Změna geometrie rámu při změně vidlice na vyšší zdvih

16 nepřečtených
  • Georgebrdy

    Zdravím Vás,a mám dotaz.Chci na své MERIDĚ TFS 500D velikost 20" rok 2008 vyměnit vidlici SUNTOUR XCM 80mm za vzduchovou vidlici 120mm.Moje váha je 84 kg.Ve Velu 6/2010 doporučují změny zdvihu 20–30mm maximálně.Nad tyto hodnoty se pak prý hodně mění geometrie rámu a tudíž jízdní vlastnosti a ještě může praskat rám.Má s touto změnou zkušenosti?Už se to tu probíralo,ale poslední reakce jsou staré,proto toto téma otevírám znovu.Předem děkuji za rady.

    0 0
    • Georrge  

      stovky bych se nebál, ale těch 120 už je fakt hodně… já mám na jednom kole 120mm místo 100 (předělaný axon) a moc se to nezměnilo, protože sup má celkem velký hlavový úhel, a sedlový úhel se taky zmenšil ale to mi spíše prospělo. Takže pohoda. Na druhém kole mám ale místo trekové vidle (60mm) MTB vidli (navíc dost tvrdou) 100mm a tam ten rozdíl je poznat hodně. Hlavový úhel se razantně zvětšil, a kolo je o dost hůř ovladatelné (lépe drží směr ale musím vyvodit větší sílu pro otočení předního kola). Tam mi to ale nevadí, protože je to měšťák. Na hlavní ježdění bych to ale nechtěl.

      Za mě tedy max. 100mm.

      0 0
    • t29  

      Není důležitý zdvih vidlice, ale délka od patek pro osu předního kola po vrch korunky, kam se lisuje spodní kroužek hlavového složení (teoreticky může 80 mm vidlice s vysokou korunkou a dlouhýma nohama být stejně vysoká jako 120 mm vidlice s nízkou korunkou a krátkýma nohama).

      0 0
      • kubad  

        vzhledem k tomu že je tohle +/- unifikované je to utopie i když existují občas ulety

        0 0
    • plastic boy  

      Ber od Milana Epicon a nech si ho nastavit na 110 :-). Jízdní vlastnosti nemohu posoudit, pro mne přechod 80->100 znamenal pouze změnu polohy sedla (před úpravou v profilu).

      0 0
    • Rada81  

      Já dal na meridu místo 80mm judy 120 recona a je to naprosto OK. Na judy byl sag téměř 0 a o zdvihu se moc mluvit nedalo a recon má sag 25mm a chodí krásně. takže bych se toho nebál. Ovladatelnost se díky dobře pracující a tuhé vidlici neuvěřitelně zlepšila.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Na starém biku jsem přešel z 63mm RST na 140mm Epicona. Geometrie se změnila podle mě k lepšímu, kolo bylo pak stabilnější. Rám, i když to byl starý rám z roku 2001 tak vydržel od 2007 do 2011 (než jsem měnil za full), neprasknul a jezdil by dál.

      Takže klidně dej 120, ničemu to neublíží.

      0 0
      • Bat1  

        Přesně tak, taky bych se větší vidlice nebál. Ba naopak. Spíš to bude kuprospěchu věci. Člověk změní trochu posed a kolo je stabilnější a jízda hlavně pohodlnější.

        0 0
    • Vozataj  

      Přesně tohle kolo mám a příští týden by mi měl přijít Epicon TT RLD 110 mm. Jsem na to zvědav. Ta sériovka je naprosto strašná.

      0 0
    • Ottak  

      Plánuji koupit novou vidlici Epicon TT. Současná Raidonka má zdvih 100mm. Myslíte si,že by kolo v odkazu sneslo 120mm?

      http://www.amulet.cz/…/11400-sram/

      0 0
    • Teddy  

      Mám skoro stejný rám jen o rok starší velikost 22 a z 80mm XCM jsem přešel na Rebu 100mm a pak na 115mm a s tím jezdím už tak 2 roky a rám nepraskl. Geometrie mi prijde do terénu teď mnohem lepší, před tím to byl moc chrtí stroj. Jenom abych pak doladil posed tak jsem dal kratší představec a širší vlašťovky.

      0 0
    • Mysee  

      Oživím,

      budu nejspíš kupovat Aurona na Canyon Nerve z profilu, tedy výměna za Foxe 120 mm.

      Jaký zdvih radši nastavit, 130/140?

      Co čekat za změny a snese to rám?

      Do budoucna mám v plánu i rám s vyšším zdvihem, takže Auron přijde více k užitku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.