EX - Silverback Superspeed - černá střela

Přidat foto

Aktuální stav a foto - 2024

zimní :-)

2023: nově s teleskopem

100mm na HTčko zdá se OK. Jinak vozím 150mm.

bowden ještě nějak zarovnám - tohle se mi nelíbí :-D

Aktuální stav v 2023, nově karbonové kliky a váha celého biku se vším je cca 9,9 kg

přiznaný karbon vypadá na slunku super

Super speed 1.0

Selle San Marco Shortfit openfit Dynamic narrow

Sid

nově karbonové kliky Race Face next SL s 34z převodníkem

váha s pevnou sedlovkou (s pedály, košíkem a držákem garminu)

AXS X01 funguje suprově

Kovee elite jsou super

monoburst opravdu funguje a tlumí

s teleskopem a se vším (pedály, košík, garmin držák)

upgrady: již dříve nahozeny karbonové kliky Raceface Next SL s 34z převodníkem – váha celku byla pod 10kg. Ale jelikož ostatní kola jezdím s teleskopem, tak ani zde se teleskop nevyhnul. Použil jsem Crankbrothers Highline XC/Gravel 100 mm a ovládací páčku od Giantu (vstup mám na levé straně rámu, proto je na pravé straně ovládání). Bike šel s vahou logicky nahoru a má kolem 10,3 se vším.


7/2022:

  • Takže po odrovnání GX AXS šaltru šel nový X01 šaltr, který si vesele hvízdá s GX AXS řazením. Ve funkci rozdíl nepoznáte a těch 100g mínus je mi fuk, ale byla možnost levně koupit, tak jsem vzal rovnou x01 (ale GX bohatě stačí).
  • Kovee elite 23 – konečně karbon kola. Po nich jsem koukal dlouho, neboť se dají sehnat za dobrý peníz a nemají vůbec špatné recenze. vnitřní šířka 23mm mi fakt nevadí, páč vozím 2,25 a měnit nepotřebuji. Ono s plášti mám šířku cca 56 mm na plášti a to mi na moje ježdění vždy stačilo. Co se týče samotných kol, tak jsou fakt super, je znát rozdíl v tuhosti, tam to vnímám asi nejvíc. Rozdíl ve váze mám asi –150g, takže nula-nic (celkem mají asi 1790g s xd ořechem). Pak se mi i zamlouvá záruka od Treku. Jako jo, za ty prachy solidní karbon kola.
  • pláště, ty Vittorky jsou za mne TOP! Barzo/mezcal je nejlepší kombinace XC plášťů, co jsem vozil. Verze TNT, tedy ne-papír! Fakt skvěle jedou a drží a přitom velmi dobře těsní. Vozil jsem snad všechny možné kombinace (mimo Tufo), ale už nic jiného zkoušet nehodlám. Za mne pecka. Jen se musí počítat s vahou, která je ve verzi TNT v šířce 2,25 kolem těch 750g…

Upgrade: Nastal čas, nahodit 12s a rozloučit se s blátem kazetou od E-13. Pohon, řazení a hazku jsem chtěl od Shimana, neboť mi spolehlivě slouží na mém fullu. Kombo XTR řazení a XT hazka je pro mé účely perfektní. Co byl oříšek, tak byla kazeta. Mám XD ořech, microspline pro můj náboj není a přeplétat jsem zatím nechtěl a hlavně ani nepotřeboval. Kola jsou super, lehká (na poměry Al) a po roce i velmi spolehlivá. Proto jsem zvažoval X01 nebo Garbaruk. Nakonec jsem nahodil Garbaruk 10–52z a k tomu vzal i Garbaruk převodník se 34z. Vše spojil X01 řetěz. Dalším upgradem (dárkem) bylo sedlo Selle San Marco o rozměrech 134 × 250 a krátké sedlo jsem vyloženě potřeboval. Bike slouží parádně, je rychlý, lehký, obratný, spolehlivý a každou jízdu si s ním užívám. Plně konkuruje BMC, ačkoliv to je moje srdcovka a na těžší závody/vyjížďky radši sáhnu po BMC. Nicméně Silverback je pro mne velkým překvapením. Do budoucna bych už uvažoval jen o karbon kolech, který by jistě bike hooodně posunula.

