• GhostSE

    Caute jezdim s vidli SR Suntour XCR 100mm planuji koupit vzduchovku nejvic me zaujala rock shox reba dual air 2012 chci se zeptat jestli taky nekdo jezdil na pruzinovce a pak prestoupil na kvalitni vzduchovku a jestli je v tom opravdu velky rozdil urcite je to je jasny jen by me zajimaly vase reakce a tak:-)

    0 0
    • MlokCZ  

      Velký rozdíl v tom určitě je. Konečně mi s pružinovkou po vyházení vzduchovek zase vidlici funguje jak má :-)

      0 0
      • GhostSE  

        no moc jsem to nerozlustil ale jestli chapu dobre tak si vyhazel vzduchovky a jezdis na pruzinovce?

        0 0
        • Alibaba  

          To víš, to je samej tuning a pak to takhle dopadá ;)

          Obecně:

          vzduch = rychlejší reakce, větší variabilita nastavení, dražší/drahý provoz, vyšší/vysoké nároky na údržbu

          pružina = „omezená“ funkčnost, skoková variabilita nastavení, levný/levnější provoz, nízké/žádné nároky na údržbu

          Zbejvá vybrat co je ti milejší. Pokud zvolíš vůči svému stylu a váze optimální pružinu v mastnotě, můžeš mít vyhráno na léta…

          Pokud seš hračička a puntíčkář, vzduchovku ti pružina nenahradí…

          ;)

          0 0
          • Smazaný účet  

            K te udrzbe. Prijde mi, ze naliti trochy oleje nad pistek je prd ve srovnani s vycisteni cele vidle (coz se dela nezavidle na typu pruzeni)

            0 0
          • MlokCZ  

            Co to znamená rychlejší reakce vzduchu? A v čem je „omezená“ funkčnost pružiny?

            0 0
            • Alibaba  

              Co to znamená rychlejší reakce vzduchu? Míněn „odskok“ pružení.

              0 0
              • Ruprt2  

                odskok nemá s pružením mnoho společného. A tlumení může být u vzduchu i pružiny stejné.

                0 0
                • Alibaba  

                  Ta tedy „rychlost reakce na podněty“? Jak to nazvat? ;)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    citlivost :-)

                    0 0
                    • Alibaba  

                      Bingo! ;)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        V tom případě je to naopak. při správně nastavené tvrdosti je pružina citlivější než vzduch ;-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud citlivost, tak je to ale přesně naopak. To je právě nevýhoda vzduchu a hlavní důvod, proč jsem vzduch opustil.

                        Ale zase abych vzduchu nekřivdil, tak v případě vidlic bez rychlého snižování vzduchu je ten rozdíl vzduch x pružin minimální (srovnávám dvě jinak stejné vidlice, tedy se stejnou kontrukcí a tlumící částí, jen prohozenými pružícími vnitřnostmi).

                        0 0
                        • Alibaba  

                          Tak nic, no. ;)

                          0 0
                        • Alibaba  

                          Asi se bavíme o dvou různejch věcech. Já původně zamýšlel rychlost návratu vidlice do původního stavu „odskok“. Vzduch/olejovky který jsem zkoušel působily v tomhle punktu progresivněji než pružiny. „Citlivost“ jako schopnost reagovat i na malé vibrace má pružina však lepší. Záleží pochopitelně vždy na systému a nastavení. Níže zmíněné tlumění – ano i to je potřeba zahrnout.

                          Na druhou stranu jsem nikdá nejel na nějaký titanový Foxce za 30litrů…

                          0 0
                          • ClAyD  

                            Sorry, že se ptám, ale co myslíš tou progresivitou odskoku? Odskok se mění tvrdostí pružinyútlakem, ale hlavní vliv má tlumení…

                            0 0
                            • Alibaba  

                              …že by to bylo ono? Pokud byla pružina dostatečně měkká – reagovala citlivěji, ale odskok byl laxnější. Zatímco ta příliš tuhá nebyla tak citlivá – ve výsledku pak v terénu působily horšími jízdními vlastnostmi než vzduchovky? Asi jsem uměl líp nastavit vzduch/olej. Sečteno – určitě je to o zkušenostech s jednotlivými modely, vhodností pro styl a předpoklady jezdce a jejich nastavením.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To by se mohlo stát pouze v případě nedostatečného rozsahu nastavení odskoku té konkrétní pružinové vidlice. Tedy kdyby i s plně povoleným odskokem se vracela pořád moc pomalu.

