Litespeed Archon 2011

Přidat foto

Dlouho jsem si přál titanovou silničku a letos jsem si to splnil. Kolo je nesmírně pohodlné, i po extrémně delším švihu jsem nebyl vůbec rozlámaný.

Tune kola jsou krásný,výška ráfku je fakt už hodně. Boční vítr dokáže své…

No a elektronická DURA je zatím ok,moc jsem ji ještě nezajel, ale věřím, že se s ní sžiji líp než ze Sramem Red co byl původně na kole…

(vloženo 27.9.22)

scottbmc13 scottbmc13
Ohodnoť bajk: (4.9  / 66 hlasujících)
Značka Litespeed
Model Archon
Modelový rok 2011
Velikost 54
Hmotnost 6,9
Rám Titan
Vidlice Enve
Hlavové složení Chris King
Kliky Dura ace 9100
Středové složení Dura ace
Přesmykač Dura ace Di2 9070
Měnič Dura ace Di2 9070
Řazení Dura ace Di2 9070
Převodník 53/39
Kazeta Dura ace 12-25
Řetěz Connex
Náboj přední Tune Mig
Náboj zadní Tune Mag
Brzda přední Dura ace
Brzda zadní Dura ace
Brzdové páky Dura ace di2
Ráfek přední Tune Schwarzbrenner 60 mm
Ráfek zadní Tune Schwarzbrenner 60 mm
Dráty Sapim
Pedály Shimano Ultegra
Řídítka Thomson
Představec Thomson
Sedlovka Thomson
Sedlo Sedle San Marco Zoncolan
Pláště Challange criterium 25mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
scottbmc13
scottbmc13

15.10.22 22:53

Moc všem děkuji, za krásné hodnocení …

Kolo mi dělá velkou radost a vím, že ho mám na dlouho. Vždy jsem věděl, že chci titan, karbonové kola jsem měl a krásný, ale po určité době mi přišly už obyčejný…pěkný, ale už tam nebylo to whau…jak na začátku.

Tohle je pro mě splněný sen.

Plňte si své sny a jezděte, na čemkoliv,nebo namkoliv ????

Reagovat
cioran-m
cioran-m

7.10.22 09:38

Řekl bych – za dosti dlouhou dobu asi s největším citem poskládané zde objevivší se kolo. A přitom bez vymýšlení nějakých úplně extra věcí či přepečlivého „laděni“ a tak.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

29.9.22 15:22

Jak z náhledu super, ale v detailu už mě to teda moc nebere (myslim ten rám). Komponenty, barvy atd… sladěné suprově.

Ale v dnešní době, jakýkoliv titan u kulatých trubek a taprd hlavou bych bral víc.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

29.9.22 08:32

Hogy: Bys moh napsat třeba stručnej mail, žejo…

Reagovat
Hogy
Hogy

28.9.22 23:07

Jak já se teď nořím do první půlky osmdesátek, tak musím konstatovat, že Shimano udávalo směr vývoje a uměli to udělat opravdu pěkné. Nejlepší věci dělali Francouzi. A Itálie uměla rámy. Ale to je 40 let nazpět a jsme tu dost OT. Jo a jdu po tom nejlepším, kdyby to dva pány tady zajímalo.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

28.9.22 21:12

bikerman2: Soudím, že mluvíš o Duře AX.

A – ano: Superb Pro -moźná nejkrásnejší silniční sada vůbec.

Vzpomínám si, jak to měl na modrých Colnágách team Buckler…

Reagovat
bikerman2
bikerman2

28.9.22 21:08

Reakcia na ciorana

Reagovat
bikerman2
bikerman2

28.9.22 21:07

Sucastou tejto skvostnej sady bola sedlovka,predstavec aj jedinecne barany,ktore sa dotahovali pomocou stredoveho srobu na predstavci.a ano je to nadherna sada,za mna jedina co tvarmi konkuruje starej campe…a potom uz len suntour superbe pro…

Reagovat
miťo
miťo

28.9.22 20:52

kamaro: Zvláště u Tebe, když máš 180mm kliky a velkou „tlapu“ – od osy náboje po patu cca 200mm. 180+200=380, což téměř odpovídá délce zadní stavby (cca 420mm).

