Prázdninový výlet s ženou

Přidat foto

Finální podoba projeté trasy

Tak jsme doma. Nakonec jsme to přes Polsko už vzali vlakem, byl by to celkem nudný přejezdový týden navíc a do toho se nám už nechtělo.

Celkem tedy výlet trval 44 dní a najeli jsme kolem 2750km. Volných dní bez kola bylo 8, které jsme vyplnili prohlídkou měst, pěšími výlety v NP a splutím části řeky na kajaku).

V posteli jsme spali 4×, jinak vše ve spacáku (1× trajekt, 2× hostel v Helsinkách a 1× v Tallinnu). V NP Soomaa jsme dostali nabídnutý na 2 noci k přespání saunový domek, čehož jsme rádi využili (včetně sauny).

Kola fungovaly celkem bez problémů, ale samozřejmě problémy byly:

  • zrovna když jsem měl rám plný benzínu až po „střechu“, tak jsem nechal kolo na slunku. Benzín si našel nějakou trhlinku ve spoji, kterou se dostal pod lak, který získal „puchýř“. Naštěstí v horní části, takže jsem jen část odpustil a dojel s tím domů – takže to budu muset opravit pájkou a poté část přelakovat
  • poslední týden jsem řešil na zadním kole drobné úniky, musel jsem vždy ráno dofouknout. Na Pobaltských štěrkovkách jsem ten plášť dost dosekal a chytil jsem i kámen na bočnici, kde jsem později našel ucházející místo. Knot se v tenké bočnici nechytal, takže jsem to musel sundat a podlepit. Pochopitelně jsem si nechal opravu na benzinku s kompesorem. Oprava druhé díry v běhounu knotem již byla úspěšnější. Každopádně pláště jsou na odpis, pláčou již na více místech.
  • miluju voskování a Squirt. I na těch Pobaltských šotkách tichý řetěz, který jsem cca po třech dnech jen lehce setřel hadrou a dovoskoval. V polovině trasy jsem měnil řetězy za druhé, ale na svém kole jsem ten svůj první už přetáhnul, takže doma šel poté do koše

Celkově to hodnotíme kladně a vymýšlíme něco na příští rok :-)

Pár fotek…

(vloženo 22.8.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Barak
Barak

1.9.22 12:07

Je mi jasný, že benzín naléváte do rámu z nějaké lahve. Ale představa, že přijedeš na kole ke stojanu, natankuješ, zaplatíš a řidiči koukají s otevřenou pusou, je celkem humorná.:-)

Reagovat
Darkson
Darkson

31.8.22 12:46

Just wow!

Reagovat
Florenc
Florenc

26.8.22 21:29

Jak je možné, že ty brašny mají vždy tvar jak ze žurnálu? To jde proti logice :-D:-D

Jinak trochu závist a samozřejmě Paleček. Rozměrově si takový trip zaslouží článek, brzy snad? ;-)

Reagovat
kamaro
kamaro

26.8.22 15:20

Ahoj, jasně brašny v pohodě, bez problému. Dokonce vše co jsem do nich chtěl umístit, tak se do nich vejde :-)

Reagovat
sandy1
sandy1

26.8.22 13:14

Ahoj moc pěkné až závidím. Já byl po 2 dnech cesty na kole povolán zpět do práce. Co brašny? Vydržely?

Reagovat
Environmentalist
Environmentalist

24.8.22 19:19

Ad kopce a jih Finska: Mapy.cz ukazují absolutní nesmysly co se týče nastoupaných metrů. Jejich altitudinální model je dost mizerný.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

23.8.22 21:26

MSR Whisperlite tak to je pak jasne. Varice, ktere maji pouze ovladani ventilem na lahvi se daji dost spatne regulovat, to je proste dane funkci. Trochu pomuze na uplne plna lahev a zkouset ruzne tlaky. Naopak varice, co maji jehlu primo v horaku se daji regulovat dobre. To je Optimus Nova, Polaris nebo ten Primus Omnilite ad.

Ja mam varicu hodne, mam mensi sbirku, na kolo beru Optimus Svea 123. Zadna pumpa nic. Na stejnem principu funguje cesky Bevarex, ten jsem mel take, horel perfektne na automobilovy benzin a cely se vlezl do esusu.

Reagovat
kamaro
kamaro

23.8.22 20:11

Honzo, mám MSR Whisperlite a asi měnit nebudu. Už jsem se naučil s ním žít a i to pomalé vaření na něm nějak jde. On když se vypne, tak ještě chvilku dohořívá, potom stačí mu jen na pár sekund poslat trochu benzínu a on jede dál. Akorát se s ním takto musí pulzovat a pak jde na tom i pomalu vařit.