                                To je ale pak pouze problém dané konkrétní vidlice a ne problém pružiny.

                                Fungující slušné pružinovky samozřejmě takový problém nemají.

                                Pokud se budeme bavit o konkrétní vidlici a nedostatečném rozsahu nastavení odskoku, tak tohle jsem měl pouze u jediné vidlice co jsem jezdil a to zrovna u vzduchovky – u Reby bez HS expanze (u obou dvou různých ročníků co jsem jezdil).

                                Ty jsem vozil s plně povoleným odskokem a pořád to nekopalo a vracelo se příliš pomalu (už to samozřejmě nebylo nic kritického, ale chtěl bych odskok ještě rychlejší). Dalo by se řešit řidším olejem.

                                Tu třetí Rebu co jsem jezdil, ta už měla HS expanzi a tam už to bylo ok.

                                0 0
                              • Ruprt2  

                                Sorry, ale raději už nepiš.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud jsi myslel rychlost návratu ze zdvihu, tedy odskok, tak to do téhle debaty vůbec nepatří.

                            Tlumící část je zcela nezávislá na tom jestli vidlice je vzduchová nebo pružinová a závisí na výběru konkrétní vidlice.

                            Jeden příklad z praxe – Reconu Silver R.

                            Tenhle model existuje jak s pružinou, tak na vzduchu (soloair).

                            A liší se pouze tou pružící částí, jinak jsou to zcela totožné vidlice (tedy včetně totožné tlumící části).

                            A pro takový případ se má smysl bavit o rozdílech vzduch x pružina.

                            Samozřejmě pokud vybereš dvě zcela odlišné vidlice s různým tlumením, tak tam rozdíl bude. To ale bude dané jiným modelem a ne tím jestli je to pružinová nebo vzduchová vidlice.

                            Takový rozdíl najdeš i mezi různým vzduchovými vidlicemi (třeba některé Reby mají HS expanzi a některé ne).

                            A co znamená progresivnější chování odskoku, to opravdu netuším.

                            0 0
                            • Alibaba  

                              Tak jo, rozuměl jsem si vždy líp se vzduchovkama, no. ;) I když už v prvním příspěvku vřele doporučuju pružinu. ;)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to já bych paušalizovat určitě nemohl. Spokojený jsem byl jak s některými vzduchovkami, tak se současnými pružinovkami co jezdím.

                                A ne zcela spokojený jsem byl s více vzduchovkami co jsem jezdi. S pružinovkou s žádnou, ale to jen proto, že jsem pružinovky dříve nejezdil vůbec (tedy až na starého Skareba, který byl kombinací obojeho, měl pozitivní ocelovou pružinu i vzduch) a to proto, že v pružinovkách dříve neexistovalo nic s rychlým snižováním zdvihu.

                                Třeba upravená Reba s HS expanzí chodila ukázkově. Oproti tomu ty zmíněné Reby bez HS expanze měly lehce nedostatečný rozsah odskoku. U všech Talasů co jsem jezdil (2007/2008/20­10/2011) pak zase mizerná citlivost.

                                U pružiny je těch vidlic na trhu menší výběr, to je hlavní problém. A v kategorii do 100mm zdvihu už žádná opravdu špičková pružinovka není.

                                Tam už zůstal použitelný snad asi jen ten Recon Silver R.

                                Čím vyšší zdvih, tím je to pak ohledně pružinovek lepší.

                                0 0
                                • smash_mouth  

                                  MLOKU, na jakých pruzinovkach nyni jezdis?

                                  Jezdim nyni na Trancu Float 120 a je celkem fajn, přecházim na vyšší zdvih (Blur) a rad bych nějakou vidli ktera umi snižovat ale je stale citliva – idealně 130 – 150 s 15 mm lepe 20 mm osou na trail AM jezdeni. Co by jsi mi doporucil? DIKY

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Jezdím něco co se přímo rovnou koupit nedá. U RS je třeba postavit si sám.

                                    Pružina je DPC (dual position coil – rychlé snižování ze 150 na 120mm nebo ze 140 na 110mm). V originále pouze na Sektoru. Jako kit stojí cca 1000Kč a jde do téměř čehokoliv 150mm u RS (tedy třeba dále RVL).

