Zvláštní praktiky prodejce - je tohle v pořádku?

162 nepřečtených
  • Noap

    Zdravím všechny,

    přiznám se, že už je to více než dekáda, kdy jsem naposledy kupoval kolo, takže nedokážu úplně posoudit, jak to v dnešní době (navíc covidové) obvykle probíhá. Chtěl bych se proto zeptat zejména těch, co v poslední době nakupovali kola, jestli je moje současná zkušenost s prodejcem v dnešní době běžná praxe a nebo to normální není?

    Objednával jsem totiž více než před měsícem u prodejce kolo s tím, že kolo je na dotaz a dostupné bude za cca měsíc až dva. Nebavilo mě tehdy už pravidelně kontrolovat web prodejce, takže jsem prostě udělal objednávku s tím, že si kolo vyzvednu a zaplatím osobně až bude skladem.

    Prodejce mě po odeslání objednávky kontaktoval s tím, že si na kolo budu muset počkat, jestli mi to nevadí, na což jsem mu odpověděl, že ne (z důvodů výše). Teď po více než měsíci, když jsem se dotazoval, jak to vypadá s dostupností kola, tak mi bylo odpovězeno, že kola budou mít skladem už velmi brzy, ale že jim výrobce navýšil cenu kol a že bude tudíž kolo dražší.

    Upřímně mě to dost zaskočilo, protože jsem to bral tak, že když kolo objednám za nějakou cenu, tak to platí. Z toho vyjádření prodejce jsem ale nabyl dojem, že když teď člověk kolo objednává, tak je ta prodejní cena vlastně jenom taková orientační a v době dodání se může změnit… což mi teda přijde dost zvláštní a ne úplně fér. Ale zase jak jsem psal, už je to vážně doba co jsem kolo kupoval naposledy, takže se toho mohlo hodně změnit a asi i změnilo… Je tohle dneska opravdu běžná praxe?

    Předem díky za jakoukoliv zkušenost nebo vysvětlení, jak to v dnešní době funguje.

    0 0
    • gersa  

      Jdu si udělat Popcorn ;)

      2 0
    • Slavik  

      Nežiješ už v době pre-covidové, chtělo by to asi budík. Asi vůbec nesleduješ, co se min. půl roku děje a ne jen v cyklo branži, ale např. stavebnictví, dřevo, pivo, elektřina atd. Nastává doba postcovidová, taksestímsmiř.

      1 0
      • DrX  

        No nevím, asi záleží na úhlu pohledu. Pokud si objednám hotový produkt (třeba dům) za pevně danou cenu a podepíšu na něj smlouvu, tak mi asi stavební firma neřekne za x měsíců potom, že materiály se zdražily, takže smlouva je neplatná a podepíšeme novou, aby si udržely stejně vysokou marži s jakou počítaly na začátku…

        Podle mě je teda normální, že spousta obchodů prostě dá na kolo stav vyprodáno v dnešní době, dokud ty kola nemají skutečně skladem právě kvůli měnícím se cenám. Pokud to kolo prodávám i když ho skladem nemám, tak to je podle mě prostě model risk-zisk, kdy se vystavuju právě tomu riziku, že v době naskladnění bude nákupka vyšší a moje marže tudíž nižší, na druhou stranu přebírám zákazníky konkurenci, protože u mě si je můžou objednat v době, kdy to u konkurence nejde.

        Systém, kdy někdo prodává i kola, co nemá skladem a pak ruší objednávky, když je naskladní za vyšší nákupku, než očekával mi přijde jako solidní vyje*ávání s lidma. Ale je pravda, že v dnešní době už mě to asi ani nepřekvapuje.

        1 1
        • Pikaču  

          Cetl jsem jenom zacatek a na nej reaguju.

          Pokud si objednas hotovy produkt- treba dům tak je to tak jak pises. Ovsem to navýšení ceny od prodejce je soucasti smlouvy. A většinou je ve smlouve ta cast o cenách materiálu a v pripade navyseni o vice než řekněme 3–7 % bude následná cena upravena. No a ejhle ceny se zvedly o 20–30% a tudiz kupujici ma smolika.

          Pak třeba ma dalsiho smolika kdyz mu banka už nebude chtít půjčit to navýšení atd. To jsou vse scénáře s čím se nyní lidi potýkají.

          Nějaké blbé kolo je pak úplně směšné řešit.

          2 0
        • novas752  

          Taky je imho rozdíl jestli je kolo prodané = zaplacené, nebo jen objednané. A jestli je objednávka závazná pro obě strany nebo není – často si člověk ovjedná aka rezervuje víc kol a vybere si z nich jedno.

          0 0
        • nitraq  

          První odstavec vůbec neodpovídá realitě na dnešním stavebním trhu. Podepisují se dodatky o navýšení cen jak na běžícím páse. Dřevostavba loni zahájená (sítě, deska apod.) loni za 4M může klidně letos být za 6M. Ta stejná pro stejného klienta se stejnou smlouvou.

          2 0
          • Japhy  

            Uf, tak to vypadá že se stavbou spěchat nemusím, pevně doufám že to je jen zaškytnutí a vrátí se to na normální ceny (ne předcovidové, ale aspoň trochu nižší). Na projekt mam, na desku mam a se zbytkem počkám, zatím budu zušlechťovat chajdu drnovou k hudebnickým pijatykám.

            0 0
            • novas752  

              Zlevňovat se podle mě už nic nebude, to se tak maximálně nějaký čas nebude zdražovat.

              1 0
              • jonti  

                Me ted docela nasrala cena i dostupnost XTR S1 pedalu. Jsem to odkladal, kdyz byly dostupne jen na bike24 asi o 500 Kc draz nez jinde a ted jsou vsude jeste drazsi. Podobne jsem mel predstavu jak koupim XT brzdy.

                0 0
                • novas752  

                  Jo to vystřelilo brutálně. Před Covidem jsem br-m8120 kupoval levněji než se teď dají sehnat br-m7120.

                  0 0
              • Roxteedy  

                souhlas, ceny dolů nepůjdou. Maximálně se zastaví a porostou platy = inflace

                0 0
            • nitraq  

              Mám tuhle story od známýho. Letos měl právě dělat a finišovat dřevostavbu, ale když mu řekli ceny, tak se na to vysral, koupil mobilheim, zaparkoval na pozemku a čeká, až ceny trochu poklesnou. Na aktuální už zdroje nemá.

              0 0
              • jIrI___  

                Je naivní počítat s tím, že jednou zvýšené ceny někdy klesnou.

                1 0
                • nitraq  

                  Chápu. Je to jeho boj. Ale třeba co se týče dřeva, tak v Americe byl tak takový výstřel cen a zase se vrátily zpět do běžných hodnot.

                  0 0
                • Barak  

                  Ale klesnou. Až se situace s výrobou a přepravou vrátí do normálu. Asi ne na původní hladinu, ale klesnou.

                  1 0
                  • Japhy  

                    Taky doufám. Ono v zásadě mě to až tak netrápí, o co vystřelí materiál, o to vystřelí i ceny nemovitostí. Jednu řadovku prodám, druhej samostatně stojící postavím, rozdíl je jen cena pozemku a ten už mám. Ale takový to průběžný dokupování na různý předělávky, dodělávky, opravy, to mě trošku sejří.

