• Libass.62

    jakou máte zkušenost? byl sem rozhodlej pro odzkoušený shimano xt, ale teď mě vrtá hlavou jestli nezkusit devítkovej grip…

    0 0
    • blisterexist  

      jedině grip:-)

      0 0
    • bukajcze  

      mám 2 týdny gripy a zatím spokojenost :)

      0 0
    • Pumsc  

      X.0 Grip:-)

      0 0
      • Bafoon  

        bafoon

        0 0
      • metr-x  

        Metr-x

        0 0
      • rb  

        rb

        0 0
      • Janes  

        Janes

        0 0
        • pitos  

          A co tak nějaké srovnání,výhody či nevýhody obou systémů,zkuše­nosti,vlastní názor a ne jenom tupý podpis?:)

          0 0
          • Janes  

            Nevím, co je na mým podpisu tupý, ale budiž. Vzhledem k tomu, že tohle vlákno už je několikátý na téma páčky kontra gripy, dodám jen jednu výhodu gripů, která mě napadla v neděli, líp se řadí v zimních celoprstových rukavicích :-)

            0 0
            • mr.antik  

              Proč? Páčky zvládneš i v palčákách..

              0 0
              • Janes  

                Napsal jsem LÉPE, ne že to páčkama nejde :-)Popravdě řečeno bych nejraději vozil na přesmyk páčky Sram a na hazku Grip Sram X0. Počítám, že bych pak viděl hodně jedinců, klepajících si na čelo, uvidíme :-)

                0 0
            • pitos  

              no vidíš že to jde:)

              Jinak palčáky mají volný palec,tedy právě ten kterým se u páček řadí,takže to neberu jako výhodu gripu.

              Máš pravdu,těchto vláken už tu bylo plno ale přesto si myslím že je minimálně slušnost, když někomu něco chci doporučit, uvést alespoň proč je to pro mě dobré.

              0 0
              • Janes  

                Takže proč? U mně hlavně proto, že když se nečekaně zjeví nutnost přeřazení o víc stupnů a zvlášť když to musí být hned a v nepřehledné situaci a když zrovna držím řidítka za rohy atd. atd.nějak rychleji chňapnu grip a otočím s ním co to dá, než abych hledal páčky. Na sramu se mi navíc někdy podařilo přeřadit, aniž bych chtěl, brnkneš o páčku, a je to.

                0 0
                • Janes  

                  Jinak samozřejmě je to taky hodně o zvyku, mě třeba nijak zvlášť nevadí dodneška na silničce vozit páčky na rámu.Prostě šáhnu a je to.Pro mě přirozený, takže žádný prsty ve výpletu anebo bouračka protože sem se podíval dolů, co řadím. :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Nedokážu si představit, že bych v nečekaných a nepřehledných situacích kdy je potřeba rychle řadit lehčí převod (tedy třeba houpající se terén, kdy přijde v rychlejším sjezdu nečekaná vložka prudce nahoru) držel v tu chvíli řídítka za rohy.

                  Kdyby ale už náhodou ano, tak s přehmátuním už je to stejně pomalé a když to bude technická pasáž, tak vůbec budeš těško přehmatávat (to zase míří k té první větě).

                  Jinak samozřejmě s gripem dokážeš mírně rychleji přehodit v případě, že je to více než o tři převody (páčky sice umí o čtyři najednou, já ale dobře dosáhnu jen o tři najednou).

                  Směrem na těžší převod je to vždy fuk, tam to neuteče.

                  0 0
                  • Janes  

                    Hele, napsal jsem to sice obecně, ale jednu reálnou situaci Ti klidně dám. Kolem Mácháče je spousta písku, jedeš si v pohodě, ruce na rozích a najednou za zatáčkou pískovej bankr…s gripem žádnej problém. Samozřejmě pro vyježděnějšího bikera (stále se lépe cítím na asfaltu) nemusí být ani s páčkama. Pitos chtěl můj názor a tohle byl můj názor, ne pokus stanovit celosvětově uznávaný dogma.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já ti názor neberu, každému sedne něco jiného.