                                    A namíchat si to musíš dle dalších požadavků. Rovnou Sektor jak je, tak má několik problémů.

                                    Minimálně pro 2012 nesehnatelná verze s tapered krkem, tím pro mě Sector odpadnul. Měl být teoreticky i s taperem krkem, ale nebyl. Otázka co 2013.

                                    A dále je Sektor bez HS expanze, jen s MC. To je větší problém ohledně vyřešení.

                                    Tapered krk a příslušné osy se vyřeší koupením RVL + DPC kit. A zbývá tlumící část.

                                    RVL lze koupit sice rovnou s HS expanzí (třeba RCT3 verze), problémem ale je, že ta neobsahuje v tlumící části expanzní doraz, který je u vzduchových verzí řešený pružící částí, takže v tlumení není potřeba.

                                    Tedy nelze použít RVL RCT3 a jen vyměnit DPC kit v pružící části.

                                    Já mám v tuhle chvíli momentálně dva RVL v obou DPC kit. Jeden RVL mám ještě bez HS expanze (tam mám originální expanzní část patřící do Sektoru (opět cca 1000Kč), která tam standardně pasuje (i k RCT3 kompresní části).

                                    Tohle je tedy jednoduché řešení, ale bez HS expanze.

                                    A druhý RVL mám u Milana upravený, kdy udělal na míru řešení, aby do RCT3 expanzní části s HS expanzí zabudoval expanzní doraz.

                                    Je s tím pořádný problém, protože je tam málo místa. Tohle si doma těžko uděláš.

                                    Probírali se tu v historii i jiná řešení jak vyřešit DPC + HS expanzi, za mě ale ne zcela plnohodnotná (ale zase daleko jednodušší na realizaci).

                                    To, že by u RS připravili tlumící část s HS expanzí s expanzním dorazem pro pružinové řešení zatím moc nevypadá.

                                    0 0
                                    • smash_mouth  

                                      Ahoj

                                      studoval jsem tvou odpověď ale stále to nemam rozseknuty. Mam obavu jestli je Sektor dost na Blura. Trochu pokukuji i po Lyriku s pružinou, myslím že by byl super tuhej ale mam strach z váhy. Jak je na tom Sektor ci RVL s tuhostí ve srovnání s Foxem Float ci Talas 32, mas srovnani? Kde se dají nejlépe koupit RS kity?

                                      Diky predem

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nemám měření pro všechny ty vidlice ve všech variantách. A z toho co mám, tak bych řekl, že nezáleží ani tak na značce, ale především na variantě (tedy tapered krk x normální, to udělá dost velký rozdíl a pak dle typu osy).

                                        Z praxe co se týká tuhosti hodnotím tapered RVL + 15mm osa nastejno jako tapered Talas + 15mm osa (oboje jsem jezdil dlouhodobě).

                                        Já jsem s touhle kombinací už spokojený a i když 36tky vidlice jsou ještě znatelně tužší, tak mě to na moje ježdění a moji hmotnost už nijak nechybí (ta 36tka).

                                        U Lyrika s pružinou nebude žádný problm s HS expanzí (nevím z hlavy všechny verze jak to mají, 2012 RC2 DH má určitě HS expanzi), protože se dělá standardně i k pružině.

                                        Lyrik je tedy dobrá varianta pokud oželíš snižování zdvihu.

                                        A co se týká jestli jsou ty 150mm 32mm vidlice na Blura dost, to si musíš rozseknout sám jak dle stylu ježdění, tak požadavků na geometrii, hlavně hlavový úhel.

                                        Já třeba nemám moc rád když se s hlavovým úhlem na AM kole jde moc dolů (k malému hlavovému úhlu).

                                        Hmotnostně to leze nahoru. Už s DPC kitem u 32mm RS vidlic to jde o něco nahoru, Lyrik je zase další skok nahoru.

                                        A všechno co jsem potřeboval jsem kupoval tady

                                        http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                                        http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…

                                        0 0
                                        • smash_mouth  

                                          Tak jsem to rozsekl, a blbě :-D :-O, málo jsem četl starý diskuse a jeste navíc tomu moc nerozumim, radeji jezdim a padam.

