Jak často a v jakých všech situacích používáte při jízdě na kole zabrání pruhu? Dáváte před tím i znamení?
Jak často a v jakých všech situacích používáte při jízdě na kole zabrání pruhu? Dáváte před tím i znamení?
Když se chystám odbočovat doleva, když je to fakt úzký a v protisměru se blíží auto = předjetí by bylo na centimetry. Není to změna směru ani změna jízdního pruhu = znamení není třeba.
Odbočení vlevo, ani manévr před ním, není změna směru? To bys mohl vysvětlit blíž.
Těsně pred odbočováním samozřejmě ukážu, stejně tak když jedu po čtyřproudé silnici a je třeba přejet do levého nebo odbočovacího.
Kdyz si jen najíždim na prostředek pruhu tak nevidim důvod (pokud za mnou nevisí někdo v háku apod.).
Tak to já myslím, že právě v tu chvíli, kdy se posouváš ke středu, bys měl signalizovat, proč to děláš :-D Ono to totiž umožňuje těm za tebou tě předjet zprava, když tam bude místo a ty pak na středu musíš počkat, než projede auto proti. A zároveň jjim to jednoznačně říká, že teď zleva NE!
Sice jim to říká „teď zleva ne“, ale stejně ti jich to tam mraky pošlou…
To slovo „těsně“ tam nepatří. Je dobré dát všem ostatním v provozu čas, aby mohli správně reagovat a to můžou, když budou vědět, co chceš dělat. Být čitelný a zároveň číst neustále situace v provozu kolem sebe, to jsou základní pravidla šťastného návratu
Těsně = 5–10s před samotným manévrem. To je snad času dost.
.
.
Zabírám všude kde by mě řidič/ka mohl ohrozit a je vidět že to má v plánu. Cílem je být předvídatelný, podle toho ukazuju nebo neukazuju. Od kruháče, přes zúžení středovým ostrůvkem, po zatáčku v užší silnici kde řidič nevidí za roh.
Před odbočováním vlevo. Před kruhákem. Před různými ostrůvky u přechodů pro chodce apod. Prostě kde nechci aby mě někdo předjížděl na těsno. Znamení dávám podle situace.
Pri odbocovani vlevo, kdy najizdim ke stredove care – ukazuju. Pri najezdu na jednopruhovy kruhac si najedu doprostred jizdiho pruhu – neukazuju. Pred zeleznicnim prejezdem – jako u kruhace. Pri objizdeni zaparkovanych aut, dostatecny odstup od prekazky a ukazuju. Samozrejmosti je vzdy treba situaci vyhodnotit pohledem pres rameno a hodi se i poslouchat.
Díky všem, dělám to podobně.
Na úzké ulici, kruháky, odbočování vlevo.
Vím, že v jiných zemích je to docela běžné, ale jak se na to dívá legislativa u nás? Spousta řidičů to nevidí ráda, a nejradši by nás viděli jezdit pangejtem, když už nejsme na cyklostezce.
Vetsina ridicu neumi ridit a predvidat, takze je mi jedno, jak radi se na to divaji. Snazim se o bezpecnou jizdu. To muze znamenat i nekoho omezit. Jeste najizdim na stred pruhu pred prechodem (zvlast, pokud jsem jel v pruhu pro cyklisty), kdyz nekoho na prechodu poustim. Uz se mi stalo, ze poustim a auto profici kolem me pres prechod. To je pro pesiho velmi nebezpecne, protoze kouka na me, kdyz prijizdim prvni.
Mě by rádi viděli v pangejtu i novocyklisti (protijedoucí stádo kravek a volů naposled).
Cyklista se má držet u pravé krajnice. To je zleva od čáry po pravé ruce ve směru jízdy. Když to ale jde (např. velké, nebo bývalé silnice I. třídy), tak jedu za čárou v tom polo-odstavném pruhu. A popravdě si dost ťukám na čelo, když vidím cyklistu co to nedělá.
Nekdy to jde a je to bezpecnejsi, jindy je tam hromada bordelu a jet tam bezpecne nejde
Souhlas. Já to myslel v místech kde to znám a jezdím tam několikrát do týdne. Blbě sem to napsal.
Jak se to vezme, protože ve sjezdu potřebuješ kolem sebe manipulační prostor takže středem jízdního pruhu je potřeba a sledovat dění kolem sebe jak psal mykovec, když pomalu tak se lepím ke krajnici abych nepřekážel, to se mi posledně v chřibech nevyplatilo, kratkej stoupak, auto v protisměru za sebou slyšíš velký auto, začal mě předjíždět, nakonec se z toho vyklubal klaďák a bylo to nepříjemný. Sem si nadával, že jsem nešel do prostředka jízdního pruhu.
Vždyt píšu když to jde. Jinak souhlas. Budu tedy naprosto konkrétní :D. Myslím např. silnici jako je na foto (I/62 Ústí n.L. – Děčín). Jezdím tady denně autem a vždy když předjíždím cyklistu jedoucího před čarou si říkám že by mi to bylo hrozně nepříjemný.
Tady neni o cem a je to luxusni prostor pro cyklistu
Jo, než jsem stačil opravit po sobě hrubky a odeslat tak jsi byl rychlejší:-)
Takovych silnic u nas tolik neni :-) Tady by jel za carou skoro kazdy.
Hele hodně jezdím autem a vím že to není v ČR norma. Tady na severu jich je takových ale relativně hodně. Např. ta I/62 + I/30 (Děčín – Ústí – Lovosice) komplet. Je to silnice kde jezdí každý silničář. Supr asfalt, podél vody a z ÚL do Lovo malá doprava díky dálnici.
Jezdím tudy denně a denně potkám několik cyklistů před čárou, takže to není ojedinělý případ. Jako je mi to jedno, jen mi to nejde do hlavy.
Za čárou bývá bordel a kamínky. Což na silničce nechceš. Pokud je tam čisto, nemám problém tam jet
Aby si někdo nemyslel že jsem zlý… tak jenom dodám že po těch silnicích jezdím na silničce 2× – 3× do týdne. Takže to tam znám jak z pohledu řidiče tak cyklisty.
Ve Francii takhle vypadaji cyklopruhy. Bordel tam je stejne a motoristi se s cyklisty nemazli, kdyz je tam krajnice. Predpoklada se, ze proste jsi za carou a oni se neomezuji. Uplne mi to nevyhovovalo, protoze ten asfalt nebyl pekny a kaminku hodne. Ale tak lepsi nez se nechat sejmout. Mimo hlavni silnice to je pak neco jineho, tam uz byli vsichni extra slusni.
Jedu rychle potřebuju ten manipulační prostor pořád :) Ve sjezdu to neřeším, není třeba, auta jsou pomalejší.
Vtipné, že je mnohem složitější na naučení jezdit v provozu na kole, než v autě :-D.
Ne, není to složitější. Jen má kolo trochu jiné výhody a nevýhody a z toho pramenící požadavky na jízdu.