DUCH

Přidat foto

Tak jsem si udělal radost a asi po 30letech, co jsem vlastnil favorita, jsem si pořídil tohoto GHOSTa. Jelikož nemám žádné srovnání s jinou silničkou tak jsem absolutně unešen. Stále si říkám, proč jsem si silničku nekoupil dřív. Je to opravdu pro mě paráda. Konečně kolo co jede. Do teď jsem jezdil na horském kole a to převážně po asfaltu tak ten rozdíl je znát. Tuhost a akcelerace je parádní. Ale berte to s rezervou protože je to moje první silnička. Zatím jsem najel pár kilometrů tak uvidím dál.

(vloženo 14.2.19)

kukin kukin
Ohodnoť bajk: (4  / 56 hlasujících)
Značka Ghost
Model Nivolet 4.8 LC
Modelový rok 2018
Velikost L
Hmotnost 8.3kg bez pedálů
Rám NIVOLET LC carbon
Vidlice Nivolet LC Rigid full carbon
Hlavové složení 14433
Kliky Shimano 105 FC-5800 Hollowtech II 50-34
Středové složení PressFit 86,5 mm
Přesmykač Shimano 105 FD-5800
Měnič Shimano 105 RD-5800 11-S
Řazení Shimano 105
Kazeta Shimano 105 CS-5800 11-28
Řetěz KMC X-11
Brzda přední Shimano 105 BR-5800
Brzda zadní Shimano 105 BR-5800
Brzdové páky Shimano 105
Ráfek přední Zapletená kola Fulcrum Racing 7 LG 23 mm Wheelset
Pedály Pedály Shimano 105 PD-5800 Carbon
Řídítka ZIPP 80
Představec ZIPP service course 100mm
Sedlovka Ground Fiftyone 27.2 mm
Sedlo Selle Italia SL
Pláště Continental Ultra Sport II SL 25 - 622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tydytek
tydytek

17.2.19 12:33

kukin: nejde jen o váhu, ale taky o grip, životnost pláště, valivý odpor..

Pohodlnost poznáš jednoduše tak, že to kolo tak nedrncá a neuskakuje, líp kopíruje nerovnosti.

Jestli na silninci začínáš tak na to všechno kašli a prostě jen jezdi :) Časem si pak třeba uděláš radost novýma kolama atd..

Reagovat
tromboonen
tromboonen

17.2.19 11:21

Tydytek nejsem, ale zjistil jsem a řídil se radama, že váha je spíš proti pohodlí… bejvaj to úzký šlupky, co musí bejt nabušený na max aby se nepromáčkly a nepoškodil ráfek a duše… no pár profíků občas jede na extra úzkejch, ale to bejvá většinou jen na dobrým asfaltu bez extrémních sjezdů a spíš u někoho jako sprinter, který má celou etapu pauzu a nakonec to vohulí… Dan Martin tuším, nebo někdo kdo je spec. na časovky, volí naproti tomu 25 nebo 26, je to s moderníma aero kolama víc aero, protože to vytvoří plynulej přechod z gumu na ráfek…

Ale zas, je to do časovky na super cestách a dokonce zvolil bezdušové pláště, což jde totálně proti ex profi moudru, že galdy jsou lepší… no bejvaj lepší na grip/manévrování a občas i valivej odpor, ale to musí být super duper galdy, třeba na sjezdy v horách na mokru super, takové co u nás jsou za 1300 až 1500 jedna, no popravdě stejně i pláště, když je to top firma, top guma a super duše (latex asi nejlepší), plus kaučuk a podobné „přírodní materiály“, aby to bylo měkký a obalilo se to „kolem“ překážky, tam je to pak podobný… já řešil rámy a stavbu, abych měl krátkou dýlku, vejš rodla, protože krátkej vrch těla… chtěl jsem taky „turistickej“ rám, ne Gravel, ale třeba Sworkse Roubaix, spíš kvůli časté jízdě mimo dobré asfaltky i asfaltky samotné, prostě Brdskej bordel…

Pak jsem zjistil, že mi vyhovujou spíše „měkčí“ kola, jakože ne utáhnutý na absolutněm plus něco jako Mavic s Alu ráfkem a teď jsem koupil i pár Challenge plášťů a Vittorky galdy, obolí celkem top, galdy 26 mm tuším, pláště 25 a 28, resp. 30 mm, vono taky záleží jak je širokej ráfek, čím užší klasika, tím je plášť kupodivu širší v něm… Ke galdám ověřený Lightbike Čajna karbony se straight top pull nábama a špicema, taky to nejsou žádný kladiva na tvrdost, ale drží parádně už dva roky svátečníhó ježdění jen za tepla a bez deště… no a nakonec je to všechno důležitější než koninky na Roubaix rámu na „odpružení“, i na dvojce, nebo-li CX hliníkovém docela tvrdém rámu, geoška, handling je důležitější, plus detaily jako místo pro pláště (super na Rubášovi, až 33mm CX pláště, kdyby neměl ráfkový, bez vzorku ale klidně 30 i vzadu)… vezmi si z toho co chceš, třeba ponaučení nebo inspiraci a třeba si od kámoše půjč na půlku vyjížďky něco kvalitního širokého, spíš pláště… uvidíš. Nabušený 22 mm prosazujou jenom staromilci a gramaři, to jsem byl taky, vychovanej Faválem, ale už nejsem a i když nejsem nejvýkonnější, jede to tak prostě líp .)

