silniční kroska

Přidat foto

CrMo rám od Štěrby po 9 letech celoroční provoz

Berany pod objímkou hrazdy

zimní dojezd

staré STX RC

sedlovka Uno - žádný zázrak

výšivka zatím drží - nevěřil jsem

hrazda Kuboj - asi se už taky nevyrábí

běžný provoz s brašnami Ortlieb

Po předchozích zkušenostech stavěno na míru.

Denní celoroční dojíždění do práce za každého počasí.

Po 9 letech 2013 prorezla spodní trubka vzadu – nová + lak – najeto 135tisíc km.

Roční nájezd 15 tisíc, dnes 163t, plánovaná životnost 200t.

Životnost: ráfky 2roky-15t, špalky 12t, kónusy15t –1rok, Ultegra už se nedělá,takže Novatec, vidle 1,5roku-20t, berany uhnily pod objímkama hrazdy, hrazda Kuboj, zesílené vzpěry – původně M5, nyní M8 – už nepraskají+nové opěrky alu místo plastových, hrazda kvůli zdravotním problémům, dual control nové 2013 – po třídenní písečné bouři v Tunisku se vevnitř rozsypaly,stroj se podíval několikrát i do ciziny Evropa, Izrael,apod

(vloženo 29.12.15)

Renda69
Ohodnoť bajk: (3.3  / 31 hlasujících)
Značka Štěrba
Model zakázková stavba
Modelový rok 2004
Velikost 22,5"
Hmotnost 15
Rám Columbus, CrMo, 1920g
Vidlice RST Neon, dříve RST co bylo
Hlavové složení Chris King závit, dříve StrongLite váleček
Kliky Shimano 600
Středové složení Kinex,čtyřhran, plast misky
Přesmykač Ultegra
Měnič Ultegra
Řazení Ultegra
Převodník Rotor 39-53 ovál
Kazeta 9s 11-25, občas 11-28
Řetěz Sh HG-93
Náboj přední Ultegra, Novatec střídám
Náboj zadní Ultegra, Novatec střídám
Brzda přední STX RC
Brzda zadní STX RC
Brzdové páky dual control Ultegra
Ráfek přední Mavic Open Pro 36d
Ráfek zadní Mavic Open Pro 36d
Dráty Sapim
Pedály Exustar
Řídítka alu
Představec alu
Sedlovka UNO odpružená
Sedlo San Marco
Pláště Schwalbe Marathon Plus, 28-622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Jetson
Jetson

28.4.16 20:18

Pokud se mi tohle podaří najezdit za zbytek života, odejdu spokojen.:)

Reagovat
kamaro
kamaro

30.12.15 22:04

Přesně jak píše Vilém. Rozsah klasických převodů 53/12 až 39/28 je nějakých 317%. Rozsah Alfine 11 je 409% a u Rohlhoffu je to 526%, takže rozsah u těchto náb je daleko vyšší než u klasických silničních převodů. Skoky mezi jednotlivými stupni jsou u obou převodovek do 15% (Alfine má mezi dvěma nejlehčími převody jeden jedinný vyprošťovací skok 29%). Problémem jsou jedině páky na silniční kolo, na Alfine se dají koupit mechaniky od jiných výrobců, ale vzhledem k jejich ceně je už pomalu lepší použít Alfine Di2, ke kterému jsou silniční páky přímo od Shimana. U Rohlhoffu je tato situace ještě horší – něco jako dualy prostě neexistuje.

Pokud nevěříš řemenu, tak se to pochopitelně dá provozovat i s řetězem.

Titan je fajn, dokud se s ním něco nestane – pak je problém to někde nechat opravit. A praská všechno, bohužel…

Reagovat
Vilém
Vilém

30.12.15 21:25

Rozsah prevodu Rohloffu je mnohem vetsi nez tebou pouzivana kombinace. Jestli a s jakejma nakladama by zvladl tvoje najezdene km, to tezko rict.

