Zapletena kola Shimano vs. DT Swiss

25 nepřečtených
  • pavel.cermi

    Ahoj,

    myslite, ze je velky kvalitativni rozdil techto zapletenych kol? Shimano Deore XT M8000 vs. DT Swiss X1900? Ktere byste vzali vy? Myslite ze jde vymenit orech i na naboji u kol Shimano z MicroSpline na klasicky Shimano pro Sram NX kazetu?

    https://www.moolbike.cz/…d9e5-xt-29-/

    vs.

    https://www.kupkolo.cz/…22-5_z94926/

    0 0
    • Kouba_2005  

      Na Shimano ořechy u kol M8000 tu nejsou poslední dobou zrovna kladné recenze, šel bych do jistoty od DT. Máme doma dvoje kola s nábama DT350 a 190 a jsem nadmíru spokojen.

      0 0
    • Singlespeed  

      Ty Shimana nebrat. Neskutečné šmejdy. Už se tady o tom dost hovořilo a nový microspline ořech nenasral zdaleka jenom mě. Kvalitu volnoběžného tělesa M8000 pěkně vystihuje slovo „shit“. Ořech za jiný než Microspline vyměnit nejde. A i kdyby šel, tak systém cvrku je opravdu totální minela a je třeba se mu zdaleka vyhýbat.

      0 0
      • Hrabex1  

        tys mel taky problem s tim zubatym plechovym krouzkem? Jak jste to vlastne resili. Ykouseli jste reklamaci?

        0 0
        • Singlespeed  

          Aha, tak to jsem domotal a spletl si to s hrůzostrašným modelem M8100. V tom jsem se zireckovi neustále vrtal až se vnitřek začal pomalu rozpadat a skončily na reklamacii jako snad všechny tyto záplety. Obecně bych řekl, že Shimano bajkové záplety spíše neumí. Problém byl i s ořechy XT předchozích generací, např. M785, které praskaly.

          0 0
          • Hrabex1  

            A prave by me zajimalo, jestli se to stavalo jen na nabojich, ve kterych se nekdo vrtal, nebo i na jinych. A taky jak probehla reklamace? OK?

            Ja totiz ta kola s M8000 mam a pripadaji mi jako slusny, tuhy a bytelny. Zatim si nemam na co stezovat.

            A ty M785 praskaly jak? to telo nebo neco uvnitr?

            0 0
            • Martinson  

              uvnitř, vylomil se mi zub v ořechu . Dával jsem kdysi i foto.

              0 0
            • Singlespeed  

              V nábojích M8100 se vrtal každý, protože po pár kilometrech strašlivě skřípala volnoběžka při záběru. Po několika stech km se pak zasekla úplně a byl z toho furtšlap.

              0 0
      • pavel675  

        No já jsem s M8100 teda docela spokojenej…

        0 0
    • Hrabex1  

      to oznaceni kol shimano FRD9E5 je zvlastni, nejspis se jedna o OEM verzi. Kazkopadne vyse uvedeny problem se tyka naboju 8100, ne 8000. Techto se nemusis bat.

      0 0
    • boo-beek  

      Hm… Tahle kola, pokud je to opravdu M8000, nemají microspline ořech, je tam klasický HG, to znamená i na NX kazetu. Označení modeli FRD9E5 je fakt divný, no.

      DT M1900 mají náboje DT370, což jsou funkční, ale úplně basic ložiskový náboje, s nějakými upgrady na rohatku nepočítej. Náboje m8000 mi nepřišly nijak špatný, chvíli jsem je jezdil a fungovaly dobře. Základ je ale seřízení, z výroby dojdou vždycky moc utažené a je potřeba je povolit, jinak rychle vymačkáš konusy. Konusové klíče na ty náboje se neshání úplně snadno, objednával jsem kdysi sadu dvou oboustraných přímo Shimano (P a Z náboj mají různou velikost matky) z Německa v přepočtu asi za 400 CZK, v ČR tyhle nesehnatelný, další nejlevnější varianta vyšla cca na 1500,–. Plus nutno vzít na vědomí, že konusové náboje prostě potřebují údržbu, podle počasí a dalších faktorů (ale 2× – 3× za sezónu by v normálních podmínkách mělo stačit), což znamená rozdělat, vyčistit, namazat, smontovat, seřídit. Tak 20–30 minut práce, když se nic neposere (jako třeba ztracené kuličky apod. :D).

      0 0
      • Libas  

        Myslím, že upgrade DT370 na rohatkový systém je možný ale finančně je to nesmysl.

        0 0
        • boo-beek  

          Mno, technicky podle všeho ano, oficiálně ne a finančně fakt nesmysl, nedávno jsem o téhle anabázi četl na nějakým zahraničním fóru, mám dojem, že týpek tam psal asi 300 USD v součtu…

          0 0
        • Vilém  

          Neni mozny. Je to konstrukcne uplne jine.

          Vymena orechu za jiny typ mozna je, ale musi byt urcen pro toto praporkove proveseni naboje.

          0 0
          • Libas  

            Trochu jsem to kdysi studoval a podle nákresů na webu DT Swiss by to mělo jít ale vyzkoušený to samozřejmě nemám :)

            V 370 je rohatka se závitem (do ní zapadají praporky ořechu), potřebuješ spešl klíč (stahovák), kterým to povolíš a vyměníš za typ, do kterýho zapadne rohatka ratchet systému. Na to taky potřebuješ jinej spešl klíč. Nakonec ořech na ratchet vč. rohatek, pružinek. Dohromady ta sranda může stát 3000? :)

            0 0
            • Singlespeed  

              Proč to vůbec předělávat, když praporkový systém DT funguje bezchybně a spolehlivě, možná ještě spolehlivěji než některé mnohazubové rohatky DT…

              0 0
          • kubad  

            když vyměníš ten rohatkový kroužek v těle, tak pak jde dát i rohatkový ořech – a je z 370 / 350

            finančně je to ale nesmysl

            0 0
    • pavel.cermi  

      Diky za nazory a zkusenosti.

      0 0
    • adam1  

      A nechtěl bys něco od pancha?

      https://www.bikepart.cz/…-xc-maratron

      Domluvíš si jaký náboj/ořech chceš a oni ti to zapletou

      Jsou to pevná ,lehká ok kola.Mám od nich jak na silnici tak na mtb a spokojenost velká včetně komunikace s nimi .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.