                    0 0
        • Excel  

          Hotový produkt, hotový dům, to myslíš mobilhaim asi.

          0 0
        • mr.antik  

          No nevim jakej úhel pohledu máš, ale pokud bys měl takový smlouvy (ok barák se objednává klidně 2 roky dopředu) a nemohl si z toho couvnout, tak ten dodavatel radši formálně zkrachuje, vrátí zálohy, než aby dotoval X-milionu ze svého. A založí si novou firmu.

          0 0
          • nomecz  

            v reálu je to trochu jinak, slušnej odstoupí od smlouvy neslušnej formálně zkrachuje (a to neuvidíš ani korunu )

            1 0
      • AussigBiker  

        Notebooky, auta, fotaky, objetivy…

        0 0
      • Ludweek  

        No hele, ono to není tak automatické, jak by se mohlo zdát. V květnu stálo dřevo v US, nevím přesně měrnou jednotku, přes 1600 dolarů, dneska 475 – viz. graf:

        https://tradingeconomics.com/…odity/lumber

        Jsou to poptávkové šoky, kola i dřevo atd. atd.

        Všichni seděli doma, nemohli lít v restauracích ani jet do Chorvatska nebo kam, tak začali rekonstruovat, do toho realitní horečka, kdy všichni bojují s inflací tak, že na hypnu kupují předražené byty, čímž sami jejich cenu a vlastně i tu inflaci v tomto segmentu šponují do absurdit.

        A to samé i kola, nemůžeš do Chorvatska, zbyde ti 20k, tak koupíš kolo a jezdíš za barákem.

        Tím netvrdím, že až se to uklidní, že bude levněji než před dvěma lety, ale ceny citelně splasknou, tím jsem si jistý.

        Možná pamatuješ ten případ, kdy z nějakého důvodu bylo na evropském trhu málo másla, asi rok 2017, a šéf Madety tehdy tvrdil, jak už máslo nikdy nebude pod 50kč za kostku, že prý nová realita a máme se s tím smířit…

        Nedávno jsem kupoval kostku za 21,90,–…

        0 0
        • Barak  

          Ses si jistý, ze to za těch 21,90 bylo máslo?

          0 0
        • yetti  

          Ceny kol půjdou dolů a kola i díly budou dostupné jakmile továrny v Asii začnou normálně vyrábět. Nedávno jsem četl, že třeba největší továrna Shimana v Malajsii v podstatě už rok stojí. Do toho kontejner stojí 4× tolik co stál před covidem. Tohle všechno se časem srovná.

          1 0
          • JachymP  

            Kola nejsou máslo. Nikdy v minulosti cena kol výrazně neklesala, s cenovým vývojem másla se to nedá srovnávat. Ceny kol by mohly klesat v případě zvýšení efektivity výroby nebo při snížení cen vstupů a to se podle mě moc očekávat nedá. Naopak, celková inflace bude tlačit na další zdražování.

            Jinak souhlasím, že díly na kola jednou budou lépe dostupné než dnes. Levnější ale nebudou.

            1 0
            • Ludweek  

              Tak je tam mnoho faktorů a dost možná je to i částečně o osobnostním nastavení. Já bych třeba kolo za ceníkovou cenu, nebo cenu u prodejce, určitě nekupoval.

              Ale není to tak dávno, co nebyl problém si říct o 20k dolů u kola za 70k.

              Ano, kola nejsou máslo, ale s tím máslem je to prakticky shodné. Když je něčeho na trhu málo, cena jde nahoru, když je toho dost, nebo dokonce výrobci musí o poptávku soupeřit, cena klesá.

              Dneska není nic, vše je problém, cena jde nahoru. Samozřejmě, vyřešení Covidu je zatím asi v nedohlednu, ale jakmile se obnoví výroba a doprava a trh se zaplní, bude mít obchodník držící staré ceny problém, protože ho někdo méně nenažraný podstřelí cenou. Tak je to naprosto u jakéhokoliv zboží a dobře to ilustruje právě ten graf s dřevem, když se všichni najednou zblázní, že musí stavět, a nabídka to není schopna absorbovat, cena jde nahoru, když poptávka poklesne a strana nabídky má plné sklady, cena jde dolů. Nebýt dramatické ekonomické stimulace, v US dokonce několikeré rozdávání šeků všem za nic, tak jsme dnes dost možná byli v deflaci a k tomu může pořád dojít, tak jako byla téměr nulová inflace po minulé ekonomické krizi. S deflací, jakmile se přestane stimulovat, počítají i někteří velcí portfolio manažeři, třeba Cathie Wood.

              Jen u nás, nevím proč pořád panuje nějaké nesmyslné očekávání stále větší a větší inflace, je to dobře vidět na realitním trhu třeba. Ještě rok s Covidem, lidé rozpustí své úspory, přijdou po volbách nové daně a už třeba za rok můžeme být v naprosto odlišné situaci, než dnes.

              Ono to vlastně těmi stimulacemi úplně zaniklo, ale kdyby nebyly žádné podpory a nic takového, tak už v deflaci dost možná jsme dávno.

              0 0
              • JachymP  

                Já s tebou souhlasím ohledně těch slev – když je vezmeš do úvahy, tak nějaké menší cenové vlny objevíš.

                Ale kolo se od másla liší v tom, že do jeho ceny se promítá mnoho vstupů. Ty vstupy mají svoje cenové vývoje a i kdyby cena nějakého vstupu klesla, má to jen zanedbatelný vliv na celek.

                Taky souhlasím, že „kvanitativní uvolňování“ je zlo. Na druhou stranu, deflace není o nic lepší.

                Ale ono je to vlastně jedno, i kdyby za 10 let poklesly ceny kol třeba o 5 procent, vyplatí se kvůli tomu 10 let nejezdit na kole? :)

                0 0
                • Ludweek  

                  jj, tak v minulé krizi náš tehdejší oceňovaný ministr financí, aby toho nebylo málo, ještě zařízl platy státním zaměstnancům a máchali jsme se v tom pěkně dlouho. Stačí kouknout, jaká byla v těch letech inflace, prakticky nulová. A spousta i dobrých projektů padla pod stůl i mnoha firmám kvůli tehdy ohromně drahým úvěrům. Všechno se tak nějak zastavilo na pár let a nezaměstnanost byla poměrně dramatická.

                  Takže se dnes snažili všude po světě udělat opak, nicméně v US jsou tak trochu v pasti, jakmile stimulaci zaříznou, s růstem úroků jim strašlivě vzroste mimo jiné obsluha jejich dluhu, který už je dnes beztak prakticky nesplatitelný.

                  Ale máš pravdu s tou poslední větou. Já to odložil, Giant zatím slouží velmi dobře, ale kdyby mi třeba prdnul rám, nebylo by to příjemné, ale už mi jeden prodejce sliboval 10% dolů z ceny celopéra RM, takže bych asi bral něco takového od něj, ale doufám, že to ještě do těch lepších let doklepu s Giantem.

                  A to teď platí bohužel prakticky pro trh čehokoliv. Investice, nemovitosti, kola atd. atd. teď prostě není dobrá doba na nákupy.....

