Trochu jinak pojatý gravel bike, stabilní ve sjezdu a vyšších rychlostech, zároveň mrštný při proplétání se úzkými cestičkami mezi stromy.
(vloženo 9.11.20)
| Značka | Whyte |
| Model | Friston |
| Modelový rok | 2018 |
| Velikost | 54 |
| Hmotnost | 10,2 |
| Rám | 6061 Hydro Formed T6 Aluminium, SCR, Custom Drawn, Multi Butted, Chainstay Flat Mount 160 Disc Mount, DOX Cable Routing with Inter-Grip Seat Clamp System |
| Vidlice | Straight Bladed Carbon Front Fork with Internal Hose Routing, Tapered Alloy Steerer, Flat Mount Dropouts and 15mm Stealth Through Axle |
| Tlumič | --- |
| Hlavové složení | FSA No. 42, Integrated Road, 1 1/2" Lower and 1 1/8" Upper Sealed Cartridge Bearings |
| Kliky | SRAM APEX 1, X-SYNC 40T Chainring, 175mm Crank Length, 11 Speed |
| Středové složení | SRAM GXP, 68mm |
| Přesmykač | N/A |
| Měnič | Sram APEX 11 speed |
| Řazení | SRAM APEX 1, Full Hydraulic, 11 Speed |
| Převodník | SRAM X-SYNC 40T Chainring |
| Kazeta | SRAM XG-1150, 10-42, 11 Speed |
| Řetěz | SRAM PC-1130, 11 Speed |
| Náboj přední | Alloy, Double Sealed Cartridge Bearing Hub, 15mm X 100mm Through Axle, 32 Hole |
| Náboj zadní | Alloy, Double Sealed Cartridge Bearing Hub, XD Driver, 12mm X 142mm Through Axle, 32 Hole |
| Brzda přední | SRAM APEX 1 Hydraulic, 160mm Flat Mount, Internal Routing |
| Brzda zadní | SRAM APEX 1 Hydraulic, 160mm Flat Mount, Internal Routing |
| Brzdové páky | SRAM APEX 1 Hydraulic, 160mm Flat Mount, Internal Routing |
| Ráfek přední | WTB Asym i23, 23mm TCS System, 32 Hole |
| Ráfek zadní | WTB Asym i23, 23mm TCS System, 32 Hole |
| Dráty | DT Swiss Champion 2.0mm, Black Stainless, Brass Nipples |
| Pedály | Shimado PD-M 520 silver |
| Řídítka | Ritchey WCS VentureMax Drop Bar, 420 mm, Drop: 102mm Reach: 75mm Drop flare: 24° Flare out: 6° Back sweep: 4.6° |
| Představec | Ritchey WCS C220 28,6 x 80 x 73/17 |
| Sedlovka | Whyte 20mm Offset, 30.9mm x 350mm, 6061 Alloy, 2 Bolt Clamp |
| Sedlo | Whyte Custom, Light Weight Triple Density Base, Triple Panel Design |
| Pláště | Continental Terra Trail 700c/40, Continental Terra Speed, 700c/40 |
Parádní kousek, za 5*
Já jsem každopádně rád, že se směrem k většímu rozvoru vydal i Spešl s novym Divergem.Vyhovuje mi to v terénu taky víc, když je kolo delší.
Jedna věc je vzhled, druhá funkčnost… Pro mě je důležitější, aby se kolo v terénu dalo bezpečně ovládat a bylo pohodlnější. Mám doma ještě náhradní představec s „normálním“ sklonem, který ale moc nepoužívám. Doplním pár fotek i s ním, aby srdce estéta hořce neplakalo…
10.11.20 09:16
Ten představec tomu dává řádně na frak.
Zajímavý… s tou černou omotávkou mi to přijde celkově lepší. Ale na to to nejede…
Ano, uznávám, že geometrie biku je teda dost neortodoxní, ostatně jak je u Whytu zaužívaným zvykem – rám je dlouhý jak týden před výplatou, zadní stavba krátká, což má ale své nesporné výhody…:) Posed jsem opravdu doladil tak, že jsem sedlo posunul co nejvíc dopředu, vyměnil sériový kokpit za kombo od Ritcheyho – řídítka s nižším dropem a kratší představec s větším sklonem nahoru. Přestože ten kokpit na pohled nevypadá bůhvíjak, funkčně si rozhodně nemůžu stěžovat. Ani delší vyjížďky nad 100 km nejsou v tomto setupu problém, záda mě nebolí, takže jsem si asi zvykl. Každopádně do kopce to jede hodně dobře, ani v terénních prudkých stojkách se předek nijak nezvedá a jediným limitem je tak trakce plášťů a síla v nohách… Z kopce je to pak docela rock'n roll, když není cesta nebo stezka moc rozbitá., stíhám borce na XC fullech… :)