Silverback Superspeed - černá střela

Přidat foto

Tak a je to celé pohřebák :-). Nově i kazeta black a rovnou i řetěz.

přiznaný karbon vypadá na slunku super

poprvé Sram kazeta eagle, uvidíme, zda se nevrátím ke Garbaruku... Váha a skok (44-52) hraje pro Garbaruk. Vzhled si ještě nejsem jistý...

Nově na karbon kolech X01 AXS šaltru a za mne top plášťů Vittoria TNT - nejsou lehké, ale drží tlak a skvěle jedou.

Kovee elite 23

nově X01 AXS

Garbaruk stále slouží

GX AXS

Aktuální váha se vším, co je na fotkách.

nově Vittoria Barzo/Mezcal

Garbaruk 10-52z

Garbaruk 10-52z

XT M810

Thisiskurvalife

34z Garbaru

XTR

Zrozen k rychlosti

kokpi

Reverse

Super speed 1.0

Reverse

Selle San Marco Shortfit openfit Dynamic narrow

Race Face Turbin

Sid

monoburst funguje skvěle

Váha včetně pedálů M520 a košík

7/2022:

  • Takže po odrovnání GX AXS šaltru šel nový X01 šaltr, který si vesele hvízdá s GX AXS řazením. Ve funkci rozdíl nepoznáte a těch 100g mínus je mi fuk, ale byla možnost levně koupit, tak jsem vzal rovnou x01 (ale GX bohatě stačí).
  • Kovee elite 23 – konečně karbon kola. Po nich jsem koukal dlouho, neboť se dají sehnat za dobrý peníz a nemají vůbec špatné recenze. vnitřní šířka 23mm mi fakt nevadí, páč vozím 2,25 a měnit nepotřebuji. Ono s plášti mám šířku cca 56 mm na plášti a to mi na moje ježdění vždy stačilo. Co se týče samotných kol, tak jsou fakt super, je znát rozdíl v tuhosti, tam to vnímám asi nejvíc. Rozdíl ve váze mám asi –150g, takže nula-nic (celkem mají asi 1790g s xd ořechem). Pak se mi i zamlouvá záruka od Treku. Jako jo, za ty prachy solidní karbon kola.
  • pláště, ty Vittorky jsou za mne TOP! Barzo/mezcal je nejlepší kombinace XC plášťů, co jsem vozil. Verze TNT, tedy ne-papír! Fakt skvěle jedou a drží a přitom velmi dobře těsní. Vozil jsem snad všechny možné kombinace (mimo Tufo), ale už nic jiného zkoušet nehodlám. Za mne pecka. Jen se musí počítat s vahou, která je ve verzi TNT v šířce 2,25 kolem těch 750g…

Upgrade: Nastal čas, nahodit 12s a rozloučit se s blátem kazetou od E-13. Pohon, řazení a hazku jsem chtěl od Shimana, neboť mi spolehlivě slouží na mém fullu. Kombo XTR řazení a XT hazka je pro mé účely perfektní. Co byl oříšek, tak byla kazeta. Mám XD ořech, microspline pro můj náboj není a přeplétat jsem zatím nechtěl a hlavně ani nepotřeboval. Kola jsou super, lehká (na poměry Al) a po roce i velmi spolehlivá. Proto jsem zvažoval X01 nebo Garbaruk. Nakonec jsem nahodil Garbaruk 10–52z a k tomu vzal i Garbaruk převodník se 34z. Vše spojil X01 řetěz. Dalším upgradem (dárkem) bylo sedlo Selle San Marco o rozměrech 134 × 250 a krátké sedlo jsem vyloženě potřeboval. Bike slouží parádně, je rychlý, lehký, obratný, spolehlivý a každou jízdu si s ním užívám. Plně konkuruje BMC, ačkoliv to je moje srdcovka a na těžší závody/vyjížďky radši sáhnu po BMC. Nicméně Silverback je pro mne velkým překvapením. Do budoucna bych už uvažoval jen o karbon kolech, který by jistě bike hooodně posunula.

