Focus Cayo AG2R 2017

Přidat foto

Udělal jsem si radost a po 26 letech na oceli pořídil novej stroj na karbonu. Nákup proběhl pouze objednávkou, zkrátka jsem to risknul s tím, že by mi asi nikde nenastavili kolo podle starého. Trochu jsem váhal nad velikostí rámu. Měřím 174, ocelák jsem jezdil 58, tak jsem vzal tu 54. Jsem tak nějak v rozmezí velikostí. Překvapenej jsem byl délkou horní rámovky. Nakonec po posunu sedla max dopředu a otočení představce jsem si nastavil posed jako na oceláčku. Jede to skoro samo. Rozdíl je obrovskej. Jediný mínus je boční vítr, kdy to se mnou rozdílem váhy obou kol víc háže.

(vloženo 9.1.19)

AldaK AldaK
Ohodnoť bajk: (3.9  / 58 hlasujících)
Značka Focus
Model Cayo AG2R
Modelový rok 2017
Velikost 54
Hmotnost 8,2 (....katalog bez pedálů)
Rám Carbon SL
Vidlice Carbon SL
Hlavové složení integrované FSA
Kliky Shimano FC-RS500
Středové složení Shimano 105 ST-5800
Přesmykač Shimano 105 ST-5800
Měnič Shimano 105 ST-5800
Řazení Shimano 105 ST-5800
Převodník Shimano FC-RS500 52-36, nyní 50-36
Kazeta Shimano 105 11 sp 11-28
Řetěz 11 sp
Náboj přední Fulcrum
Náboj zadní Fulcrum
Brzda přední Tektro R540
Brzda zadní Tektro R540
Brzdové páky Shimano 105
Ráfek přední Fulcrum CEX 7.0
Ráfek zadní Fulcrum CEX 7.0
Dráty Fulcrum
Pedály LOOK Carbon
Řídítka FSA Vero Comp 44
Představec Concept
Sedlovka Concept EX, 27.2x 350 mm, nyní ZOOM 27,2x350
Sedlo Concept Race
Pláště Schwalbe One Race Guard 25C

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hardnine
Hardnine

17.7.21 09:54

Povedenej stroj! Otočení představce tomu prospělo a ta modrá barva je prostě parádní :-)

Reagovat
AldaK
AldaK

4.7.20 11:55

DavidBo dík. Tvý taky za plnej. Moje už je solidně zajetý, něco málo přes 14000 a jezdí výborně.

Reagovat
DavidBO
DavidBO

3.7.20 19:49

Za 5 pro kolegu :) Ta modrobílá je moc pěkná, je s podivem, jak barevné kombinace promění kolo..

Reagovat
AldaK
AldaK

1.8.19 20:02

Tak máme spolu 5000 km. Sedlovku jsem vyměnil za rovnou bez ofsetu, (nyní na ní vozím pumpičku), převodník 52 jsem nahradil 50Z a otočil jsem představec zpět do roviny. Provozní fotečka ze Znojma.

Reagovat
jaykay
jaykay

3.5.19 09:05

Pěkné, mám to samé, jen lehce potuněné, za 5.

Reagovat
AldaK
AldaK

22.2.19 18:14

Plzakj : Už je objednaná kapsička z Ali.

Reagovat
plzakj
plzakj

21.2.19 22:17

Ten pytlik s bagetou pod sedlem teda vypada dost hrozne. Doba pokrocila i v oblasti podsedlovek.

Reagovat
AldaK
AldaK

16.1.19 19:44

Díky všem za komentáře. Sedlovku už mám " v košíku", vezmu ji společně s řetězy. Pak zkusím, jak mi bude dlouhodobě sedět představec. Myslím, že u něj k výměně nedojde.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

11.1.19 20:18

„lepší stránky“ se daj využít, když předstíráš, že nejsi v EU, stačí na to kliknout na doplněk prohlížeče (lterý si napřed nainstaluješ) a ten bude předstírat Tvé IP z jiné země, buď zvolíš přímo, nebo náhodou vícekrát, dokud to benude v EU, u Firefoxu je to například Stealthy, už zase fungyje, na CC, jinak nepoužívám. Kromě toho teda je ten výpočet i na jiných stránkách, většina Ok pro EU a GDPR, ale tahle je holt starší a asi IMHO nejlepší pro okamžité posouzení výsledků okem. Zkus

Reagovat
jardalee
jardalee

11.1.19 18:10

mensi ram je tuzsi ,lehci a hezci :) a nakonec je prave mensi hlavovka takze se da nastavit vic aero posed

Reagovat
AldaK
AldaK

11.1.19 16:26

No přesně. Úplnýho turistáka jsem nechtěl. Starej ocelák má taky závodní geo. Jenže roky přibejvaj a tak se mění lehčí převodníky, zvýšená pozice řidítek a tak.