                                          Koupil jsem novou 2011 RVL RTL TI DPA 150 – 120 s 20 mm. Pekny setup ale spatna funkce DPA jak jsem se zde docetl. DPA pujde ven a vystrida jej DPC (HS expanze tam je ..se domnivam), jestli sezenu nekoho na expanzni doraz je ve hvezdach ale pokusim se.

                                          Nyní dotaz k nakupu DPC – omlouvam se predem za erudovanost: koupit oba dily co jsi uvadel

                                          http://www.mountainbikes.net/

                                          http://www.mountainbikes.net/

                                          U pružin je Hard červená?

                                          Nebo je lepší vubec se do toho nepouštět v mém případě a zkusit oslovit TT a nechat komplet upravit tam.?

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            TT ti nejspise nic nepredela…DPA uz ti nefunguje, nebo se ho chces preventivne zbavit?

                                            0 0
                                            • smash_mouth  

                                              Taky se obavam. DPA zetim nemelo sanci se predvest, frci na Pragl DHLkem. Myslis ze bych mohl byt vyjimkou?

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Ja jezdil DPA 2 nebo 3 mesice mesice a fungovalo…

                                                0 0
                                              • pavlik6022  

                                                ja se v něm vrtal dva měsíce a fungovat nezačalo :)

                                                0 0
                                                • smash_mouth  

                                                  O tom sem si pocetl :D, bohuzel az dnes :( ted mas z ni DA?

                                                  0 0
                                                  • pavlik6022  

                                                    nn, Ja jsem přestavěl na DPC, nechtěl jsem se vzdát možnosti změny zdvihu, na DA přestevěl ten druhý pokustón :)

                                                    0 0
                                                  • smash_mouth  

                                                    A spokojenej? Na kolik te to vyslo? Jakou mas osu? Sam jsi to bastlil?

                                                    0 0
                                                  • pavlik6022  

                                                    spokojený jsem, kit vyšel těsně nad litr a konečně neřeším pořád vidlu ale jezdím.Je třeba ale při přechodu ze vzduchu na pružinu ošéfovat ten expanzní doraz. řešil jsem to pružinkou na plunžr tlumení, ale nebylo to ideální. Vyřešeno zkrácením plunžru na pružině o cca 1 cm. Jinak mám bohužel pseudopevnou osu – náboj Novatec 4v1 a 9mm osu. V plánu je DT rws upínák

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            červená je střední

                                            X-Soft Silver / extra weich: 11.4015.540.060

                                            Soft Yellow / weich: 11.4015.540.070

                                            Medium Red / mittel: 11.4015.540.080

                                            Firm Blue / hart: 11.4015.540.090

                                            X-Firm Black / extra hart: 11.4015.540.100

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Pokud koupíš oba díly, tak nebude s předěláním žádný problém a zvládneš to sám a vidlice bude fungovat.

                                            Problém bude ale v tom, že přijdeš o HS expanzi. Jeden z těch dílů je expanzní kit pro Sektor, což vyřeší expanzní doraz, ale nemá ten díl HS expanzi (narozdíl od originál dílu v RVL v té verzi co máš).

                                            Celé expanzní kity jsou standardně zaměnitelné.

                                            Jen vzít pružinku s expanzního kitu Sektoru a tu tam přidat nejde (aby to fungovalo).

                                            Můžeš také zkusit zatím nechat vidlici jak je s DPA a jezdit. DPA má tendenci se sice často kazit a je pak problém to rozchodit, to ale neznamená, že se pokazí každému a hned.

                                            0 0
                                            • smash_mouth  

                                              Bezva diky moc. Jsme zvědavej při svojí smůle zda vydrží původní setup.

                                              Hlavně, jsem zakoukanej do tý 20 mm osy na 32 vidli neni moc často k vidění .. pak je otázkou reálný přínos.

                                              0 0
                                            • Pa8age  

                                              Stále v tom mám trochu nepořádek a nemůžu si ujasnit jestli můžu do SEKTOR TK doplnit HS expanzi ? Tím by byl můj problém vyřešen.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Pokud to zvladnes…ale spise bys cely dil musel vyrobit sam…

                                                0 0
                                                • Pa8age  

                                                  nejde koupit jako doplněk např. na mountainbikes.net nebo někde jinde?