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Tak je otázka, co měla tehdy vláda dělat, zadlužení už i tak rostlo do té doby nevídanou rychlostí. Státní zaměstnanci mohli být rádi, že mají své jisté, na rozdíl od soukromého sektoru, kde se některé obory hodně přibrzdily, firmy přicházely o už nasmlouvané zakázky a musely redukovat počet zaměstnanců. Z dnešního pohledu si myslím, že jsme z toho vyšli docela dobře a důsledek opatrné a možná tvrdé politiky byla doba pro nás doba zatím nepoznané prosperity v posledních cca pěti letech. V roce 2019 jsme měli nezaměstnanost pod 3%, níž už to snad ani jít nemůže, momentálně jsme někdo kolem 4%. Takže vlastně skoro všichni makáme, vytváříme hodnoty, ale přesto si na chod státu potřebujeme půjčit dalších skoro půl bilionu ročně. Za 2 roky vzroste státní dluh skoro o 1 bilion, to je skoro 100 tis. na každého občana ČR včetně nemluvňat a důchodců. Představa, že naši rodinu zadlužila vláda o dalších 600 tis. mi nedělá moc dobře. Možná to jsou imaginární peníze a už nikdo nepočítá s tím, že by se měly splatit, ale úroky (resp. náklady na obsluhu státního dluhu) se z toho asi budou platit pořád.

                    1 0
                    • Ludweek  

                      jj, teď je to opravdu velký přepal, ale jestli si dobře pamatuješ, tak ohledně kompenzací za Covid se pravice předháněla s Babišem, kdo by dal víc, takže napravo už nejspíš není nikdo, kdo by byl ochoten udělat takové kroky, jako tehdy Kalousek.

                      Btw. jestli ta nebývalá prosperita posledních let spíš není následkem srážení kurzu koruny ČNB. Je to tedy taktika rozvíjejících se zemí, být levní, ale umožnilo to našim vývozcům být velmi konkurenceschopní.

                      0 0
                      • BabbaJagga  

                        Rozdíl mezi pravici a Babišem byl/je v tom, ze pravice mohla sliboval třeba modrý z nebe, ale Babiš měl v parlamentu většinu, což pravice moc dobre věděla. Takže jim bylo dost dobre jasne, ze to jejich plácání do vody stejně nic nezmění.

                        0 0
                      • Tom-T45  

                        Kompenzace za Covid je jen část problému, státní finance se začaly sypat už před před ním, viz zpráva NKÚ. Momentálně mi to připadá, že si každý snaží urvat z eráru co nejvíc pro sebe a omlouvá to Covidem. Jedou nesmyslné podpůrné programy kam se schovávají lidi kteří by se normálně neuživili. Nám např. firma koupila školení od nějakého chlápka, který nám vysvětloval, jak máme mezi sebou správně komunikovat, protože na to školení dostala dotace. A samozřejmě je mi jasné, že tenhle zbytečný chlápek je jen špička ledovce, jinde se jednou mnohem větší bomby. Babiš bohužel rezignoval na jakékoli koncepční vedení státu (pokud tedy nějakou koncepci někdy měl), on chce vyhrát volby a je mu jedno za jakou cenu, protože on ji platit nebude. Nejvíc pravicoví jsou teď absurdně Piráti, protože ti jediní připustili, že s daněmi se bude muset po volbách něco dělat. Nevidím to moc optimisticky :-(

                        0 0
                        • Ludweek  

                          jj, souhlasím, rozdává se, jako by zítra ani nemělo být.

                          A jinak ty vyšší daně, o tom mluvili Piráti a ČSSD, ale evidentně to čeká naprosto jakoukoliv vládu, ať v ní bude kdokoliv. Právě proto říkám, nehodnoťme situaci ještě teď, ale až po volbách, až si, kdokoliv vyhraje, bude jistý a v rámci logiky volebního cyklu bude mít ten rok až dva na opravdovou politiku, než zase bude muset začít předvolebně rozdávat ve snaze být zvolen znovu.

                          0 0
                          • wert7  

                            Od určitého momentu už státu nikdo nepůjčí a toto rozhazování skončí. A největší dopad to bude mít právě na adresáty těchto nesmyslných volbeních dárečků – tj. voliče levicových stran. Ti pak zchudnou nejvíce.

                            0 0
    • Czupqa  

      Ahoj

      Sice jsem nekupoval v poslední době kolo, ale podle mě to normální není. Pokud má něco pevně stanovenou cenu, není tam napsáno že cena je orientační, nebo není-li tam velká hvězdička a dole malým písmem, že zboží se může lišit barvou, cenou, tvarem a velikostí, tak by měla platit cena v objednávce. Někde je dokonce psáno že objednávka je závazná…počítám pro obě strany. Jen to jen můj názor a můžu se plést, ale já bych udělal vyrvál 

      0 0
      • Slavik  

        Si nekupoval poslední dobou nějaké stavebniny, kdy cena je pevně daná v den dodání ;-)

        0 2
        • Czupqa  

          Nekupoval no. A pokud jo, tak jen drobky, co jsem si odvezl.

          0 1
    • Barak  

      Pokud jsi udělal závaznou objednávku, ve které je uvedena cena a máš potvrzení o přijetí objednávky, můžeš na ceně trvat a jsi v právu.

      V reálu ti můžou říct, že ti za tu cenu kolo proste nedodaji a pak záleží, jak moc ti na tom záleží, jestli budeš řešit přes COI, právníka…

      1 0
      • Tomcat  

        Jo bude zajímavé jestli provedl rezervaci , nebo to „koupil“ :)

        0 0
      • cubista  

        Konečně konkrétní odpověd k tématu kolo. Jak to chodí ve stavebnictví je jiná, to byla vždy mafie svého druhu od developera až po stavbu provádějící firmy.

        1 0
    • Michal_Unca  

      Viděl sem na internetu video, kde jeden prodejce tvrdí, že bere objednávky na kola SUPerior 2022. Kola bude dodávat později, ale už prý zná specifikace a ceny. Dnes jsem byl pro kolo po servisu u místního prodejce SUPerioru. Ten mi říkal, že ještě ani v „SUPu“ sami neví, za kolik ty kola 2022 budou prodávat. A teď si vyber. :-) Za mě je to jednoduchý. Pokud prodejce sám neví kolik bude kolo stát, tak bych si ho u něj nekoupil. I když třeba za to sám nemůže.

      0 0
      • Pikaču  

        Tvl co to placas?

        Pokud prodejce nevi kolik kolo bude stat? Tak by sis ho nekoupil.

        Vzdyt prodejce a ani SUP jeste nemaji prodejni cenu a ani kola MR 2022 predstavene. Ty predstavi za mesic-dva-tri včetně cen.

        Co to ma s tebou jako koncovim zakaznikem společného? Ty budeš znat cenu az budes kupovat kolo.

        0 0
      • novas752  

        Ono taky různí prodejci mají různá privilegia. Pro výrobce dovozce je to zákazník a zákazníci s vysokou útratou mají například slevy na voc a další benefity jako dřívější spuštění předobjednávek atd.

        0 0
        • Michal_Unca  

          Tak to je mi jasný, že prodejce co prodá 100 kol měsíčně, má lepší podmínky, než ten, kdo prodá 10.

