• Smazaný účet

    Rozhodl jsem se koupit kliky FC-M970 v domnění, že neni problém sehnat 22–32–44 placky, protože je nabízí min. polovina e-shopů. Nakonec mi to nedalo a po pár telefonátech jsem zjistil, že standard je 24–32–44 a nevim jestli všichni (nebudu všechny obvolávat a přesvědčovat je aby se šli podívat), ale asi většina nabízí něco co nemá. 22 jde doobjednat(cena kolem 500),ale nikdo ho nemá skladem, takže min. 14 dní čekačka v naději, že bude na skladě v Říši. Tak by mě zajímalo jestli jste někdo koupil přímo 22–32–44 nebo na to fakt prodejci jebou a je jim jedno co nabízejí. Případně, najde se někdo kdo má 22 (jen XTR) a vyměnil by za 24?

    0 0
    • destr  

      Tak kup pořádný převodníky a ne shimano ;-)

      0 0
    • roud  

      napiš na kupkolo a do tejdne ho máš určo doma stejnak pochybuju že ho akutně budeš potřebovat dřív…

      0 0
      • Smazaný účet  

        S kupkolem to právě řešim (14 dní čekačka). Dřív ho nepotřebuju, ale jde o to, že nemám záruku, že ho seženou i když slibujou.

        0 0
        • roud  

          pokud máš 14 dní tak bych je tam objednal a myslím že to s přehledem stihnou…

          0 0
    • funkatron  

      to ides fakt az take stupania jazdit, ze je pre teba velky rozdiel, ci 24 alebo 22?

      0 0
      • ememem  

        no tak to je teda dost podstatny rozdiel, viac ako zhora 2 kolecka na 32-kovej kazete.

        0 0
        • funkatron  

          ked nieco nevyslapem na 24–32, tak to uz je fakt skoro stena a take stupania ani nema vyznam slapat…radsej potlacim

          aspon tak to vidim ja

          0 0
          • ememem  

            ja ani nie hlavne pri nejakych alpencrossoch resp. vobec. asi budes dost viac namakany. inak som to napisal zle, je to asi rozdiel o cosi viac jak jedneho kolecka na kazete a nie o cosi viac jak dvoch.

            0 0
            • MlokCZ  

              Třeba jezdí nízké kadence. Já třeba chvíli uvažoval, jestli nepořídit desítku 11–36 s ponecháním 22/32/44. Nakonec na to prdím a na všech kolech zůstávám u devítky a 11/34 kazety. Klidně bych ale 22/36 převod jezdil i na 26tce fullu.

              Pro funkatrona:

              22/36 převod, kadence 80ot./min, obvod kola 2110mm → rychlost 6,2km/h.

              To je pořád dost velká rychlost, běžně jezdím i delší prudké výjezdy pomaleji (nebo stylem, že ho jedu pomaleji kde to jde a zrychluju v místech, kde to je nutné kvůli přejetí překážky nebo z jiného technického důvodu).

              Pro 70ot./min je to pořád 5,4km/h. Klidně jedu v extra prudkých pasážích některé úseky kolem 3,5–4km/h, abych šetřil sílu a mohl místy výrazně zrychlit když je to nutné kvůli technickému vyjetí.

              Krátkodobě není problém kadenci snížit i pod 70ot./min, jakmile je to ale po trošku delší dobu, tak mi to hodně vadí.

              A tlačit, to nechápu, to bych taky mohl tlačit i několik kilometrů, když se v horách sejde více prudkých delších úseků (což je hned) a kolo mám od toho, abych na něm jezdil, ne abych chodil kopce pěšky.

              Loni jsem si vyjel několik výjezdů (které jsem hodně let nemohl vyjet ani na mnoho pokusů) na Stereu s 2,4 NN a to jak díky geometrii kola, tak i kvůli plášťům. Ty NN 2,4 i na zadním kole mi umožňují jezdit některé extra prudké úseky pomaleji (na rychlejším plášti je nutné jet rychleji, protože při menší rychlosti se dříve hrábne a konec), tím šetřit síly a zvládnout tak i delší náročné výjezdy.

              0 0
              • funkatron  

                nemas zmerane aj ake stupania jazdis na 22–36? v %

                mozno aj tym by sme dospeli k niecomu :)

                lebo takto sa mozeme bavit o uplne inych stupaniach

                0 0
                • MlokCZ  

                  22/36 nemám. Jen jsem psal, jak by to pro ten převod vyšlo a že bych ho klidně jezdil. Už to ale oproti 22/34 není takový rozdíl, takže to neřeším.