                      Asi velmi odlišně používáme rohy. Rohy používám v dlouhých pomalých výjezdech a mimo pouze sem tam ne přehledných úsecích, hlavně na asfaltových přejezdech.

                      U rohů ani tak nejde o to přehmátnutí na řazení. Když nezařadíš včas, tak maximálně něco nevyjedeš a to se svět nezboří.

                      Problém jsou brzdy, jakmile jedu už mírně rychleji a není opravdu přehledný úsek, tak se cítím blbě, když nemám blízko na brzdovou páku.

                      Velmi často (nejenom ve sjezdech) jezdím s jedním prstem trvale na brzdě.

                      0 0
          • metr-x  

            Vozil jsem 3 roky lx páčky a pak jsem přešel na doporučení kamaráda na X.0 grip.Zvykl jsem si poměrně rychle a dneska bych to už nedal z ruky. Prostě mi ten systém příjde jednodušší, než hledat na řidítkách tu správnou páčku.

            0 0
        • tomoun  

          Za mě taky!

          0 0
      • Marskatin  

        Marskatin

        0 0
    • thesecond96  

      Mám XT, naprostá spokojenost, spolehlivé a za mě mají + za design, gripy se mi moc nelíbí a ne, že bych je nezkusil. Páčky jsou osvědčený a funkční standard.

      0 0
    • whom  

      Tady to bude loterie – málokdo dlouhodobě používal oboje, spíše jen jedno a další buď nezkusil, nebo jen krátce. Já preferuji otočné sram, používám 10 let, krátce jsem zkusil páčky a neměnil bych. Ale to je moje volba. Jiný to má přesně naopak.

      Měl jsem 7.0 pak X-9. Rozdíl – podle mě (po rozebrání) pouze barva. Váha skoro na gram stejná, vnitřek taky. Nikdy nebyl jediný problém, ty sedmičky dál slouží na zimáku.

      0 0
      • thesecond96  

        Mám to přesně naopak, gripy jsem měl krátkodobě, páčky jsem si oblíbil víc, ale asi zase gripy budou mít delší životnost, je to podle mě jednodušší mechanismus. Takže tak, každýmu vyhovuje něco jinýho.

        0 0
    • pitos  

      Zvyknout se dá skoro na vše co funguje(někdy i nato co neunguje:)

      A proč bych nejezdil grip…nemožnost řadit pod brzdou,nutnost přehmatu ruky při řazení(i když minimální), pohyb ruky v zápěstí při řazení a jsou celkově pomalejší(nikdo mi nevymluví že kliknutím palcem je pomalejší než posun ruky a bohyb zápěstím:)

      Vše jsou to drobnosti(až na to brzdění)ale nevydím důvod proč nemít páčky které řadí stejně spolehlivě a nemají nevýhody gripu.

      A nevýhoda páček..dá se ukopnout:)

      0 0
      • whom  

        Řadit pod brzdou jde a přehmatávat se nemusí – to je podle délky gripu a otočné rukojeti – jak kdo. Jen trening.

        0 0
        • mr.antik  

          Předpokládáme asi tu nejkratší možnou délku rukojeti. Ukaž mi, jak tam naskládáš brzdovou páčku abys mohl brzdit ukazováčkem a přitom nemít ruku od otočného gripu aspoň 2 cm daleko. A když už, jak s tím budeš otáčet. A když už i tohle dokážeš – jak zajistíš pevné držení a kontakt s gripem při tomhle všem…

          0 0
          • whom  

            Viz dole. Netvrdím, že je to idál.

            0 0
          • thesecond96  

            Ano přesně toto mi na tom vadí, je to takový neohrabaný.

            0 0
            • whom  

              Ale jo, to vše je pravda. Jen se mi nelíbilo to ultimátní „nejde to“.