          0 0
    • Murray  

      Jestli si kliknul někde na eshopu"objednat", tak jsem přesvědčenej, žes tím uzavřel smlouvu a máš právo přesně na tu cenu, co máš v objednávce. Jestli to bylo jen na hubu, „až budou kola já se vám ozvu“, tak je v právu on, nic si s ním neuzavřel

      Realita je taková že jsem kupoval loni v září nový kolo, stalo 35k, po půl roce ten samý model 36,5k – je to realita.

      2 0
      • Tencovozikmin  

        Jakou smlouvu? Informoval ho ze nejsou,az mela dojit,tak ho informoval ze cena bude vyssi,chces nechces,jednoduche ne? Neni to vyrobce jen preprodava a vsude mas formulku ceny se mohou lisit nebo zmenit. Udelal jen objednavku,ne kupni smlouvu.

        0 0
        • Barak  

          Odeslání objednávky na zboží s přesně danou cenou a parametry přes internet a její akceptace ze strany prodejce je uzavření kupní smlouvy na dálku.

          2 0
          • milan.v  

            Přesně tak to je, podstatný je ten moment akceptace objednávky prodejcem…

            0 0
          • Murray  

            Přesně tak

            0 0
          • Tomcat  

            Jenže to je domněnka, stejně to mohla být rezervace. Bez detailů jak to skutečně bylo se nedobereme.

            0 0
            • Murray  

              Taky pravda, ať dá PrintScreeny a zdejší právní oddělení mu udělá rozbor :-)

              0 0
            • Barak  

              To máš pravdu. To bylo na tencovezekmina, který píše, že internetová objednávka nerovná se kupní smlouva.

              0 0
        • Murray  

          Zase nedávejme těm prodejcům neomezený práva, tohle všechno je psaný v zákoně. Když v supermarketu je cedulka, že jogurt stojí 5kc v akci a u kasy ti řeknou, že to zapomněli zrušit a stojí 8kc, že to tak mají načtené v systému, tak je to zase jejich smůla, MUSÍ ti ho prodat, za tu cenu, co mají vystavenou (co nějakej Jouda zapomněl přehodit)

          0 0
          • Barak  

            V praxi to ale stejně dopadne ve většině případů tak, že buď odejdeš s jogurtem za 8,– nebo bez něho. Protože pokladní ti řekne, že nebude mít v kase manko, hlavní pokladní, že nemá právo měnit cenu v systému a mezi tím se za tebou začne tvořit fronta nasraných lidí…

            1 0
            • Murray  

              Né že by mi šlo o pár korun ale.o principy jo, kdykoliv se mi tohle stalo a měl jsem čas, tak přišla nějaká hlavní pokladní, a bez problémů mi vrátila peníze, ví že musí

              0 0
              • Barak  

                Tak to palec hore, jestli si na to dáváš pozor a vyžaduješ, aby to sedělo.

                Já se přiznám, že, když šlo opravdu o pár korun, tak jsem nad tím mávl rukou, než abych koukal na otrávené xichty lidí za mnou.:-)

                A od té doby, co mám děti a dělám velké nákupy, tak ani na kase nestíhám v tom množství kontrolovat, co bylo za kolik v akci a kolik reálně naúčtovala…

                0 0
                • Murray  

                  Jako jsem na tom podobně, jenže v okolí práce mám malej Albert kde mě pravidelně nějak natáhnou nebo něco stojí jinak než je vystavený, tak jsem si řekl, že jim to už nedaruju… Ale nemají s tím nejmenší problém.

                  0 0
                  • Youda  

                    Jo Albert. Máte aplikaci? Chcete účtenku? Krátkou nebo dlouhou? Těm pokladním to fakt nezávidím. Zásadně beru dlouhou abych zkontroloval ty jejich fintičky.

                    0 0
          • DaSnail  

            Alebo predavačka zavolá vedúcej a tá príde a povie že akcia už skončila a cenovka s nižšou cenou tam určite neni. Tak sa ideš prejst aj s paničkou a tú cedulku jej ukázat. Ked tam spolu prídete, tak tá cedulka tam už fakt neni… ;-)

            Nestalo sa to teda s jogurtom, ale s mikrovlnkou.

            0 0
            • Murray  

              Haha to je dobrý, u mě tam vždycky cedulka byla, takže byli ještě čestný, a to jsme tam ani nešel s nima, někdy jsem si tu cedulku pro jistotu i vyfotil :D

              0 0
              • Barak  

                Ruku na srdce, fotit si slevovou cedulku u jogurtu už je diagnóza… :-)

                1 0
                • cubista  

                  Vždyť píše, že to tam na něj zkoušeli opakovaně. Tak už věděl, s kým má tu čest a podle toho se zachoval.

                  0 0
                • Murray  

                  To bylo víceméně z prdele, vsazeli jsme se s kolegama jestli bude na kase zase problém nebo ne :D šlo asi o čokoládu za kilo

                  0 0
      • novas752  

        To záleží co mají napsáno v obchodních podmínkách.

        0 0
        • Noap  

          Podmínky jsou tady: https://www.skiandbike.cz/…dni-podminky

          Osobně z toho moc moudrý nejsem, ale z těch odpovědí, co převažují, jsem tak nějak pochopil, že si v tomhle směru nakonec asi obchod může dělat co chce a respektování objednávek je asi čistě věcí individuálního přístupu.

          0 0
    • Chlebovnik  

      Cena šla nahoru (COVID). Prodejce za to kolo taky musí výrobci/dodavateli logicky zaplatit víc. Za mě v pořádku. Pokud to kolo za tu cenu nechceš, poohlídni se jinde.

      1 0
      • Cavendish  

        Pokud si to kolo ale objednal na nějakou cenu a prodejce mu za měsíc řekne, že to navýší, tak to v pořádku není ;)

        0 0
        • plzakj  

          Tak prodejce odstoupi od smlouvy. Kolo nedoda. Penize vrati, pokud nejaky zaplatil.

          2 0
          • Cavendish  

            Jenže to evidentně neudělal :) To je jako kdyby sis objednal auto za 500 tisíc. Půl roku čekáš a pak ti zavolali, že si ho můžeš vyzvednout. Bohužel, už stojí 550 tisíc. Vytáhneš prachy navíc? Nebo zahodíš půl roku čekání a budeš hledat jinde? ;)

            0 0
            • Tencovozikmin  

              Hele snad ma nejakou dokumentaci k objednavce, prodejce ma taky sva prava. Prvni at si kazdy chytrak prostuduje podminky nakupu,prodeje u daneho prodejce.

              0 0
              • Barak  

                Prodejce má jistě taky svá práva. Ale nemůže si s cenou dělat, co se mu zlíbí.

                0 0
            • Tencovozikmin  

              .

              0 0
            • McBlacky  

              Realne se uz tohle delo s objednavkama kol v roce 2020, dodani 2021. Letos to bude podobne.

              0 0
        • Vrci  

          V podstatě ano. Kupující může na ceně trvat, pak ale prodejce může říct, že kolo nedodá, že ho nemá ať si počká. A ta dražší prodá jinde. A on bude čekat, čekat, až marně uplyne lhůta pro dodání a dostanete zpět zálohu (pokud ji vůbec platil).

