Záhadné vychýlení rámu při jízdě bez držení.

81 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Po úspěšném vyřešení problému s cinkáním brzd díky radám na tomto foru se dostávám k další věci, jež mě na mém kole moří. Na dřívějších bicyklech jsem vždy rád a bez problémů jezdil bez držení. Jsem poněkud vyšší a tak se při jízdě schrben dusím… Moje současné kolo mi toto bohužel neumožňuje. V okamžiku, kdy se pustím řidítek, se mi celé kolo vychýlí o několik cm doprava a já zas naopak musím vyvažovat na opačnou stranu. Je to velice nepříjemné a zatáčet pak mohu jen doprava. Byl jsem u prodejce s podezřením na křivý rám. Vše zkoukli a nic nezjistili. Kola se zdají být pěkně v jedné ose… Je to prostě záhada. Zkoušel jsem i další kola v rodině a všechny jedou se mnou rovně. Máte prosím někdo nějaký nápad, čím by to mohlo být způsobeno? Jedná se o Meridu TFX model 2009. Předem dík.

    0 0
    • JSt  

      zkus se podivat na bowdeny, hadice ;-)

      0 0
    • LRRTM1  

      Kratší noha? :o)

      0 0
      • mr.nobody  

        dřív se krejčí při šití kalhot ptali: „Na kterou stranu ponášíte?“ Nebude příčina tam? :-D

        0 0
        • Smazaný účet  

          No právě že jiná kola, i moje dřívější, tento problém nemají. Respektive tedy já s nimi.

          0 0
    • Pic  

      Mrkni jestli máš naprosto rovně sedlo, stačí aby bylo maličko vychýlený a už to při šlapání bez držení nutí vyvažovat nohou.

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo jo. Sedlo jsem kontroloval mnhokrát a koupil pro jistotu i jiné. Tím to bohužel není.

        0 0
    • StrejdaS  

      Nejspis mas zadni kolo pretazeny k jedny strane.

      0 0
    • Schoscha  

      Tohle mi dělala Dema Merano.Všechno se vyřešilo, když mi ji ukradli. :-)

      0 0
    • Ruprt2  

      nevozíš Lefty?

      0 0
    • Daf  

      Mohou to být bowdeny. Dnes se často používají ty tvrdé málo ohebné. Ještě to může být vymačkaným hlavovým složením. Poznáš to tím, že má tendenci se jakoby aretovat v přímém směru jízdy.

      0 0
    • kovar  

      servisákům zásadně důvěřuj s velkou rezervou a raději se podívej sám, zda ta kola nejsou mimo a místo jednostopého vodidla nemáš dvoustopé, dá se to velmi zřetelně poznat. Prostě kola nesmí být do X ani do V ani mimo jednu rovinu.

      0 0
    • Majan  

      Co pneu nebo výplet?? Nebo také osa náby?? Zkusil bych do problémového rámu kola z toho jiného, co to nedělá. Tím vyloučíš pneu nebo celá kola.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj , je to sedlem. Taky se mi to stávalo, sedlo bylo nahoře takové do kulata.Když jsem pustil řidítka tak jsem cítil jak mi sedlo pod zadkem popojelo, jako by se zvrtlo na stranu. Tím pádem jsem musel váhu těla koridovat. Po koupi nového sedla kolo jede rovně.

        Píšeš že jsi sedlo měnil tak vyzkoušej jestli se ti zadek na něm nevrtí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dík. No původně jsem měl sedlo na tomto kole z předchozího, kde problém nebyl. Teď s novým sedlem je to stejné. A navíc je to stále jen na jednu stranu, to by se asi různě měnilo, ne?

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj. Dík všem za tipy. Kola se zdají vizuálně v zákrytu. Ani V ani X. Řízení jde lehce bez zadrhávání. Tak nevím… Ještě prosím, jak si psal, žes to měl před krádeží také. Zjistils čím to bylo způsobené?

      0 0
      • Schoscha  

        je to už dlouho a tehdy jsem o kolech věděl prd,takže dnes bych řekl, že to byla kombinace blbé geometrie kola a blbě nastavenýho sedla.

        sedlo bylo asi nezdravě špičkou dolů a při jízdě bez držení sem sjížděl a neudržel balanc.

        0 0
    • Duppy123456789  

      Zkus rozebrat hlavový složení ;-)

      0 0
      • Joseph de Sax  

        prostě jsi koupil neseřízený kolo a vidlice je v geometrii hozená na jednu stranu. Čím to je víš nejlíp ty sám, kde jsi s kolem bácnul o zem.

        0 0
        • JakeF  

          Nebo to bude tim, že tam nemá čistou XTR sadu, a jak tam má nějakou těžší sadu, tak na to rám neni uzpůsobenej, takže ho to táhne doprava?