              0 0
              • thesecond96  

                Ale jo jde to a zvyknout se dá na vše, když není zbytí, ale páčky jsou pro mě pohodlnější a jistý úchop řídítek je v některých situacích nenahraditelný.

                0 0
                • whom  

                  Určitě. Za mě jen – hubu jsem si proto ještě nenabil.

                  0 0
                  • thesecond96  

                    No to je asi hlavní :)

                    0 0
                  • whom  

                    A na fotce v nicku je trochu vidět, kam sahají XT páky. Taky bych radši, aby byly víc doprostřed. Pujdou novy rodla.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      no tak na tom bych se zabil :-)

                      0 0
                      • thesecond96  

                        Asi tak :)

                        0 0
                        • whom  

                          Už na to mám pomalu věk :o)) Ale zvyk je zelezná košile. Páčky jsem jezdil kdysi dávno, ale nedávno jsem si měnil s kolegou kolo, aby zkusil full, a on měl staší XT s inverse pružinou. Málem jsem zasukoval řetěz.

                          0 0
                  • mr.antik  

                    Ale je to kompromis. Já si rád užívám naplno jak brždění, tak řazení :-))

                    0 0
        • tomoun  

          Souhlas ,nemám s tím taky problém.

          Naupak, nedokážu mít furt vytrčenej palec.

          0 0
    • biker90  

      A nebo dualy :)

      Měl jsem nějaké Deore páčky spojené s brzdou. Teď mám LX dualy, to mi vyhovuje mnohem víc. A na nové kolo asi nakonec vyzkouším gripshift X.0.

      0 0
      • DAWE25  

        Tak třeba pro mě jsou zase dualy absolutní zlo. To je systém, který jako jediný nemůžu. Gripy jsem měl a byly ok, pak už dlouho vozím páčky (nejdříve LX, teď XT) a jsem spokojenější, takže za mě celkově páčky.

        0 0
        • claid  

          a za mě jsou nej duály a pak teprve za nima X0 gripy mám oboje a nad duály není!!! :-)

          0 0
    • mr.antik  

      Na techničtější ježdění jsem uvažoval o X0 gripu co mám doma od kubada. Zjistil jsem, že s kotoučovkama a mým úchopem je to neřešitelný (a to mám krátký prsty), pro většího člověku to musí být ještě horší – musíš držet při brždění ruce dost daleko od gripu a pak přehmatávat, což dost vše komplikuje jak třeba při závodním xc nebo i při jízdě ve většim terénu.

      Takže neřikám ne, ale určitě někde zkusit.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud musíš přehmatávat, tak máš špatně nastavený úchop. Ideální na správné nastavení délky jsou pěnové gripy WCS, ty se vůbec nemusí krájet, protože se pohodlně dají na přesnou požadovanou délku zmáčknout. Je ale fakt, že vozím rohy, o které se ten zmáčklý grip zasekne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Právě, že má nastavenou brzdovou páku, tak jak potřebuje a kvůli tomu už pak je neřešitelný ten gripshift.

          Když koukám na Tvoje řídítka a pozici gripshiftu a brzdových pák, tak to je přesně ten problém. V téhle poloze bych ve chvíli položení ruky, tak abych dosáhnul dobře na grip měl brzdovou páku asi tak o 5cm jinde než je třeba.

          Jak jsem tu někde psal, tak mně by se to s gripshiftem vůbec ani nevešlo na řídítka (kdybych dal gripy, které chci, tzn. Ergony ve verzi pro grishpift – ani se mi ale nelíbí ten přechod tvaru na grip, to už narušuje tu parádní ergonomii Ergon gripů).

          Prostě samé problémy a ještě navíc se s tím hůře řadí :-)

          Jinak ale chápu, že někomu sedí, zvlášť Tobě (to myslím proto, že Tě určitě tak netrápí náročné sjezdy a co nejlepší ergonomie nastavení brzdy pro brždění samotným ukazovačkem a další věci typu pořádný úchop řídítek v technických pasážích).