Původní message:

Jízdní dojmy: Každý si u rámu všimne té zvláštnosti, zvané monoburst, kdy sedlová trubka není napojena na zadní vzpěru a k tomu je sedlová trubka u středu zploštělá. To vše s sebou přináší neskutečný rozdíl v pohodlí, oproti „standardnímu“ řešení rámu. První nasednutí a byl jsem z toho v šoku! Funguje to parádně, krásně to pobere drobné nerovnosti a přitom tam není žádná fičura typu planžet u BMC TE01, isospeed apod. Rám je přitom krásně tuhý a jde neskutečně za pedálem. Tohle se vážně povedlo! V terénu se s kolem krásně manévruje, čemuž napomáhá i velmi krátká řetězová vzpěra, pouhých 422 mm! Velmi pěkné detaily, jako vedení bowdenů v rámu (zatím nedrncají a doufám, že to tak i zůstane – jsem spíše zastáncem venkovního vedení) a potěší i šikovné a praktické vodítko řetězu. Je vidět, že se s rámem a jeho detaily někdo zabýval a ono to jako celek funguje a výborně.

Pohon, mrtvola 1×11 a nenáviděná e-13 kazeta, a sakra?! Při koupi jsem si říkal, vyzkouším a uvidím a kdyžtak holt půjde do světa. Po několika jízdách říkám, nechám ji tam! Vůbec s ní nemám problém s pohonem Shimano funguje naprosto bezchybně a skoky mi vůbec nevadí. Jediné, co změním, bude řetěz. Až jej sjedu, tak dám sram 11 nebo Eagle GX (ano i sním to funguje). Z youtube vím, že s ním nedochází k padání řetězu z největšího pastorku (s KMC ano). Kliky Raceface turbine mému oku vyloženě lahodí, mám je prvně a věřím, že budou sloužit dobře. 32z převodník zatím ponechám, v kombinaci s 46z pastorkem vyjedu vše. Co mě trochu štve, že řazení je „jen“ SLX. Ovšem po zajetí musím konstatovat, že to žádná tragédie není a oproti XT mě to nijak zásadně nelimituje a jediným „podstatným“ rozdílem je odřazování na vyšší jen o jeden stupeň při jednom stisknutí.

SIDka, asi nikoho nepřekvapí, že funguje skvěle! Při SAGu cca 20% jsem s jejím chodem maximálně spokojený. Krásně žehlí a na asfaltu se příliš nehoupe. Dálkový lock asi ihned dodělávat nebudu, ale tohle je slabina, lock z rodel by nevadil, ale chápu, ta cena se někde musela projevit. Tady budoucí změnu nevylučuji, uvidím co praxe a nějaký ten závod, pak se rozhodnu.

Brzdy, ověřená klasika XT M8000, totéž mám na svém fullu a výborné 3 leté zkušenosti, tady nemám co řešit, pro mne parádní, bezproblémová brzda se skvělým účinkem.

Sedlovka, sedlo a rodla, sedlovka je karbonová a má 25 mm offset, průměr 27mm a s vysunutím opět přispívá k lepšímu komfortu, nemám co vytknout, navíc je moc hezká :-). Sedlo mě mile překvapilo, je tvrdé, ale materiál lehce pruží a mé zádeli zatím vyhovuje, tak možná ani nebude třeba měnit. Rodla jsou 760 mm široká a s představcem 70 mm se díky nim s kolem krásně manévruje a ačkoliv jsem se té šířky bál, tak to bylo zbytečné. Karbon by byl už moc, ale do budoucna se tomu nebráním.

Kola a pláště. Uvidíme, Stan s NT S1, šířka 23 mm zatím OK, mám necelých 80 kg, tak snad vydrží, ale na to je brzy hodnotit, uvidíme, ukáže čas. Náboje pro mne no-name, snad budou OK, majitelé si nestěžují, tak snad to tak budu mít i já :-).

Pláště jsem ponechal původní, jsou celkem rychlá, ale docela těžká (780g), až je sjedu, tak nahodím mé oblíbené Crossking a Race King.