                  Stoupání se hodně těžko posuzuje, protože ho hrozně ovlivní povrch a technická náročnost a i jeslti je zrovna mokro, bahno, atd.

                  Po asfaltu jsem jel extrémně prudké, kde to bylo na hraně (ale ještě jsem ho vyjel) jednou kdysi v Chorvatsku. Neměl jsem tenkrát ještě nic, co měří sklon, tak můžu jen hádat, že mělo něco přes 30%, délka asi 300m (ten extrémní sklon po celé délce).

                  V terénu už 20% může být problematické a nemusím ho vyjet. Konkrétní příklad:

                  • Beskydy červená značka z Konečné směrem na Bumbálku, tohlestoupání jsem celé nedal ani při jednom ze dvou pokusů; tady by mi ovšemtenkrát lehčí převod nepomohlo, protože jsem to jel s RR vzadu a bylonutné jet ve více místech rychleji kvůli povrchu

                  Pokud je tvrdší netechnický terén a je sucho (tedy dovolí mi to jet co nejpomaleji pro šetření sil), tak se dá dost přes 20%.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Pokud můj cyglokompjůtr moc nelže, tak největší stoupání c jsem jel, bylo 26%. byl to jenom takovy kraťoučký úsek, tak kdo vi, ale za 22/34 jsem byl rad:)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud máš něco s barometrickým výškoměrem jako má třeba Polar CS600 co vozím, tak tam ty údaje o aktuálním sklonu dost kecají.

                      Tedy především hodně lítají sem tam. Třeba se jede 10% stoupání (pořád ± stejný sklon) a na Polaru mi to lítá klidně mezi 5–15% dle toho jak třeba zrovna foukne vítr.

                      A od maximálního sklonu za vyjížďku ukládá ten údej právě z těch průběžných aktuálních údajů. Takže běžně po vyjížďce

                      Takže běžně mívám na Polaru kolem 25% maximální stoupání i když byl z dané vyjížďky ten nejprudší úsek jen 20%.

                      V lese, když nefouká to bývá o něco lepší, tam to nelítá tolik a tak často, ale pořád nic moc ten údaj.

                      GPSka se oproti tomu chová stabilněji (tam to sleduji za jízdy rovnou na grafu, kde je to vidět na souvislejším úseku a tam to odovídá realitě).

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Diky za rozvedeni problemu, mam ten barometricky nesmysl.

                        Jinak pro mistni, bylo to na ceste Sance-Visalaje pres Masarykovo udoli. Mimo jine tak udelali „doopravdy hezkou“ cestu z uvalcovovaneho jemneho sterku. Sice je to pohodlne pro jizdu, ale ta starsi cesta se mi libila vice.

                        0 0
                      • ememem  

                        hm, tak to len potvrdzuje moj nazor na NIEKTORE funkcie polaru a ukazuje ze moje problemy prave s vyskomerom s outdoorovym poar AXN neboli ziadna nahoda. ukazoval jak prave vietor fukal a vidim ze to nebola ziadna nahoda :-) teraz mam najobyc. suntoo a tam nelieta nic a moze fukat jak chce.

                        na biku ciclomaster a toto som zatial tiez nezaregistroval. netvrdim ze je to presne ale aby to lietalo 50% podla vetra tak to zas nie.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Lítá ale pouze hodnota aktuálního sklonu (a z toho vzatý maximální sklon za vyjížďku). Asi by ji chtělo počítat z delšího úseku, to byl zase ale měla zpožděnější reakci.

                          Celkové nastoupané metry ukazuje slušně a výškový profil také bývá ± ok.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            A je to také problém toho, že rychlost ve výjezdu (a zvlášť prudkém) je malá.

                            Ve sjezdech to měří lépe (ve sjezdech to za jízdy nesleduju, ale maximální hodnota klesání je vždy méně ujetá než pro stoupání).

                            0 0
                        • funkatron  

                          to suunto ma vyskomer a ten nelieta?

                          aky to je model?