Jinak jsem si zkusmo udělal výpočet velikosti ale jen z výšky a délky nohou. Ty „lepší stránky“ nejsou funkční zřejmě kvůli GDPR. Jasně není zohledněna výška trupu, délka paží ale i tak vychází správný rozměr. Jsem vlastně rád, že mi to vše vyšlo stejně jako na starém kole, na které jsem byl dlouhý roky zvyklej. A jak tu píší někteří přede mnou, jezdí s podobnou tělesnou konstitucí stejný rám.

A jedna nakonec. Nemáte někdy při pohledu na jezdící kolegy dojem, že vozí zbytečně krátký rámy na půlmetrových sedlovkách ? Stačí některý fotografie, kdy jsou sedla tak neskutečně vysoko, že by se na to snad nikdo neposkládal. Kdysi platilo sedlo + – 5cm nad úrovní beranů. Vejš už bych to řadil na triatlon.

Reagovat
atty
atty

11.1.19 15:35

Právě – ten rám je podle mne hodně „závodní“ a počítá s pozicí „ležícího střelce“. Jenže takhle se na tom asi jezdit nechce, tak je pak představec takhle nahoru.

Ale chápu to – rám/kolo se asi kupovalo za nějakou dobrou cenu a většina lidí chce raději „závoďáka“ než prvoplánově „turisťáka“ (i když s tím pak bude jezdit na výlety – sám nejsem výjimkou :) )

Reagovat
mr.antik
mr.antik

11.1.19 15:26

Mě to přijde velkostně v pohodě, resp. bez finálně nastaveného posedu není moc co hodnotit, spíš jestl by nebyla vhodnější nějaká víc „turistická“ geo,, aby nemusely být řidítka takhle zvedlá

Reagovat
atty
atty

11.1.19 15:25

Ne nutně to musí být netrefená velikost – každý má jinak dlouhé proporce steheních a lýtkových kostí a stejně tak trup i ruce, ramena…

Proto jsou k dostání různé sedlovky s offsetem/bez, různé délky a úhly představců, berany s různými „stack a reach“ atd.

Jedna věc je ladit optimální „geometrický“ posed na závodní silničku, kde asi platí celkem pevná pravidla, jak to silově a aerodynamicky nejlépe funguje (a i přes to i v profi pelotonech má spousta jezdců nastaveno tak, jak jsou zvyklí a jak jim to nejlépe vyhovuje – ne úplně podle tabulek) a druhá věc je vyladit si posed na turistickou silničku, s níž se třeba jezdí do práce či na výlety „na kochačku“ – tam je u mne primární dodržet dobré nastavení předozadní a výškové polohy sedla – ostatní už je spíš o zvyku, chuti šetřit záda a upřednostněno stylu a potřebám. Takže jestli je to zbytečně velký je celkem otázka – to S-ko je zase „jen“ o 8 mm kratší, ale hlavu už má 2.5cm menší a ST o 4cm.

Reagovat
lunochod
lunochod

11.1.19 07:05

Pro mě je to údaj charakterizující proporce rámu. Inu pro někoho je i netrefená velikost super :-)

Reagovat
jannv
jannv

11.1.19 06:58

Hoj, nejlepší kolo :) pač ho jezdím také. Měřím 173, a mám to samé M-ko 54". Představec jsem také otočil. A dal o 1cm kratší. Vyměnil sedlo a jsem spokojen.

Moje mělo jiné brzdy, takže ted tam jsou 105ky. Vyměnil jsem i převodníky. RS500 to jsou stále (protože jsou nádherný) ale 50/34. Měl jsem zálusk na výměnu kol. Nicméně vím co jsem s tímhle projel, za díry a kanály. Nikdy sem to necentroval a není třeba. Čeká mě výměna plášťu, navíc jsou drátové. Takže tam shodím jednoduše cca 220g, Ještě by šla výměna paprsků cca 2g na jeden. cca100g, ale to už mě za ty prachy nestojí. Také se mě klepalo lanko řazení v rámu. Tak jsem na něj navlíknul elektrikářskou bužírku. Tu co se stahuje teplem. A je klid… Tak ať to jede !

