Spešl

Přidat foto

Pro mě trochu skok do tmy, protože silnice mi nikdy nic neříkala a vyhýbal jsem se jí jak čert kříži. Chtěl jsem si pořídit druhé kolo ke cross-country, které budu využívat jako zimák a tréninkové kolo, abych nahnal trochu objemy. Původně jsem pokukoval po CX/Gravel kolech kvůli pohodlnějšímu posedu a větší průchodnosti. S beranama do terénu? Nesmysl! Koupil jsem si čistou silnici, do terénu mám cross-country. Už při prvním otočení pedálů, jsem se na kole docela pohodlně usadil a po první jízdách musím říct, že mě to baví. V kopcích díky absenci MTB převodů trochu tavím nohy, ale to je přesně ten důvod proč jsem chtěl silnici, abych nahnal sílu, kterou pak zužitkuju na XC cupech. Je to moje první silnice, takže nečekejte žádnou recenzi, protože nemám srovnání. Je to speciální edice Peter Sagan, sice nejsem jeho fanoušek, ale ty barvy se mi líbí. Docela by mě zajímalo, proč má velká část cyklistů averzi vůči značce Specialized, takže pokud mi to někdo objasní, budu jedině rád :-D

(vloženo 17.11.19)

Burak49 Burak49
Ohodnoť bajk: (4.1  / 48 hlasujících)
Značka Specialized
Model Allez E5 Elite - Sagan World Champion Edition
Modelový rok 2017
Velikost 54
Hmotnost 9,5
Rám Specialized E5 Premium Aluminum
Vidlice FACT carbon fiber
Kliky Praxis Alba
Středové složení Praxis
Přesmykač Shimano Tiagra, clamp-on
Měnič Shimano Tiagra 4700, 10-speed
Řazení Shimano Tiagra STI, 10-speedP
Převodník 50/34T
Kazeta Shimano Tiagra, 10-speed, 12–28t
Řetěz KMC X10, 10-speed w/reusable MissingLink
Brzda přední AXIS 1.0
Brzda zadní AXIS 1.0
Ráfek přední Axis Sport
Ráfek zadní Axis Sport
Řídítka Specialized Shallow Drop, alloy, 125mm drop, 70mm short-reach
Představec Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Sedlovka Alloy, 12.5mm offset, 2-bolt clamp, 27.2mm
Sedlo Body Geometry Toupé Sport, steel rails, 143mm
Pláště Espoir Sport, 700×25mm, 60TPI, wire bead, double BlackBelt protection

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tromboonen
tromboonen

18.11.19 18:39

Hele bez obav, Spešlové to nějak umí, když Ti sedne geo tak všechno cajk, něco o tom vím i když jsem šel po minimální délce a něčem jinym… výbava a kola celkem OK, Max postupně pořiď zelený latex duše od tlustýho panáčka a možná úplně max něco svátečního jako záložní záplety a máš vystaráno, sedlo buď sedne nebo ne, kdyby plešoun ne, tak Romin a máš to…

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

17.11.19 23:06

Tak na to zapomeň :-) jinak za 5*

Reagovat
Burak49
Burak49

17.11.19 22:43

Díky za všechny kladné komentáře :D popravdě mě trochu děsíte, protože jsem si myslel, že už mám s nákupem kol a komponentů na chvíli klid :D

Reagovat
zarkow
zarkow

17.11.19 20:04

Máš to fajn, přeju spoustu spokojených km. Silnice je opravdu návyková. Spešl dělá určitě velmi dobrá kola, byť poměr cena výkon je horší, holt daň za velkou značku. Ale Tarmaca (starší modely se mi líbí víc) nebo Epica bych si doma určitě dokázal milerád představit :-)

Reagovat
Lukster
Lukster

17.11.19 19:14

Moc pěkné kolo na Spesla ;). Měl jsem to před 2 lety stejně jako ty, sice mám stále ten samý hliníkovy rám, ale nové výplety (Mavic Aksium – levné, ale jedou skvěle) a karbonova řídítka (dost rozdil), jinak nemenim zatím. Obávám se, že přechod ke karbonovemu rámu by spustil lavinu ;)))

Reagovat
khonza
khonza

17.11.19 18:33

Za mě trochu těžší, ale na začátek moc pěkná silnička.

A stejně tě to chytne a buď začneš vylepšovat nebo koupíš lepší – silnička je moc návyková. Ať ti to jezdí.

Reagovat
MilanT
MilanT

17.11.19 18:08

Tak rozumím vašim argumentům ohledně silnice, ale nikdy jsem jí nezkusil a z toho zřejmě pramení moje pochybnosti.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

17.11.19 16:48

Moc pěkný kolo, mohlo by být lehčí a bez kompaktů, ale při přechodu z MTB to je i tak raketa.

MilanT: porovnávat převody na mtb a silničce je jako porovnávat příslovečné hrušky s japkama. Silnička jede prostě úplně jinak…Používám klasiku 53/39 na 12/25 a není problém, třeba Praděd 39/21–25. Ikdyž pravda převody 53/12 a 13 jsou k použití jen z kopce a za tím rychlotraktorem, co jezdí od 45km/h vejš. Už pokukuju po převodníku s 50z, to by mi asi i s 12z stačilo a lehčí převody nepotřebuju. V šupleti mám kazetu s 27z a ještě jsem nějak nenašel důvod ji namontovat…

Reagovat
TheJD
TheJD

17.11.19 16:36

@MilanT zaprve to kolo jede vyrazne lip a zadruhe na silnici obecne nejsou zdaleka tak prudke kopce, jako v terenu. proto ty prevody.

Reagovat
MilanT
MilanT

17.11.19 15:45

Tak vzhledově super, moc krásné kolo.

Ale ty převody, chlapi jak to ušlapete? Nejlehčí převod 34 zubů klika a 28 kazeta?

To bych asi každý nic moc vršek potupně tlačil.

No, klobouk dolů před silničáři.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

17.11.19 15:40

Spešly však jsou a vždycky byly hodně dobrý kola.

A (kdysi dávno) bývaly i pěkný.

Reagovat
milan.v
milan.v

17.11.19 15:23

Já averzi nemám… ;o) 5*!

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

17.11.19 14:26

Pěkný. Co se avarze vůči Spešlu týče, podle mě ji způsobila poměrně velká reklamní kampaň – jednu dobu byl prostě Spešl všude. Ovce začaly papouškovat, že nic lepšího neexistuje a některé lidi to prostě začalo *****.

Reagovat
Krejza
Krejza

17.11.19 14:07

Jem zvědavej, jestli nakonec definitivně nepřesedláš :-)

Reagovat
Radovan84
Radovan84

17.11.19 12:07

Tak tak…

Bacha ať se nestane z dvojky jednice :-)

Reagovat
Kubajzik
Kubajzik

17.11.19 11:24

A jo, taková sympatická silnice. Ale bacha, hrozí pořízení lepších zápletů, pak karbonu, a už se vezeš :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Simi82 0
Koli13 3
Milan17 3
Zucco 6
kycerjaska 8
PDean 26