Akorát jsou ty benzínky těžké krámy, to mi na něm vadí více. Ale zase se dá palivo snadno sehnat.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

23.8.22 19:48

Krásné putování, klobouček a GJ :)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

23.8.22 16:45

romane, primus omnilite ti má až neuvěřitelně příjemně malý plamen i na benzínu. jako jo, plyn je furt lepší, ale s trochou opatrnosti by s tím snad šel i pudink bez připálení :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

23.8.22 16:05

Jo a stran rovinatosti – ano, může se to tak jevit. Zrádné je Finsko, tam jsme se celou dobu pohybovali ve výšce do 100 mnm. Ale při zadání trasy na mapách.cz ti z toho vyjde nastoupaných třeba 1200m. Jsou to neustálé hupky nahoru a zase dolů, na kilometru několik takových hupečků za sebou, ale s těma brašnama to nejde vyjet na sílu (párkrát by to šlo, ale 200 nástupů za den nedám) a ten kopeček znamená přehodit třeba o tři převody, potom zase zpátky v krátkém sjezdu a pořád dokola. Oproti tomu severní Estonko je placka, tam plánovač nahlásí na 100km 100m nastoupaných. Normálně tam mají značky nebezpečné klesání s vyznačením třeba 6% (v reálu tak 4%) a ten kopec má délku 200m. Ale je to z obou stran označené jako místo s velkým sklonem :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

23.8.22 15:58

magion: Milujeme Švédsko a tomu se asi nic nevyrovná. Finsko se mu blíží, ale lidi jsou takoví divní, zachmuření. Estonsko je také moc pěkné, zejména NP Soomaa nám připomínal náš oblíbený švédský NP Hamra. Lotyšsko asi nejnudnější z Pobaltských zemí. Litva – krásný NP Aukštaitija s krásnými jezery a spoustou možností vyžití. A Vilnius – dechberoucí pulzující městečko. Po této kráse bylo Polsko jak z jiného (horšího) světa a proto jsme se rozhodli nekazit si dojmy týdenním nudným přejezdem (omlouvám se tímto všem svým dobrým kamarádům z Polska, třeba Polské Beskydy mám moc rád).

Používali jsme multifuel vařič, právě z toho důvodu že mám na něj připravené kolo. Normálně používám technický benzín, který tak nesmrdí jako Natural. Ale na cestě jsem koupil půl litru nějakého benzínového čističe (taky to hořelo) a potom klasický Natural. Problém benziňáku je, že má až moc velký výkon – na vaření vody to nevadí, ale když chceš mírně udržovat něco při varu, tak to moc nejde. V tomto je plynový vařič asi nejlepší – ten používáme doma na krátké výlety. Jako ultralight jsem zkoušel vařit i na lihu (vařič podobný Trangii) ale to je Tragendia (pokus o vtip) – to tu vodu rychleji ohřeju v dlaních, než na tom liháči. Navíc v podstatě není možné to regulovat. Bral bych to s sebou jen jako nouzovku s malým titanovým hrnkem, kdybych si chtěl nečekaně udělat čaj.

Na cenu paliva nehledím, jestli jsme spálili za celou dobu 2l benzínu, tak to je nákladově cca 100,–. Celá tato sranda vyšla na cca 70k, v tom je to palivo do vařiče neviditelná položka.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

23.8.22 15:31

Vykon lihoveho varice se spatne reguluje pokud se bavime o horacich typu Trangia a jeho kopie. Navic ma asi 1/2 energetickou hodnotu oproti benalu a pokud se bavime o cenach v EU a pouziti automobiloveho, tak benal vyjde levneji. Ja liju do varicu pokud mozno alkylatvy benzin, ale bezolovnaty hori skoro stejne dobre. Jen smrdi a je zdravotne zavadny.

Samozrejme kdo je zvykly varit v plechovce od kociciho zradla atp. tak to neplati, to vazi nula nula prd a tak ve vysledku je lihovy set lehci i pres vyssi spotrebu lihu.

Reagovat
magion
magion

23.8.22 15:17

super…ktera cast byla nejlepsi????.­.z fotek to vypada ze to bylo bez kopcu… a co misto benzinu vozit lih??? Trangia je skvely a blbuvzdorny varic..

