• Venca991

    Ahoj, jakou máte zkušenost s životností baterie SRAM AXS, koupil jsem jeté kolo s AXS a baterie v přehazovačce XX1 AXS mi vydrží tak 4 vyjíždky okolo 50–60 km v terénu. Co jsem četl, tak by výdrž měla být okolo 20h (myšleno řazení?) nebo 1000 km.

    Jaká je reálná výdrž nové baterie?

    0 0
    • Gru  

      Baterka v ovladaci je o.k.?

      0 0
    • Fabulator  

      Ještě jsem kontroloval, když jsem dělal zhodnocení AXS pro bikepacking a je schopná mi vydržet zhruba celý den, takže těch 20h by sedělo. Kapacita se může výrazně snížit pokud mrzne.

      Pokud máš jeté kolo, tak ty baterky postupně odcházejí. Já už měl 3 baterie na vyhození, protože jejich kapacita se rapidně snížila. Stávalo se mi, že při jízdě v hustém dešti někdy baterie kapacity ztrácí.

      0 0
    • Singlespeed  

      1000 km výdrž je nesmysl. To většinou nevydrží ani v silničních přehazovačkách, které mají výrazně nižší spotřebu elektřiny. Výdrž bajkových šaltrů je kolem 20–25 hodin jízdy, tedy cca 300–350 km v terénu průměrem 15 km/h.

      0 2
      • Tomcat  

        …jak souvisí průměrná rychlost s počtem řazení ?

        0 2
        • Floydie  

          Ta prumerna rychlost je tam zrejme uvedena, abys mohl prevest cas na vzdalenost → odhad 300–350km.

          2 0
          • Singlespeed  

            Přesně tak.

            0 0
          • Tomcat  

            To je hodně nepřesný až nesouvisející s výdrží aku.

            0 9
            • Esi  

              Ono zase záleží jak to kolo používáš, pokud máš jízdu převážně v terenu kde řadiš 10× každý kilometr, tak je to něcojiného než když najezdíš půlku času vyjížděk po silnici kde přařadíš jednou za 3 km, tak že jak kilometry tak čas je hodně hodně orientační a bude to mít každý jinak, jediné přesné by bylo počet přeřazení

              0 0
              • Singlespeed  

                Řekl bych, že na velkých pastrorcích žere řazení více než na menších, tudíž ani počet přeřazení není úplně přesná charakteristika.

                0 0
                • Slavik  

                  Síla a energie přeřazení z malého pastorku na velký a z velkého na malý bude jistě taky jiná. A teď babo raď, jak to laicky spočítat! ;-)

                  1 0
                  • Singlespeed  

                    Určitě se energeticky bude lišit i přeřazení např. o 3 pastorky jedním delším kliknutím naráz a o tři pastorky třemi jednotlivými kliknutími :-) .

                    1 0
                  • Esi  

                    nejjednodušší bude to otestovat že obvyklá trasa ti sežere třeba 20% baterky a podle toho se orientovat, neznáme trasy bych vyrážel alespoň s 50% baterky a ideálně mít elektrickou sedlovku aby jsi měl případně náhradní baterku do té přehazovažky, přece jen se domů lépe dojede s vybitou sedlovkou než s vybitou přehazkou :-)

                    0 0
              • Tomcat  

                přesně a ono i v dlouhých stoupáních prostě tam dá nějaký převod a jede na něj i xx km a pomalu . Zatímco v rovinatější krajině s hodně zvlněným profilem bude řadit víc ale bude mít i vyšší průměrnou rychlost. Na rovný cyklostezce ještě vyšší rychlost , větší nájezd a přitom menší počet zařazení opět menší.

                Takže nic přesnějšího něž, že aku vydrží xxx zařazení ,nejde vymyslet. To na co to jezdec vyplýtvá, není věc aku.

                0 1
                • Singlespeed  

                  Důležité jsou i empirická zjištění. Z vlastních zkušeností víme, že baterie opravdu vydrží průměrně cca 20–25 hod jízdy a čím jede člověk rychleji, tím vydrží více kilometrů :-) .