Původní message:

Jízdní dojmy: Každý si u rámu všimne té zvláštnosti, zvané monoburst, kdy sedlová trubka není napojena na zadní vzpěru a k tomu je sedlová trubka u středu zploštělá. To vše s sebou přináší neskutečný rozdíl v pohodlí, oproti „standardnímu“ řešení rámu. První nasednutí a byl jsem z toho v šoku! Funguje to parádně, krásně to pobere drobné nerovnosti a přitom tam není žádná fičura typu planžet u BMC TE01, isospeed apod. Rám je přitom krásně tuhý a jde neskutečně za pedálem. Tohle se vážně povedlo! V terénu se s kolem krásně manévruje, čemuž napomáhá i velmi krátká řetězová vzpěra, pouhých 422 mm! Velmi pěkné detaily, jako vedení bowdenů v rámu (zatím nedrncají a doufám, že to tak i zůstane – jsem spíše zastáncem venkovního vedení) a potěší i šikovné a praktické vodítko řetězu. Je vidět, že se s rámem a jeho detaily někdo zabýval a ono to jako celek funguje a výborně.

Pohon, mrtvola 1×11 a nenáviděná e-13 kazeta, a sakra?! Při koupi jsem si říkal, vyzkouším a uvidím a kdyžtak holt půjde do světa. Po několika jízdách říkám, nechám ji tam! Vůbec s ní nemám problém s pohonem Shimano funguje naprosto bezchybně a skoky mi vůbec nevadí. Jediné, co změním, bude řetěz. Až jej sjedu, tak dám sram 11 nebo Eagle GX (ano i sním to funguje). Z youtube vím, že s ním nedochází k padání řetězu z největšího pastorku (s KMC ano). Kliky Raceface turbine mému oku vyloženě lahodí, mám je prvně a věřím, že budou sloužit dobře. 32z převodník zatím ponechám, v kombinaci s 46z pastorkem vyjedu vše. Co mě trochu štve, že řazení je „jen“ SLX. Ovšem po zajetí musím konstatovat, že to žádná tragédie není a oproti XT mě to nijak zásadně nelimituje a jediným „podstatným“ rozdílem je odřazování na vyšší jen o jeden stupeň při jednom stisknutí.

SIDka, asi nikoho nepřekvapí, že funguje skvěle! Při SAGu cca 20% jsem s jejím chodem maximálně spokojený. Krásně žehlí a na asfaltu se příliš nehoupe. Dálkový lock asi ihned dodělávat nebudu, ale tohle je slabina, lock z rodel by nevadil, ale chápu, ta cena se někde musela projevit. Tady budoucí změnu nevylučuji, uvidím co praxe a nějaký ten závod, pak se rozhodnu.

Brzdy, ověřená klasika XT M8000, totéž mám na svém fullu a výborné 3 leté zkušenosti, tady nemám co řešit, pro mne parádní, bezproblémová brzda se skvělým účinkem.

Sedlovka, sedlo a rodla, sedlovka je karbonová a má 25 mm offset, průměr 27mm a s vysunutím opět přispívá k lepšímu komfortu, nemám co vytknout, navíc je moc hezká :-). Sedlo mě mile překvapilo, je tvrdé, ale materiál lehce pruží a mé zádeli zatím vyhovuje, tak možná ani nebude třeba měnit. Rodla jsou 760 mm široká a s představcem 70 mm se díky nim s kolem krásně manévruje a ačkoliv jsem se té šířky bál, tak to bylo zbytečné. Karbon by byl už moc, ale do budoucna se tomu nebráním.

Kola a pláště. Uvidíme, Stan s NT S1, šířka 23 mm zatím OK, mám necelých 80 kg, tak snad vydrží, ale na to je brzy hodnotit, uvidíme, ukáže čas. Náboje pro mne no-name, snad budou OK, majitelé si nestěžují, tak snad to tak budu mít i já :-).

Pláště jsem ponechal původní, jsou celkem rychlá, ale docela těžká (780g), až je sjedu, tak nahodím mé oblíbené Crossking a Race King.

Shrnu-li to: Za málo peněz dostanete hooodně muziky a ten rám a drtivá většina osazení je prostě bomba! Dále máte kolo, které jen tak nepotkáte. Kdo chce rychlé, obratné a přitom velmi pohodlné HT, tak tohle je vážně dobrý kauf :-).

