviděl… a ani to není kolo…

Reagovat
roud
roud

7.5.25 15:26

jecnak
jecnak

7.5.25 15:22

Viz pravidla vpládání do této sekce: Vyplň co nejvíce parametrů, které o kole víš. Fotky bez dostatečně vyplněných informací mohou být smazány adminem. Pokud chceš přidat jen fotku bez popisu, využij jinou kategorii fotek (ne naše biky)

Reagovat

Další galerie z kategorie

indianmarin 2
TJK 10
Fidla 13 6
milos87 0
smisekcazl 6
Trainman 26