                  0 0
                  • Alojs01  

                    Tak nevim, na silnicce i gravelu mi vydrzi 1000km uplne v pohode. Kdyz vezmu gravela hodne mimo cesty a do kopcu (2000up /100km) tak se cervena rozsviti po cca 800km.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Bavíme se o bajkové XX1, která „žere“ více než silniční a gravelové šaltry.

                      0 0
                      • Alojs01  

                        Psal jsi, ze 1000km to nevydrzi ani na silnicnich prehazovackach, tak jen ze 2 roky stara baterka v pohode vydrzi.

                        Mozna jsem to mohl zaradit pod tu puvodni tvoji hlasku.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Psal jsem „většinou nevydrží“, což nevylučuje případ, že vydrží. Jsme na B-F, tak čekám až někdo napíše, že mu vydrží pravidelně přes 3000 km :-) .

                          2 0
            • kubad  

              Tak je potřeba být za vola chápu

              4 0
    • rdx  

      Nikdy jsem to nemeril, ale rozhodne se dostanu i ted po 4 letech za 20h.

      0 0
    • J1RKA  

      tak zalezi kde jezdis, na horach v zime jenom tech 150km, v polabi v lete klidne 600km

      2 0
      • Tomcat  

        což se odvíjí od výškového profilu trasy a počasí než od průměrné rychlosti jak se snaží naroubovat někdo výše.

        0 2
        • Singlespeed  

          Od výškového profili trasy se obvykle odvíjí i průměrná rychlost, to dá rozum.

          0 0
          • J1RKA  

            tak zase adam lavicka dokaze jet v jizerkach rychlejc jak ja v polabi :D

            0 0
        • Singlespeed  

          V zimě v horách jezdíš obvykle průměrem pod 10 km/h, v létě v Polabí točíš pohodových 25 km/h. proto se i kilometrové nájezdy na jedno nabití liší. Pokud bys byl třeba na úrovni Nina Schurtera a rubal v zimě po horách průměrem 20 km/h, byl by i nájezd na jedno nabití mnohem větší než při šmrdlání 8 km/h i když by byl výškový profil trasy stejný.

          0 0
          • Esi  

            ještě se mi teda nestalo u nás v polabí abych na MTB točil pohodových 25km/h průměr, ano jsem schopný na 60km udělat ten průměr 25km/h kdyžř se vhodně zvolí trasa a nefouká proti, ale do pohody to má opravdu hodně daleko :-)

            0 0
            • Singlespeed  

              Tady je to těžké. Jiný zase prohlásí, že průměrem 25 km/h jezdí v zimě v horách, tak si vyber :-) .

              0 0
              • Esi  

                v zimě v horách úplně v pohodě, třeba ze zlatého návrší do Jilemnice aby jsi měl průměr 25km/h u toho se dá v pohodě svačit a tepy se nedostanou ze zony1 :-) musíš na ty rekordy vhodně najít trasu.

                teď jsem jel okruh průměr 22km/h max tepy 190, bylo to jen 40km a 400m převýšení, ale je to hodně po lese, místy trocha písku, v lese hodně jehliší a listí a to kolo prostě nejede, tak že máš pravdu že s těma průměrama je to složitý a nic neříkající, občas tady z lidí padají průměry že se divím že nejezdí minimálně evropský pohár v maratonu

                1 0
    • DePaX  

      manuál

      3 0
    • Venca991  

      Díky za info, vypadá to tedy, že je to celkem normální, vyjížďky měli slušné převýšení.

      1 0
      • Singlespeed  

        Běžné je vozit náhradní baterku. Pak nemusíš řešit stupeň nabití baterie před jízdou a v případě červené smrti ji vyměníš přímo v terénu.

        0 0
      • Lachtis  

        Jj, ale mne se stalo, ze ani ne u pulroku stare hazky (tedy i baterky) mi kapacita sla totalne do kopru. Ze nedala snad ani hodinu provozu. A pak uz teda ani hazku neprobudila, ikdyz byla “plne” nabita. Tehda jsem reklamoval v nemecku (koupeno v bike-discount) a bez nejakeho hadani apod. mi poslali fungl novou baterku.