                          ciclomaster mam aj ja a s vyskomerom som spokojny

                          0 0
                      • Tina  

                        mám CS600 a podobné problémy som nezaregistrovala.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A jak moc jsi sledovala aktuální procento stoupání? Já to používal docela hodně (třeba na Korsice na asfaltu, kde byl čas sledovat údaje) a mám na každém kole jiný kus CS600, tedy tím se vylučuje chování jednoho kusu. A současně k tomu trvale vozím gpsku (takže vždy je přímé srovnání).

                          A co se týká údaje maximálního stoupání, tak to lze zaregistrovat pouze pokud máš jiný přesný záznam s čím to srovnat (třeba z gpsky).

                          0 0
                        • destr  

                          Já mám RS800 a na stejnym prudkym kopcu mám jednou 16% a jednou 21% (nebo stupnu, nevim v čem to je), za jizdy to nekontroluju, až doma ze záznamu.

                          0 0
          • Smazaný účet  

            Nemusí to být stěna, záleží hlavně na povrchu. Někdy je třeba co nejmenší záběr aby to nehrabalo nebo nezvedalo na zadek, přitom jedeš relativně rychle.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nemusí to být stěna, záleží hlavně na povrchu. Někdy je třeba co nejmenší záběr aby to nehrabalo nebo nezvedalo na zadek, přitom jedeš relativně rychle.

            0 0
          • joudys  

            když někdo chce 22 a ne 24, tak tomu rozumím, protože ani pastorek 34 kazety s 24převodníkem není úplné nahrazení převodu 32 kazety s 22převodníkem, navíc ne každý je tak namakaný, aby mohl 22 oželet.

            0 0
            • funkatron  

              asi to bude skor tym, kto ake tereny jazdi

              ja som za minuly rok zaradil na 24z prevodnik asi 10×

              inac mi stale staci aj 32–34

              (ale aj kvoli tomu, ze mam na tom 24zubovom 2 zuby odlomene:D )

              0 0
              • joudys  

                … tak na to že sis postavil takový XC brko (Giant XTC Adv.) teda jezdíš zajímavý terény.

                Mimochodem, ten rám od Gianta si chci příští rok pořídit taky.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Jo, mam největší pastorek 32 a hodně jezdim po horách. Často nejde o to,že bych na to neměl síly, ale že to dál nepustí fyzika:-)

        0 0
    • joudys  

      nevím v jaké délce je sháníš, ale některý délky v této kombinaci už nejsou a dle mých informací je lze sice doobjednat u dovozce, ovšem cena prý už bude kvůli pohybu jenu o několik set vyšší.

      Nakonec bude možná nejlepší řešení, pokud je člověk fakt chce, koupit 24–32–44 a za 400 Kč ještě převodník 22z a předělat to. 32z převodník z kombinace 22–32–44 je jiný než u 24–32–44, ale prý to spolu chodí bez problémů.

      0 0
    • Hnoj  

      Middleburn RS-8 a nakonfiguruj si převodníky, jak tě jen napadne…

      Desing o 100% lepší než XTR a funkce minimálně stejná…

      0 0
    • tmax  

      A to je taký problém zobrať aj tie 24-kové XTR, doma zo starých XT-čiek zhodiť malú a namontovať ju na nové R-ká? IMHO „keď nie je kam podradiť, musí sa zabrať“ – veľmi dobrý tréning, prežiješ aj 24. ;-)

      0 0
    • Tina  

      Ospravedlňujem sa za reklamu. My máme skladom všetky 3 prevodníky (44–32–22) od Specialites TA.

      0 0
      • destr  

        Za cenu novejch klik :-D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Reklama schválená:-) Jsou moc pěkný, ale zatím se spokojím s kvalitou Shimana. Moc se mi ale líbí to řazení Power Cordz-kdyžtak písnu maila.

        0 0
    • romachain  

      To je vtipný. Jsem si vybíral kliky, vybral XTR a jen díky tomuto vláknu jsem si všimnul, že jsou 24–32–44. Sice to ještě nemám vyzkoušený, ale po rozmyšlení jsem naznal, že budu asi spokojenější, než s 22–32–44. 22–32 jsem sice občas jezdil, ale pořizuju kliky o 5mm delší a navíc vozím střední vodítko hazky, takže nebude řetěz na 1–1 tolik prověšenej…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak aspoň k něčemu to bylo:-) Myslim, že se najde „pár“ lidí, který to nenapadlo, jezdí 24 v domnění že 22 a jsou spokolený a nešťourají se v tom jako někdo…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.