prasklo to!
zimák
ten černý mat tomu sedí
správná šířka na trusťoch
dnes začalo trochu padat i u nás , tak ho brzo provětrám
nově 3x10
levné hydry - fakt lepší než ty mechanické Tekt
originální sestavení - nestihl jsem ho vyfotit ... a ani jsem nechtěl - byla to hrůz
Loni jsem se díval hodně po Fatbicích. Pár jsem si i projel. Ale nenašel jsem nic slušného za rozumné peníze. Letos jsem se zamyslel, že bych jezdil do práce i když napadne ten bílý humus, ale vyvstala otázka – na čem? Narazil jsem na výprodej N1. Tak jsem si udělal výlet a dovezl si tohoto tlustého Koně.
V originálním sestavení byly naprosto šílené rodla – podle Kony se jmenují „Handplant“ ale byl to děs – držel jsem ruce až za osou kola. Doma se mi válela dostatečně široká trubka, která nebyla tak pokroucená. A s ní rovnou trochu delší představec s úhlem 5° a ne 45° nesmysl. Sedlovka s offsetem už je jen na doladění posedu místo bezofsetové Kony. Sedlo Kona by WTB bylo po 20 km sundáno – ještě po týdnu mě bolí řiť – a nahrazeno mým oblíbeným kouskem od Fiziku.
Pár lidí mi řeklo že na fatbiku se nemusí brzdit – že stačí když přestaneš šlapat – ale já jsem zvyklý že kolo brzdí aspoň trochu. A to s brzdami Tektro Novela Mechanical Disc nešlo – prostě nebrzdily ani trochu – z kopce to byl zážitek. Základní hydraulické Shimana to vylepšily – s kotouči Tektro si porozuměly a brzdí docela slušně.
Když už jsem to měl v dílně, tak jsem sundal šaltr Deore 9speed a řazení Alivio a nahradil je doma ležící sadou 10speed s parádní kazetou Sunrace 11–40 – na fatbiku do kopce k nezaplacení!!!
Po dalších kilometrech s novým sestavením jsem naprosto spokojený. Sedí a jede se na tom úplně jinak, a hlavně to vypadá daleko líp.
Ještě bych do budoucnosti dal místo těch kol z traktoru s váhou cca 1850g něco lehčího – např. Jumbo Jim od Schwalbe – ty mají v šíři 4,8" cca 1300g. Půl kila na jednom kole už bude taky znát, a v 4,0" má JJ pod kilo.
R.I.P. Kona !!
Těšil jsem se na další zimu s tlustými koly.
Ale z Koňa se začaly ozývat zvuky. Krátké pátraní ukázalo prasklinu v rámu. Naštěstí loučení proběhlo bez velikých bolestí. Tímto velmi děkuji N1 (speciálně panu Štěpánovi) za vyřízení reklamace. Na cestě je rám MY2015 !!! Což je super – vejde se širší i větší zadní guma, ale taky je to opět počátek velkých úprav. Kvůli většímu náboji musím přeplést kolo, a nebo rovnou kola – udělám z toho asi 29+. A když je všechno dole možná bude změna pohonu na 1× něco (asi 11).
(vloženo 4.12.17)
Značka | Kona |
Model | WO - Matt Black w/Grey |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 17" |
Hmotnost | 15,5 |
Rám | Kona 6061 Aluminum Butted frame |
Vidlice | Kona Project Two Aluminum FAT disc fork (5.0" tire compatible) |
Tlumič | 26" x 4,0" |
Hlavové složení | TH Internal |
Kliky | FSA Alpha Drive |
Středové složení | FSA ISIS |
Přesmykač | Shimano SLX Dynasys |
Měnič | Shimano SLX Dynasys |
Řazení | Shimano deore 2x10speed |
Převodník | 24/36t/Guard |
Kazeta | 10speed 11-40 |
Náboj přední | 135mm |
Náboj zadní | 170mm |
Brzda přední | Shimano BR-M396 |
Brzda zadní | Shimano BR-M396, kotouč Tektro 160mm |
Brzdové páky | Shimano BL-M396, kotouč Tektro 160mm |
Ráfek přední | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
Ráfek zadní | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
Dráty | Stainless 14g |
Pedály | Kona |
Řídítka | Force TEAM SPEED 780mm |
Představec | Ritchey PRO 90mm |
Sedlovka | FSA SL280 |
Sedlo | Fizik Gobi XM manganese |
Pláště | Vee Rubber Mission 26x4.0" |
Podle mne super mašina na zimu a u N1 mají opravdu dobré ceny. Taky jsem u nich byl a chtěl jsem i pořídit předváděcí Konu Wozo, do které jsem se i zamiloval, ale už na mne nezbyla velikost :-(.
Jinak dávám 5*.
Tuning super, určitě to bike pounulo hodně vpřed. Na tlusťochovi jsem ještě nikdy ani neseděl, ale až budu mít možnost tak to určitě aspoň zkusím.
Za mě paráda. Jednak mám tyto podivnosti rád a pak to nemá baterku, což zde dle některých vizionářů bude asi brzy vzácnost. Toto by mě bavilo.