Dle fotky to není odřené až u osy zadního náboje, ale právě v těch špatně naprofilovaných „boulích“. Chodidlo není při šlapání vodorovně :-) Teorie podložená výpočtem versus praxe.

Tedy profilování zadní vidle rámu Litespeed smysl má. Že jo Nooski :-)

Reagovat
nooski
nooski

28.9.22 18:35

Ono zalezi i na pozici nohou na pedalech. Ja slapu jak kacena s patama hodne dovnitr. Shimano silnicni kliky mam od paty obrousene, Campy a Hollowgramy jsou v tomhle lepsi. No na RB, kde jsou vzpery rovne si strejcham patama o ram furt, na 1. EVU je to mnohem lepsi a na soucasne cerne jednici nemam problem.

Reagovat
kamaro
kamaro

28.9.22 18:27

Miťo, udával jsem tu nejhorší možnou situaci. V reálu nenastane.

Schválně jsem si to byl porovnat na všech svých 6 kolech. Na ocelácích mám mezi patou tretry (přikloněnou na doraz SPD) a vzpěrou v nejhorší možné kombinaci natočení kliky a tretry mezi 2–4 cm místa. Nejméně místa mám na sériovém 26" HT hliníkovém Rock Machine, kde je to cca 1 cm. Ano, má hodně divoké tvarování řetězových vzpěr se třemi ohyby. To se naštěstí u ocelových trubek nevyskytuje, obvykle bývají jeden nebo dva ohyby (ale i se třemi se dá sehnat).

Čili do toho, abych šoural tretrou o rám mám hodně daleko. Ale je to dáno i mou „velikostí“. Kliky 170mm a tretry vel. 40.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

28.9.22 15:35

cio: hmm, ta je krásná… ale jezdit bych na ní reálně nechtěl :-)

Reagovat
miťo
miťo

28.9.22 14:55

kamaro: to je teorie, v praxi je pata při jízdě výš než pedál, někdy až pojedeš na kole si toho všimni.

Narážel jsem na „vyduté boule“ na zadní vidlici u CX DC Rebel. Q-faktor klik prošel, pata již ne. Prostě eegonomie je věda no… Myslel jsem, že jako stavitel rámů máš o tomto přehled.

Reagovat
TJK
TJK

28.9.22 12:53

ja me ocel na 7,66 a taky to nebyla stavena primarne gramarina na standardni Force sade… nejpohodlnejsi silnicka co sem kdy mel…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

28.9.22 12:46

Ale stejnou Duru, co zde kolega (koneckonců i ty Thomsony a zlatej řetěz a patrně i košíky) mám na jednom svém titanovém silničním kole také. Ale protože je rám, stavěný na míru, schválně ukrutně předimenzovaný a těžký a není tam Tune ani další lehké věci, tak to celé váží 7,6.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

28.9.22 12:41

nimrod: Tak – pro mne byla nejzajímavější (a patrně i nejkrásnější) Dura tato.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

28.9.22 11:23

fajnový, moc :-)

přijde mi zajímavé, jak tu všichni chválí „starou“ duru a přitom pro mě je to už ta ošklivá dura (pravda, pro mě je poslední opravdu hezká včetně klik 7700), stejně jako xtr 960

Reagovat
nooski
nooski

28.9.22 11:18

Parádní kolo. Světlé boky gum krásně rozbíjí tu velkou černou plochu. A Tady se mi i ta Dura líbí.

Reagovat
Mr_Mertic
Mr_Mertic

28.9.22 10:11

Krásné kolo, „stará“ Dura R9000 pro mě navždy zůstane nejkrásnější silniční sadou od Shimana.

Reagovat
kamaro
kamaro

28.9.22 09:20

Miťo, to prohnutí je spíše kvůli klikám, aby nemusely mít větší Q-faktor. Pata Ti prochází až kousek před zadní osou a tam je to v podstatě dané šířkou náboje a nezúžíš to v těchto místech.

Zvláště u Tebe, když máš 180mm kliky a velkou „tlapu“ – od osy náboje po patu cca 200mm. 180+200=380, což téměř odpovídá délce zadní stavby (cca 420mm).

To prohnutí je ale spíše kvůli průchodnosti klik.

Reagovat
miťo
miťo

28.9.22 08:36

Na první fotce mimo Dury 9000 upoutá i anatomicky tvarovaná zadní vidlice, aby se do ní nekopalo patami. Dobrej počin. Člověku to nedojde, dokud nezkusí kolo, kde tento prvek chybí, či dokonce jde naproti patám.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

28.9.22 01:11

Hogy: Dean je něco jiného, tam je skoro každá věc jiná, jak je striktně dělanej do lehka, ten to nepotřebuje. Tady však je vizuálně Dura, Thomson, Tune a dost. Je fajn, že to ten nápis na vidlici takto viditelně (i tou velikostí) trochu ruší.

Reagovat
DaD
DaD

28.9.22 00:03

Velmi pěkné!

Reagovat
morrows
morrows

27.9.22 22:34

Jo, tohle je moc pěkný.

Reagovat
Hogy
Hogy

27.9.22 21:48

Cio: je to zas trochu jinde, ale představ si, že je ten nápis na vidlici u Deanu. I vidlice na „Ždímáku“ o něj svého času přišla a rozhodně bych to nebral jako krok k horšímu. Je to prostě krapet přehnané co do velikosti.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 21:39

Mimochodem: ty košiky jsou King Cage?

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 21:36

Hogy: Nápis na vidlici je ok (stejně, jakóten zlatej řetěz). Ten tam musí být, protože – no,´protože. Co bych ti to zas vysvětloval. :)

Ale ta váha mne, pravda, taky trochu zarazila. Když jsem uviděl fotku, odhadl jsem to zřetelně nad sedm, možná mezi sedm a sedm a půl.

Reagovat
vrazdit
vrazdit

27.9.22 21:25

TJK: mě to právě přijde stejně jako ten helix, prostě rám s jednou podělanou trubkou… já mám na svém taky trubky prakticky skoro všechny nějak profilované, ale na oko to skoro nepoznáš, toto mi prostě připadá, jako by tam někdo v garáži navařil hranatý jekl… moje oko to prostě nebere jako pěkný rám :)

Reagovat
Hogy
Hogy

27.9.22 21:11

Baterky jsou zlo. Sundat nápisy z vidlice. Řetěz zcela ok. Galdy bych dal příště celočerné. Špatné to rozhodně není.

Ta váha je tak jak je to na fotkách? Je na tom dost těžkých věcí…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 21:10

Tak – jsou asi i hezčí titanový rámy. I některý ty americký. Ale tohle je prostě svébytná záležitost od tradiční americké firmy, krerá má také (jako možná jediná) ze bšech těch výrobců titanových rámů i úspěšnou závodní historii.

Dovolím si připomenout, že i Velkej Čistej Lance vyhrál v Oslu mistrák na titanovým Litespeedu.

Reagovat
prodi
prodi

27.9.22 21:02

Pecka

Reagovat
TJK
TJK

27.9.22 20:53

Podle mě pořád hezčí než Helix od Lynskey… Tomu jsem nikdy na chuť nepřišel. Tohle je super

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 20:29

Honzis: Jasně: elektrika na jizdní kolo nepatří, ale tohle je – jako jedno snad ze sta silniček tady! – jinak opravdu moc pěkně postavené a nechtěl jsem o tom proto mluvit. :)

Reagovat
Honzis
Honzis

27.9.22 19:50

za mě to je vyladěno víceméně bez výhrad, bílé logo Enve, tak mě neruší ani nápisy na ráfcích ani logo na rámu :-) A tahle Dura jak píše Miťo je asi poslední co má trochu nějakej „nápad“ a není černočerná, jen bych tu viděl radši mechaniku.