          2 0
          • wert7  

            A pokud kupujícímu v tomto připadě vznikne škoda, může ji po prodejci vymáhat.

            0 0
            • Cavendish  

              Například že si zaplatí startovné a vinou nedodaného kola se nemohl zúčastnit a startovné propadlo?

              0 0
              • kubad  

                Termín nebyl pevně stanovený.

                A otázka je co vůbec je v smlouvě která se objednávkou na e-shopu uzavře.

                0 0
              • wert7  

                Pokud je kupní smlouva závazná a prodejci nedává právo v této situaci odmítnou plnení (zboží je k dispozici, prodejce jen neodhadl finální cenu), může zákazník argumentovat, že v takovém případě by zboží objednal jinde u prodejce, který kupní smlouvu dodržuje. Škodou by v takovém případě byla hodnota onoho navýšení.

                0 0
        • Chlebovnik  

          No jo, ale tady jde o princip. Kde vytvoříš tu hranici? Co kdyby kolo bylo inzerováno výrobcem (a tedy i prodejcem) za 50 000 a pak se se zpožděním ve finále prodávalo za výrobcem doporučenou cenu 100 000? To má obchodník ty objednávky/re­zervace dotovat?

          0 0
    • p@X  

      T.S.B: hazku za litr hned, nebo za 1200,– později? :)

      Nejhorší je, že na tom zdražování se sveze spousta prodejců produktů, aniž by nutně musela.

      0 0
    • jirkous3  

      Osobně bych se zkusil domluvit. Pokud se jedná o slušného prodejce, jistě Ti nabídne nějakou kompromisní cenu, a pokud ne, vždy můžeš objednávku stornovat. Z pohledu maloobchodu to chápu, situace je nyní taková, že velkosklady všeobecně nejsou schopny říct, jaké ceny budou za měsíc. Holt, dříve se smlouvalo o slevu, teď jsme rádi, že vůbec něco je. Bohužel kupuješ kolo asi v té nejhorší možné době.

      0 0
    • jmaselnik  

      Nabízená cena pro hotový výrobek je závazná pro obě strany, obě strany mají nicméně právo od smlouvy odstoupit. Pokud prodejce není schopen cenu dodržet a Ty nejsi ochoten tu vyšší zaplatit, jednoduše zrušíte objednávku a je to.

      Jestli jsi neplatil předem, což by u zboží s dostupností na dotaz byla asi hloupost, není žádný problém. Teda kromě toho, že nebudeš mít kolo.

      A jak už tady psali kolegové výše: kole je málo a všichni tím pádem šponují ceny.

      0 0
    • osobne  

      Kupujte na aliexpressu, tam mají vše skladem a cena se po objednání nemění. :-)

      0 0
    • Johny_r  

      Shrnul bych to tak, že prodejce na to sice právo nemá, ale smůlu máš ty. On Ti zruší objednávku (k čemuž nějakej důvod vždycky najde) a vrátí prachy (pokud jsi něco platil) a kolo střelí někomu jinýmu, protože po kolech je hlad a dlouho se mu tam hřát nebude. Můžeš ho tahat po soudech nebo čoice nebo tak něco a možná to vyhraješ, ale kolo mít nebudeš. Holt blbá doba. Nevím, o kolik se cena zvedla, ale jestli to kolo chceš, tak asi bude potřeba zatnout zuby a zkusit se s ním aspoň domluvit na nějakým přijatelným kompromisu.

      0 0
      • jmaselnik  

        a s čím bys jej jako tahal po soudech? I prodejce má samozřejmě právo odstoupit od smlouvy.

        0 0
        • Barak  

          Ale ne kvůli tomu, že ti nechce dát zboží za tu cenu, za kterou jsi ho objednal. Záleží na různých věcech, které z původního příspěvku nejsou zřejmé.

          0 0
        • wert7  

          Zákazníkovi mohla vzniknout prokazatelná škoda, protože oprávněně očekával, že zboží bude dodáno za cenu uvedenou ve smlouvě. Může argumentovat, že za takových podmínek by smluvu nikdy neuzavřel a zboží nakoupil jinde. Samozřejmě záleží na konkrétním znění kupní smlouvy.

          0 0
          • jmaselnik  

            sorry, ale to je nesmysl, doporučuji si pročíst občanský zákoník. Oprávněně očekávat můžeš, co chceš, u zboží s dostupností „na dotaz“ ale jenom těžko vyargumentuješ škodu vzniklou nedodáním, protože jsi akceptoval negarantovaný termín dodání.

            Jaká objektivní škoda může vzniknou fyzické osobě nedodáním velocipedu za dohodnutou cenu, aby stálo za to se tahat po soudech proboha. Jako uvažujme aspoň trochu realisticky.

            0 0
            • Barak  

              Hele, sorry, ale víš pendrek, kolik to kolo původně stálo a o kolik si prodejce řekl nyní. Co si budeme povídat, prodejci to prostě zkouší, ať už vědomě či z neznaznalosti a někdy stačí, když prostě zákazník není ovce a ozve se. Třeba tím tazatel docílí toho, že mu prodejce (bez fin. ztráty) alespoň trochu sleze s cenou a bude to akceptovatelné pro obě strany.

              Mezi současným stavem a soudem, jak píšeš, je ještě prostor.

              0 0
              • jmaselnik  

                já reaguju primárně na to tahání po soudech, které je vzhledem k pravděpodobnému objemu úplně nesmyslné. Ceny kol jdou nahoru, prodejce to zkusil, když zákazník na změnu nepřistoupí a nedomluví se, tak holt odstoupí od smlouvy.

                Mimochodem teda mně se nic podobného nikdy nestalo a nemyslím si, že jde o běžnou praxi. Je prostě výjimečná situace.

                0 0
                • Barak  

                  Je dost pravděpodobné, že se kvůli tomu nikdo po soudech tahat nebude.

                  Primárně jde, alespoň jak já to chápu, o to, aby se zákazník ozval a řekl, že tenhle přístup se mu nelíbí, je proti zákonu a zkusil tak prodejce přimět k nějakému ústupku, který bude pro obě strany schůdný. Když to nevyjde, tak to nevyjde.

                  edit: mě, pokud bych byl ve stejné situaci, by štvalo už jenom to, že prodejce nemá snahu to nějak řešit, ačkoliv to pochybení je na jeho straně.

                  0 0
                  • jmaselnik  

                    proti zákonu není. Byl by, pokud by prodejce deklaroval kolo jako skladem (což není úplně neobvyklá praxe) a potom měnil cenu. V tomto případě bylo kolo „na dotaz“, takže prodejce může jistě snadno prokázat vyšší cenu u dodavatele.

                    0 0
                    • wert7  

                      Prodávající má povinnost zboží dodat (§2087) a současně od smlouvy lze odstoupit pouze za podmínek vyplývajích ze smlouvy nebo stanovených zákonem (§2001).

                      Teď bych prosil odkaz na ten paragraf umoznujici prodejci odstoupit od smlouvy kvuli navyseni ceny na strane dodavatele.