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ahoj. No právě že nebácnul. jak myslíš to vidlice je v geometrii hozená na jednu stranu? Že vidlice může být nějak křivě? dík

          0 0
          • Vilém  

            To se bezne pred prodejem dela. Zmeris geometrii ramu, pripadne jej dorovnas. Tak se pozna dobry prodejce.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No a dá se nějak po domácku objektivně rám změřit? Všude je mezi ráfky a tyčemi rámu stejná vzdálenost…

              0 0
    • in4mator  

      To mně dělá taky, na novém kole. Není to tím, že tam jsou kotoučovky? Třeba u mojeho druhého kola s V brzdama a osmicou jak prase se dá bez držení úplně bez problému.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Předchozí kolo jsem měl také s koutoučovkama a svištělo pěkně rovně. tak nevím…

        0 0
    • Carlos.f  

      A to táhnutí doprava se s vyšší rychlostí zlepšuje nebo zhoršuje?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj. Tak to právě nevím. Nad cca 20 km/h se mi tak rozkmitají řidítka, že mám co dělat zabránit kolizi a často mi to omlátí při chytání ruce. Přemýšlel jsem namontovat hydraulický tlumič z automatické pračky jako tlumič řízení, ale je dost těžký. Originál na kolo jsem nikde zatím neobjevil.

        0 0
        • Smazaný účet  

          u motores se tlumic riuzeni pouziva predevsim u silnicnich masin, ktere maji uhel mezi vidlici a vozovkou „kolmejsi“, cimz je stroj hravejsi a jde ostraji do zatacek. ale to vibrovani se tim zhorsuje a proto s einstalujou tlumice.

          Obdobu na bajky hledat muzes, ale jsem si takrka jist, ze nenajdes. Takovy bastl bych chtel videt.

          Sedlo vporadku? Hlavove slozeni vporadku? nevozis na riditkach sitovku? Nijak zvlastni geometrii to kolo nema, takze pokud ti velikostne sedi a mas na nem rozumny posed, neni duvod aby litalo. Kola se mas vycentrovany?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jo jo, vycentrované jsou, ale podezírám plášť, dost hází. Také jsem se jej pokoušel reklamovat, ale prý je nejlepší z těch co měli… Navíc prý je z těch levných, tak co bych chtěl. Jedná se o Schwalbe Huricane.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jinak tedy ten tlumič řízení by byl skutečně šílený bastl. Jen ty úchyty na něj jsou dost problém… Ještě mě napadlo, jestli se náhodou nedělají nějaká vyvažovací závažíčka na kola, ale asi také ne. Horší je však stejně to vyklonění rámu. Ach jo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                hele…a nekmita ti to kolo stejne s frekvenci slapani?

                0 0
              • Vilém  

                Tlumic rizeni by te stal vic nez celej ram:) Teda pokud bys to totalne nezbastlil. Je to vsak kravina, odstranovat nasledek, ty potrebujes najit pricinu.

                0 0
        • Carlos.f  

          Vypadá, že to hlavovým složením nebo tvrdými bowdeny nebude. To by se ve vyšší rychlosti zlepšovalo.

          To rozkmitání vidím na špatnou geometrii kola.

          Zkus přiložit spodky kol k nějaký rovný fošně, nebo najdi nějaký rovný schody (prostě nejakou rovnou hranu). Když kolo k tomu přirazíš, tak pokud máš stejný pláště, tak se ti musí kola dotýkat ve všech čtyřech bodech. Pokud tomu tak není, je kolo buď křivé nebo jsou kola nesprávně vycentrovaná

          0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jsem měřil kola fošnou a je to fakt křivé. Zadní kolo směřuje trochu jinam. Ale mezi trubkami rámu je přesně. Bohužel je mi to na nic. U prodejce to měřili přípravky a je to prý dobré. Rovinu kol přeměřovali násadou od smetáku a také to prošlo. Tak mám zmetek, ale je mi to k ničemu. Prý to můžou maximálně poslat do nějaké firmy, jež jim stříká rámy, ale to se musí celé odstrojit a kdoví jak dlouho to bude trvat. Navíc asi pak bude zdevastovaný lak. Stačilo mi, když mi dávali na nové kolo jiné pláště, jak mám až na hliník orvanou zadní vidlici zevnitř od brzdového kotouče. Ach jo. A dík za tipy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        treba na to maji specielne krivou nasadu od kostete…

        Kazdopadne na krivem ramu by ses akorat trapit. Jestli jsou to tkaovi profici jak pises, tak bych jim tam just ten krivy ram nechal, at si s nim delaji co chteji..treba i odstroji a poslou kamsi. Ve chvili kdy se vrati ram dodreny staci neprebrat ram, bo je dojebany a pozadovat novy nebo prelakovani.

