Začatek, seznámeni, prochazka.
Tolik Magur opravdu ne bylo potřeba!
Tak tady je kolo ktere mně děla společnost posledni dva měsíce, ještě neni dokončené, chybí spravny přesmykač a ladim brzdy. U brzd je podmínkou uchycení IS, u přesmykače horní uchyt, jinak to ne hroutim, až bude pěkny X0 nebo XX tak budu o tom uvažovat, nebo někdo se chce zbavit?
Je to modelovy rok 2004, rok před tím Jarda Kulhavy se stal juniorskym mistrem světa na kole teto značky (Apache Totem).
Ja tento ram dostal zadarmo, takže plan zněl: žádné velké investice. Samozřejmě že toho docílit se ne podařilo, proto vzniklo toto městské “celopero”.
(vloženo 13.12.20)
Značka | Apache |
Model | Tanka Tate |
Modelový rok | 2004 |
Rám | Apache Tanka Tate 2004 Alloy 6061 Double Butted |
Vidlice | Cannondale SI |
Hlavové složení | Ritchey |
Kliky | Cannondale CODA Tarantula |
Středové složení | Shimano XT BB-UN71 |
Přesmykač | Shimano XTR FD-M901 |
Měnič | Sram X0 |
Řazení | Sram X0 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Magura Marta |
Brzda zadní | Magura Marta |
Brzdové páky | Magura MT Trail Sport |
Ráfek přední | Mavic CrossRide |
Ráfek zadní | Mavic CrossRide |
Dráty | Mavic |
Pedály | Union |
Řídítka | RaceFace |
Představec | RaceFace |
Sedlovka | Da Bomb Post DaLux |
Sedlo | Prologo Nago Evo Ti |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph EVO |
Mykovec: na večka s paralelogramem mam jine kolo s paralelogramem :)
Tady by se to ne hodilo, a předpokladaš spravně, ram a vydle původně 26”, širka pláště teď je 54, vyrobcem uvedena 57, a oprava plášť je 2.25, taky šířka obuti vždy je ovlivněna šířkou rafku.
Moc pěkné koleško, na V-brzdách s paralelogramem by to možná bylo stylovější..
Předpokládám správně, že ten rám a vidle je na kola 26"? Jinak co výrobce plášťů, to při stejném rozměru jiná šířka. Třeba Hutchinsony mi přijdou proti Michelinu nebo Contíkům tak trochu jako galusky. U Michelinu 2.1" jsem naměřil 56mm čistě na šířku pláště na bočnicích, nepočítaje ještě figury vzorku, což je tedy i víc než udává rozměr.
Jondo: S tím celoperem ja to myslel vážně. Plaště v šířce 2.35 po kostkách jedou neskutečně. To kolo mnělo vzniknout ještě dva roky zpátky na rámu Scott Street G1. Jenže mně ne dávalo pokoj že se tam vejdou plašte jen 2.25, tak kvuli tomu se to protáhlo o nějaký ten rok :)
Za tu dobu pokročila stavba jedničky a ještě několik pokusu, a ja už vyděl co potřebuji.
Už je představa jak se to bude vyvíjet, ale to už bude úplně jina liga.
Pěkná práce.
Ano, asi jak říkají kolegové Zoitberg a Corbusier. :)
A povedlo se to.
To se fakt povedlo!
Ty cepy na Vcka jdou normalne vysroubovat, prostrikni WDckem, vezmi 9mm klic nebo slusny nastavitelny a vytoc je ven.
No zrovna ty čepy na véčka jsem na vícero rámech či vidlicích amputoval – až tak mi ten zbytečný detail vadil. Teď už mám ale toto „kreativní období“ za sebou a už jen jezdím a řeším spotřebák, hadry a detaily dvou kol, která mám už čtyři roky. Někdy mi to bastlení trochu chybí, ale mám to už pod kontrolou :)
Zoidberg: Přesně. Nikdy bych neřekl že se mi bude líbit kolo na takovýmhle rámu. A ono jo. Fakt sympatický kolo.
Kolo se povedlo pěkná prestavba:-)
Mě se to líbí :-) Za 5*
Zoidberg: Je zajmave že zrovna ten ram dovolil vyniknut součástkam s kterých to kolo je. Jinak dnes je obtížné sehnat ram u kterého není sloping a spiš klasická geometrie.
Máš na tom hodně pěkných věcí. Paradox je, že rám, kterým to celé začalo, bych vyměnil jako první. Ale moje není. Ať dělá radost.
Jsem si to původně říkal, ale pak mi to přišlo jako blbost. Fakt se to k tomu hodí.
Lucase: Pláště na dojeti od známého, žulta barva je origoš.
Fakt jsi z toho udělal pěkný kolo. Jak jsi udělal ty pláště?