BMC Roadmachine 01 2017

Přidat foto

(vloženo 24.6.18)

rasto1 rasto1
Ohodnoť bajk: (4.2  / 167 hlasujících)
Značka BMC
Model Roadmachine 01
Modelový rok 2017
Velikost 56
Hmotnost 7.40
Kliky Dura Ace r9100p
Středové složení Shimano SM-BB72-41B
Přesmykač Dura Ace r9150
Měnič Dura Ace r9150
Řazení Dura Ace r9170
Převodník Dura Ace 52/36
Kazeta Sram red xg-1090 30-11
Řetěz Dura Ace
Náboj přední Roval AFD1, Centerlock, CeramicSpeed ložiská, 12 mm oska
Náboj zadní Roval AFD2, Centerlock, CeramicSpeed ložiská, DT Swiss 240 vnútornosti,12 mm oska
Brzda přední Dura Ace r9170
Brzda zadní Dura Ace r9170
Brzdové páky Dura Ace r9170
Ráfek přední Roval CLX 50 disc
Ráfek zadní Roval CLX 50 disc
Dráty DT Swiss Aerolite T-head
Pedály Ultegra 6800 SPD-SL
Řídítka Pro Vibe Compact Carbon 42 cm
Představec BMC
Sedlovka BMC
Sedlo S-works Power
Pláště Schwalbe One Pro Tubeless 25 mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
filipo
filipo

3.7.18 13:33

No nevím. I rozdíl v dávkování ve srovnání třeba s exalith úpravou u ráfkových brzd je nulový a to jak za mokra tak za sucha. Volba správných špalíků k tomu patří. Síla v čelistech není problém. Do smyku to jde dostat tak jako tak. Takže za ty peníze, při nárůstu hmotnosti kola o 8–10%, bez lepšího brzdného účinku a při estetické újmě jsou podle mne kotouče na silničce horší volba.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

27.6.18 13:28

Mě se prostě líbí, jak tam jsou pak ty krásný karbon kola bez ošoupané brzdné plochy, takže bych kotouče bral hned. Jenže silnička mi s nájezdem km vydrží tak do důchodu…

Reagovat
hydergine
hydergine

27.6.18 12:05

@rasto1: Tak ten link už je nefunkční. Asi jsme to vidět neměli.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 17:09

JakeF: Tak jo.

Reagovat
JakeF
JakeF

26.6.18 16:53

@cioran, v Dolomitech jsem se právě rozhodnul, že kotouče jo… v závodě nám zapršelo a poslední sjezd se jel totál na vodě, to už si na ráfkovejch brzdách znovu zkusit nechci

@blacky, na silnici to dolů moc nehrotím, padat na asfalt by se mi nechtělo, proto potřebuju pořádný brzdy :)) ale jinak souhlas, způsob použití hraje velkou roli

Reagovat
McBlacky
McBlacky

26.6.18 16:09

Trepi + JakeF – ono to je hodně o tom co kdo primárně jezdí. Martin má za cíl váhu a výjezdy, což je přesně opak toho co jezdí Jakub, který na všem do má v ruce jezdí velký peklo směrem dolů. Pak ty požadavky na performance komponentů jsou logicky jiný.

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 15:12

Spartacus: tak to přeji brzké uzdravení, já mířím za týden pod Zoncolan

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 15:09

S tou trakcí je to hezká teorie, ale praxe je taková, že 25–30mm guma ty kotouče krásně zvládne. Osvědčeno několikrát ve městě při nedostání přednosti, čekal jsem, že to nutně musí ustřelit, ale ono ne, zastavil jsem na fleku :)). Jinak nové kolo jsem nepořizoval kvůli kotoučům, ty byly jako zajímavá alternativa a tak jsem hledal důkaz toho vadnutí, ale našel jsem právě takové ty kecy ve stylu „nechci to, vadne to“, žádnou zmínku „mám to, vadne to“. Netvrdím, že to není možné, bohužel kvůli zdravotní indispozici nemůžu vzít kolo do hor a prubnout to na pořádném sjezdu.