                      0 0
                      • Georrge  

                        Prodejce to zbozi fyzicky nema, muze tedy odstoupit od smlouvy kdyz nema co prodat? Zakaznik byl informovan, ze zbozi nebude a ze si pocka, pokud ho opravdu chce… to ale neni zaruka ze ho i dostane, treba se ho prodejci nepodari sehnat. Tak proc by nemohl odstoupit od smouvy…

                        0 0
                        • wert7  

                          Pokud se zboží již nevyrábí, odstoupit od smlouvy může. To ale není tento případ, kdy je výrobek na trhu a prodejce sám avizuje, že jej brzy naskladní jen mu dodavatel zvýšil ceny.

                          0 0
                          • kubad  

                            Jaký případ? Ani nevíme jak objednal. A už vůbec neznáme obchodní podmínky e-shopu.

                            0 0
                            • Barak  

                              Ty obchodní podmínky až tak důležité nebudou, protože nemohou jít proti OZ.

                              0 0
                            • wert7  

                              Není to situace, na kterou se ptá diskutující Georrge – tj. prodejce není schopen dodat zboží, protože je nedostupné. Ve skutečnosti zboží schopen dodat je, pouze došlo ke zdražení na straně dodavatele, což samo o sobě není zákonem stanovený důvod pro odstoupení od smlouvy. Museli by sena tom dohodnout v kupní smlouvě.

                              Samozřejmě celá tahle debata je akademická, protože neznáme detaily.

                              0 0
                              • Georrge  

                                Prodejce sice je schopen dodat zboží, ale parametry zboží se změnily (ačkoli jde o cenu), neodpovídá tedy objednávce. Já nevím, ale dávalo by mi smysl že to je dostatečný důvod pro případné storno.

                                0 0
                                • wert7  

                                  To je úplně absurdní konstrukce. Cena je dána dohodou mezi prodávajícím a kupujícím. Za kolik nakupuje prodávající u dodavatele je zcela irelevantní a kupujícímu do toho nic není, pokud to není ošetřeno v kupní smlouvě.

                                  0 0
                                  • Barak  

                                    Dával jsi sem odkaz na dTtest, kde zákazník objednal zboží u shopu, kde byl v obchodních podmínkách bod, kterým si obchodník vyhradil pravo k dodatecnemu navýšení ceny, navysi-li mu cenu distributor.

                                    Verdikt – nemá na to právo.

                                    0 0
                                    • wert7  

                                      Ta formulace OP, pokud se ovšem vůbec jedná o přesnou citaci, zněla poněkud jinak. Co to vůbec znamená „…není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží za dohodnutou kupní cenu…“?

                                      Že cena nesmí být vyšší než tu kterou si ujednal s kupujícím? A co marže obchodníka případně jeho náklady na dodání zboží? Z toho podle mě nevyplývá vlastně vůbec nic, protože věcně vzato, obchodník to zbožé schopen dodat je, pouze (údajně) se ztrátou. Jedná se o neurčité a tedy hloupě formulované ujednání.

                                      0 0
                                      • Barak  

                                        Podle mě si to nevycucali z prstu, určitě na to už je nějaká judikatura, že které čerpají.

                                        Ten popsány případ je velice podobný problemu zakladatele tématu. Jen s tim rozdílem, že neznáme obchodní podmínky shopu, na kterém objednal. Jak to ale vypadá, je jedno, co v nich je.

                                        0 0
                    • Barak  

                      Proč skladem? O skladové dostupnosti se v zákonu nic nepíše. Obecně v obchodě je přeci běžné, že se zboží objedná u dodavatele až na základě objednávky zákazníka.

                      Prodejce nabízel zboží, přijal na něj objednávku, hotovo.

                      1 0
            • wert7  

              Pokud zákazník uzavře kupní smlouvu za zboží XY, lze smlouvu zrušit pouze za zákoných podmínek (tzn. také podmínek stanovených ve smlouvě). Jinak je prodávájící povinen plnit.

              Jestliže se prodávající svévolně rozhodně smlouvu nedodržet a musíte plnění objednat jinde za vyšší cenu, vzniká vám nepochybně škoda (zboží jste mohl za původní cenu před zdražením objednat u jiného prodejce, který by smlouvu dodržel).

              Na druhou stranu samozřejmě pokud je prodejce oprávněn od smlouvy odstoupit, žádná škoda vám nevzniká.

              0 0
              • jonti  

                Nemůže třeba při prodejce úplně legálně čekat, až bude zboží znovu dostupné za původní cenu? Třeba rok. Nebo sto let.

                0 0
                • wert7  

                  To je přece úplně normální riziko podnikání. Prodejci „pod cenou“ prodávají zboží běžně (např. nakoupili příliš mnoho a je třeba vyprodat sklad). Kdyby naopak to kolo na straně dodavatele zlevnilo, prodejce by od mlouvy jistě neodstupoval, ale zvýšil by se mu zisk.

                  0 0
              • DaSnail  

                Seriózny predajca može ten bike stále mat ako Nedostupný a pridat do eshopu ten istý s odrazkami vo výplete a na pedáloch. Zákazník si može vybrat či počká na ten pôvodný, alebo kúpi SafetySeries o pár tisíc drahší ale skladom… :-)

                1 0
              • jmaselnik  

                mezi zákonné podmínky patří rovněž neschopnost dodat požadované zboží v dohodnuté ceně. V tomto případě se prodejce nerozhodl svévolně, ale narostla mu dodavatelská cena.

                Co se týče té škody, tu bys musel prokázat, což u měsíc nebo ještě více starých cen půjde jenom velice těžko. Proto, jak už bylo diskutováno výše, jediné, co se dá zkusit, je dohoda s prodejcem.

                Že nevzniká škoda, je-li dodavatel oprávněn od smlouvy odstoupit, je teda, sorry, ale úplná kravina, protože ta teoretická škoda vzniká vždycky, lišit se může jenom nárok na její kompenzaci,

                0 0
                • wert7  

                  Můžete prosím citovat příslušný zákon, kde je tato možnost uvedena?

                  Podle poradny dTestu tato situace zákonným důvodem pro odstoupení od smlouvy není a prodejce musí plnit:

                  https://www.vasestiznosti.cz/…ny-v-e-shopu

                  0 0
                  • jmaselnik  

                    je to dokonce uvedeno přímo v odkazovaném vyjádření dtestu.

                    0 0
                    • Barak  

                      ?

                      0 0
                    • wert7  

                      Vy máte problém s pochopením psaného textu?

                      „…Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době. …“

                      0 0
      • Noap  

        Díky za shrnutí, tak nějak jsem čekal že to asi bude no.