          Já jsem kdysi dávno pár let grishift vozil. Když jsem tenkrát téměř vůbec nejezdil terén a k tomu měl kantilevery nastavené na tři prsty, tak to bylo ok a šlo to vše nastavit dobře (brzdová páka byla třeba mnohem blíže).

          0 0
          • Karlos009  

            Nechápu proč by to mělo být neřešitelné? Myslím, že to vozím dost podobně jako Antik a funguje to v pohodě.

            No a psát ve spojitosti s Ergon gripy o náročných sjezdech je minimálně úsměvné.

            0 0
            • mr.antik  

              když ti nevadí ve sjezdu nebo v nějakým technickým místě držet přes Grip, tak pak se to asi dá. Já v tom neměl jistotu, držim kolo dost velkou silou, až zbytečně :-))

              0 0
            • MlokCZ  

              Když máš extra široká řídítka (tedy spíše hodně místa na nezahnuté části řídítek, často to není ani u hodně širokých), tak se dá, když je tam málo místa, tak nedá. Je to krásně vidět na té fotce, co jsi dal, potřebuješ hrozně velkou mezeru mezi gripem a brzdovou pákou a ještě k tomu grip + gripshift zabere více místa než samostatný grip.

              A s Ergony jsem to vůbec nepobral, mám s nimi naopak mnohem jistější úchop než s jakýmikoliv jinými gripy, co jsem kdy vozil (mám krátké prsty, takže mi ani trošku neomezuje úchop řídítek tím, že bych konci prstů z druhé strany narážel do té ergočásti, ani tahání řídítek ke skoku, prostě nijak) a že jsem předtím vozil lecjaké gripy.

              0 0
              • MlokCZ  

                Naopak s grispshfitem mám mnohem méně jistý úchop než s Ergony.

                0 0
            • StuntJ  

              Ty ERGONY prosím vysvětlit, sám o nich uvažuji a pokud máš negativní zkušenost, sem sní …

              Když se na nich jezdí závodně :

              http://www.ergon-bike.com/…v/clips/view

              0 0
              • Karlos009  

                Je asi dobrý na nějaké XC, ale jak s tím chceš jezdit v těžkém terénu? Poloha ruky na řidítkách je pokaždé jiná, jinak držíš řidítka když taháš kolo nahoru ve skoku, jinak je držíš když jedeš s širokými lokty ve sjezdu ze sedla, jinak když sedíš v sedle a největší problém je prudký sjezd se sedlem dole a zadkem nad zadním kolem. Nebo když jedu nějaký dlouhý rozbitý sjezd a už řidítka sotva držím, tak trochu vyvrátím zápěstí a o řidítka se jakoby zaseknu. Ergon má jednu polohu, ta je pohodlná a asi i stabilní, ale to je v terénu málo. Mluvím o těch placatých Ergonech, co vozí Mlok, teď koukám do toho odkazu a mají i nějaké „klasické“, těch bych se tak nebál.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jezdil jsi je někdy? Protože z těch vyjmenovaných věcí není v praxi (tedy minimálně pro mě) problém ani jediná.

                  Základní mylný předpoklad je ta jedna poloha. Proč by byla jen jedna? V jednom směru mi ta ergonomická část nelimituje vůbec (tady může být problém, když jsou delší prsty, protože pak při větší změně úhlu směrem dále od ergo části mohou narážet prsty ze spodu z druhé strany – já mám prsty krátké a ještě je tam z druhé strany vybrání pro zvětšení prostoru, takže jsem tenhle problém neměl nikdy) a v druhém je trošku (pod tenhle limitní úhel se nikdy držet nechci a na neergo gripech jsem se nikdy tak nedržel).

                  Mám to nastavené pro polohu v sedle, abych se opíral jen decentně o tu ergonomickou část a spíše menším úhlu zápěstí (tedy i směrem k ergo části mám pořád docela velkou rezervu, lehce můžu natočit ruku a navíc výrazně zmenšit zvětšit úhel zápěstí).