Srovnání s profíkama je trochu mimo, protože mají jiné potřeby a zázemí a tam to naopak chápu. Týmový mechaničák, neutrální pomoc, do toho neujasněný standart ohledně pevných os, velikosti kotoučů. Další problém je to, že jiný záplet s jiným kotoučem = přecentrovat třmen, jinak to bude škrtat. Tohle ale není nic relevantního pro amatéra, nebo nezavodícího hobíka. Pokud tedy nechce mít totožné kolo jak ten, nebo tamten :o)

Reagovat
rasto1
rasto1

26.6.18 14:26

Máš pravdu. To vyzerá na diskového nástupcu TMR-ka pre rok 2019. Nič o ňom neviem na nete násť ako keby ešte ani nebol oficiálne prezentovaný.

Reagovat
hydergine
hydergine

26.6.18 14:15

@rasto1: Tohle mě trochu zmátlo.

Reagovat
rasto1
rasto1

26.6.18 14:12

hydergine: pokiaľ viem tak Timemachine sa v diskovej verzii nerobí ale je možné že BMC s niečím príde lebo vývoj „časostroja“ sa nepohol už dlhšiu dobu…

Reagovat
hydergine
hydergine

26.6.18 14:06

@rasto1: Nedělají Timemachine i s diskovými brzdami?

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 14:01

rasto: to je ještě prd bouřlivá diskuse, protože sem nepřišel Jonáš

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 14:01

nechci, viděl jsem je při nějaké předváděcí akci na René, chtěl jsem si tam tradičně po tréninku u Zdeničky dát v klidu kafe a sachr a místo toho jsem musel čumět na ty hrůzy

Reagovat
rasto1
rasto1

26.6.18 13:40

Teda nečakal som takú búrlivú diskusiu na tému diskové vs ráfikové brzdy :). Možno to niekoho, kto nie je spokojný s klasikou nakopne vyskúšať disky. Nekcem sa nikoho dotknúť ale to je podľa mňa jediný zmysel týchto diskusií. Len doplním, že Roadmachine som kúpil s cieľom otestovať diskové brzdy. Dovtedy som jazdil BMC Timemachine TMR01 v profile. Hoci ho už nemám je to stále môj „bike snov“ a nebyť slabších bŕzd na Roadmachine by som ani nepomyslel. Kotúče mi na cesťák po stránke vzhľadu tiež moc nepasujú ale uprednostnil som funkčnosť a hlavne ťažko popísateľný pocit z jazdy, ktorý je v prípade Roadmachine úplne inde. V zjazdoch padali PR-ka ako nič hňeď na prvom výjazde :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 13:34

Trepi: Fakt se chceš bavit, a navíc z estetického hlediska, o současnejch kolech značky Trek? :))

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 13:26

cio. jo a hlavně když bude Trek cpát na Madony ten nesmysl, který tam cpe (je to hnusný, těžký, složitý na servis a nebrzdí to)… to se pak kotouče prosadí opravdu hodně snadno

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 13:13

Jake: Tak – TransAlp jsem sice už nejel, ten teď jezdí mladší (a bohatší) kamarádi. Ale třeba Dolomity čtyřikrát nebo pětkrát ano. A že je v horách každýho půl kila poznat, není subjektivní pocit nebo přeceňovaná zaležitost – a to jak na kole, tak na tom, kdo na nich jede. A že horské kolo a silnička jsou trochu něco jiného, snad není otázkou do diskuse. Na kotoučích na silnici jsem se svezl a myslím, že se slušnýma čelisťovýma brzdama (stačí Dura, o Trepiho lehkejch a perfektně fungujícich EE ani nemluvím) bych možná byl schopnej zabrzdit na silničce stejně dobře (nebo, bylo-li by to třeba) i později, než většina lidí s kotoučema (možná včetně tebe). Jestli se kotouče na silnici prosadí, nevim. Patrně ano, protože tlak výrobců i prodejců je v tomto ohledu enormní. Ale pokud se budou na silnici jezdit gumy 25–28 mm a pokud budou kotouče vypadat tak, jako teď, přijde mi to z hlediska funkce nesmyslný. Ale možná se to celý, ta konstrukce kotoučovek někam pohne – ostatně, už by bylo taky na čase.

