Zavzdušnění FOX GRIP tlumiče během jízdy

15 nepřečtených
  • PitaMTB

    Ahojte, mám FOX 38 Rythm s GRIP tlumení. Ale mám drobný problém, že se mi při jízdě do kopce, nebo po rovince, kdy vidle pracuje jen minimálně, v rozsahu cca 2 cm, patrona jakoby zavzdušní a je tupá. Musím ji dvakrát propružit a pak je zase chvíli v pohodě. Pokud pracuje ve vyšším zdvihu, tak je to ok a vidle pracuje naprosto luxusně. Mám ji přes rok, přišla s 5W PTFE oleje, který jsem měnil za RSP 5W infused a teď jsem na zimu dal Motorex 2,5W a chová se to pořád stejně. Chci se jen zeptat, jestli to je vlastnost, nebo mám třeba řešit výměnu těsnění v tlumení. Díky

    0 0
    • mirorek2  

      Zavzdušněná patrona rozhodně není tupá, ba naopak by se při velkém objemu vzduchu už propadla…

      2 0
    • novas752  

      To si spíš přisává olej příliš a až větším propružením zatlačíš ifp dostatečně aby si patrona odplivla přebytek. Výměna těsnění – hlavně spodního guferka – by měla pomoci.

      0 0
      • Jenda  

        A nebo možná ubrat mazacího oleje – jestli ho tam má kvanta a ještě přelil tlumič, tak se mu to dole koupe a přisaje to do tlumiče díky tlakům ve spodku zdvihu přes jakýkoliv těsnění.

        0 0
        • PitaMTB  

          Servis byl dělaný podle manuálu, v tý patroně není ani snad fyzicky možné, že by ho bylo víc než má být. Vše přebytečné vyteče dírou pro osičku ovládání tlumení při instalaci do patrony. Ve spodních noze je 40 ml, jak je uvedeno Foxem. Oleje tam přebytek fakt není. A pokud by „odtekl“ z patrony, tak by zase ta vůbec netlumila.

          0 0
          • pepek  

            A nemáš jen hodně vazelíny na vzduchovém pístu? Měl jsem něco podobného, ubral jsem (hodně) vazelíny, nakapal trochu oleje a zlepšilo se to. Když to necvičí, tak vazelína možná zacpe kanálek a negativní komora se naplní až větším rázem, který to profoukne.

            0 0
            • PitaMTB  

              Chápu co myslíš, ale ne. Navíc tlak mezi komorami se vyrovná jen v tom jednom místě přepouštěcího kanálku, když je vidlice v základní poloze. Navíc se to vyrovná jednou při dofukování/vy­pouštění a pak už není úplně důvod, aby se to nějak aktivně „přepouštělo“. Pokud by to bylo při propružení, tak je to na výměnu těsnění :) Jinak vyrovnávání tlaků funguje, to by na tý vidli bylo hned poznat. Pár vidlic už jsem servisoval a už se mi stalo, že jsem to zamáznul vazelínou a musel jsem to zase rozebrat a vyčistit. Dávám tam SRAM butter a 5ml 20W goldu dle manuálu. navíc jsem si projížděl různá servisní videa, abych odchytil i nějaká doporučení.

              0 0
              • Jenda  

                Ten tlak se vyrovnává neustále, protože jinak by se ti přes drobný netěsnosti tlakovala negativka. My, co jsme měli první verzi manitou mattockde ten přepouštěcí kanál nebyl s tím máme bohaté zkušenosti. Ale jinak máš samozřejmě pravdu.

                0 0
          • Jenda  

            Ano, odteče do vnějších nohou a tam je znovu prisavan do tlumiče. ale 40 ml by mělo být ok, teda pokud tam nebylo výrazně víc v tom tlumiči a ten by vytekl a stále dokola se nasaval a zase vytékal

            0 0
            • PitaMTB  

              Když dle mého laického myšlení se toto vylučuje. Vzhledem k tomu, že se to děje při šlapání, tak by tam toho oleje musel být tak půl litr. Navíc pokud by bylo vadné spodní těsnění, tak bych čekal, že bude olej spíš z té patrony vytékat pod tlakem a měnilo by se množství oleje v patroně, ale to by se zase projevilo na zamykání vidlice, které však funguje bez problémů. Navíc při servisu pravé nohy se používá cca 200ml oleje, z toho je 40ml do spodních nohou a tak 20ml oleje vyteče při instalaci horní části tlumení zpátky do patrony. Zase tak moc ho tam není.

              0 0
              • novas752  

                Je tam gufero – jeden břit netěsní, druhý ano.

                0 0
              • Jenda  

                Ono si to ten olej může prisavat i když nelítáš na dorazy. Tohle byla klasická „nemoc“ třeba SunTour vidlic. Ale je fakt že přes ten bleed port by to asi mělo v podstatě hned vytéct.

                Ještě mě napadlo, jestli nemáš nějak divně netěsný gufera a neprisavas si vzduch do vnějších nohou? Máš tam ty odvzdušňovací šrouby (myšleno ty s ventilkem)?

                0 0
    • Tomcat  

      Vzduch je stlačitelný , olej nikoliv.

      Tedy přes těsnění se dostává olej kam nemá = servis.

      0 0
      • PitaMTB  

        Nj, ale GRIP tlumič je open bath a je stavěný, aby si dělal sám bleeding. Navíc já i při každém servisu zkoušel, jestli bleed portem na těle patrony něco nevyteče, ale je to ok. Tudíž předpokládám, že olej se v tom drží. Objednám sadu těsnění a zkusím to všechno vyměnit, to je asi jediná možnost. Ale je divný, že to dělá od začátku a spíš se to postupně zhoršuje, proto jsem se ptal na zkušenosti, jestli to není vlastnost GRIPu. O zavzdušnění mi právě psal i ChatGPT, tak mi to přišlo jako logické.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz