Zapletení silničních kol - doporučte

31 nepřečtených
  • jouda2

    Vzhledem k tomu, že jsem dost těžkej – přes metrák a v mém okolí nejsou zrovna dokonalé silnice, chci si na novou silničku nechat zaplést kola s 32 dráty. Vidím to jako jistější variantu oproti koupi některých (hezkých) hotových setů. Je mi jasný, že asi zaplatím vyšší hmotností a horší aerodynamikou, ale získám taky asi jednodušší možnosti servisu. Jde mi o kola s celkovou cenou cca 5–6 tisíc.

    Doporučí mi někdo solidní náboje, ráfky, dráty i niple? Čeho se mám vzhledem k výše uvedenému určitě vyvarovat?

    Nebo se na to mám úplně vykašlat a koupit nějakej set? Vím, že jsou tu lidi těžký, pod kterejma lecos drží, já mám ale celkem špatný zkušenosti s odolností bikovejch komponent.

    A kde nechat zaplést (Praha)?

    0 0
    • duk  

      záleží jestli máš kampu, nebo shimano. Oba dělaj na silnici velice slušný náboje (u kampy bych se nebál ani nižších řad, u shimana bych nešel pod 105ku) a myslím že oboje by měly tvojí hmotnost s přehledem zvládnout. Já mám na silničce ráfky Remerx Stormy + 2mm dráty + campa náboje, dokonce ještě 36 děr a jsou to super nezničitelný kola. Hmotnost teda hrozná, ale jedou dobře a na nějákou aerodynamiku bych se u kol úplně vykašlal. To bych řešil tak u časovkářský kozy, ale ne u kola na běžný ježdění.

      0 0
    • jecnak  

      Rafky s dvojitym kaliskem – treba Remerx Stormy, dvojkovy draty a treba Novatec naby. Dik dvojitymu kalisku se daj draty poradne napnout a drzi. Mam timhle zpusobem zapletene kola na drahovce a jsou to nejtuzsi kola co jsem kdy jezdil.

      No a zapletal Hnoj – bikez.cz – Praha.

      0 0
    • Smazaný účet  

      pro inspiraci výplety na nejen Paris-Roubaix:

      http://www.bikeportal.cz/index.php5…

      0 0
      • jouda2  

        Uz jsem koukal, diky.

        Koukam, ze jedes taky na dvou linkach… ;-)

        0 0
    • roud  

      cokoli od Maviku nevo Fulcrumu…

      0 0
      • Hnoj  

        To je do jisté míry pravda, protože to až na vyjímky jsou velmi odolná kola. Na druhé straně také extrémně tvrdá a nepohodlná, takže na rozbité silnice to nebude žádný med :-/

        0 0
        • roud  

          Stav silnic v čr je bohužel jiná věc :o( ale i přes to bych volil to co jsem napsal…

          0 0
        • McBlacky  

          dá se, moc nesilničařím, takže mám ksyria elite a hliníkovej rám a bez větších problémů se s tím dá jezdit i fakt rozbitý srágory a dlouhý švihy 200km+. sedlovka bontrager X lite carbon, sedlo arione.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jestli to je ta samá jako mám na 29, tak je stejné konstrukce jako Amoeba Carbon/Alu :-(

            0 0
        • jecnak  

          Uz jsem chtel Roudovi neco napsat primo. Proste mi prijde za pro jezdce pres 100kg nejaky Aksia nebo Elity uplne to pravy orechovy nebudou. Je neco jinyho ze mne vydrzi Aksia 50000km a neni to na nich znat, jenze ja mam 75g a diram se vyhybam jak cert krizi.

          0 0
          • roud  

            neni to nic jinýho mám 90 a bezproblémů mi držej už několik let a znám lidi co maj silně přes 100 kilo a bezproblémů vozej ksyria takže za mě jednoznačně mavik doporučuju ať už levnější modely tak jejich top…

            0 0
            • jecnak  

              Vim jak pode mnou upi Aksia v kopci, ale srovnani nemam, jen mi to prislo na hrane. Pevnejsi mi pocitove prijdou klasicky naplety. Ale pokud jsou dlouhodoby pozitivni zkusenosti jak rikas, tak neni co resit.

              0 0
    • jama  

      Letos jsem řešil podobný problém. Sehnal jsem použité náby Campa Record a ráfky jsem nakonec vzal Mavic Open Pro. Výplet mi dělal Štěrba.

      0 0
    • Peslezedirou  

      O stavbě vlastních kol jsem také přemýšlel.

      Varianta DT :

      Náboje DT 370, 28 děr

      Ráfek R450, 28 děr

      Dráty 2,0 – 1,8 – 2,0 nebo jen 1,8mm

      Varianta Novatec Mavic

      Náboje Novatec přední 049059, zadní049062

      Ráfek Mavic CXP 22, 32 děr

      Draty Sapim

      Přední kolo bych možná dal klasicky kříženým výpletem. Sice ani jedna varianta nebude nejlehčí a nejaerodynamič­tější, ale budou to super držáky.

      0 0
      • Hnoj  

        Já bych to spíš řešil stylem:

        Novatec + DT ráfky + Dráty 2.0–1.8–2.0. Na předek 1× křížený, na zadek 3× :-)

        0 0
      • jouda2  

        Tak ja si vecer zkusim poscitat (gramy i prachy) a nejak to vymyslim. Vidim to skutecne spis na to vypleteni.

        No a az potom budu s kilama pod 80, koupim naky vypleteny… ;-)

        0 0
    • ELx  

      Využiji toto vlákno : silniční zapletená kola na cx- jaké diskové náboje šířky 130mm(zadní)? Zatím jsem nikde nic nenašel. Nemáte někdo nějaký tip?

      0 0
      • kubad  

        Hope a lepší DT by měli jít bez problémů překopat výměnou koncovky na levé straně

        0 0
        • ELx  

          Aha.Výměna koncovky. A je i nějaká alternativa levnějších origo nábojů?

          0 0
          • kubad  

            a je ten rám opravdu na 130mm? když je stavěný na kotouče

            0 0
            • ELx  

              To já nevím :-) Ale předpokládám to. Jakou šířku dělají merida a další cyklocrosky s kotoučema ?

              0 0
              • kubad  

                myslím že 135mm

                0 0
                • ELx  

                  tak potom by to bylo jednodušší. Já myslel, že mají klasickou silniční rozteč.

                  0 0
                  • kubad  

                    asi nebudou úplně padlí na hlavu :D

                    by byl dost velký problém s nábama

                    0 0
                    • ELx  

                      dneska nikdy nevíš, co vymyslí za atyp :-)

                      0 0
                    • Marskatin  

                      Těžko říct, každopádně novatec má celou sérii road disc nábojů na 130mm. Přepokládám, že to je na krosky, tam jsou kotouče častější, než na čistokrevné silnici.

                      0 0
                      • kubad  

                        nevim, neprolezal sem všechny vyrobce CX ramu, ten co se mě libí je na 135mm

                        0 0
                        • Marskatin  

                          To mi připadá rozumné.

                          í8val jsem se i na meridu, když to tu padlo. Nejvyšší karbonový model má kola 29" kola Fulcrum red Power XL, což je 135mm, nižší mají uvedný náboj „Road disc alloy“ …

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.