        Treba v zime na fatbiku mi baterka drzi celkem v pohode, ze nabijim preventivne, co dva tydny, ale jak vsichni pisou, stejne zalezi, kde clovek jezdi a hlavne taky jak moc radi… takze je to stejne k prdu tyhle informace od jinych uzivatelu.

        Mne az se bude zdat, ze je baterka v kopru, tak proste koupim za 1.200,– novou baterku.

        0 0
      • jIrI___  

        Kup si jednu novou baterku a porovnej, je to otázka pár stokorun (na nějakém DE eshopu, tuším bike-components, jsem i viděl v akci za 30 €). A náhradní baterka se může hodit :)

        3 0
    • Team6  

      400–500km. Karlstejnsko, Krivoklatsko

      1 0
    • rotker  

      Ještě, když jim ve web aplikaci fungoval counter řazení, tak mi to napočítalo do bliknutí červené cca 5000 přeřazení, v zimě to vycházelo někde cca 4000 přeřazení…s no­vou baterií. Předpokládám, že do úplného umření by to k 7000 přeřazení mohlo dát

      0 0
      • TJiri  

        Mě to na silničce vychází kolem 6000 řazení vzadu.

        0 0
      • becis  

        Na Garminu mi to po vyjížďce furt počet přehození ukáže.

        0 0
        • rotker  

          Ano,

          za jednotlivé vyjížďky to počítá přeřazení, ale ze začátku jim ve web appce fungovalo sumarizační počítadlo, tzn. byl vidět kompletní počet přeřazení za celou životnost hazky

          0 0
          • Blunderbuss  

            Celkový počet přeřazení se aktualizuje při připojení AXS zařízení přes Appku v telefonu.

            0 0
            • rotker  

              Ty jo, super dík. To jsem netušil, myslel jsem, že jim to přestalo fungovat

              0 0
        • J1RKA  

          kde prosimte, nehledal jsem to tedy, ale docela bych porovnal hodnoty s pritelkou

          0 0
    • va-bo  

      Nudíte se? Kupte si medvídka mývala, nebo ASX. :-)

      1 0
      • Vilém  

        Proc zrovna Mitsubishi ?

        2 0
        • DePaX  

          Dnes většina Rencek.

          0 0
        • va-bo  

          No jo, AXS :-) máš pravdu :-)

          0 0
          • Vilém  

            No kdyz uz te tu mam, tak jeste poprosim o vysvetleni, k cemu mu bude to elektrokolo?

            0 0
            • va-bo  

              To je ta umělá inteligence. Mělo ta být „řetěz na elektrokolo“, omlouvám se.

              0 0
              • Vilém  

                Nic se nedeje, delam si prdel. Jen me ty dva preklepy, chvili po sobe, prastily do oci.

                0 0
                • va-bo  

                  No jo, říkal jsem si, nic nepiš, bude zase ostuda. Musím si to po sobě přečíst. :-)

                  0 0
      • Floydie  

        Take bych to nechtel, zlate lanko. V zime v lete, zadny nabijeni ;-)

        3 1
        • J1RKA  

          idealne kdyz vede hlavkem :DDD

          0 0
          • Floydie  

            I tak to resis jednou za 5 let.

            1 2
            • becis  

              ano a celé 4 roky předtím řeším proč to zdaleka neřadí tak dobře jako elektrika :D

              3 2
        • Radek Broz  

          Když jsou k dispozici 2 volby, vždycky se najde někdo se silnym názorem, přestože zkusil jen jednu;)

          7 1
          • Floydie  

            Myslim, ze uz to tu zaznelo, pred vyjizdkou pak kontrolujete asi 5 ruznych baterek nez vyjedete. Skoro bych to zaradil do kategorie e-bike ;-)

            1 2
            • DePaX  

              To je jich mnohem víc, tlumení, blikačky, Garminy, dohušťování…

              0 0
              • Georrge  

                Ja jsem zatim jen u tech blikacek a i tak me to nabijeni sere. Nic dalsiho na baterky nechci.

                4 0
            • tomxxx  

              a není to jedno? někomu sedí to, jinému ono, možnost výběru je.

              Já se baterce taky bráním, ale na silnici jsem se už neubránil.

              1 0
            • becis  

              Ano to je zrovna můj případ, baterii mám v teleskopu, wattmetru, přehazovačce, tlumiči, vidlici, dvou ovladačích a Garminu.

