Kliky jso relativně těžké, ale extrémně tuhtuhé
Kolo jsem si postavil pro radost z věcí co jsem postupně sehnal na cyklobazaru a nahradíl jím dosavadního Looka.I tak vyšlo celkem draho, ale s výsledkem jsem celkem spokojen, přestože barvu bych si vybral asi jinou,(ale ta nejezdí). Ze starého kola přežily pouze brzdy z konce 90. let (které semi designově líbí a trochu taky brzdí), pedály a kazeta. Košíky nejsou nic extra, ale účel plní. Kolo je i přes svoji velikost velmi svižné a v porovnání s Lookem lehčí, tužší a nevypadá jako žebřík do nebe..
(vloženo 2.3.18)
Značka | Cannondale |
Model | Supersix |
Modelový rok | 2011 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 7 |
Rám | uhlí |
Vidlice | Supersix celouhelná |
Hlavové složení | Cannondale |
Kliky | Paxis Zayante |
Středové složení | Praxis |
Přesmykač | Sram Red 10 |
Měnič | Sram Red 10 |
Řazení | Sram Red 10 |
Převodník | Paxis Zayante 52/36 |
Kazeta | Shimano Ultegra 12/23 10 |
Řetěz | Sram PC 1031 |
Náboj přední | Zipp 188 |
Náboj zadní | Zipp 188 |
Brzda přední | Dura-Ace 7700 |
Brzda zadní | Dura-Ace 7700 |
Brzdové páky | Sram Red ergodynamic |
Ráfek přední | Zipp 101 |
Ráfek zadní | Zipp 101 |
Dráty | Sapim cx ray |
Pedály | Look Keo karbon |
Řídítka | Deda Zero 100 44cm |
Představec | Zipp service course SL 110mm |
Sedlovka | Thomson Masterpiece 31,6mm |
Sedlo | Fizik Antares 00 |
Pláště | Specialized Turbo 24mm |
5*
Já vím… :) Mně se stejně víc líbí ty starší, SL1, tuším. Na e-bay nebo tak někde se za relativně přijatelnou cenu občas objeví.
Tak to tak nechám a říznu ji. Je to hliník, dole to sice moc neváží, ale proč to vozit navíc, že? Kdyby někde ty kliky za rozumný prachy, tak je vezmu. Nové stojí skoro co půl toho kola :-)
Jo a mimochodem – je to ted docela hezký kolo! :) Si na to někde sežeň ty Hollowgramy, jsou fakt dokonalý, přijde mi, že je tam nutně potřebuješ…:) Já jedny měl už doma, moc jsem si je kdysi chtěl dát na jedno kolo, ale krz BBRight to nešlo. Tak je má teď kamarád – mimochodem, na dost podobným Supersixu.
Ty tam máš tu hliníkovou, že? Ono je to sice úplně fuk, ale pokud ji tam chceš nechat, tak bych to udělal – resp. jsem to vždycky dělal. Je to jedno, ale člověk má pak z toho takovej lepší pocit, nebo co… :))
OK, nechám to teda takhle. Ještě dotaz, má cenu zkracovat sedlovku? Asi o 8 cm.
Zipp se k tomuto kolu hodí víc, než Thomson. Tvarem, i tou grafikou, nápisy, atd. Koneckonců, jsou tam taky ta kola a vůbec. :)
Tak jsem zkusil nafotit se Zipp sedlovkou – je to + 4 deka a to jsem ještě vyměnil původní zámek za cannondale. Sedlovka má větší offset, takže celkem + 0,5 cm na délku a sedlo víc dopředu. Zkuste poradit, co tam nechat. Dík. Jinak Sram oproti staré duře – pro mě lepší tvar pák a návaznost na řídítka, ostřejší chod, způsob řazení mi vyhovuje. Jediný na co jsem si nikdy nezvykl byla Campa s tím bazmekem na odřazování.
Krásné a funkční kolo. Já Looky můžu a tak jsem si jednoho předělal.
Jak se ti jezdí ní na Sramu?