                  Klidně i občas mám ruce v poloze (třeba ve výjezdu), kdy lokty jdou znatelně pod spojnici gripy-sedlo. Tady je vidět jak mi to nelimituje ani trošku ani směrem k ergo-části.

                  Když jedu ve stoje sjezd, tak mám pootočené ruce směrem dále od ergo části a o ergo část se už vůbec ani neopírám (nebo jen vyjímečně, když chci mít extra zalomené zápěstí).

                  Navíc tu hodně záleží jak moc mám posunutou ruku ke konci gripů nebo k přestavci. Mám úzké ruce a klidně můžu jít úchopem až zcela mimo ergonomickou část (takhle posunutý úchop k představci ale stejně používám jen málo).

                  V prudkých sjezdech mi limituje jediná věc a to zadní plášť, níže jít nelze. Dokážu se bez problémů dotknout zadního pláště i ve chvíli, kdy nemám snížené sedlo, mám spíše kratší posed, takže velká rezerva pro manévrování.

                  Ergony mi v této situaci opět nelimitují ani trošku.

                  A dlouhý rozbitý sjezd nebo i jen opravdu dlouhé prudké sjezdy v horách (náročné tím, že díky sklonu a délce je hodně váhy na řídítkách, zvlášť když je třeba hodně brzdit), to jsou přesně situace, kde to je (minimálně pro mě) na Ergonech právě naprostá paráda a mnohem lepší než na jakýchkoliv jiných gripech.

                  Samozřejmě chápu, že někomu na technické ježdění nemusí sedět vůbec, zvlášť při delších prstech. Nebo nemusí sedět vůbec ani na netechnické ježdění.

                  To co jsi napsal za nevýhody a problémy ale pro každého rozhodně neplatí. Jak vystvětluju, tak pro mě ani jedna z nich.

                  0 0
                  • Karlos009  

                    Ano jezdil. Měl jsem na kanárech na týden kolo a na tom bohužel byly. Ať si každý zkusí.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Potom ok, tobě prostě neseděly.

                      Jinak hrozně důležité je mít je perferktně nastavené, pokud je blbý úhel nastavení, tak to naprosto zabije. Já třeba na začátku co jsem je pořídil jsem ladil nastavení několik týdnů a dokonce se na chvíli vrátil ke klasickým gripům. Pak jsem ale to správné nastavení našel a od té doby na ně nedám dopustit a žádné z těch uvedených problémů nemám.

                      Největší chybou bylo, že jsem je ze začátku měl nastavené tou ergonomickou částí příliš nahoru, myslel jsem, že je potřeba se pořád plně opírat o celou tu ergo část (a ono přitom není).

                      A ještě jedna věc, zcela nutné je mít správnou velikost. Dělají se ve dvou velikostech a pokud se zvolí špatná k velikosti ruky, tak je to tak konečná.

                      Já vozím tu menší velikost.

                      0 0
                      • newbie  

                        by mě zajímalo to nastavení – mohl bys prosím nafotit nebo aspoň popsat (odhadnout sklon?) se mi to teď se změnou posedu a řídítek nějak nedaří poladit k úplné spokojenosti… díky

                        mám ty starší GR2… u nových teď udělali jinak roh – jsou delší a možná taky o něco tlustější, z míň klouzavýho materiálu, tak asi apgrejduju :-) pohodlí není nikdy dost

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Odhadnout můžu, ale to ti stejně nepomůže, protože to celé záleží na posedu a na úhlu rukou (mám je na třech kolech a na každém je mám natočené lehce jinak) a ještě stejně každému sedí něco jiného.

                          Na boku gripu jak je taková linka co ukazuje ke stupnici natočení rohu. A ta linka pak pokračuje dále po gripu.

                          Tak tu linku z boku mám cca o 10st. směrem dolů (tedy tu ergonomickou část mám skloněnou lehce dolů).