Shrnu-li to: Za málo peněz dostanete hooodně muziky a ten rám a drtivá většina osazení je prostě bomba! Dále máte kolo, které jen tak nepotkáte. Kdo chce rychlé, obratné a přitom velmi pohodlné HT, tak tohle je vážně dobrý kauf :-).

(vloženo 22.5.20)

Lachtis Lachtis
Ohodnoť bajk: (4.3  / 101 hlasujících)
Značka Silverback
Model Superspeed 1.0
Modelový rok 2020
Velikost L
Hmotnost 9,905 kg s pevnou sedlovkou. Nově 10,3 Kg s teleskopem
Rám Superspeed 1.0, carbon
Vidlice Rockshox SID RL, 100mm
Tlumič MonoBurst :-)
Hlavové složení FSA
Kliky Raceface Next SL
Středové složení Pressfit BB Shell
Měnič Sram X01 Eagle AXS (GX AXS - R.I.P. potkala se s klackem)
Řazení Sram GX Eagle AXS
Převodník Race Face 34t
Kazeta Sram X01 10-52z black
Řetěz SRAM XX1 Eagle 12s black
Náboj přední Bontrager 15 X 110 mm
Náboj zadní Bontrager 12 x 148mm, záběr 108 (6 praporků)
Brzda přední Shimano XT M8000, kotouč XT 180 mm
Brzda zadní Shimano XT M8000, kotouč XT 160 mm
Brzdové páky Shimano XT M8000
Ráfek přední karbon - Kovee elite 23
Ráfek zadní karbon - Kovee elite 23
Pedály Shimano XT
Řídítka Carbon Reverse TRACER XC 760mm , 9°
Představec Reverse XC 70mm -6°
Sedlovka Crankbrothers Highline XC/Gravel 100 mm, 27,2 mm
Sedlo Selle san marco Shortfit openfit dynamic narrow 134 x 250
Pláště nově vittoria Barzo a Mezcal 29x2,25 - asi nejlepší pláště a zůstávám u nich

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Lachtis
Lachtis

18.5.21 11:39

madcat: dopněno :-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

17.5.21 08:03

madcat: JJ, já to zapomněl vyfotit a dát do profilu… přitom jsem chtěl. Až budu u kola (jsem služebně mimo bydliště), tak doplním. Je tam nápis This is ***** life :-)

esmo: děkuji.

Reagovat
esmo
esmo

17.5.21 07:18

Máš to moc pěkné :)

Reagovat
madcat
madcat

16.5.21 22:33

Máš tam vážně na té zadní vzpěře u převodníku napsaný KURVALIFE? :-)

Reagovat
sheenecek
sheenecek

22.4.21 13:16

Krasna raketa, jasnych 5.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.1.21 10:26

Slam09: díky za pozitivní ohlas :-). JJ, kolo je, až nečekaně suprové, primární pro mě je (bylo?) BMC, ale tohle je tak dobré, že mu plnohodnotně konkuruje. Další upgrady budou a to 1×12. Zřejmě kazeta Garbaruk 10×52, garbaruk převodník 34z a pohon Shimano XT. A uvidím, zda se někdy dokopu ke karbon kolům, která mě na tenhle bike neskutečně lákají :-)

Reagovat
Slam09
Slam09

30.12.20 12:39

Moc pěkný. Věřím, že musí letět! ;)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.8.20 19:54

Parádní, BMC u mě vede, ale i tak za 5*, máš to super.

Reagovat
morso
morso

24.5.20 10:47

…super, skvělé jsou ty „jednoduché linie“. Má to říz :-) 5*

Reagovat
rosnaj
rosnaj

23.5.20 21:24

Super kolo za tu cenu.Ať bezproblémově slouží.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 21:04

Pouzivam tenhle, neni to highend, ale uz 4roky funguje.

https://www.kupkolo.cz/…14nm_z91846/

Reagovat
Jano86
Jano86

23.5.20 20:30

Aký používaš momentak? Zvažujú že si kúpim.. Akurát by som potreboval nejaký tip :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.5.20 17:00

Filipprvni_MTB
Filipprvni_MTB

23.5.20 10:22

Pěkný kolo, taky mam Silverback a spokojenost.