(vloženo 22.5.20)

Lachtis Lachtis
Ohodnoť bajk: (4.3  / 98 hlasujících)
Značka Silverback
Model Superspeed 1.0
Modelový rok 2020
Velikost L
Hmotnost 10,26 kg na foto (váženo s pedály a košíkem), bez košíku a pedálů cca 9,9 kg
Rám Superspeed 1.0, carbon
Vidlice Rockshox SID RL, 100mm
Tlumič MonoBurst :-)
Hlavové složení FSA
Kliky Raceface Turbine
Středové složení Pressfit BB Shell
Měnič Sram X01 Eagle AXS (GX AXS - R.I.P. potkala se s klackem)
Řazení Sram GX Eagle AXS
Převodník Garbaruk 34t
Kazeta Sram X01 10-52z black
Řetěz SRAM XX1 Eagle 12s black
Náboj přední Bontrager 15 X 110 mm
Náboj zadní Bontrager 12 x 148mm, záběr 108 (6 praporků)
Brzda přední Shimano XT M8000, kotouč XT 180 mm
Brzda zadní Shimano XT M8000, kotouč XT 160 mm
Brzdové páky Shimano XT M8000
Ráfek přední karbon - Kovee elite 23
Ráfek zadní karbon - Kovee elite 23
Pedály Shimano M520
Řídítka Carbon Reverse TRACER XC 760mm , 9°
Představec Reverse XC 70mm -6°
Sedlovka Sector Carbon, 25mm zahnutí, 400mm
Sedlo Selle san marco Shortfit openfit dynamic narrow 134 x 250
Pláště nově vittoria Barzo a Mezcal 29x2,25 - asi nejlepší pláště a zůstávám u nich

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Lachtis
Lachtis

18.5.21 11:39

madcat: dopněno :-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

17.5.21 08:03

madcat: JJ, já to zapomněl vyfotit a dát do profilu… přitom jsem chtěl. Až budu u kola (jsem služebně mimo bydliště), tak doplním. Je tam nápis This is ***** life :-)

esmo: děkuji.

Reagovat
esmo
esmo

17.5.21 07:18

Máš to moc pěkné :)

Reagovat
madcat
madcat

16.5.21 22:33

Máš tam vážně na té zadní vzpěře u převodníku napsaný KURVALIFE? :-)

Reagovat
sheenecek
sheenecek

22.4.21 13:16

Krasna raketa, jasnych 5.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.1.21 10:26

Slam09: díky za pozitivní ohlas :-). JJ, kolo je, až nečekaně suprové, primární pro mě je (bylo?) BMC, ale tohle je tak dobré, že mu plnohodnotně konkuruje. Další upgrady budou a to 1×12. Zřejmě kazeta Garbaruk 10×52, garbaruk převodník 34z a pohon Shimano XT. A uvidím, zda se někdy dokopu ke karbon kolům, která mě na tenhle bike neskutečně lákají :-)

Reagovat
Slam09
Slam09

30.12.20 12:39

Moc pěkný. Věřím, že musí letět! ;)

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.8.20 19:54

Parádní, BMC u mě vede, ale i tak za 5*, máš to super.

Reagovat
morso
morso

24.5.20 10:47

…super, skvělé jsou ty „jednoduché linie“. Má to říz :-) 5*

Reagovat
rosnaj
rosnaj

23.5.20 21:24

Super kolo za tu cenu.Ať bezproblémově slouží.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 21:04

Pouzivam tenhle, neni to highend, ale uz 4roky funguje.

https://www.kupkolo.cz/…14nm_z91846/

Reagovat
Jano86
Jano86

23.5.20 20:30

Aký používaš momentak? Zvažujú že si kúpim.. Akurát by som potreboval nejaký tip :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.5.20 17:00

Filipprvni_MTB
Filipprvni_MTB

23.5.20 10:22

Pěkný kolo, taky mam Silverback a spokojenost.