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.1.19 23:21

Stack a reach je taky všeříkající údaj o velikosti oblouků rodel, takže v tabulce geo rámu nemá co dělat a nebývá ani u inzerátu na konkrétní celé kolo, ani u výrobce, protože by to mátlo, ty rozměry nezatracovat a řídit se jimi, jsou vygooglit podle modelu a šířky beranů, zhruba jsou i poznat odhadem z fotek z více stran (i shora)

Reagovat
platypus
platypus

10.1.19 22:55

osm a půl kila silnička super, já musel dát sedlo o tři cm níž,koupit kratší představec, jiný rodla při přechodu z oceláčka na dnešní hliník, sedlo max dopředu, holt jsem tu velikost netrefil ale co už, a´t to jezdí.

Reagovat
rorschach
rorschach

10.1.19 21:28

Stack reach – je podobný nic neříkající údaj o velikosti rámu jako též američany oblíbený STANDOVER HEIGHT:))

Reagovat
AldaK
AldaK

10.1.19 19:03

Stack reach? Co je to ?

Reagovat
lunochod
lunochod

10.1.19 18:10

Co vede výrobce k neuvádění stack reach?

Reagovat
AldaK
AldaK

10.1.19 17:52

Jo ta sedlovka by to vyřešila taky. Sedlo jsem nastavil na stejný rozměr dle starého kola. Ale zatím jsem dal celkově cca 200 km na test jak to jede. Ty kliky souhlas. Taky jsem si říkal, že na ně bude pasovat víc typů.

Reagovat
atty
atty

10.1.19 17:42

Pěkný kolo, pěknej popis, vcelku chápu, že je to místo oceláku raketa :)

Ty RS500 kliky mám též (na jinak taky „čisté“ 105 sadě, designově se mi rovněž líbí víc, než ty čtyřšrouby, ale dle znalců jsou prý o poznání méně tuhé, než ty „nové“ řady na čyři šrouby (já to se svým zdechlým motorem nepociťuju :) ). Druhá menší výhoda je, že na 110/5 BCD se přeci jen seženou převodníky lépe a levněji.

Jen ten posed se mi zdá trošku divný – že musíš mít sedlo tak moc vpřed (představec nahoru neřeším – to je spíše pro turističtější posed a odlhečení zad, pokud to vyhovuje) – sedlo si nastavil dle starého kola, nebo si to nově „vyměřil“? Jeslti by nestálo za to vyměnit sedlovku za nějakou bez offsetu, aby si sedlo tak „nepáčil“ dopředu (tahle nějakej asi mít bude, soudím dle fotky).

Nicméně gratulace :)

Reagovat
Doyle
Doyle

10.1.19 17:29

To máš asi geometrii od jiného rámu. Dávám sem tu správnou tohoto rámu tohoto ročníku.. Horní rámová trubka 552mm na výšku 174cm je přece jen moc. Pokud ti to takto vyhovuje, je to tvoje věc. Já bych na tom jezdit nemohl a kompenzovat to takto vysunutým sedlem není pěkné. To raději sedlovku bez offsetu a kratší představec. Když už. Kolo je to ale pěkný a souhlasím s tvým nadšením z nového.

Reagovat
AldaK
AldaK

10.1.19 15:16

Ohledně velikosti. Rám S podle tabulky má pouze o 8mm kratší horní rámovku. Teda osově. To není takovej rozdíl. Spíš je nižší hlava. S tím bych měl větší problém. Sezonu začnu tak jak to je, možná že pokud bych časem cítil, že se moc natahuju, půjdu do kratšího představce. Při posedu a úchopu za brzdový páky se mi pohledem hezky kryje přední osa pod rodly.

Výbava mi sedí. Nová „105“ má strašný kliky. Jsem asi stará škola, takže jedině klasiku. Ostatně ty kliky co jsou na kole prý ještě spadají do řady 105. I když se už moc nemontují. Brzdový čelisti mi vyhovují (váhově jsou na tom ještě líp než origo 105… ale nejsem gramař) jediný co bych prohodil jsou špalky.