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 13:06

ps.. ono to stejně nemá moc smysl řešit, přijde Jonáš a bude po ptákách

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 12:40

Jakef: ano, vždyť já to nerozporuju a nemám ani nic proti kotoučům na tom BMC, jen jsem se chtěl vyjádřit, že mě se na klasice brzdí dobře

ovšem jak píšeš, spokojenost až při určité konstelaci

Reagovat
JakeF
JakeF

26.6.18 12:34

@Trepifajxl, nepochybuju o tom, že se dá najít kombinace ráfky/brzdy/špalky, kdy při optimálním nastavení a za sucha bude funkce ve všech ohledech srovnatelná s kotouči. Ale toho ****** s tím… Chápu, že když se staví ultragramařský kolo to je jasná volba, ale já těch pár gramů při jízdě fakt nepoznám, takže proč si přidělávat práci… Kotouče prostě fungujou, žádný problémy v mokru, žádný seřizování špalků, žádný drhnoucí bowdeny, jen jednou za sezónu dám nový desky.

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 11:57

Jakef: no vždyť o tom právě píšu, navíc to bylo v době, kdy jsem měl na kole brzdy od Bontrageru, které fakt stály exponenciálně za hovno, teď ty E-E v kombinaci se špalky Corima a nad míru spokojenost, brzdím jedním prstem

(a co jsem viděl ty integrované brzdy na nových Madonách tak opět hrůza, nechápu proč to tam dávaj)

Reagovat
JakeF
JakeF

26.6.18 11:53

@cioran. Ano, lepší dávkovatelnost je daleko důležitější než absolutní výkon. Ten maj dostatečnej i ráfkový.

Jsou to stejný diskuze jak před pár lety u bajků a skončí to úplně stejně, za pár let si nikdo na ráfkový nevzpomene. Hmotnost je přeceňovaná vlastnost. A závod nad stopade může být pořád poloviční než ten o kterým mluvím, ale to už není pro tuhle diskuzi relevantní…

@Trepifajxl, slyšel jsem nějaký story o nebrzdících ráfkových Lightweightech (nebo Corimách? teď nevím) a následným shánění, jak u nich předělat brzdovou plochu… neslyšel jsi o tom taky?

Reagovat
Trepifajxl

26.6.18 11:33

JakeF: já tedy od té doby co jsem si koupil ráfkové E-E cycleworks tak nemám problém, brzdí líp než kotoučové, ten přenos síly je tam famózní a váhově jsem ušetřil proti kotoučům o dost víc než půl kila

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 11:17

V praxi to tak vypadalo – mělo tam bejt… :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 11:16

JakeF: Tys moh na kotoučich brzdit později do zatáčkách než ostatní ? A to jako proč – krz to lepší dávkování? Nedělám si prdel, jen by mě to zajímalo, protože jiný vysvˇetlení nemám. Pokud se týče kontaktu galuska (plášť) silnice, tak ty možnosti jsou jinak fyzikállně daný, aspoň myslím – a vprazi to tak vždycky vypadalo. A stran toho plácání blbostí a čteni – hlavně, že tohle víš a neostýcháš se to napsat – myslím, že nelze vyloučit, že těch „extrémních závodů v Alpách“ (mimochodem, kterej závod nad stopade v Alpách nemůže být extrémní) , jsem objel možná víc, než ty a taky jsem měl vždycky pocit, že do zatáček brzdím pozdějc, než ostatní – ale kotoučema to teda nebylo. :)

Reagovat
JakeF
JakeF

26.6.18 10:59

@cioran, kdybys radši míň čet a mín plácal blbosti…

Na kotoučích na silnici jezdím už pár let, loni celkem extrémní závod v Alpách za sucha. Poznatky jasný, přestože na silnici nejsem žádnej extra sjezdař, mohl jsem do zatáček brzdit výrazně později než lidi na ráfkovejch. A přestože vozím úplně obyčejný kotouče a jenom 140/140, tak brzdnej výkon stabilní, přestože paprsky kotoučů už chytly barvu trochu do modra, takže horký byly.