                          Ty novější se mi naopak nelíbí, ten hodně krátký růžek mi skvěle sedí a delší nechci. Pogumovaný materiál rohu může být příjemnější, na druhou stranu nechci vidět co vydrží když se občas zahodí kolo.

                          Mám v zásobě pár kousků těch starších, takže pohoda.

                          0 0
                          • newbie  

                            díky… jsem původně chtěl dopsat, že to samozřejmě záleží na posedu, ale aspoň základní srovnání budu mít (nepředpokládám, že zrovna ty bys měl nějakej chrtí posed)

                            btw otázka, jestli koupit nové s novými růžky, se mi vyřešila sama – dneska se mi při štelování podařilo jeden grip utrhnout – praskla v něm ta plastová vložka, co drží nastavení gripu po utažení objímky rohu, takže se i po utažení grip trošku „viklal“ a musí pryč (slepit to předpokládám nepůjde tak, aby to zase neprasklo

                            0 0
                          • newbie  

                            aha… dík :-) když jsem ergony kupoval, tak na webu tohle myslím neměli, mě nenapadlo se tam podívat znovu

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              To moje nastavení dovolí o něco větší ohyb v zápěstí než tam mají oni. Ono není nutné se vždy plnou vahou opírat o tu ergo část.

                              A když to nastavíš dle toho jejich doporučení, tak tam nemáš žádnou rezervu v pohybu zápěstí.

                              0 0
    • Libass.62  

      jelikož sem ten grip nikdy nejezdil, tak si to dávám dohromady z Vašich poznatků a zajímavé je, že mínusovej bod pro grip je řazení při brždění. Jasně, ale třeba v případě, že podřazuješ při brždění malou páčkou (ukazovákem), kterej na to brždění potřebuješ, tak je to taky komplikovaný. Asi to dopadne tak, že ten grip zkusím a když bude stát za … – vemu zpět páky.

      0 0
      • jIrI___  

        Další výhoda Sram páček – ukazovák je pořád volný, všechno ovládáš pohodlně palcem.

        0 0
        • Evilcleaner  

          od té doby co ma shimano dual release, tak sram páčky mají těžko nějakou výhodu:-)

          0 0
          • jIrI___  

            Jel jsem na nějakých tuším XT (ročník 2009 nebo 2010) a ta odřazovací páčka byla na řazení palcem sakra špatně tvarovaná. Nevím, jak novější ročníky, snad se polepšili.

            0 0
            • Evilcleaner  

              zkoušel jsem s two way release všechny kromě xtr a přišly mi vpoho, naopak mi sedly mnohem lépe než sram. velmi subjektivní záležitost.

              0 0
            • Evilcleaner  

              zkoušel jsem s two way release všechny kromě xtr a přišly mi vpoho, naopak mi sedly mnohem lépe než sram. velmi subjektivní záležitost.

              0 0
            • Martin  

              to je dost subjektivní. SLX 2009 mají z mého pohledu řazení palcem udělané příjemně. jsem zvědav, jaký bude XT dynasys.

              0 0
        • Chiron  

          U XT shimana taky… Přesněji malou páčkou jde cvakat v obou směrech jak ukazovákem tak palcem. SLX to má taky, u Deorka už nevím…

          0 0
        • Libass.62  

          dobrá připomínka! doteď sem měl lx páky a ty to teda neměly :-)

          0 0
        • felix.org  

          Ale vždyť toto jde u Shimano řazení taky :-)

          0 0
      • mr.antik  

        Ten minusovej bod je dost podstatnej a dost zásadní.

        Na plusový stránce je jednoduchost systému, hmotnost/cena.

        Ostatní je o individuálních pocitech :-)

        0 0
        • whom  

          Opakuju, že řadit v nutnosti jde. Malíkovou stranou dlaně, malíkem a prsteníkem se držím gripů. Prostředníkem brzdím a sevřený palec – ukazovák řadí. Po jednom převodu. Na krátkejch oversize řidítkách s rohama stejně neni moc místa, grip má tak 6 – 7 cm. Určitě to není ideál, ale jde to a není to zas taková ekvilibristika. To jen na okraj. S páčkama je to určitě jednoušší, lepší, ale jde to i tady.