              Garmin mi během vyjíždky hlásí, že má nějaké baterie nízký stav, na nic se teda nemusím koukat, nemusím nic hlídat, jsem na to automaticky upozorněn. Po dojezdu domů tedy hodím případnou baterku do nabíječky a tím je to vyřešené.

              Ty představy o nějaké strašné starosti o baterky jsou totálně mylné a většinou pocházejí od lidí co na elektrice nikdy nejeli a akorát závidí bezchybné řazení.

              Mám osm baterek na kole a NIKDY se mi nestalo, že by byť jen jedna jediná se vybila během jízdy.

              4 1
              • jIrI___  

                Aby se AXS vybilo během běžné vyjížďky, tak člověk musí být absolutní ignorant – křičí Garmin, cinkne upozornění v telefonu a k tomu bliká kontrolka na daném komponentu.

                2 1
                • jannk  

                  .. a to vsechno pomerne dlouho dopredu, mi jednou zarval Garmin na zacatku ~180km vyjezdu na Lucni a v pohode jsem to odjel a vratil se do civilizace.

                  0 0
                • rejdy  

                  Ignorant nejsem, spíš přesně naopak :), přesto se mi nedávno vybila baterka v páčce řazení. Nekoukal jsem nějakou dobu do aplikace (možná 3 týdny), a najednou z ničeho nic konečná na druhým nejlehčím :), naštěstí na kopci 15 min. od domu. Jet odněkud dál, tak by to bylo skoro na odvoz, případně shánění někde v krámě, pokud by byl v dosahu.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pokud nejde řadicí páčka, zařadíš potřebný převod čudlíkem na šaltru. Sram v tomto případě myslí i na nejhorší :-) .

                    1 0
                    • rejdy  

                      Jsem si říkal, že by to bylo logické řešení, ale nějak mě to nenapadlo v tu chvíli zkusit, dobrý vědět :)

                      0 0
                      • krabica  

                        Jednou zmáčkneš tlačítko, řadíš jedním směrem, dvojcvakem druhým směrem.

                        1 0
                  • pavelxy  

                    Proto mám 2 baterky 2032 ve snímači rychlosti a 2 v blikačce…:D

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Na to bacha, nacaty baterky to casto nevezme. Draze naucena zkusenost mne a kamarada ;)

                      2 0
                      • pavelxy  

                        Mně to fungovalo.

                        0 0
                      • tomxxx  

                        a máš vyzkoušené, že jsou nějaké CR lepší než jiné?

                        0 0
                        • J1RKA  

                          kupoval jsem naposledy < CR2032 Panasonic > v sade, dal jsem novy sobe i pritelce, moje je kaput, pritelky porad plne nabita, ted tam jsou 14dni < duracel >, a nejvic tomu knofliku vadi urcite zima

                          0 0
                        • McBlacky  

                          Me nejvic prekvapuje ruzna zivotnost (jak ovlivneno znackou, tak na jake pace/kontroloru to je). Takze to radsi menim vsechno jednou za rok. Diky tomu, ze na zadnem kole co mam nedam vic jak 3 tisice km, je to za par korun bezpecna strategie.

                          Nebavi me pokazdy nez vyjedu kontrolovat to telefonem a uz vubec nechci nekde zustat s prazdnou ;)

                          Velky baterky testnu pri vyjezdu a kdyz jsou cerveny, vezmu z jineho kola a dam nabit az prijedu.

                          2 0
                          • J1RKA  

                            pokud mas garmina, tak nahlasi 20%, jezdil jsem stim 14 dni a vpodstate zadnej problem, ale mel jsem uz koupenou novou

                            0 0
                          • Raf  

                            Trvale vozím nějakou 2032 zabalenou v duši s sebou, nikdy nevíš, kdy chcípne waták nebo řazení :)

                            2 0
                        • ladys  

                          Nevím jestli lepší, ale dlouhodobě používám GP. Vezmu pár balení 2032 , 2025 a hodím do šuplíku. I z Ikei byli bez problémů.