Váhovej rozdíl je u srovnatelnýho setupu pod půl kila, což za ty lepší jízdní vlastnosti jednoznačně stojí, a kromě kolonky „hmotnost“ na BF to nikde nepoznáš.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

26.6.18 10:48

Spartacus.: Hele, když tě to (psaní o vadnutí či nevadnutí dnešních kotoučových brzd na silničních kolech v dlouhejch horskejch suchejch sjezdech) baví, najdi si to sám. Já čet, pokud se teda nepletu, o tom delší článek v Touru asi před rokem a půl a pak dalších pár na netu, ale hledat ti to teda nebudu, na to seru a zas tak mi na tom nesejde. Karbonový galuskový Zippy jezdím osm let, žádnej problém nebyl, probržděnej dobrej galuskovej ráfek (pravda, nedělám v oboru) jsem ještě neviděl a podle mého míněni kotoučový brzdy na silnici (kromě mokra, kdy se stejně moc brzdit nedá) žádnej velkej smysl nemaj. A v závodech už vůbec ne. Ale možná se mýlím a možná za chvilu někdo vyrobí tlustý a lehký a pěkný karbonový kotouče s oblejma hranama a budou to jezdit všichni a bude to fajn. A pokud nepoznáš na kole při jízdě kilo na váze, nelze, než ti závidět. A ačkoli teda nemyslím, že za váhu tohoto (docela zajímavýho) BMC můžou jen ty brzdy, tak prostě je to zbytečně těžký, no.

Reagovat
jarouš2
jarouš2

26.6.18 08:14

Masakr! Nádhera..

Reagovat
mr.antik
mr.antik

25.6.18 19:54

Tak to je pecka kolo i barvy, prostě všecko, těch 400g by zasloužilo někdo shodit, už jen pro ten pocit :-)

Řidítka jsou sklopený nějak divně dolu

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.6.18 17:11

Vážím 65kg, jsem celkem citlivý, a musím uznat, že 1kg na hmotnosti kola je skutečně znát....... při vynášení kola z bytu. Při jízdě poznám rozdíl 13kg hajtra a 7,7kg silnička, ale kilo fakt nee, ani do kopce. Další level, co bych asi poznal by bylo moje kolo vs ultra light kolo, třeba Trepkova Madona.

Jinak byl by na nějaký odkaz, který ukazuje přehřáti brzd? Viděl jsem video GCN, kde maník sjížděl nějaký velký kopec z grand tour s permanentně chycenou brzdou, měl sram HRD a kotouč centerline X a nic neupekl, dle jeho slov účinek stálý. Dále jsem pak viděl německy mluvícího magora, co si do batohu a do rámu naložil 120kg zátěž a jel 10km sjezd. Kotouče na konci KO, ale stále mu to brzdilo.

Trepi: Vozíš galdy, tak tobě osobně to bude šumák, ale pro ty ostatní je tu zdánlivě drobná, ale podstatná nuance a to, že od horkého kotouče ti nejebne duše, od horkého ráfku už třeba ano.

Reagovat
saxanajam
saxanajam

25.6.18 16:22

turbokolo

Reagovat
myreczech
myreczech

25.6.18 12:21

velká paráda…

Reagovat
rasto1
rasto1

25.6.18 11:38

Madik, tiež som tým DA kotúčom prichádzal na chuť postupne :) Keď som vyberal nové zvažoval som či vyskúšať centerline alebo tieto DA, u ktorých je nevýhoda to cinkanie po zahriatí… Nakoniec zvíťazil dizajn a vybral som DA a centerline budú nasledovať.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

25.6.18 11:18

pěkná silnička 54 a 56 velikosti u BMC vypadají super. Větší už tolik ne.

shimano kotouče, zvlášť icetech, po delším brždění škrtaj, protože se trochu zvlní. U 200 už to je k mega nasrání i 180 me dokážou vytočit spolehlivě. Už si je na žádný kolo nedám