Ať to jezdí 5*

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 10:01

Riditka, sedlo, dal tezsi gumy ale na bezduse to stacilo :)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 09:25

TJK: je to tak a asi se tomu v budoucnu nevyhnu, ale letos pujde tuning do fulla (rodla, sedlo a pohon). Nicmene u silvera jsou tezitka plaste, tam po prechodu na contiky pujde 250–300g dolu, rodla za karbon cca 150g, pedaly cca 50g, slo by i sedlo cca 100g. A jsem v klidu do 8 tis (prip. nakup z bazaru) pres 0,5 kg dole. Jen pro zajimanost, cos delal u manzelky Ty? Pocitam, ze asi obdobne… 

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 08:11

ja manzelce koupil 2.0, lehce pomazlil a ma to na 10.4kg a funguje super!

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.5.20 21:51

Cena té kazety je teda brutální. Celkem jsem rád, že jsem si to kolo nekoupil.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 21:01

andy97: jj, to neslo odolat a je fakt bomba i diky Tvym doporucenim a ostatnim jsem vubec nevahal. A super jsem rad, ze i co psal Vilem neni pravda, hned mi prislo divny, ze by mi to nikdo z majitelu (ani Ty) nepotvrdil :-). Hlavne ten ram se jim teda povedl, kazda jizda je radost a full asi zacne zavidet ;-)

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 19:42

andy: Ta to je potom jina, ja to tema pochopil bohuzel jinak.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:31

Vilém: Ahoj ta fotka není Silverback ale Specialized diverge, kde se mi povoluje zadní osa. Silverback drží po cca 2000km ve všem, tam není problém.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:23

Pěkný, tak nakonec si ho koupil. Ať slouží dobře.

Reagovat
Danielfojt
Danielfojt

22.5.20 19:09

ahoj pekne kolo,dneska jsem Silverback potkal na vsetine,jelo na strese.asi nahoda.

Reagovat
Annaii

22.5.20 16:42

TicTac135
TicTac135

22.5.20 15:37

Hezké kolo, funkční – za 5*

Kdyby bylo moje, dal bych XT řazení.

T.

Reagovat
JachymP
JachymP

22.5.20 15:21

Pěkný, jen kdyby to nemělo tu ohnutou sedlovku, to je prapodivný vynález. Ale zas jde dát rovná a posunout těžiště dopředu – do výjezdů dobrý…

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:12

Jo a za 5*:)

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:11

Kolega ho včera taky prvně provětral a hned cca po 100m pokřtil ,kdy zkoušel vidlici a zkusil brzdu – letěl přes řidítka:)kolo naštěstí přežilo:)tak ostré xt brzdy jsem už dlouho neviděl?

Jinak jsem na tom kousek jel a opravdu velké překvapení -pohodlné ,lehké,ovladatelné ,jelo to opravdu fajn /bezva bike .

Ať ti slouží .

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:43

Vilém: Dík za info! Trochu jsi mě zarazil, ale dotahuji na předepsaných 11 (ve vlákně píšou i 16nm) a zatím naprosto OK. Navíc to jsou modely 2019, tak snad nebude problém u mne, ale dám si na to bacha.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:32

lachtis: Viz toto vlakno.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:06

Vilém: nedávno jsem dělal kontrolu dotažení všech spojů (momenťákem dle předepsaných Nm) i os a ty byly v pohodě. Ostatním? Žádný majitel Superspeed 1.0 (ne jiného modelu – oslovoval jsem jen ty) mi tohle nenapsal? Odkud to víš, dám si na to teda pozor.

Marek.Kv: Dík, je to hobby :-)

Reagovat
Marek.Kv

22.5.20 14:02

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:00

Ten roman se mi cist nechce, tak se optam, jestli uz se ti povoluje zadni osa, jako jinym majitelum zde?

Jinak kolo pekny.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.5.20 13:17

To nenapojení zadní vzpěry na sedlovou trubku ale na rám mám na svém kole taky a potvrzuji že to skutečně pobere dost vibrací.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 0
Koli13 4
Milan17 3
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 26