        0 0
    • bathed  

      Ze zivota:

      1. Prodal jsem technologii. Vedel jsem nakupni cenu, vedel jsem clo. “Vedel” jsem cenu dopravy podle platnych podminek, jez jsou platne a zavazne – incoterms 2021. Podle vahy a poctu nakladovych kusu jsem v danem case spocital cenu dopravy: 3500 USD.
      2. Stroj se 5 tydnu vyrabel. Byla zaplacena zaloha partnerovi a to z penez jez jsem obdrzel od sveho zakaznika coby zalohu a to na zaklade podepsaneho kontraktu s pevnou cenou….Kdyz me partner vyzval ze hotovo a zabaleno, vyzval jsem sveho prepravce k vyzvednuti nakladovych kusu. Potvdil cenu dopravy – 5200 USD.
      3. Tri dny na to bedny lezi v pristavu, na puvodne uvazovanou lod “se nevlezly” (prelozeno: nekdo me preplatil). V kontraktu mam termin a sankce, ale nic s tim nenadelam…. Dalsi lod za 10 dni. Nakladame!!! Potvrzena cena dopravy 6700 USD
      4. Lod se houpe v oceanu. Prepravce vola, ze rejdar zdrazil: 7000USD.
      5. Hamburg!!!! Uff. Vykladka, zpozdeni na mori 4 dny, + tech deset dni v Cine. Pocitam penale…. Kdyz v tom vola opet muj prepravce ze ma opet vyssi cisla.
      6. Shrnu to: zdrzela se vykladka z lodi, + dovolena ve firme zakaznika. Instaluju o mesic pozdeji…. To mi samozrejme zmensuje prostor na pokus vyhednavat o spoluucasti na extremne zvysene doprave, ktera door-to-door nakonec na fakture cini 8100USD. Zakaznik ale neni kokot, penale nechce a sam navrhuje ze mu mam nejakou tu tisicovku vypalit jako vicenaklad…. (Veskerou korespondenci s dopravcem cetl v mailu – byl v kopii… nastesti!)

      Prodal jsem minuly tyden dalsi stroj. Po konzultacich s dopravci (i jinymi) jsem do kalkulace dal novou dopravu – drzte se, jedeme fakt “dolekop.com” – 12.000USD

      Kdokoliv tady ted cokoliv prodava, nevidi si dal nez na spicku nosu….. Neplati vubec nic….

      0 0
      • bathed  

        PS: jeste me ted napada – za dvanact litru by mi pred rokem do tydne Russian airlinies bedny sami vyzvedli, nalozili na letadlo, vysypali v Lipsku a na sve naklady kamionem dovezli na misto. Trvalo by to tak 10 dni….

        Za polovic by mi pred rokem dovezli kontejner vlakem z ciny na hub do Polska. Odsud bych si to musel stahovat sam nakladakem… trvalo by to tak 14 dni.

        Oboji mi prislo pred rokem pekelne drahe! :-)))

        0 0
      • cubista  

        No jo, socialismus se vybudovat nepodařilo, kapitalismus také ne, co dál?

        0 0
      • yetti  

        Nejdůležitější je, zda jsi na zakázce vydělal nebo prodělal? To, že ceny za dopravu letí nahoru už od začátku pandemie jsi musel vědět. Pokud zakázky zpracováváš v řádu týdnů, tak se rizika dají zohlednit celkem dobře. Nám třeba trvá zprocesovat objednávku cca půl roku a to už je fakt loterie, nehledě na to, že nejsou díly.

        Časy jsou zlé, Kamile…

        0 0
        • bathed  

          No, o tom ten prispevek neni…. co jsem musel nebo nemusel vedet vubec neres, nejsem to ja, kdo se rozciluje ze si objednal kolo a po par tydnech co na nej ceka, stoji vic :-)).

          K vydelal/nevy­delal: opet to je tak, ze syty hladovemu neveri. Neprodavam rohliky ani ziletky. Dodavam technologie. Drzim zaruky…a kdyz se na vstupu dostanu nizko, hrozi ze za deset dvanact mesicu budu tenhle pripad dotovat. A jeste: nejsem prispevkova organizace a uz vubec ne neziskovka… Takze opet: co je zde nejdulezitejsi nebo ne, to vubec neres.

          Chapu, ze obycejnemu smrtelnikovi prijde “divne”, ze ceny leti vzhuru a ocekavaji, ze tohle bude resit ten kdo mu to prodava. Ten prispevek jsem tu dal proto, aby si mistni uzivatele nepolibeni podnikatelskym prostredim uvedomili, jak ted “funguje”…. Malokdo si priposti situaci, kdy vleze do hospody, mrkne na tabuli, vidi plzen za 45. Objedna. Cisnik donese, haze na stul a hlasi: 52 sefiku!…. Tak to pivo pokouse, jeste by si jedno dal… kyvne na vrchniho. Pristava dalsi pivko na stole – tohle je za “63”…. No co uz?! Sem uz nikdy nepujdu!!! Platim! Vrchni pritanci: uctujeme ted 99,– za jedno pane. Takze to mame 198,– a dve korunky palivovy priplatecek :-)))

          0 0
          • gerrard  

            Taky to co popisujes neni nastesti 100% chovani. V segmentu, kde se pohybuju ja, je normalni, ze je cena po objednani garantovana a taky je po nejakou dobu garantovana nabidkova cena. Aktualne jsme u nejakych veci na dodaci dobe pres 3 mesice. Spousta veci se aktualne zdrazila, ale to co je objednane za puvodni ceny, tak bude za puvodni ceny dodano. Asi solidni partner. ;)

            0 0
            • bathed  

              Ceny v nasem segmentu jsou taky ok. Chovani partneru bezproblemove. Problem je ted doprava. Ceny jeste nejak pokousu. Terminy :-((((

              0 0
            • nooski  

              Dodací doba 3 měsíce? To je k smíchu :-) Doba výroby u některých kol se blíží 1000 dnům. Cena i objednaného zboží se navyšuje, doprava zdražuje skokově.

              0 0
              • gerrard  

                Tak nejsou to kola, ty funguji uplne jinak to naprosto nejde srovnavat. Tady se zbozi v podstate nedrzi na sklade, ale objedvavas rovnou do vyroby, Bezny cas dodani byl driv 7–21 dni a vischni s tim pocitalo, protoze to tak fungovalo roky. Ted mne u neceho naskocilo dokonce 160 dni. Normalne to co driv na konci prazdnin bylo objednane v zari prislo a do konce roku se zrealizovalo. Kdo ted objedna, jako roky predtim, tak bude rad, kdyz do konce roku bude zbozi a realizaci projektu si muze jenom nechat zdat.

                0 0
      • BabbaJagga  

        Myslím, ze Mr.Nikdo by ti k tomu řekl svoje… nicméně úplně nechápu, jak stanovujes cenu dopravy podle Incoterms 2021, protože Incoterms (2020) nejsou sazebník přepravy, ale obchodní podmínky ve smyslu kdo co organizuje, platí a zodpovídá. Pokud objednáš přepravu na základě platné cenové nabídky od dopravce, nemůže ti s ni přece takto hýbat, tam muselo být něco špatně. Každopádně je dobre do objednávky zmínit Zvláštní zájem na dodání a pevný datum. A připojistit, pojišťovna by měla umět i ušlý zisk.

        0 0
        • bathed  

          Incoterms jsou podminky podle kterych se ridim. To pisu. Neresim nic NESTANDARDNIHO… To pisu… A cenu stanovuju podlekalkulace od dopravce. Takoveho, co dela standardni dopravu.