Reagovat
vylizplech
vylizplech

25.6.18 09:50

Krása, bral bych všema deseti. Ani by mi nevadilo toho půl kila navíc u kotoučových brzd, i když mých 60 kilo ubrzdí v pohodě i špalky za 40 kaček:-)

Reagovat
madik
madik

25.6.18 09:23

Kolo moc krasný, lak není uplně dokonalý na můj vkus, ale jinak jako celek úžasné kolo. Dura kotouče se mi začínají docela líbit, zajímavé jak se mění vkus. Možná je pořídím až dojezdim SRAM centerline. Jen se bojím zase zvuku škrtání o destičky po každém brždění, jako mi to dělali XTR Icetech kotouče.. Nesymetrická konstrukce kotoučů je zlo pro teplotní dilatace..

Reagovat
roman II

25.6.18 09:20

tohle s rovnejma řídítkama bych bral hned, 4 a půl

Reagovat
Lachtis
Lachtis

25.6.18 09:12

BMC, prostě paráda, jasných 10*

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.6.18 08:58

dk: … čímž. chci říct, že žes měl v tomhle pravdu. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

25.6.18 08:55

deekay – jo, sem sem mrkl na profil a neodpustil si pak ty svoje kecy… :))

Reagovat
waters
waters

25.6.18 06:56

Nový Roadmachine obdivuji co vyšel na světlo. Jedním slovem nádhera!

Reagovat
MARET
MARET

25.6.18 06:53

krása…

Reagovat
snas89
snas89

25.6.18 01:14

moc pěkný a čistý.

5*

Reagovat
Trepifajxl

24.6.18 23:57

deekay: on to s tím somatypem, troufám si tvrdit, myslí obecně, neboli – ušetřený kilogram na jízdním kole bude mít jiný efekt u šedesátikilového vrchaře a jiný u stokilového chlapíka

jinak nevím co se tu furt blbne s přehříváním karbonového ráfku, s tím jsem se setkal tak v karbonovém pravěku, někdy v roce 1992 se mi po delší době kousalo brždění na karbonovém Zippu, teď už jsem dlouhé roky nic takového nepozoroval ani při padesátikilome­trových sjezdech v horku (špalky Corima, ráfky Lightweight

Reagovat
deekay
deekay

24.6.18 23:48

cioran: Pises ctive, ale forma prevlada nad obsahem :)) Nebudu se s tebou tahat co se slovickareni tyka, protoze v tom me vzdy ubijes. Nejsem humanitni typ, nedokazu si vzdy vybrat z prispevku ostatnich co se mi hodi a pak to krasne poskladat ve slohovku.

Takze jen v bodech:

  1. kotouce se prehrat muzou – pruser ale nastane mnohem mensi nez u prehratych carbon rafku.
  2. v desti jezdim nerad
  3. zbytecne kilo vahy na silnicce mi jako kokotina neprijde – ale jako zbytecne kilo vahy na silnici povazuju treba kilovy kamen narvany v kosiku na bidon… rozhodne ne koutoucove brzdy
  4. nevim na co narazis somatotypem, pokud neco vuci me osobe, tak te muzu ubezpecit ze o moje BMI strach mit nemusis :))
  5. ano na silnicnim kole jsem jel, dokonce i na ruznych, dokonce i s rafkovyma a koutoucovyma brzdama

zjevne te mate muj neaktualni profil tady na B-F :)

Reagovat
Marcelus
Marcelus

24.6.18 23:32

Dobrá raketa

Reagovat
tomxxx
tomxxx

24.6.18 23:21

Mas to moc pekny!

Dalsi diskuzi na tema kotouce fakt nechapu, ale uvedu na pravou miru, ze klasika vs hydraulika neni kilo, ale asi 400g. Takze bych byl uplne v klidu.

Reagovat
kandelik
kandelik

24.6.18 22:49

hodne pekne cisty

Reagovat
orm
orm

24.6.18 22:37

@cioran-m: A ty jsi nekdy jel na silnicnim kole s kotoucema, ze se k tomu tak vasnive vyjadrujes?

