Zasekávání řetězu při jízdě v dešti

10 nepřečtených
  • Ferencz

    Ahoj, jezdím na kole do práce po cyklostezce. Někdy mě zastihne déšť a dojde při něm k zasekávání řetězu. Vždy po jízdě řetěz namažu WD-40. Potom je už jízda bez zasekávání. Chtěl jsem se zeptat, jestli je to správný postup nebo pečovat o řetěz v deštivých podmínkách jiným způsobem.

    Díky za odpověď

    0 0
    • novas752  
      1. Wd40 neni mazivo ale vytěsňovač vlhkosti.
      2. vzhledem k tomu že to vzlíná a rozpouští všechno možné včetně vazelíny tak si tipuju že problém bude spíše ve v některém z vymytých ložisek.
      1 0
    • Ferencz  

      Mám známého a ten jezdí na kole do práce neustále. Vždy když prší, tak to neřeší i když se řetěz zasekává (žádná udržba, mazání prostě nic). Prý po pár minutách jízdy se řetěz opět nějak ustálí a jízda je potom opět plynulá. Vím, že to není vhodné, nicméně podle jeho slov mu to už několik let funguje :D. Tímto si nechci rozhodně nechci z něj vzít příklad.....

      0 0
      • Lister  

        Předpokládám, že řetěz tam má pořád stejný :-)

        Jinak jak už tu psali výše – WD zahodit, namazat rolničky, případně se snažit nějak prostříknout čep raménka a řetěz mazat něčím jiným.

        0 0
        • Markony  

          Pro začátek vyzkoušej za par kaček Konkor 101 a uvidíš změny + prostříká všechny pohyblivé častí hazky a smyku a otřít hadrem .

          0 0
        • Ferencz  

          ano, řetěz má pořád stejný a to již několik let :D

          0 0
          • Markony  

            CO je to za kolo ? Pokud několik let tak počítej s výměnou celého pohonu .

            0 0
            • Lister  

              Na těchto kolech se jezdí až za hranicí klinické smrti všem komponentů. Když se řetěz rozpadne, dáš jiný vytahaný.

              2 0
    • Johny_r  

      Pro začátek bych řetěz vyčistil, usušil a následně namazal mazivem, ne WDčkem. WD čistí, vytěsňuje vlhkost, ale skoro nemaže. Na výběr jsou různá maziva na řetězy. V zásadě budou fungovat všechna. Obecně ridší maziva do sucha nelepí prach a bordel, ale nevydrží moc mokra (déšť, louže, bláto). Hustší maziva vydrží déle i v mokru, ale za sucha se na ně lepí prach a vytváří takovou brusnou pastu, která zvyšuje opotřebení pohonu. Sám mažu spíš lehkým mazivem do sucha. Nějaké šplouchnutí v louži snese a po mytí kola vždy domažu. Vysloveně v dešti nejezdím. V zimě nebo za vlhka pak použiju husté mazivo, ale většinu roku se suchým vystačím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.