        V tomdle blbakove nezbyva nez bojovat.

        0 0
      • juli  

        V Plzni musí být servis, který dokáže změřit a srovnat zadní stavbu, bez toho, aby se musel odstrojit celý rám. Myslím, že ani násadu od koštěte nebudou potřebovat ;-)

        Pohledej, určitě nějaký servis v místě bude.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo jo, díky. V případném boji jsem v nevýhodě. Já budu bez kola. A je to moje poslední kolo v životě, moc jsem se na něj těšil. Jinak tento servis je na plzeňské poměry dost vybavený. A co jsem slyšel, tak lidé jsou s ním spokojeni. Jenže, to jsou všechno jejich známí, nebo známí jejich známých :). Takhle koupit kolo na blind byla hloupost. Těžko mi asi dají jinde dobrozdání, že rám je křivý. A i kdyby, není to pro ně směrodatné. Ach jo.

          0 0
          • juli  

            Asi tak, Nebo si zaplať soudního znalce a doufej že vyhraješ spor.

            Smířil bych se z investovanou tisícovkou, v nějakém rozumném servisu za jistotu, že ti rám dají dokupy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No to bych i investoval. I když již jsem dal přes dva tisíce za odcinkání svépomocí ( na skříni mi leží navíc pět použitých brzdových kotoučů a adaptér). Dále mě ještě čeká nákup nějakých kvalitních plášťů a výměna řazení za Shimano. Mám Sram a přesmykač je téměř nepoužitelný. Přehazovačka je v pohodě, ale asi není dobré mít každé jiné…

              0 0
              • Smazaný účet  

                co je za problem s presmykem, resp. celou sadou sram?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No nahodit to na největší kole je očistec. šteluju, šteluju a stale nic dobrého. Navíc skrze dlouhý chod páky mám orvaný palec. Přesmykač na dětském kole u malé funguje lépe…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    hmm..chod paky se jenom tak nezlepsi. Pred vymenou bych to kolo sveril nejakemu lepsimu servisu.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No právě v servisu mi potvrdili, že přesmykač u Sramu je nepovedený.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jestli je to vadny kus,tak reklamovat u prodejce kola. Sram presmyky mam na obou kolech a zadny problem, jinymi slovy radi hezky. Jestli ti to ale rekli ve stejnem servisu, kde ti to kolo dojebali pri vymene plaste, neveril bych jim ani nos mezi ocima.

                        0 0
                      • JSt  

                        u sram smyku snadno spletes vedeni lanka. kdyz ho do presmykace vedes z opacne strany, je to fakt o zlamani radici paky. imho bude stacit spravne upnout lanko. ;-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To je fakt. Kdyz jsem ho instalil, chvili jsem cumel na sroubek a pak poprve v zivote otevrel navod k necemu z bajkovych komponent. Diky bohu ze mi prisel od Hnoje v takove krasne cervene krabicce:)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No jukneš prosím, zda to mám dobře? viz foto. dik

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              ha..ted nevim..ale vyfotim to svoje pro porovnani a hodim fotku sem:)

                              0 0
                            • juli  

                              Zapojený je to dobře.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ja si tim nejsem uplne jist. Mozna mam torchu jiny typ smyku,a le muj X7 je zapojeny jinak, viz fotky a ofoceny navod. (a teda funguje dobre, ikdyz mam jenom dva prevodniky)

                                0 0
                                • juli  

                                  Jo máš to jinak, protože je zavěšení lanka jinak řešeno.

                                  Já mám X-Gen, konstrukčně podobný X.7 a vypadá to úplněně stejně jako u přesmyku co má onuce.

                                  Aby nešlo k mýlce, tak podotýkám, že páka k zavěšení lanka pro vedení vrchem je uříznutá.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Díky.

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Oki, tak jsem zase o neco chytrejsi. Neni X7 jako X7..:DD

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Jo jo. Dík

                                      0 0
                                      • Palec  

                                        Abych se připojil do diskuze, taky mám pocit že při řazení s X.7 přesmykem jde páčce o život (řazení X.9 trigger shifter).

                                        Zapojeno to mám podle vašich obrázků dobře. Myslel jsem, že to tuhne někde v bowdenu, ale ten je promazaný. Přesmyk jsem přeřadil na nejmenší převodník a rukou zkusil přesmykem pohnout – a je cítit že to nejde vůbec plynule. Stačí s ním párkrát pohnout, pak už je to lepší. Problém bude tedy asi v čepech. Navíc se mi zdá, že i ta pružina je zbytečně příliš silná, řadit nahoru fakt není žádná pohoda..

                                        Čepy jsem promazal olejem co používám na řetěz (mediciální bílý olej TBO 22), ale moc to nepomáhá.

                                        Neví někdo jak to rozchodit? Chystám se s tím do servisu.

                                        Jinak jestli je X.7 fakt na draka, za co jej vyměnit? Je na tom X.9 líp?

                                        0 0
                • Smazaný účet  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
      • zdenek_k  

        Jednoduchej a jasnej test je, ze sednes na kolo a jedes maximalne klidne a rovne. Kamos jede za tebou a velmi snadno zjisti, jestli jedes jednu nebo dve stopy ;-) Pak nepotrebujes zadny fosny. Ze je neco s geometrii napovida fakt, kterej jsi sam napsal: pri zataceni doleva musis prekonat jakousi „horni uvrat“.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ahoj. Jo jo. Ale to je jen jedna část problému. Horší bude to dokázat skrze možnost uplatnění záruky. Oni se mnou nikam nepojedou. A moje rovná fošna také není normovaná. Navíc znám dobře argumenty prodejců: To je v normě, to je normální, každý je trochu křivý, to je výrobní tolerance, každá kotoučová brzda cinká :). Jednají vesměs se zákazníkem jako s onucí. Kup, zaplať a už sem nelez. Přímo to vyzařuje z jejich vzteklých pohledů… Fakt nevím, jak to jednoduše vyreklamovat.

          0 0
          • zdenek_k  

            Predlozit co nejvice dukazu… Treba pozadej kamose, at natoci tve dvoustope vozidlo na kameru a pak jim to predvedes. V extremnim pripade zkusit Sdruzeni obrany spotrebitele (http://www.spotrebitele.info/) nebo dokonce soudniho znalce…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ahoj. Dík. No zkusím co bude v mých silách. Snad se mi jednou podaří udělat z jízdního kola pojízdné kolo :)

              0 0
          • Carlos.f  

            Nebo si nech vypracovat odborný posudek a pokud je kolo staré do půl roku, tak to uhrát na rozpor s kupní smlouvou. Pak by jsi si mohl koupit jiné kolo a úplně jinde.

            0 0
          • Mamut  

            Pomeraj ram touto metodou. Napnuta nit je pre ucely merania ramu dokonale rovna.

            http://www.bike-forum.cz/…ni-kolo.html#…

            0 0
            • Smazaný účet  

              No již je staré cca rok. Stejně bych na to neměl duševní sílu. To s tou nití je dobrý nápad, ale již podle fošny je vidět, jak zadní kolo vybočuje. Dík.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ještě jsem se chtěl zeptat, zda máte již někdo zkušenost s reklamací křivého rámu. Nějak si nedovedu představit, že by mi fakt dali nový. A ještě mám obavy, zda není skutečně daná nějaká tolerance na křivost rámu. Myslím něco podobného jako u LCD monitorů. Že můžou být vadné tři subpixely a dva pixely. Tím pádem je výrobek perfektní i když mnohdy nepoužitelný. Prostě až tam vyrazím, abych věděl, jakou mám šanci. Dík.

                0 0
                • kubad  

                  Vubec to neres pokud se ti za jizdy bez rukou roztrepe rizeni predved to v servisu. Rekni ze je kolo ve vyssi rychlosti nestabilni a at servis maka. Tohle neni u noveho nebouraneho kola normalni.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak jsem si dodal odvahy a vyrazil k prodejci. Měl jsem velké štěstí, byl tam přímo vedoucí, který je celkem dost solidní a ochotný. Domluvili jsme se, že fošnu vozit nemusím a zkusíme to vyzkoušet na vyklizeném rovném pultu. I když v tomto případě váha kola poněkud smačkla gumy v místě styku s podložkou, přesto byla úchylka patrná. Ještě navíc tam byl zrovna přítomen nějaký cyklista machr, kterého vedoucí požádal o nezávislý posudek zajetím. No a ten to potvrdil, kolo táhne doprava. Tak pošlou rám ještě na posouzení do Meridy. Pokud to schválí, měl bych dostat nový. Sice asi jiný, letošní model a v jiné barvě, ale ta představa, že budu jezdit rovně mě velice těší. Tak teď jen trnu, jak Merida. V každém případě moc všem zde děkuji za rady a povzbuzení.

                    0 0
    • sosak  

      jak jsi dopadl? mam presne ten sami problem, ale stejny na dvou kolech a trech ruznych sedlech. kdyz se pustim riditek sjedu zadkem na pravou stranu sedla a ram uhne na levo.

      0 0
      • mikš  

        já to měl tak,že když jsem si dal „vercajk“do pravý nohavice tak jsem sjížděl po sedle do prava.Jakmile jsem si ho začal motat kolem pasu tak jedu rovně!

        :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.