čau chtěl jsem se zeptat jaká je reálná životnost v km vidlice nebo tlumiče fox float R při poctivém dodržování servisu.
A jak diagnostikovat stav těchto komponentů při koupi starších kousků? Díky za odpovědí
čau chtěl jsem se zeptat jaká je reálná životnost v km vidlice nebo tlumiče fox float R při poctivém dodržování servisu.
A jak diagnostikovat stav těchto komponentů při koupi starších kousků? Díky za odpovědí
To se těžko určuje, záleží kdo s tím jak jezdí, v jakým terénu a povětrnostních podmínkách a také jak se o vidlici stará kromě servisu (čištění, mazání).
tak aspon přibližně hoby jezdec při kvalitní péči jestli 2000 nebo 20000 km
Záleží co si představuješ pod pojmem životnost, jestli jak často chce servis nebo za jak dlouho se rozpadne, obecně to záleží na podmínkách, ani nejde o to kolik najedeš, ale spíš v čem, tzn. bordel, prach, bahno, déšť a podobně životnost zkracují, ale i přes nejhorší podmínky vidle vydrží nebo aspon by měla desítky tisíc kilometrů, pokud se o ní staráš.
jo to sem chtěl vědět. myslel jsem za jak dlouho se rozpadne.
a stane se neopravitelnou je mi samozřejmě jasný že když budu jezdit převážně na silnici vydrží víc než v těžkém terénu a blátě..jen uvažuju o koupi jetého kola tak se informuju jestli třeba 3 letá vidle s 10000 km je na odpis nebo se dá dále servisovat a používat a ještě bych rád věděl jak si otestovat funkčnost těhle komponentů jakože třeba kontrola těsnosti vůlí atd …co ještě zkouknout při koupi
pokud tu vidlici neuvidis/neuvidi nekdo kdo vi na co se divat, tak stejne neodhadnes v jake je kondici…kupovat jety bajk je proste riziko.
Vidlice se nerozpadne, ale muzou se vydrit kluzaky a to bud za velice dlouhou, nebo i velice kratkou dobu:-O
Koukni se jestli není odřený elox na nohách, pokud zabrzdíš přední kolo a hýbeš s celým kolem dopředu a dozadu aby tam nebyla vůle jako kráva. 3 letá vidle s 10t může být jak zleka zajetá, tak na odpis. Kamarád mi dal na servis recona ježděnýho v zimě, bez velkýho starání a sůl těsně pod guferem vyžrala všechen elox, takže vidle v podtatě kaput…tak na kolo do hospody.
Ještě další pomůcka je zkusit přetáhnout negativku a vytáhnout kluzáky víc nad gufera a pak je krásně vidět jestli není vydřená. Kupovat víc jetou vidli, tak si sebou vezmu kladívko + imbus a sundám si monoblok:)
Vzit vercajk je idelani postup…bohuzel ne vzdy to jde. Nektery majitel to nedovo bo se boji aby se s vidlou nic nestalo…jiny nema problem…kazdopadne pokud ma nekdo problem s osobnim predani + rozebranim, tak uz je to motivace pro prehodnoceni rizik…
jak pises, maloktery majitel dopusti hrabat se v jeho vidli s tim, ze si ji mozna koupis… Mozna tak, kdyz mu dlouho lezi a nemuze ji prodat… Jinak si najde nejspis jinyho kupce…
„desítky tisíc kilometrů, pokud se o ní staráš“ – se ptal na vidle FOX ne, na pevne :D
zivotnost techto komponentu je do te doby, nez prestanou fungovat
Vidle z bazaru je asi vždycky risk, pokud vyloženě neznáš historii.
Určit životnost v km je nemožné – závisí to na údžbě, stylu používání, hmotnosti a nevím na čem ještě…
Jinak 2000 bych se nebál určitě. 20 000 je hodně km (aspoň na mě) a to zaleží, čím vším si vidle prošla. Ani asi tak nevadí bahnitý závod, jako to, že se to pak nechá a nic se s tím nedělá.
Na druhou stranu – 20 000, to už člověk musí být do biku takovej fanda, že mu ta vidle stejně nevydrží tak dlouho a bude mít chtíč to vyměnit za chvíli za něco jinýho, alespoň tak to vidím já ;)
jenomze ono staci kdyz si das par luxusnich jarnich vyjizdek v bahnicku a pak na vidli cely rok jezdis…pokud se do vidle dostane nejaky bordylek (v pripade lepiveho jiloviteho bahna to neni takovy problem), tak uz staci jenom najizdet a bordel udela svou praci…3000Km pak staci na odpis vidle…
zivotnost? do zadreni:)
Jinak pri pravidelne a poctive udrzbe a servisu v klidu nekolik let… Neni problem nalitat i nekolik desitek tisic km … ale vzdy je to silne individualni…
Opotrebeni zda ma najeto 5tkm nebo 2,5tkm moc nepoznas…
možná blbá otázka ale co je to ta negativka pročítal jsem tu hodně vláken a furt jsem to nějak nezjistil
negativní vzduchová komora, nebo pružina
tak tak, a pokud nema negativku vzduchovou, tezko neco stelovat…