          0 0
        • MlokCZ  

          U mě by ten minusovej bod byl ještě trošku výraznější. Mně by se to na řídítka nevešlo nejspíš těsně vůbec :-)

          Sice jsem to neměřil, ale Ergony pro gripshift nejsou o moc kratší než klasické, takže šířka musí výrazně narůst. A já mám teď těsně přes 1cm mezeru mezi gripem a společnou objímkou (už i takhle se mi to bez té společné objímky pro řazení a brzdy nevejde – společnou objímku bych vozil tak jako tak, je s ní lepší nastavení, takže tohle samozřejmě nevadí) a takhle to bude určitě zabírat místa výrazně méně.

          A za objímkou už mám rezervu jen pár milimetrů, dále už se řídítka ohýbají (njn, 62cm vlajdy s 4cm zdvihem mají místa opravdu málo).

          0 0
      • Ondra 575  

        na Deorku podřazuju i palcem, když potřebuju

        0 0
    • soc  

      Za mě grip. Teď zkouším SRAM páky a nic moc, nejsem schopný to na řídítka poskládat tak, abych na všechno pohodlně dosáhl a nic nezavazelo. Výše popisované nevýhody gripu si ani neuvědomuju, respektive mi nevadí. Takže u mě půjdou páky co nedřív pryč a vracím se ke gripu.

      0 0
      • MlokCZ  

        A zkoušíš to se společnou objímkou pro Sram páčky a brzdy? To je podle mě základ k dobrému nastavení.

        0 0
        • soc  

          Praveze mam paky SRAM X5, brzdy Shimano, takze na spolecnou objimku to nenacpu. Ale jinak mas pravdu, aby to bylo tak akorat, vychazi to presne na spolecnou objimku. Holt jsem usetril na spatnem miste.

          0 0
          • scalar  

            S páčkama Sram X.5 jsi zcela v jiné oblasti než se tady řeší :-)

            0 0
            • soc  

              Porad je to rozhodovani mezi pakama a gripem.

              0 0
              • scalar  

                páčky X.5 a X.9 mají tak rozdílnou funkci, že je nejde ztotožnit při rozhodování páčky x grip

                0 0
                • soc  

                  Ok, kdyz myslis.

                  nicmene osobne bych volil grip.

                  0 0
        • eredin  

          Jak pomůže společná objímka ? Že půjde dát brzda dál od gripu a páčky blíž ? Můj problém je spíš, že bych potřeboval brzdu níž a páčky dál … prostě když nastavím brzdu jak potřebuju, tak na bližší páčku už musím dost vyvracet palec nahoru.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud máš ke gripu teď blíže brzdovou páku, tak společná objímka pomůže dát řazení o trošku blíže ke gripu při zachování polohy brzdy.

            A to samé opačně.

            Stejně ale jak jsem psal nelze s Matchmaker objímkou dosáhnou zcela libovolné polohy řazení vůči brzdové páce, zůstane tam pár mm hluchého místa, které nastavit nejsou (tedy kolem polohy, kdy by byly samostatné objímky přesně přes sebe).

            0 0
            • eredin  

              ja nepotřebuju hejbat s řazením ve směru osy řidítek (blíž/dál) od gripu. Potřebuju (a nemůžu) pootočit řazení na řidítkách proti směru hodin a brzdu posměru (při pohledu od konce řidítek) prostě už to dál nejde sou už natěsno u sebe.

              0 0
              • MlokCZ  

                V tomhle právě Matchmaker malinko taky pomůže (ty Formulácké společné objímky ne, ty jsou naopak fixované v úhlu řazení vůči brzdám).

                Tím jak je to otáčení řazení na společné objímce o pár mm dále od řídítek, tak to umožňuje mírně větší rozsah než dojde ke kontaktu řazení a brzdové páky.