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

27.9.22 19:37

Parádní zbytkáček :-)

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

27.9.22 19:23

Za mě vše v pořádku i řetěz, super silnička, ať dělá radost.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 19:14

Horní trubka… To je Archon, takhle vypadal a na tomto hranatém deaignu byl postavenej. Pokud se to někomu nelíbí, může si vybrat jiný Litespeed. Nebo Seven a spol.

Nebo třeba Dean, žejo. :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

27.9.22 18:58

Mám to podobně jak kamaro. Ten jekl místo trubky mi to kazí, jinak je to ale pěkný a to nemám titanový kola rád :)

Reagovat
miťo
miťo

27.9.22 18:39

Pěkné to máš. Dura 9000 byla poslední sada od Shimana, která se na první pohled odlišovala od ostatních. Ať to lítá. Jo a celkem krutopřísný převody ;-)

Reagovat
kamaro
kamaro

27.9.22 18:09

Nelíbí se mi ta poměrně masivní a tvarovaná horní rámová trubka. Při bližším zkoumání mi vadí to venkovní vedení Di2 kabelů. Chápu, že rám byl na klasiku – ale to je v tuto chvíli jeho nevýhoda.

Ale to je viděno mým vybíravým okem a jsou to věci na které já vždycky koukám – profesní deformace.

Ale jinak je to moc pěkné.

Výšku ráfků chápu správně 60mm? Opticky mi tam sedí…

Reagovat
JSt
JSt

27.9.22 17:31

ram pro me svym tvarem trubek popira titan. z dalky to vypada hlinikove. ;-P

Reagovat
yoolaus
yoolaus

27.9.22 17:30

Porno !!! Lepsie fotky a dole polepy z rafkov.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

27.9.22 17:03

krásný, i ten řetěz k těm skinwallům sedne. Jen by to chtělo vyfotit se zařazenou „velkou“ :) Co se týče polepů kol asi bych je nechal udělat v tmavší v tmavě zlaté :) ale i tak za 5

Reagovat
TJK
TJK

27.9.22 15:11

eeech.. to je sen tohle… přesně takhle by vypadala moje Titanova silnicka kdybych ji chtěl… tady i ta Dura sedi jak prdel na hrnec… byt hnidopich tak bych dal pryc bily Tune loga z rafku (nechal bych je cerny) a na ram dal poze cerne logo Litespeed ve starsim designu, tenhle novy cerno bily se mi nikdy nelibil… jinak sakra neni co vytknout… bikovej sen tohle!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

27.9.22 15:08

Krasavec, trošku mi nesedí ta zlomená sedlovka, ale to je věc preferencí a ideálního posedu, máš to bez diskuze za pět! ;-)

Reagovat
Voj01
Voj01

27.9.22 14:40

Je to supa…i kdyz R9100 by se k tomu hodilo vic .....cerna leskla + mat. titan…ale fakt velmi pekny bike :)

Reagovat
Vilém
Vilém

27.9.22 14:26

Skoda tech fotek a zlatyho retezu.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.9.22 14:22

No – a jak je to vlastně jednoduchý. :)

Gratulace!

Reagovat
Kubánec
Kubánec

27.9.22 14:01

Tohle byl kdysi můj vlhký sen :)

Reagovat
jonti
jonti

27.9.22 13:51

Super.

Jen bych tam dal hezci sedlovku, treba Tune Leichtes Stuck by tam sedela, nebo neco od Darimo kdyz potrebujes offset.

Reagovat
vrazdit
vrazdit

27.9.22 13:43

jen nějak tu hranatou trubku nahoře nemůžu zkousnout… jinak super kolo

Reagovat
kopečák1
kopečák1

27.9.22 13:04

Todle bych bral v obýváku klidně jen na koukání. Nádhera!

Reagovat
roud
roud

27.9.22 13:01

Jóóóóó tohle můžu jinak plně chápu tvoji radost :)

Reagovat
kubad
kubad

27.9.22 13:01

Nádhera,

Archon byl v době kdy šel na trh můj sen :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

Motokuba-OV 8
Motokuba-OV 7
tsunami 16
Muron 4
vpa007 40
GrebFuf 15