Trek Procaliber 9.7 2021

Přidat foto

Letos pořízeno z druhé ruky. Zatím proběhl pouze upgrade brzd na shimano xt 8100 + kotouče a destičky galfer.

S kolem spokojenost.

Plánuji ugrade kol a vidlice

Později přidám aktuální a lepší foto.

(vloženo 14.9.22)

ondravole
Ohodnoť bajk: (4.6  / 22 hlasujících)
Značka Trek
Model Procaliber 9.7
Modelový rok 2021
Velikost M/L
Rám OCLV Carbon
Vidlice RS Reba 100mm
Kliky Sram
Řazení Sram
Převodník Sram
Kazeta Sram
Řetěz Sram
Náboj přední DT Swiss 350 Straight Pull 2021+
Náboj zadní DT Swiss 350 Straight Pull 2021+
Brzda přední Shimano XT8100; galfer 180mm; galfer desky
Brzda zadní Shimano XT8100; galfer 160mm; galfer desky
Brzdové páky Shimano XT 8100
Ráfek přední EiE A29C30D23 XC
Ráfek zadní EiE A29C30D23 XC
Dráty Sapim cx-ray
Pedály Shimano XT
Řídítka Bontrager
Představec Bontrager 70mm
Sedlovka Bontrager Carbon
Sedlo Bontrager
Pláště Bontrager XR2

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
ondravole
ondravole

10.1.23 16:10

PedroSole> ahoj, vyzkoušel jsem obě varianty ML i L. Kupoval jsem to od kluka, co byl stejně vysoký, ale měl mnohem delší končetiny. Měl nabídku na koupi Lka a tak to využil a já od něho vzal to ML.

Reagovat
Adam Nawrath
Adam Nawrath

5.11.22 11:00

Moc povedene. Barevna kombinace nadherna.

Mam sice Top Fuel, ale pri svych 175cm jsem volil vel. M/L.

Reagovat
PedroSole
PedroSole

20.10.22 18:21

to ondravole, co tě přimělo pro velikost M/L ?!

Já měřím totiž 178 cm a stojím před stejným rozhodnutím. Zkoušel jsem letošního Procalibera 9.7 ve velikosti M/L i velikosti L a nebyl jsem si zcela jist. Přitom jsem doposud jezdil hliníkového Superfly ve velikosti 18,5 a všechno cajk.

Děkuju za odpověď.

Reagovat
sheenecek
sheenecek

23.9.22 09:51

S 30mm rafkem a XR2 je v zadni stavbe 8mm mezera, vidlice ma cca 6mm :)

Reagovat
TK75
TK75

23.9.22 06:32

A sakra :⁠-⁠)

Reagovat
seatik
seatik

22.9.22 21:04

Ono to tak jednoduché ale nebude. Nevím jak 2021, mám Procalibra 2018, tak zadní stavba je dělána na maximální 2,25 šířku. Pokud se dají širší ráfky a na to 2.4 plášť, tak to bude hodně málo místa jak u zadních šavlí, tak i u těch dolních. …v bahně zaručeně to všechno dodrápe.....

Reagovat
TK75
TK75

22.9.22 11:19

Pěkný…mám teda názor jinej než kluci, Rebu bych teď nerešil ale naopak bych se soustředil na to abych měl funkční xc kola s 2,4" pneumatikou…ráfek 25–30 tak nějak, ale tak aby to bylo v klidu s objemem.Pod 2,35 bych nešel…2,4 bude rychlejší všude mimo hladkej asfalt, nakonec ten objemu pohltí spoustu nerovností který třeba Reba nevezme

:⁠-⁠)

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

20.9.22 09:18

Tohle je moc pěkný kolo, vizuálně se imho fakt povedlo a věřím, že to i parádně lítá. Vidlici funkčně neposoudím, ale designově bych si tam uměla představit něco nápaditějšího, třeba aspoň nějaké decentní bílé nálepky

Reagovat
J1RKA
J1RKA

16.9.22 19:51

REBA nejni spatna vidle, FIT4 je vpodstate dalkac se trema polohama, RS SID bude asi lehci, FOX bude nejspis lip tlumut, nemam srovnani, ale mam FIT4

Reagovat
ondravole
ondravole

16.9.22 15:13

Zapomněl jsem dodat, že vážím 80kg. Když vidím kolik stojí SID select ultimate (cca 600E) oproti Foxkám, které začínají na 900E (FIT4 1200E+), tak nevím zda si připlatit nebo našetřit třeba na nový cockpit. Ve foxkách se nevyznám (32, 34, s FIT4 bez), vždy jsem jezdil na Rebách od RS.

Reagovat
zirecek
zirecek

15.9.22 20:54

Proč kupovat jeté kolo a pak vše postupně měnit? Brzy jsou přínos. Kola a ráfky snad drží, tak bych to nechal žít. Vidlice klidně pro radost Fox, ale jinak taky snad funguje ta Reba.

Reagovat
Pepe72
Pepe72

15.9.22 20:45

Hlavně širší ráfek je blíž ke kamenům !

