Strakapoud

Přidat foto

Před nedávnem jsem se rozhodl, že si pořídím něco do lesa a že bych se občas vrátil i knějakému půlmaratonu, bez větších ambicí. S dětmi se taky po silnici nedá jezdit, takže horáka na 29 obručích. Původně jsem si pohrával s myšlenkou na nové kolo, ale tu jsem záhy opustil, kvůli rozpočtu, který byl 35K. Měl jsem v celku jasno, že to musí mít 29"kola a váhu do 11 kg. Celopéro nevyužiju a cenovky jsou pro mě nesmysl. Takže jsem projel bazar a našel tenhle kus. Podmínkou byl dobrý rám, vidle a kola. Kolo nebylo ježděno 50 kg dívkou po cyklostezce a bylo znát, že už něco pamatuje. Rám měl také několik vad na kráse, ale majitel poskytl slevu, která opravu uhradila. Byl naprasklý u sedlové objímky odpřetažení a rovněž montáž na zadní třmen kotoučovky vykazoval snahu o dodělení od rámu. Vyřešeno profesionální opravou ke 100pro spokojenosti. Tady chci jenom říct, že origo sedlovka je šišatá jako brambora a nemá konzistentní průměr. V rámu měla neutažená celkem vakl, takže nebyl problém poškodit rám i na předepsaný moment. Vyřešeno vložením měděné folie mezi rám a sedlovku, takže i neutažená nemá vakl. Utánout pak stačí cca na 3NM a drží jak přibitá. Je vidět, že si s výrobními tolerancemi kluci v Číně nelámou hlavu. Rovněž řetězová vzpěra byla otlučená od řetězu, ale jenom barva. Opravu laku jsem provedl svépomocí. Bylo vidět, že kolo bylo pravidelně servisováno, takže leftyna funguje bez problému. Původně bylo kolo na Sramu XO 2×10. Kola jsou velmi slušná na nábojích DT 240s s ráfky ZTR Arch, takže váhově na tom budou líp než čínské karbony. Ořech byl shimano a sundat z něj původní zakouslou kazetu byla výzva. Jelikož se mi doma válela XG kazeta 10–42 a 11kové řazení, rozhodl jsem se přikoupit bazar přehazku a nový šišatý převodník AB s 34 zuby. Po silnici s tím moc nejezdím, tak těžší převod asi oželím. Nejsem moc frekvenční jezdec, takže 50z pastorek asi chybět nebude, to ukáže až čas. Jinak na kole zatím najeto asi 200km a dojmy jsou velmi pozitivní. Rychlé pružné kolo, co neváží metrák a zároveň nabízí na bezdušácích solidní dávku pohodlí. Geometrie je sice oldskůl, ale pro mě naprosto vyhovující. S trochou práce jsem si udělal kolo, které sice nevoní novotou, ale spňuje veškeré moje požadavky. I když už je to skoro veterán, tak je to stále švihák a díky přechodu z 26" kol mě horák zase začal bavit.

(vloženo 18.7.20)

morrows morrows
Ohodnoť bajk: (4  / 45 hlasujících)
Značka Cannondale
Model F29
Modelový rok 2012
Velikost L
Hmotnost 9,6
Rám Cannondale F29 carbon Hi-mod
Vidlice Lefty XLR
Kliky Sram XO
Středové složení Sram
Měnič Sram XO 11sp
Řazení Sram X1
Převodník Absolute Black oval 34z
Kazeta Sram XG 1150, 10 - 42 11sp
Řetěz Sram 1130
Náboj přední Lefty
Náboj zadní DT 240s
Brzda přední Sram XO
Brzda zadní Sram XO
Brzdové páky Sram XO
Ráfek přední ZTR Arch
Ráfek zadní ZTR Arch
Dráty DT
Pedály Shimano XT
Řídítka Truvativ Noir
Představec Cannondale OPI 110mm
Sedlovka Cannondale save carbon 27,2mm
Sedlo Fizik Tundra kium
Pláště Geax Saguaro 2.20

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
MilanT
MilanT

19.7.20 14:33

Moc hezký kolečko,vypadá jak z fabriky.

Za 5*

Reagovat
nooski
nooski

18.7.20 19:54

Parádní, ať slouží. U téhle Lefty bacha na vlhkost a opravdu kvalitní servis, spodní noha už nejde snadno sehnat, taky se naposledy vyráběla v roce 2012.

Reagovat
JachymP
JachymP

18.7.20 19:21

Taky nemyslím, že tohle je oldskůl, jedině ta bužírka na noze ;) Jinak vypadá suprovně!

Reagovat
Kubajzik
Kubajzik

18.7.20 18:57

Fajn příběh a supr kolo :-)

Reagovat
miťo
miťo

18.7.20 18:09

Černobílý elegán, moc krásný.

Reagovat
TK75
TK75

18.7.20 14:14

Ten se ti povedl

Reagovat
GULIN
GULIN

18.7.20 13:29

Sympaťák

Reagovat
doubeq
doubeq

18.7.20 13:01

Rozhodně to na veterána nevypadá, pořád má šmrnc :-)

Reagovat
kubad
kubad

18.7.20 12:33

ať slouží – podařený

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

18.7.20 11:20

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 2
mirdanb 3
pumpy 5
vlkuc 1
Skream 7