stav 07.2016
už to vypadá jako slušnej horák
lehký kola RMX Better a luxusní SID
prodloužená silniční nába (135mm) a kazeta 12-36
1x9 a karbonová rodla = čistej lehkej kokpit
lehoučké (bazarové) páky Avid FR5
vekslování s kolama
sedlo za sedlo (jsem blázen do Fizika ;-))
a tady se trochu i odvrtávalo (převodníky byly nanýtovaný)
původní 3x8, přesmykač pod střed
výměna pedálů.. plastový moc nenajely, ale vůbec se netočily...
kupa zbytků (šrotu? ;-))
finální srovnání Před a Po
postup odtučňování (původní → lehká kola → vidle a 1x9)
odtučňovací tabulka
výpočet převodů pro změnu z 3x8 na 1x9
Kolo mojí nejdražší po odtučňovací kůře… Původní Author Basic ASL, který moje tehdejší dívka a nynější žena zakoupila za 11k… párkrát se na něm se mnou projela a pak na leta odložila (rodila mi nádherný 2 bajko-děti ;-)). Kolo proto dlouho zahálelo zavěšené v komoře.
Pak jsem začal různě upravovat kola dětem a sobě a tím pádem vekslovat s komponenty. A tak se stalo, že se mi doma sešel zbytečnej lehkej set véčkových kol a jedna supr-lehká vidle. Od toho byl už krůček pročestat šuplíky, bazary, é-šopy a pak kolo přebagrovat z 3×8 na 1×9. Něco jsem dělal sám (poprvé sem sundal kazetu!! :-)), něco kámoš mechoš (2h zápas s klikama a středem nevzdal a vybojoval).
No… a světe div se, kolo je nakonec jednodušší (na ovládání 1×9) a lehčí o ± 2,35kg… teď už jen se na něj posadit a vyrazit na cyklostezky ;-)
(vloženo 25.7.16)
Značka | Author |
Model | Basic ASL |
Modelový rok | 2005 |
Velikost | 18 |
Hmotnost | 10,60 kg |
Rám | 7005 Aluminium |
Vidlice | Rock Shox SID, 80mm |
Hlavové složení | Ritchey 1-1/8" ahead |
Kliky | SR Suntour XCC-300, 170mm |
Měnič | Shimano Alivio, RD-MC20, SGS, 8sp |
Řazení | Shimano Acera, SL-M390, 9sp, pravé |
Převodník | Decas YP001, 32T |
Kazeta | Shimano Deore CS-HG400, 12-36 (9) |
Řetěz | Shimano IG-31 |
Náboj přední | Remerx RX 1122/24 (RX 2457), 24d, silniční |
Náboj zadní | Remerx RX 1222/24 (RX 2198), 135mm, 24d, silniční |
Brzda přední | Tektro V Alu |
Brzda zadní | Tektro V Alu |
Brzdové páky | Avid FR-5 |
Ráfek přední | Remerx RMX Better 559 BA+GBS+nýt / 24d |
Ráfek zadní | Remerx RMX Better 559 BA+GBS+nýt / 24d |
Dráty | Sandvik T302 - 2/1.7/2mm, nerez (24+24ks) |
Pedály | Author dural |
Řídítka | OEM, karbon, 25.4/600mm |
Představec | Force, 25.4/60mm, +7° |
Sedlovka | OEM, karbon, 27.2/400mm, 25mm offset + redukce Arteck 30.4/27.2mm |
Sedlo | Fi:zi´k Vesta Mg |
Pláště | Kenda 50 Fifty 26x2.1 kevlar + duše Rubena MTB 26x1.5-2.1 AV |
@stan.zak: čau a dík za pochvalu… zase mi zbyly nějaký komponenty, takže jsem to přes zimu předělal na 1×10 a doházel pár karbonovými blbostmí… asi bych moh/měl inovovat profil ;-)
Ahoj vpa007, při odlehčování kola mé manželky smzř. hledám inspiraci, a tak jsem narazil i na tvoje foto. Pěkně´s to přestavěl, účelně a tak, že to funguje. Hodně mi na tom celém sedí i tvůj přístup.
Ať se na kole tvojí ženě jezdí báječně, a ježdění ji baví čím dál víc!
Tak dneska jsem se konečně dokopal a udělal jsem fotku po výměně sedlovky, ta poslední byla peklo, železná kovadlina.. nahradil ji čínskej karbon. Kolo tak ubralo ještě fous na váze (10,7 → 10,6kg). Jinak ty fotky nejsou pravda ideální, ještě jsem pak ladil špičku sedla, proto to nedávám ani do hlavní galérky ;-)
Dík… můžu tě ujistit, že tohle kolo u obchodu stát nikdy nebude… moje drahá na nákupy zásadně šalinó nebo autem, aby si nezničila účes :-D. OK, přiznejme si to, ona na to kolo moc není, páč kdyby jo, tak už teď ji šetřím na něco lepšíjho, ale i tohle na občasný vyjížkdy se mnou a se šklíbákama je víc než fajn.