          Podminky dopravy nemeni dopravce, ale rejdar (jeho subdodavatel). Poptej se koho chces, ale ted v tom panuje takovy bordel, jaky nikdo nepamatuje. Zacpe se suez a ceny leti nahoru i u tech, co jezdi na druhe strane sveta. Smlouvy muzes mit jake chces, ale kdyz chces, ale v principu kdyz si pozadas o pevny kontrakt, tak se stane jedine – dopravce se “pojisti” tj. ze ti vypali hnedle z prvni tu nejvyssi predpokladanou cenu. Obrana proti tomu vsemu? Jakoze soudy nebo tak neco? No to muzes, ale ty potrebujes hlavne resit svoje kontrakty, tj. plnit smlouvy na dodani stroju. A o pojistovnach snad zde ani nema smysl mluvit.

          Opakuju znova: ja si prece nestezuju! Umim s tim zit!! Reaguju na zakladatele vlakna :-)

          0 0
          • myscho  

            Tak tak. Robím v UPS, chceli sme po Air a Ocean freight dlhodobejšie ceny pre zákazníka. Ee :D

            0 0
            • BabbaJagga  

              S UPS cenami mám zkušenosti z doby před 5–10 lety, tedy za normálního stavu. Letecká i námořka těžce nekonkurences­chopné. Ale aspoň nás měla na starosti pohledná obchoďačka.

              0 0
      • Zdyn  

        Ale tyto případy se nadají zcela srovnávat. Především z toho důvodu, že tvůj případ se neřídí pouze českými zákony, ale zde zmiňovaný problém s cenou kola ano.

        1 0
    • DaSnail  

      Nevim či je to bug alebo najaká umelá inteligencia sleduje ponuku/dopyt, ale ked sa prihlásim aby som si kúpil kazetu, tak cena ne nevýznamne narastie.

      0 0
    • romachain  

      Prakticky je to i ze zdejších příspěvků jasné, jsi (nejspíš) v právu, ale skončíš buď bez kola nebo o fous chudší s kolem. Docela se zábavou v tomhle sleduju koloshop. Zcela pravidelně u nových produktů hapruje uvedená cena, někdy nahoru, někdy dolů. Vysledoval jsem navíc, že je rozdíl to sledovat přihlášenej nebo nepřihlášenej. Objednávám tam docela často a při jedné nedávné objednávce jsem si všimnul v nabídce plášťů skladem za (chybnou) slevu 93 %. Tak jsem je k objednávce přihodil, po pár hodinách mi přišlo potvrzení termínů (to už je to, co zavdává uzavřenou smlouvu). Nicméně po dalších pár hodinách mail že ty pláště nepůjdou, nabídli mi je za nákupku. Dva maily jsme si ještě vyměnili, byl jsem v právu, ale přesně jako vždy v těchto situacích, prakticky není páka.

      0 0
      • wert7  

        Páka je – nakupovat jinde.

        0 0
        • novas752  

          To v dnešní době fakt nikoho netrápí. Když to neprodaj jednomu, prodaj to za pár dnů, maximálně týdnů jinému.

          0 0
          • wert7  

            Neřeším konkrétní příklad, to platí obecně. Pokud nejsem spokojen, nakupuji jinde.

            0 0
      • Chlebovnik  

        Nevim no. Mě by jistě netěšilo profitovat ze ztráty/neštěstí někoho druhého.

        Pokud je někde takováhle brutální sleva, tak ano, dejme tomu, proč to nezkusit objednat. Třeba to vyjde. Ale dohadovat se kvůli tomu pak následně přes maily (a vyhrožovat třeba až eskalací na ČOI – což není tvůj případ, ale zaznívá to v tomto vlákně), už mi přijde nemorální.

        3 0
        • Barak  

          Zákon je ale v podobných případech má straně prodejce. Pokud je sleva taková, že se vymyká běžným slevam (např. mobil za 20 tis. se slevou za konecnych 100,– Kc), kdy lze předpokládat, že se jedná o omyl či chybu, nemusí prodejce objednávku vykryt. Je to v novém OZ.

          1 0
        • Japhy  

          Někdy to vyjde, asi před rokem jsem kupoval struny na náhodně vygoogleném eshopu. 2€ za sadu. Naklikal jsem 19 balíčků co měli skladem, čekal jsem že mě vyfáknou a mail jestli jich opravdu chci tolik. Tak se ptám kolik jich mají, prý 30 a že to vyřazujou ze sortimentu. Tak mi jich teda dejte 30. :-D

          0 0
          • Murray  

            Já takhle jednou koupil na mallu Gore-Tex bundu Berghaus za 1500 Kč, opravdu přišla, je to takový na hraně jestli to je neetický nebo ne, prostě udělali chybu a za chyby se platí, tak jako každej, to tam mám předem volat a doptavat se, jestli se někdo nespletl? pro nějaký velký shop mi přijde zase z jejich strany neetické, aby se o to handrkovali, o pár drobných když mají obraty miliony nebo miliardy

            0 0
            • jIrI___  

              Zrovna na mallu to chyba být nemusela. Zejména v outdoor sekci se dá narazit na výprodejové produkty za zlomek obvyklé ceny (klasika jsou třeba věci od Marmotu, onehda tam měli batoh Herschel Little America za nějakých 700 Kč apod.)

              1 0
            • Japhy  

              V tomhle nemá smysl hledat smysl, kdyby ti to nechtěli za tu cenu prodat tak neprodají, taktiky jak na tu už tu byly zmíněny. V retailu často není žádná logika, občas žasnu nad některými datovými větami v OLAP, prostě to tak chtěj. Když potřebujou místo na novou kolekci nebo když se loučej s nějakým brandem, je jim prakticky jedno za kolik to půjde do světa.

              0 0
              • bathed  

                No, jak kdy….

                Potreboval jsem poridit colorspectrometer od x-rite. Verze s prislusenstvim nova nesla pod 150t…. Pak jsem na ebay narazil na inzerat, kde i podle serioveho cisla na krabici se jednalo o plnou palbu. Za 1200eur. Nemecko, Dachau. Volam na cislo ktere u toho bylo, vzala to nejaka holka ze ktere vylezlo ze ona o tom nevi lautr nic, protoze jsem se dovolal do kancelare spravce konkurzni podstaty. Overuju seriove cislo – nezaregistrovano! Slecna rika, ze mi posle fotky, ze ten balik neni rozbaleny…. To uz nechci, klikam okamzite na koupit, posilam prachy….

                Za hodinu vola nejaky chlapek ze stejne kancelare, ze se stala asi nejaka chyba. Ja na to, ze podle meho nazoru nestala, protoze jsem volal i s jeho kolegyni. Zkousi se natahovat jeste tak dve minuty, ze mi prece musi byt jasne, ze to ma uplne jinou hodnotu a ze bych jinak prece k nim nevolal – ze mi to samotnemu muselo byt divne. Ja na to ze jo a proto jsem volal a overoval to. Ted to ale uz overene mam a to beru jako fakt.

                Tak jsem dva dny cekal jestli cinknou prachy na ucet a nebo balik u dveri. Mam ho! Neregistrovana funglovka, co ji asi nebohy zkrachovalec dostal k nejakemu velkemu ctp jako prislusenstvi :-) Nekdy se zkratka zadari!

                0 0
            • Jason Voorhees  

              Já takhle koupil Deuter Attack 20 za 100,– Kč, fungl novej, zabalenej, v second handu. Asi jsem se měl přiznat, že stojí normálně 3,5k, teď z toho mám úplně blbej pocit :-D.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.