Reagovat
Renda69
Renda69

30.12.15 18:39

p@X: nemyslím. V zimě to asi nebude fungovat, když i řetěz má problém najít si cestu. A převodovka mi nebude asi stačit v horách, třeba Mísečky, Itálie apod – moc prudké, to jinak neušlápnu. Mám 39–28 a jsem rád že jedu.

Titan bude následovat, Lynskey dělá krosky akorát pro mně.

Reagovat
les
les

30.12.15 00:24

p@X: Zrovna mě napadlo, ten pán je přesně Tvůj opak :-D

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

29.12.15 18:55

Nebyl by lepší titanový monstercross s řemenem a převodovkou? ;)

Reagovat
Renda69
Renda69

29.12.15 17:24

To je krásnej držáček! Ale znamenalo by to vymejšlet ukotvení další vzpěry na půl roku. V létě mám jen pomocnou blikačku, dojíždím za světla. A mlha není tak často. Řekl bych moc práce s malým využitím. Krom toho se mi občas urve blatník a po 3 letech se často mění. Ani svítilna nevydrží, už mám 3 model, teď Ultrafire odkaz zde, jsem zcela spokojen, je to vymakaný, funkce přesně jak jsem si to představoval. Taky jsem za mlada vozil 10W halogenku a 2kg olověný aku – v rámci tréninku dobrý!

Ale jo,asi by to šlo, ale sem línej.

Reagovat
kamaro
kamaro

29.12.15 17:01

S tou vidlí jsem fakt špatně koukal, omlouvám se. A co se týče světla, nešlo by se dostat do polohy, jako je na tomto kole? V podstatě to uchytit na konec blatníku, který se podchytí nějakou vzpěrou.

Reagovat
Renda69
Renda69

29.12.15 16:28

Novej lak, furt měním součástky a na focení jsem sundal bláto :-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

29.12.15 16:22

Na to kolik to má najeto, to vypadá dobře.

Reagovat
Renda69
Renda69

29.12.15 16:05

kamaro: rám JE dělaný na odpruženou vidli – to bylo dané při objednávce. Taky bych řekl, že to je vidět – zkusil jsem ji na starý rám a bylo vše šikmo a divně.Stavba je prodloužená, krk zkrácený. Je to dělané na rozbité silnice, také proto odpružená sedlovka. Pokukuju po paralelogramu, ale nemám zkušenosti. Světlo vadí v mlze, udělá mi to mlíko před nosem, ale není kam jinam to připevnit. Nad kolem jsou brzdy a musel bych zase dělat nějakou vifikundaci – už stačilo, že jsem musel dělat držák bovdenu a pak začali dělat jiný typ vidle, kam to nepasovalo.Takže jsem ji provrtal skrz, protáhl závit a vybrousil plošku. No a taky to de. Origo držák se nesežene. Ono ani spousta dalších věcí se na tohle už nedá sehnat, ale mám zásoby. Třeba špalky, ráfky, brzdy… Když mi měnil představec, šel si to servisman vyfotit, že už to hodně dlouho neviděl.

Reagovat
kamaro
kamaro

29.12.15 15:40

Tak tady je jasně vidět, že je kolo opravdu využíváno jako dopravní prostředek a ne jen jako stroj na výlety. Tu vidlici ale nepřekousnu – geometrie toho rámu s odpruženou vidlicí určitě nepočítá. Taky to světlo se mi zdá hodně vysoko, v dešti nebo v mlze ho máš skoro v ose pohledu očí a to musí být špatně vidět – dal bych ho nad přední kolo.

Jinak Ty jsi přesně ten případ, komu bych rád udělal rám…

Reagovat
Bandura
Bandura

29.12.15 12:48

koukám věrný druh v dobrém i zlém, tak ať slouží.

Reagovat
buba CZ
buba CZ

29.12.15 11:34

Tomu říkám pracant,klobouk dolů pane :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

kordinaz 5
Kody156 5
Marek 2 14
yaras 4
gek 36
Zin 2