Jj, sedlovku mám na biku, na pohled je hezčí, ale těžidlo. Forbec asi vyměním za Thomson x4, ten m ásice 0 stupňů, ale zase to bude pohodlnější :-)
Hliníková sedlovka Zipp je těžká jak sviňa, karbonová zas hodně drahá. Podle mého názoru by se na tohle kolo opticky víc hodily zippy, ale Thomsony to nepokazí. A těch pá gramů na představci (T. váží snad 130 g, ne?) zas takovej zásadní ******* není. (Shodou okolností mám sám na jednom kole nahoře Zippy a dalších dvou Thomson, takže je mi téma blízké). :) Převod 36/23 je u nás v klidu jezditelný, těch kopců, kde je to málo (třeba Lysá, Kohútka apod. ) zas tolik všude není. Koneckonců, při cestě do hor se vymění kazeta a je to.
Převody jsou na Čechy OK, loni jme byli v Rakousku a to už jsem trochu kručel, ale nakonec se to taky dalo. Donedávna jsem vozil 53/39, ale tohle je pohodlnější.
Zase tak brutální mix to není :-) řazení je stejná sada, kliky red jsou o poznání měkčí a dražší (váhově taky žádnej hit), kazeta šlape jak má. Jediný budoucí upgrade bych viděl v brzdách a možná představci za Thomsona (je ale těžší) Brzdy Red mi přijdou nesmyslně drahé, ale vypadaly by tam líp. Rodla určitě nechám, zatím nejlepší tvar, co jsem jezdil (mám i sedlovku a rodla zipp – pro puristy bych to mohl nafotit s tím:-)) Zippácká sedlovka je o dost těžší než tahle a stejně tak i řídítka, která mají i horší tvar – šly na zimáka. Kdyby někdo věděl o brzdách Red za rozumný peníze, tak dejte vědět.
Nadšení obvykle přichází až když to člověk vyjede. Každopádně na 39/23 jsem fakt nadával v čemkoli co překročilo 6% a hodně rychle přešel na kompakty a 11–28 kazetu. Uznávám, že jsem v trochu jiné váhové relaci než typický silniční hobbík nebo závodník, ale pořád jsou to dost rychlé převody. Kdyby mi na takovém kole někdo řekl „per tam velkou“, tak odpovím „vždyť ani malou nemám ******.“
To je pravda. :) ale konkrétně v tom kopci jsem nikdy moc nadšení ve tvářich cyklistů neviděl – ať už tam motali, co chtěli! :)
Jedna věc je být něco schopný vyjet, druhá věc je být z toho nadšený :D
Tak – i Mortirolo se dalo celý vyjet i na 39/23, pokud se pamatuju… :)
Hodně rychlé převody :) Tyhle jsem měl na staré silničce a v prudších nebo dlouhých kopcích jsem nebyl úplně nadšený.
Peknej kousek
Jasný! :).
Představec byl zadarmo, do budoucna bude možná taky Thomson, ale je těžší. Hollowgramy jsou fajn, ale za tu cenu až tak ne. Kdybych je někde sehnal za rozumný peníze, už by tam byly.
Po dlouhé době opravdu pěkné fotky, čím je to foceno?? Jinak 5*
Ano, OK Cannondale, fajn; mně akorát přijde líto, že právě tady nejsou (stejně pevný, ale hodně lehký) jejich jejich nádherný Hollowgramy z té doby. A (ačkoli nejsem v tomto směru žadnej purista) asi bych nedal nahoru dopředu Zipp a dozadu Thomson.
Hele, na rovinu, kanony nejsou můj šálek kafe, ale o to víc mám rád poctivý profily, hezký fotky a domácí stavby. Takže tohle se fakt povedlo, palec hore a zaslouženej plnej kotel (5). A teď ať dělá jen radost ;-)
Mám 186, ale extra dlouhé ruce a nohy – tak + 5 cm oproti konfekci :-)
Moc hezké! Zejména váha… Dělám průzkum trhu – kolik měříš? :-D