Ať to jezdí 5*

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 10:01

Riditka, sedlo, dal tezsi gumy ale na bezduse to stacilo :)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

23.5.20 09:25

TJK: je to tak a asi se tomu v budoucnu nevyhnu, ale letos pujde tuning do fulla (rodla, sedlo a pohon). Nicmene u silvera jsou tezitka plaste, tam po prechodu na contiky pujde 250–300g dolu, rodla za karbon cca 150g, pedaly cca 50g, slo by i sedlo cca 100g. A jsem v klidu do 8 tis (prip. nakup z bazaru) pres 0,5 kg dole. Jen pro zajimanost, cos delal u manzelky Ty? Pocitam, ze asi obdobne… 

Reagovat
TJK
TJK

23.5.20 08:11

ja manzelce koupil 2.0, lehce pomazlil a ma to na 10.4kg a funguje super!

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

22.5.20 21:51

Cena té kazety je teda brutální. Celkem jsem rád, že jsem si to kolo nekoupil.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 21:01

andy97: jj, to neslo odolat a je fakt bomba i diky Tvym doporucenim a ostatnim jsem vubec nevahal. A super jsem rad, ze i co psal Vilem neni pravda, hned mi prislo divny, ze by mi to nikdo z majitelu (ani Ty) nepotvrdil :-). Hlavne ten ram se jim teda povedl, kazda jizda je radost a full asi zacne zavidet ;-)

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 19:42

andy: Ta to je potom jina, ja to tema pochopil bohuzel jinak.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:31

Vilém: Ahoj ta fotka není Silverback ale Specialized diverge, kde se mi povoluje zadní osa. Silverback drží po cca 2000km ve všem, tam není problém.

Reagovat
andy97
andy97

22.5.20 19:23

Pěkný, tak nakonec si ho koupil. Ať slouží dobře.

Reagovat
Danielfojt
Danielfojt

22.5.20 19:09

ahoj pekne kolo,dneska jsem Silverback potkal na vsetine,jelo na strese.asi nahoda.

Reagovat
Annaii

22.5.20 16:42

TicTac135
TicTac135

22.5.20 15:37

Hezké kolo, funkční – za 5*

Kdyby bylo moje, dal bych XT řazení.

T.

Reagovat
JachymP
JachymP

22.5.20 15:21

Pěkný, jen kdyby to nemělo tu ohnutou sedlovku, to je prapodivný vynález. Ale zas jde dát rovná a posunout těžiště dopředu – do výjezdů dobrý…

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:12

Jo a za 5*:)

Reagovat
adam1
adam1

22.5.20 15:11

Kolega ho včera taky prvně provětral a hned cca po 100m pokřtil ,kdy zkoušel vidlici a zkusil brzdu – letěl přes řidítka:)kolo naštěstí přežilo:)tak ostré xt brzdy jsem už dlouho neviděl?

Jinak jsem na tom kousek jel a opravdu velké překvapení -pohodlné ,lehké,ovladatelné ,jelo to opravdu fajn /bezva bike .

Ať ti slouží .

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:43

Vilém: Dík za info! Trochu jsi mě zarazil, ale dotahuji na předepsaných 11 (ve vlákně píšou i 16nm) a zatím naprosto OK. Navíc to jsou modely 2019, tak snad nebude problém u mne, ale dám si na to bacha.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:32

lachtis: Viz toto vlakno.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.5.20 14:06

Vilém: nedávno jsem dělal kontrolu dotažení všech spojů (momenťákem dle předepsaných Nm) i os a ty byly v pohodě. Ostatním? Žádný majitel Superspeed 1.0 (ne jiného modelu – oslovoval jsem jen ty) mi tohle nenapsal? Odkud to víš, dám si na to teda pozor.

Marek.Kv: Dík, je to hobby :-)

Reagovat
Marek.Kv
Marek.Kv

22.5.20 14:02

Pěkná zahrada.

Reagovat
Vilém
Vilém

22.5.20 14:00

Ten roman se mi cist nechce, tak se optam, jestli uz se ti povoluje zadni osa, jako jinym majitelum zde?

Jinak kolo pekny.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.5.20 13:17

To nenapojení zadní vzpěry na sedlovou trubku ale na rám mám na svém kole taky a potvrzuji že to skutečně pobere dost vibrací.

Reagovat

Další galerie z kategorie

MaOrI 4
Herryrb 7
OndR111k 8
nozaki 4
antuch 42
RadimMan 10