Reagovat
kukin
kukin

17.2.19 10:48

tydytek: Možná se zeptám blbě,začínám na silničce, ale jak a včem se pozná že pláště budou pohodlnější? Já myslel že jde jen o váhu.

Reagovat
tydytek
tydytek

16.2.19 19:23

Zkus ty fulcrumy zvážit.. Já měl teda Fulcrum Racing 77, což by měla být nějaká verze sedmiček pro Cube. A navážil jsem přes 2100 gramů i s páskama, bez upínáků.

To co píše tromboonen o pohodlnosti rozhodně není pravda, asi ty kola nikdy nejel. Naopak jsou pohodlnější než FR7.

Jinak za rok jsem na Zondy nemusel šáhnout.. Kamarád má starší verzi několik let a taky bez problémů.

Ještě k té pohodlnosti – ty pláště co máš jsem taky měl, bylo to to první co jsem na kole měnil, dal jsem GP4000 a jsou při stejném tlaku o dost pohodlnější.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

16.2.19 15:42

kukin: podle mě poznáš, Zondy mal ostrý trojuhelníkový profil, supe na přímo proti větru, naprd s větrem a napr při větru z boku, leda že by šel se zadfního kvadrantu, to by pak pěkně „seilovaly“. 213g snad ani nepoznáš, leda že bys gramařil i na pásce pod duší, ale u „normálních“ každodenních, i když rozumně sportovních kol je to jedno podle mě, Fulcrumy maj nízký, ale kulatější profill… na vítr, střední i velký, to prostě bude lepší. S pláštěma myslím… Galdy nevím, taky jsou zondy vzadu trochu divně vypadající (výplet), nehodí se to ke každýmu bajku, plus údržba, výdrž a ložiska, Zondy budou asi ogramařený odevšad, ložiska miskový nebo jak se to jmenuje, drátů polovina, asi utažený jako prase, tedy tvrdý a nepohodlný. Fulcrumy budou podle mě blbuvzdornější… ne, že by to každej potřeboval, ale stejně…

Reagovat
kukin
kukin

16.2.19 15:12

Kola Campagnolo Zonda váží 1550g, kola Fulcrum Racing 7 LG váží 1763g. Opravdu poznám těch 213g ?

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

16.2.19 08:22

Pěkný fotky, vyplněnej profil, barva sice mnou moc neoblíbená, ale podle vkusu každého soudruha, že? Shrnuto a podtrženo 4*.

Reagovat
tydytek
tydytek

15.2.19 19:14

Stejný Fulcrumy jsem loni vyměnil za Campagnolo Zonda a můžu jen doporučit.

Na rovině stejný, ale při akceleraci nebo v kopcích je toho půl kila poznat :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

15.2.19 15:26

Ntvl, gumy 25mm, na tom je přeci nemožné po českých silnicích jezdit!

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

15.2.19 12:26

Nechápu to nadšení. Pravidelní čtenáři B-F přece vědí, že si silničním kolem na asfaltu moc nepomůžou, neboť nejrychlejší je suverénně celopevná 29-er + 2,25 podhuštěné Thunder Burty bezduš… :-).

Reagovat
kukin
kukin

15.2.19 11:41

Ještě jednou. Omlouvám se za chyby v textu. Je to ostuda. Všem chci poděkovat za kladné reakce k mému novému stroji. Silnička je asi opravdu hodně návyková. Neskutečně mě to baví. Vždy když oschne asfalt vyrážím.

Co se týká kol měnit je zatím nebudu. Snad časem. Za jaké? Je to opravdu takový rozdíl v pár gramech?

Reagovat
kukin
kukin

15.2.19 11:32

vpa007
vpa007

15.2.19 10:18

Taky bych nic neholil! Když už, tak bych v textu poladil polohu čárek, teček a mezer, ale to je jen drobný detail ;-). Jinak tomu rozumím, sám sem tuhle změnu zažil minulý rok, je to prostě fičák. Takže palec hore, pěkný kolo, poctivej profil, tak ať dělá jen radost.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

15.2.19 09:33

Nic neholit :-))… šedou můžu a žiletka ,,silnička" je návyková. Ať to frčí. Paráda .

Reagovat
grafik
grafik

15.2.19 08:39

Oholit nohy … a užívej vítr ve vlasech : )

Reagovat
marius
marius

15.2.19 06:52

Super. Kola to posunou jinde.

Reagovat
AldaK
AldaK

14.2.19 20:37

Parádní. Jsme na tom s novou silnicí podobně. Kola bych neřešil. Mám ty samý. Myslím, že tak těžký nejsou. Už jen to, kolik to má drátů ve výpletech. Tak ať to jezdí.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

14.2.19 20:17

Pěkný. Kolo má dělat radost a toto ji evidentně dělá. Já tedy mám proti tomuto kousku veterána, ale ta akcelerace solidní silničky je prostě návyková a to jsem fávo nikdy neměl – přešel jsem z BMX přímo na bike, když u nás začínaly. Ušetřil jsem tu dost hvězd na e-bicích, tak jich hned pět udám :)

Reagovat
khonza
khonza

14.2.19 19:19

Fakt pěkný. I barvičky bych snesl. A počkej jak to pojede až jednou nasadíš lehká kola.

Reagovat
makimaki
makimaki

14.2.19 18:05

Tak hodně kilometrů hlavně bez nehod a karambolů!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 1
mirdanb 3
pumpy 4
vlkuc 1
Skream 7