                          0 0
                        • Slash  

                          Já mám, po vyzkoušení mnoha, dobré zkušenosti s těmahle:

                          https://energizer.eu/…coin-cr2032/

                          https://www.alza.cz/…d7822423.htm

                          0 0
                • wego1991  

                  Notifikace v mobilu od app Sram AXS se nějak nastavuje? Já do té aplikace tedy lezu 2× za rok tak nevím…

                  A hazku nabíjím, tak nějak ze „strachu“ cca po 4 vyjížďkách (takže dost možná v cca polovině kapacity baterie) ať je ready pro příště. Nabíječku mám vedle kola, takže mě to nijak neobtěžuje, ale zajímá mě zda to opravdu upozorní na slabou baterii a můžu ji beze strachu žďímat víc a teoreticky prodloužit její životnost..

                  0 0
              • tomxxx  

                s vybitým waťákem a tachometrem před smrtí jezdím furt :D

                Ale věřím, že blikající řazení mě donutí.

                0 0
              • Floydie  

                Ja nevim, ale jezdim i v zime a presmykac nekdy prehazuju kopnutim nohou, protoze je cely obaleny ledem. V tehle podminkach tyhle veci na baterky nemuzou proste fungovat. Na promenadovani se po silnici asi dobry, ale do terenu proste no-go.

                0 4
                • jannk  

                  Taky jsem prehazoval nohou, ale to je treba primarne proto, ze primrzne lanko, takze fakticky neradis. Elektrika tenhle problem nema, ten motor proste hazku posune a hotovo (ok, mozna kdybys ji mel uplne obalenou v ledu kdyz jsi predtim hodinu neradil – ale to neni moc realne).

                  0 0
                • J1RKA  

                  Tak tys zamrznul u smyku, tote jeste ceka 1×12 lankovy a az potom elektrika :D

                  0 0
                  • Floydie  

                    Presne tohle jsem cekal, ale stejny problem ma i prehazka :-) Jinak 1×12 mam samozrejme take. Problem neni v lanku, ale obali se ta pruzina co to napina.

                    0 0
                    • pavelxy  

                      A jakej je teda rozdíl, jestli ti zamrzne na mechanice nebo na elektrice??

                      0 0
                      • Floydie  

                        Ze by ta elektrika prestala fungovat mnohem drive? Jen tipuji, ale zajimaji me zkusenosti.

                        0 1
                        • jannk  

                          za me:

                          • baterka v mrazu vydrzi mene, ale porad nekolik jizd
                          • klasicky mi zamrzalo lanko, tj postupne jsem prestaval radit, coz nasledne vedlo k zamrznuti prehazovacky nebo i presmykace tim, ze se obalil ledem a potom uz neslo nic.
                          • u elektriky neni prekvapive problem s lankem a motor ma docela silu zdolat namrzajici led – asi si dokazu predstavit, ze to zamrzne tak, ze s tim motor nepohne, ale jelikoz se razeni nezhorsuje kvuli lanka, tak prubezne razeni mi zatim pokazde udrzelo prehazovacku v provozu. Fakt, ze loni byl snih jenom v prosinci.
                          1 0
                      • Tomcat  

                        Že mechanika může vyvinout mnohem větší sílu . Zatímco motorek s takovou pidi baterkou při dodržení nějakého možného počtu cyklů ne ?

                        0 2
                        • J1RKA  

                          tak, zni to logicky, ale ten motorek ma silu fakt jako prase

                          2 0
                          • Tomcat  

                            No špičkový výkon tam bude nějaký, pak bude není tam napřímo ale páka \ převod. Takže takový zabrání palcem tomu u jezdce je skoro na počet zařazení neměřitelný u motorku půjde počet razení rapidně dolů.

                            Jinak ono zamrzání mechaniky je primárně ve vedení. V samotném pantografu led pokud to bude normálně namazaný zmrznou nemá. To je větší problém přesmykač a třeba mechanizmus pedálů.

                            0 0
                        • Singlespeed  

                          Mechanika vyvíjí sílu jen jedním směrem. Opačně řadí poměrně slabá pružina. Elektrika tlačí slušně oběma směry.