Kolo super. Presne podle me chuti.

Reagovat
milan.v
milan.v

24.6.18 22:29

Smazaný účet
Smazaný účet

24.6.18 22:22

Deekay: No, aby se Ti – zvlášť při tom sjezdu v horách – nepřehřály poněkud ty dnešní disky, víš. Zatím, pokud se kotouče právě v horách a v létě testovaly – to takto, jak jsem četl, takřka kauzálně dopadalo a brzdný účinek na konci delšiho sjezdu byl všechno jiné, než konsistentní. Jistě, pokud rád jezdilš na horách výhradně v dešti, nelze namítat nic. A pokud ti zbytečné kilo váhy na silničce připadá jako " kkotina" – no, je fakt že od určité hranice hmotnosti somatotypu jezdce to jistě maličko význam ztráci. A jen tak na okraj – jel jsi už někdy i na silničním kole? :))

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.6.18 21:59

Kde jsou brzd. hadice?

Reagovat
rasto1
rasto1

24.6.18 21:55

Všetkým ďakujem za hodnotenie :)

JMT: Za normálnych okolností sú kotúče pri šprinte ticho ale už sa mi stalo, že škrtali po výmene obloženia a chvíľu trvalo kým si to sadne. Ale kotúče pravidelne cinkajú po intenzívnom brzdení v strmom zjazde – to sa týka aktuálnych DA kotúčov aj tých čo tam boli predtým sr-rt81 (asi kvoli icetech…).

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

24.6.18 21:48

Pěkné, čisté. Ten kokpit je super. Myslím tím forbec a vidlici. Kotouče mi vůbec nevadí a přesně jak někdo podotkl, pro ten pocit, že nebrousim karbon to stojí. Jen se mi nelíbí kotouče typu icetech s tím přeteklým plechem.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.6.18 21:43

Rámovka a forbec se mi nelíbí. Výbava bez výtky, karbony, kotouče, dura, tady není co řešit. Hmotnost bez komentáře, taková klasika na BF, kolo nad 7kg je ostuda. :o)

Reagovat
kubad
kubad

24.6.18 21:41

to by šlo :D

Reagovat
vpa007
vpa007

24.6.18 21:37

mě se to kolo líbí

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

24.6.18 21:35

JakeF
JakeF

24.6.18 21:34

Kilo kotouče fakt neudělaj… Za mě ***** pěkný :)

Reagovat
Trepifajxl

24.6.18 21:19

mě se to kolo nelíbí

Reagovat
Radovan84
Radovan84

24.6.18 21:19

Tohle je hodně zajímavý stroj. Výbava super a hmotnost je dost slušná na kotouče. Takže za 5*

Reagovat
JMT
JMT

24.6.18 21:16

JMT
JMT

24.6.18 21:15

TOP! Jen se zeptám, škrtaj to ve spurtu kotouče ?

Reagovat
deekay
deekay

24.6.18 21:12

Parada, tohle se mi hodne libi.

cioran: Za konzistentni brzdny vykon a nereseni kktin, jako jestli se me nekde prehrejou carbon rafky ve sjezdu v horach to dle me rozhodne stoji :)

Navic 7.4kg je naprosto pohoda.

Reagovat
GULIN
GULIN

24.6.18 21:05

Nádhera

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

24.6.18 21:03

Docela zajímavá věc. Není to šaredý a ne úplně všední. Akorát s těma kotoučema – prostě, je to o kilo těžší, než by to mělo být.

Reagovat
siky83
siky83

24.6.18 21:02

krasny fotky, stroj paradní. za 5*

Reagovat
DaD
DaD

24.6.18 21:00

Parádní stroj!

Reagovat
Kamilac
Kamilac

24.6.18 21:00

Solidní žihadlo

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

24.6.18 20:53

Hustodémonsky krutopřísný. Tomuhle nejde nic vytknout – 5!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Mican_1 1
MCS 4
mirdanb 4
pumpy 5
vlkuc 1
Skream 7