Reagovat
Jakobo
Jakobo

23.8.22 14:12

Ty jo, tady jsou paradni reporty z cest a tak, ale ja to uz vubec nevidim kvuli tomu debilnimu magazinu. Nejak omylem jsem klik na fotky. Cesta super, hodne podobne jako tady v Norsku.

Reagovat
hubert.d
hubert.d

23.8.22 13:12

Velký respekt, zejména Tvé paní!

Reagovat
smallbrother
smallbrother

23.8.22 12:24

To je dokonalý!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.8.22 09:22

Respekt, paráda, GJ! Stručné a výstižně! Přikláněl bych se taky k nějakému delšímu článku třeba na pokračování ;-)

A díky za vysvětlení toho benzínu, taky jsem to moc nechápal, takže taková krapet časovaná bomba pod zadkem? :-)

Reagovat
coudek
coudek

23.8.22 08:57

Respekt, krasa!

Reagovat
Barak
Barak

23.8.22 08:55

Moc pěkný. Z fotek vyzařuje pohoda a parádně strávený čas.

Reagovat
sorak
sorak

23.8.22 08:46

Paráda! Krásné a taky ale smutné, jak krátce jsi to shrnul.. věřím, že zážitků a nádherných míst by bylo tak na 5.dílů povídání do Magazínu a taky věřím, že by se tu našlo minimálně pár desítek lidí, co by si to moc rádi přečetli!

Taky bych někdy rád zažil podobnou cestu.. no snad až budou děti větší a manželka bude co se týče zdraví držet aspoň chvíli pohromadě. :)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

23.8.22 08:30

Jako tohle opravdu a uprimne zavidim. Zapal, cas, trasa, zena… z toho se mi dostava jen zapalu a tyden pod stanem je pro moji polovicku maximum… :-)

A to uz vubec nezminuju, ze to jedete na kolech, ktere jste si vyrobili, fiiiha…:-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

23.8.22 05:08

sledoval jsem vás poctivě na flickru, moc krásný výlet

Reagovat
Deadlift
Deadlift

23.8.22 01:20

Klobouček a tichá závist. Moc hezký počin.

Tohle někdy zažít. Přeji plno dalších společných kilometrů.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

23.8.22 00:49

Jste machři klobouk dolů!

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

22.8.22 22:04

Že waaw,

Reagovat
k-e-j-m-l1
k-e-j-m-l1

22.8.22 21:54

Super, krásná dovolená.

Reagovat
stan.zak
stan.zak

22.8.22 21:27

Krása :- )

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

22.8.22 21:19

Paráda!

Reagovat
kamaro
kamaro

22.8.22 21:00

JIrI___: Není to dovolená – jsme OSVČ, takže dovolenou nemáme žádnou. Zároveň máme volna tolik, kolik si ho vezmeme a zákazníci to „snesou“.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

22.8.22 20:50

Pecka, nejvíc se mi na tom líbí tolik dnů dovolené :)

Reagovat
Ales007
Ales007

22.8.22 20:31

Tomu říkám dovolená! Moc pěkné :-)

Reagovat
duri80
duri80

22.8.22 20:23

Moooc pěkné.

Mně by po takové dovolené doma čekal jen podpis rozvodový ho papírů.

Reagovat
qartex
qartex

22.8.22 20:21

Krásný expediční kola. Moc se mi líbí. A to palivo v rámu je hustý!!

Reagovat
figur
figur

22.8.22 20:21

kamaro: díky za vysvětlení.

Reagovat
miťo
miťo

22.8.22 20:16

To je paráda. Skvělý fotky, paní vypadá sympaticky a spokojeně. Kola jsem již hodnotil a jsou prostě úžasná. Jo a příště mi ten přetažený řetěz pošli, dodělám ho prasopsu :-)

Reagovat
kamaro
kamaro

22.8.22 20:13

figur: Rámový trojúhelník je uzavřený, nahoře je napouštěcí ventil a dole za středem vypouštěcí. Vnitřek rámu slouží jako nádrž pro benzín do vařiče. V manželčině rámu jsme vezli tekutý podpalovač na oheň…

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.8.22 20:06

Nádhera!!!

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

22.8.22 20:03

No tedy… pěkná porce a dobře vy… klobouček.

Reagovat
figur
figur

22.8.22 20:01

Líbí se mi ten koncept – vyrobil jsem kola a pak jsme na nich cestovali. Jen nerozumím tomu „rám plný benzínu atd.“

Reagovat
H88
H88

22.8.22 19:58

Gratulace! Paráda :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Pavel.81 16
MichaelSimek 5
Fabulator 21
alireb 14
Hamik 23
Ondrejst 14