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

15.9.22 10:07

jezdil jsem rafky ID 24mm a ted jezdim ID 30mm, pneu 2,35… rozdil je sakra znat, neřikam že na 24mm to nešlo, ale proste se to vic žvejka pri nizsim tlaku

Většina modernich pneu je konstruovana na širší ráfek, aby to fungovalo optimálně, většina top modelu modernich kol ma ID kolem 30mm,

Reagovat
grafik
grafik

15.9.22 09:40

Moje zkušenost s plášti Mezcal a Barzo: do terénu stejne tlaky jak píše Lachtis, ale je potřeba už tlak sledovat, nižší hodnota uz je hranice. Na asfalt foukam oba na cca 1.9 atm a jedou – odvalují luxusně. Mám cca 73kg. Zvažoval jsem taky výměnu za 25mm, ale teď to nema smysl. Možná časem … : )

Reagovat
Lachtis
Lachtis

14.9.22 21:44

ondravole: –150g můžeš i udělat tím, že z kol sundáš tu jejich originál plastovou vložku (náhradu pásky). Možná má míň, ale věřím, že100g mít bude a místo ní nalepíš klasickou pásku, která je rozhodně lehčí. Ale uvidíš, že to nechceš, páč ta jejich páska je pecka a už teď to vidím a neznám nikoho, kdo by ji sundal… No a k té šíři… ano, samozřejmě, čím širší ráfek (vnitřní), tím se ti víc plášť rozšíří, ale… Dám ti můj příklad. Mám ty samá kola, vozím je XC HT, tedy jako ty, vozím pláště 2,25, vážím se vším cca 90kg, předek 1,3 baru a zadek 1,4 baru max. 1,5 baru. Jezdím samozřejmě bezduše a bez vložek a problém s tím nemám. Jede to krásně, tlumí to a trakce je taky parádní.

Takže za mne, pokud chceš gramařit a nutně potřebuješ mít o pár mm širší plášť, pak ano, musíš si koupit širší ráfek, jinak je to zbytečnost…

Reagovat
J1RKA
J1RKA

14.9.22 20:53

@ondravole: 150g na kolech asi ani nepoznas, 2,25 plaste staci, uz i na nech muzes tlaky kolem 20psi < ale nevim kolik vazis > kouknul bych se po nejaky teleskopce 100–120mm to udela z kola uplne neco jinyho < hlavne dolukopcem >

taky bych dal nejakou FOXku tripolohova packa je fajn

Reagovat
grafik
grafik

14.9.22 20:31

Dal bych oranžovou fox, axs, XT kotouče Je to super bike, neslezu z nej snad ani v zime : )

Reagovat
ondravole
ondravole

14.9.22 20:21

>to_all díky za příspěvky a rady. Ke kolům jsem čekal opačnou reakci resp souhlas, že výměna by mohla výrazně prospět. Původně jsem měl v hledáčku dt swiss xrc 1501 spline one 30 (na bike24 jsou teď za zajímavou cenu), hlavně kvůli větší šířce a –150g dolů oproti bontragerům (u hmotnosti nevím jak se jízdně projeví), ale jestli tvrdíte, že jsou dostačující (když kolo přišlo, tak jsem do náboje přidal dodatečné 3 praporky, takže jich tam teď je 6), nechám je zatím na kole. Právě u kol se hodně píše o pozitivním vlivu šířky ráfků např. těch 30mm v kombinaci s 2,3+ plášti s možností nižšího tlaku, na vliv jízdního projevu, ale osobní zkušenost nemám…

Takže kola jsou pravděpodobně vyřešena a zkusím jako první větší upgrade vidli. Mám v hledáčku SIDa nebo Suntour Axon, ale tady také nemám jasno a přemýšlel jsem, že bych založil vlákno, aby mi někdo zkusil poradit, kterou zvolit. Ani jedna nebude podle recenzí špatná, ale s největší pravděpodobností se rozhodne podle nějaké slevové akce v zahraničí.

>MartyM zkoušel jsem i Lko, ale rozhodnutí padlo na ML. Měřím 177

Reagovat
MartyM
MartyM

14.9.22 18:19

moc pěkné. Kolik měříš na to M/L?

Reagovat
Mr.Dawe
Mr.Dawe

14.9.22 16:27

Rozumím výměně brzdy za Shimano XT, udělal jsem to stejně. Kola jsou super, ty bych neměnil. Vidlici budeš upgradovat za SIDa? Super bike. ;)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

14.9.22 15:37

Tohle je pecka bike, a kola? Nahodou tyhle kovee jsou supwr, mam je na ht taky a jsou tuha, uz i vyzkouseno mam, ze odolna, a s tou jejich paskou fakt skvele drzi tlak. Ano jsou trochu tezsi a uzsi, ale mas xc bike a 2,3 taky poberou.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.9.22 15:34

Krasavec, za pět! Mimochodem, co to dávali v bedně? :-)

Reagovat
J1RKA
J1RKA

14.9.22 15:06

mas tam 5*

proc menit kola? prijde mito takhle OK, chtel jsem ho koupit svoji mily a taky bych vymenil brzdy

Reagovat
Bobbybike
Bobbybike

14.9.22 14:50

Ondrovole, ukliď si v pokojíčku!

Reagovat

Další galerie z kategorie

kycerjaska 2
PDean 23
Ray Tarkin 9
p0spec 13
filipes 18
Mican_1 1