Ladit to dál už asi moc nebudu, teď jen čekám na karbonovou sedlovku 27.2 z čajny, páč si myslím, že to s těma řídítkama bude super ladit :-)
Dobrá práce. Jsem na tom podobně a tak 2 roky se chystám k podobnému upgradu.
Kolo bych ale nikde nenechával zamčený u obchodu,jak někdo pozná toho legendárního lehoučkého Sida, tak bude fuč :-)
@vrawer: dík za pochvalu, to dycky potěší…
add hazka vs. kazeta… je to jak píšeš, je tak 9tková kazeta, hazka (i řetaz) je původní 8mičkovej… co konkrétně to chtělo nevím, páč tuhle část řešil kámoš mechoš (můžu se případně zeptat)… ale chodí to v pohodě – vyzkoušeno mechošem i ženou ;-)
Pěkně si si pohrál, palec nahoru, taky to znám z domova, jen jestli tomu dobře rozumím, tak osmirychlostní hazka řadí na devítkové kazetě ? Povolené dorazy nebo něco jiného ?
@Bezmozek: čau… dík za pochvalu… musím uznat, že se mi to kolo teď taky o moc víc líbí, předtím to bylo dost obyčejný, teď už to má docela šmrnc, myslím že hlavně komplet černý kokpit to „vyčistil“ :-)
Jinak převody… máš pravdu, je to docela do pomala… ale zatím to stačí. Včera jsme to byli prvně projet, vzal jsem ženu a syna na malej okruh hradeckými lesy (převíšení do 100m na 15km)… a jezdkyně si nestěžovala (na převody, stěžovala si, že ji tlačí zadek :-)), průměrná rychlost 12km/h, max 20km/h, což je přesně to tabulkový… letos na tom seděla prvně, takže limity jsou víc na straně jezdkyně… pokud bude šance vyjet a drahá se rozjezdí, tak klidně ještě zaivestuju +/-7kil a v čajně jí koupím větší převodník, klidně 34 či 36 ovál.
Hezoučké, se mi zdá nebo to má děsně krátký převody?
Sám mám 1×9, 12–36 a 38z vepředu a na 29" je to tak akorát
@Suntour: díky… zní mi to jako Jára Cimrman inspirující, a toho si cením moc (-: … jak moc ti to pomůže s rozhodováním nevím, ale vzhledem k tomu, jak málo má nejdražší jezdí, tak byla repase asi jedinou ekonomicky rozumnou volbou :-)
ale ať tak jen neplkám, níže je má oblíbená tabulka kde se co pošetřilo:
@Tobyfree: hehe.. palec nepalec, vidle tam zůstane, prodávat ti ji nebudu… každej velkej kluk si ji totiž může koupit sám na ebay.com, ale klidně ti můžu střelit to RSTčko ;-)… navíc moje žena si zaslouží to nejlepší, takže SIDa ;-)
@Pavell007: je to přesně jak říkáš, takže dík za komentář :-)
@t29: o modrejch gripech jsem fakt uvažoval, jedny doma mám na svým RB CRX, ale je to zase jinej odstín… takže sem se na to vykvákl, stejně jako nebudu řešit přelakování, šrouby atd… jediný co snad ještě pořeším je sedlovka, páč tou aktuální by se daly zatloukat 100vky hřebíky ;-)
Pěkný tuning, pěkná hmotnost. Chce to modré gripy a šroubky převodníku atd a potom přestříkat modrou na rámu do Sid blue :)
Bezva, pro ženskou ideál, vony mají nějakou hrůzu z přesmykače. Moje partnerka, inteligentní žena-lékařka a do tajů převodníku se mi ji zatím nepodařilo zasvětit. Takže mastí prostřední převodník a celou kazetu a je taky happy. Naopak menší hmotnost a lepší komfort díky dobré vidlici ocení :)
Za me rozhodne palec DOLU! prace/neprace…odlehceni/neodlehceni…proste je to degradace a absolutni zabiti legendarni vidlice SID! pokud ji sundas a das tam zpet RST, tak OK…jinak jestli ma Sidka dopadnout takhle, tak to ji radeji prodej…a klidne i me!
dík… na to jakej to byl původě celkem krám, tak musím uznat, že se mi to teď i docela fakt líbí a mám z toho radost ;-)