                Jak moc velký je to ale rozdíl jsem přesně nezkoumal. Já to nemám ani zcela u sebe.

                0 0
    • Radek Broz  

      X9 páky.

      0 0
      • singl-trip  

        Ahoj,

        uvažuju o komplet řazení i s páčkama od Sramu ,a to x.9.

        jak jsem se teď dočetl, tak může být problém s umístěním na řídítkách tak, aby to sedělo. Je potřeba nějakou speciální objímku dokupovat, nebo tak něco?? Mám brzdy Avid Juicy 3.

        Díky za odpověď

        0 0
        • MlokCZ  

          Sedět to může klidně i bez společné objímky (a taky nemusí), hrozně to záleží na tom, jak chceš mít daleko od gripu řazení a jak brzdu. A také jak moc přesně to potřebuješ mít nastavené.

          Případně můžeš pořídit Matchmaker

          http://www.kupkolo.cz/…ER_3578.html

          Oproti společné objímce co jsem měl u Formulí ORO K24, tak Matchmaker přímo od Sramu neumožní stejně úplně libovolnou polohu pák vůči sobě.

          Tím myslím jednu krajní polohu, co je na obrázku. A druhou pak prohození levé a pravé Matchmaker objímky a současně prohození polohy ve které je přišroubované řazení. Pořád je mezi těmito dvěma polohami pár mm hluchého místa které nelze nastavit.

          U ORO to šlo nastavit libovolně (společná objímka měla trošku jinou konstrukci).

          U Formulí The One a R1 je opět jiná objímka, ta má také pár mm hluchého místa, řazení je narozdíl od Matchmaker objímky o pár mm blíže k řídítkám (to mi přijde lepší).

          A Matchmaker má zase jednu výhodu oproti těm společným objímkám na Formule v tom, že umožňuje měnit úhel řazení vůči brzdovým pákám.

          Bez společné objímky to hluché místo těch dvou popsaných poloh (tady tedy řazení vlevo nebo vpravo od brzdy) je výrazně větší.

          A ještě tu je jedna komplikace. V jedné z těch poloh si dost často řazení s brzdovou pákou o sebe koliduje a musí být vůči sobě v debilním úhlu.

          Já můžu společnou objímku jedině doporučit (už jsem vozil všechny ty tři typy společných objímek a v tuhle chvíli vozím tu od Formule pro The One a Matchmaker).

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě jedna výhoda společné objímky – ušetří místo na řídítkách (mně se třeba na 62cm vlajdy s 4cm zdvihem bez společné objímky vůbec řazení a brzdy nevejdou – tedy vešly by se úplně natlačené ke gripu, to bych ale měl brzdovou páku hrozně blízko a nevyšla by mi na ukazováček).

            0 0
        • mr.antik  

          sedí to dobře, máš tam víc možností nastavení.

          0 0
    • t29  

      Asi to víš, přesto upozorním – 9sp. XT řazení potřebuje Shimano přehazku (krok 2:1), 9sp. gripshift X.9 potřebuje Sram přehazku (krok 1:1).

      0 0
    • Pac029  

      Pominuli dualy, tak treba me je to uplne jedno. Nejdyl vozim gripy (od 97), od 01 k tomu klasicky rapidy od Sh, predloni jsem 4tkm najel s X.7 packy nez jsem je vymenil za X.O gripy, ale jen tak z pleziru a pro hmotnost. Objektivne nejlepsi mi prijde vzdy to co zrovna jezdim, jezdim teda na pohodu a zavodim jen sam se sebou. Packy proste nemusim kroutit rukou a snad obcas pozoruji neco co popisuje mr.antik, gripy protocim pul kazety, v pripade potreby snadno doladim presmyk (mam mikroindex), a hlavne bez problemu kdyz mam zmrzlou, pohmozdenou (casto palec) nebo odkrvenou ruku. Jinak pro gripy jen sympatie k jednoduchosti.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.