Reagovat
AldaK
AldaK

10.1.19 15:07

Loňská sezóna na oceláku 6000 km. Kdysi platilo, že horní rámovka + cca 5cm byla ideální velikost rámu. Na tento jsem si zvyknul a v pohodě jsem se na něj poskládal. Vím, že v dnešních mírách je to jinak.

Reagovat
vpa007
vpa007

10.1.19 11:58

Pěkný kolo, pěkný fotky.. taky potvrzuju, jak jsem byl překvapenej, když jsem z mtb kola sedl na siličku :-). Tak ať dělá jen radost ;-)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

10.1.19 11:28

HonzaRez: nesnaží se spíš vítr vzít Tebe kolu???

Alda: pěkný kolco, ale s tím výběrem velikosti jsi dobře neudělal, u oceláků a starších 58 znamená spíš výšku a délka rámu bývala o hodně kratší, 54 u moderních je horizontální délka horní trouby, geometrie jsou jiné, zvlášť u slopingů, řešit velkou délku posunem sedla dopředu je blbost, trpí síla nohou/odstavuješ některý partie a přesiluješ jiný… tady máš nějaký moudrostě: https://blog.bikefit.com/…be.com/watch?… pro začátek dobrý, i když ne všeplatný, horizontální poloha sedla se zásadně řeší podle polohy středu a pedálů a nohou…Zkus kratší představec, sedlo jak má behjt (i vodorově nebo malinko z kopce atd.), taky menší drop a přesná (střed=střed jako mezi ramenními klouby, ne aby se tam do nich vlezla celá ramena, to máš pak ruce od sebe) nebo klidě o malinko menší šířka rodel, plus ultra kompakt tvar oblouků pomůže délku posedu omezit. Dýlku rámů 54 nebo 53 potřebuju já při 185cm, ale mám disproporci (krátkej vrch a dlouhej spodek. Pořádně vyměřit na competitivecy­clist).

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

10.1.19 08:06

Ten problém s bočním větrem potvrzuju, na těžších kolech jsem si toho nevšiml, ale na karbonu se mi opravdu ten vítr snaží to kolo pode mnou odfouknout…

Reagovat
miťo
miťo

10.1.19 06:52

Mně se líbí, velikost rámu ok. Jen pozice sedla, zdá se mi špičkou nahoru. Představec bych nechal dolů ;-) Naprosto chápu, že proti oceláku to jede samo!

P.S.: malinko škoda, že tam není komplet 105tka (kliky, brzdy)

Reagovat
khonza
khonza

9.1.19 21:15

Hezké kolo. Líbí se mi to.

Karbon za pěkné peníze.

Ale ty výplety! Hoď na to něco lehčího a uvidíš ten rozdíl, jak se ti pojede. Fulcrum nejsou zlý – dost vydrží, ale na karbon dát nejnižší model za 3k je ostuda.

A ta váha?? To asi ne?! Poskládal jsem silnicku z bazaru ve stejné velikosti – hliníkový RB na 9sp Duře – a má to bez pedálu o půl kila méně.

Reagovat
koko0925
koko0925

9.1.19 20:52

Dej tam kratší představec a můžeš posunout sedlo dozadu. Jinak moc pěkné, ale myslím, že by na Tebe byla spíše ta 51.

Reagovat
yoolaus
yoolaus

9.1.19 20:40

mam 176 a vozim 54… len nedokazem pochopit ze to s tebou hadze pri bocnom vetre z dovodu rozdielu vah kol…ten ocelak predtym bol zvareny z kolajnic ze tak dobre drzal ???

Reagovat
bernie
bernie

9.1.19 19:28

Ano, já jsem figura 174 cm a všechny silničky mám 51. Ale kolečko je pěkné a u Cayo mě vždy fascinovala spodní rámovka – doslova roura od kamen. Tak ať to táhne :)

Reagovat
Trepifajxl

9.1.19 18:53

na postavu výšky 174 cm rám 58? ten jsem vozil při výšce 189 cm

dcera má taky 174 cm a vozí 51, přesně jak píše Doyle

Reagovat
TheJD
TheJD

9.1.19 18:22

Na 51 by mel niz riditka.

Reagovat
Doyle
Doyle

9.1.19 18:19

Osobně bych podle geometrie rámu a délce horní rámové trubky vzhledem k tvojí výšce zvolil vel. 51. Ale i takto se dá.

Reagovat

Další galerie z kategorie

vasour1988 2
Lamex44 0
L31 3
hrota 5
JaMull 6
Neljen 4