                          4 1
              • Lišák  

                Tvl závist bezchybného řazení – to mně připomíná éčkaře, když tvrdí, že jim cyklista závidí mopeda. :-)

                0 2
    • DePaX  

      Hazka se tváří jako úplně vybitá, i když je pár minut bez pohybu :)

      0 0
    • zderem  

      Jestli mohu přispět i svým názorem. Mám axs už třetím rokem a lanko už nechci ani vidět. Perfektně to funguje, dobře to vypadá, snadné nastavení a nabijení se člověk fakt bát nemusí. Když se po dlouhé době od nabití změní na přehazovačce zelená na červenou, spolehlivě můžete jezdit a řadit minimálně celý den a večer se to hodí nabít a za 2 hod. opět ready. Vše se samozřejmě odvíjí od počtu zmáčknutí tlačitka řazení. Jediný mínus je cena, ale jinak vše daleko lepší. Samozrejmě gravity disciplíny, kde je riziko zničení větší, tak tam je to na pováženou.

      5 0
      • becis  

        A to si vem, že máš starší verzi AXS, dnešní Transmission je ještě blbuvzdornější a víc bezprolémový.

        1 0
    • C.A.C  

      Tak přispěji svou troškou do mlýna. ASX XX1 Eagle jezdím dva roky v kombinaci XTR kazeta 10–51, XTR řetěz a kliky RF Next SL G5. Výdrž něco mezi 25 a 30 hodin minimálně.

      Při mém stylu jízdy ukazuje aplikace od Sramu něco mezi 200 až 430 přehozeními na vzdálenosti cca 75 až 100 km.

      Ještě se mi nestalo, že bych na vyjížďce musel měnit baterku. ( Což by nebyl problém, protože mám vždy s sebou náhradní nabitou )

      A potvrzuji již mnohokrát zde opakované – lanko už nikdy více. A to jsem dříve jezdil XTR, kterému jsem neměl co vytknout. Krásné, přesné, rychlé řazení. Za ty dva roky jsem na to nemusel šáhnout, pořád to šlape jako hodinky. Jak se to jednou vyladí, tak to maká. Spokojenost maximální.

      0 0
    • Fofrník  

      MTB HT – hodně profilovaný terén všech možných podkladů a plně nabitá baterie nějakých 400km než začne hlásit „červenou“ kapacitu. Na červenou kapacitu jsem dal (opakovaně) ještě cca 80km a pořád to řadilo až do výměny.

      Mám další dvě náhradní baterie a točím je dokola. Na delší vyjížďky (90km+) vozím vždy náhradní. Jo, a vyplatí se pravidelně aktualizovat SW přes appku v telefonu, respektive hlídat, zda aktualizace jsou či nikoliv.

      1 0
    • TheJD  

      Posledne jsem menil po 3570 prerazenich. Neco pres 16 hodin jizdy. Vetsinove teren hore-dole, hodne razeni.

      1 0
    • DePaX  

      Existuje ještě vůbec někdo, kdo při jízdě krom telefénu nepotřebuje žádnou baterku?

      Nemá Gármina a Stravu?

      0 0
      • Singlespeed  

        Z B-F místních třeba zirecek, ten jezdí jen s telefonem, nic jiného na baterku nevozí.

        0 0
      • Georrge  

        Ja treba vozim jen blikacky kvuli bezpecnosti. A v lete nekdy vyrazim i bez nich, kdyz jsou vybite.

        0 0
      • TheJD  

        Samozrejme. Elektricke mam vsechno a vsechno napojene na dynamo, takze baterky neni potreba resit. Jedina baterka na kole je ta co mi sviti na cestu.

        2 0
    • jecnak  

      Na silnici mi dá přehazovačka v pohodě přes 1200 a ještě nesvítila oranžově kontrolní led, takže odhadem 1600 je reálných. Na bajku určitě kolem 40h. Samozřejmě v zimě se kapacita akumulátoru dost snižuje.

      0 0
    • honzabike  

      A jaké máte zkušenosti s novým AXS, prej baterka tolik nevydrží jak na starým…

      0 0
      • becis  

        Mám nový Transmission XX, zatím jsem s ním najel 300km v kopcích a zatím to na mě neřvalo, že by to potřebovalo nabíjet.

        0 0
      • TheJD  

        Viz muj post vyse. Ne ten o dynamu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.