Tvl, autor kola popíše, jak to tam je a tady budou lidi z fotky odhadovat, že je to všechno lež a že je to jinak :D
Tak předpokládám že to bude zamýšlené na zábavu z kopce a efektivita šlapání nebude priorita
KUBULA – pak už je to jen o měření ztrát malých pastorků atd… i když jak někdo píše, může to být uplně jinej řetěz.
Jestli prostě výsledně ztráty nejsou už srovnatelný s převodovkou, která má za mě mnohem víc benefitů. Zase vzhledem ke kazetě je to určený na šlapání, tak kdoví jak je to vlastně zamýšlené
Ja tedy vím, že se pouštím na tenký led a vzdoruji odborníkům. Ale je vážně nutné řešit tady kardany, když autor popisuje konstrukci takto?
Uvnitr by uplne vpohode mohl byt zubovy prevod. Nebo dva retezy, cokoliv. O ten vysledny ekvivalent 32z prevodniku s klasickym pohonem se fakt nemusime bat. Zalezi jen na tom kolik do toho chces investovat a jaky to ma pak servisni naklady, pripadne dalsi s tim souvisejoci nevyhody. Rozhodne to vypada lip, nez jak bych si to predstavil z vypraveni. Nijak extra mi to nevadi
Jen tak od oka jesrli to neni april, tak dovnitr leda kardan. Kolem stredu se nic nic nevejde.
Konstrukcne je zajimave, vzhledove tak na pul. Nevim proc april? Podle toho co ma webu tak vnitrni retez neni klasicky cyklo, tudiz nezname modul zubu ani velikost clanku a uz vubec ne konstrukci retezu a tim padem muze toho prevodu jako s 32z prevodnikem dosahnout.
Jak píše Ukrutony, technicky zajímavé, vizuálně katastrofa. Ale to je problém téměř všech high-pivotů a dalších kol s takhle rozdílným úhlem hlava / sedlovka.
Ted jeste koukam na fotky… souhlasim s Aprilem. Dolu se nic vetsiho nez 16 nevejde (foto 4), a nahoru tak 10 (foto 3)
;)
Mirrorek2: pokud to má být jako 32z, tak bych chtěl vidět tu frekvenci šlapání, protože dolu (dovnitř) dají max 20 a to sem hodně optimista. Zbytek doženou převodem (a nahoře se jim vejde tak 12, protože 14mají venku).
Kolo hezký, fakt se mi to líbí.
U Kastaru by mohli přejít na nějaký decentnější loga.
Sulka:Zoceli-to je naše představa rámu s vysokým otočným čepem. Rozdělený pohon na primární pohon, který je ukrytý uvnitř a sekundární klasický pohon, vám dává možnost skutečně využít vysoko položený čep. Extrémně stabilní… takový je vysoko rám.
Vevnitr nic neni. Kliky slouzej pouze jako stupacky. Je to takovej predcasnej April. Proto ve videu jezdi jen z kopce.
Mirorek2, presne to ma napadlo. 14 zubov na hlavný ťah asi bude pomerne spotrebák :)
theedge: řemen nevím… měl jsem to na kole a přeskakovalo to přes zuby v silnějším záběru. Při větším napnutí to klade velký odpor. Prevence proti přeskakování je udělat řemenice co největší, ale na to tam není prostor, tady ty řemenice by musely být malinkaté. Nebo zvýšit otáčky a snížit sílu v řemenu, ale to tady nejde, jsi limitovaný otáčkami od klik.
Je radost vidět spolužáka, kterého vyhodili ze strojárny v Brně, jak tvoří pekla, o kterých by se většině ani nezdálo :)
Dobře Marťas!
A taky kolik asi tak vydrží ten horní hnací pastorek, co má tak 14? zubů…
Hodně zajímavý. po dlouhé době vidím něco co mě technicky zaujalo. Jen by mě zajímalo jak se k tomu vnitřnímu řetězu dá servisně dostat – mazat ho, měnit ho a atd.
mr.antik: druhej řetěz nejde vidět, je schovanej v sedlové trubce a má externě nastavitelnej napínák.
mr.antik: kardan tam nebude, ten slouží k něčemu jinému. Mohou tam být dvě kuželová soukolí nebo soustava lichého počtu čelních kol. Podle tvaru té části bych tipoval spíše tu druhou možnost.
Naprosto brutální kreace. Ale nějak ten vnitřní řetěz nebo řemen nevidim, není tam nějaký kardan třeba? Asi víc by se mi líbilo řešení na elektro převodovce…
Iceduck: Podle článku na Pinkbiku by měl převod vycházet stejný, jakoby tam byl 32z převodník.
Líbí se mi, jak Zoceli stabilně jde cestou overengineeringu, snad to zákazníci ocení.
JJ, je to v ramu – koukni na video.
Teda aspon to tvrdi :) Horni venkovni ozubeni ma 14z, co asi bude vevnitr aby to melo nejaky smysluplny prevod, ktery se do tech trubek vejde?!