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Problem je jinde…pokud mas DPA (z RVL) tak ten obsahuje koncovy doraz negativky/expanze a enpanzni okruh obsahuje LSE a HSE, Pokud mas PDC, tak expanzni doraz je v tlumici casti LSE a na HSE tam neni misto. Jestli to nekdo dela jako kit nevim…uz je to hodne let, co jsem RVL vidli mel…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    U DPC to tak je a tam by měl smůlu. Dodělat je to problém a běžně to nikdo nedělá (od Milana jsem to takhle měl dodělané, bylo třeba vyrábět na to cíleně nějaké díly a to určitě už dělat nebude).

                                                    On ale nemá DPC, má Sektora TK. A jestli to je solo air (bylo různé roky více verzí), tak tam může dát expanzní část s HSE, která by měla jít běžně koupit.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    aha…asi jsem se v tom vcera nejak zamotal.

                                                    0 0
                                                  • Pa8age  

                                                    Je to Sektor TK solo air.

                                                    Netušim co je to DPA a DPC.

                                                    Jde mi o to jestli je rozdíl mezi LSE a HSE tak významný v praxi.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    dual position coil, dual position air

                                                    0 0
                                        • smash_mouth  

                                          Mloku poradis mi s nakupem setu do DPA? Diky

                                          0 0
                                        • okapes  

                                          Ahoj,

                                          studuji diskusi a nějak se nemohu dopátrat, co bych potřeboval koupit, když bych chtěl u své obyčejné RS RVL 2012 150mm doplnit buď funkci dual position, nebo U-Turn. Prostě chci mít měnitelný zdvih a jednodušší úprava vyhraje. Poraďte prosím někdo.

                                          0 0
                                            • okapes  

                                              To je přávě to, co neumím:

                                              1. pasuje to co je do Sectoru taky do RVL?
                                              2. Znamená tedy přechod ze systému Dual air, který mám, na dual position,

                                              nebo U-turn taky současně přechod na pružinový systém?

                                              0 0
                                              • MlokCZ  
                                                1. Ano.

                                                Vše další se odvíjí od rozhodnotí zda vzduch nebo pružinu (Dual position existuje v obou verzích).

                                                Pro varianty s pružinou (a je jedno jestli DPC nebo u-turn) je potřeba v tlumící části vyřešit nějakým způsobem expanzní doraz (originální RS díl to má pouze expanzní kit pro Sektor a tam to je bez HS expanze).

                                                0 0
                                                • okapes  

                                                  A když objednám toto, bude to fungovat bez dalších úprav?

                                                  Nemáš případně kontakt na někoho, kdo by úpravu mohl udělat?

                                                  Nejraději bych zůstal u vzduchu a měl dual position bez dalšího upravování.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Když zůstaneš u vzduchu, tak stačí vyměnit pouze vzduchovou část a nic jiného řešit nemusíš a bude to fungovat ja má.

                                                    Tedy do té doby, než se dual position air pokazí :-)

                                                    0 0
                                                  • smash_mouth  

                                                    Mloku to nerikej! Sam jsi mi dodaval kuraz, ze mi to treba bude fungovat :-D

                                                    Furt nejezdim, protoze cekam az se mi dopletou kola…

                                                    0 0
                                                  • pavlik6022  

                                                    he he :)

                                                    0 0
                            • fousek  

                              Progresivita odskoku: rekl bych ze by to mohl byt efekt prechodu z H-S expanze na L-S expanzi:-)

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            A zrovna o titanový Foxce za 30 litrů (40tka) spousta lidí psala, že je docela tupá a nový BoXXer je i na vzduchu v tomhle lepší ;0)

                            0 0
          • Ruprt2  

            tomu rychlejší a pomalejší reakce vůbec nerozumím a tomu omezená funkčnost a skoková variabilita nastavení už vůbec ne.

            0 0
            • Smazaný účet  

              pruziny maji odstupnovane tuhosti a kdyz je jedna malo a druha moc, tak mas smulu…nebo musis vice pozrat:)

              0 0
              • Ruprt2  

                jenomže máš nastavení přepětí pružiny, které ti tato hluchá místa eliminuje.

                0 0
                • Alibaba  

                  Kolikrát ne tak jak by bylo potřeba…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Toto si nemyslím.

                    0 0
                    • fousek  

                      Predpeti pruziny je presne to co to oznacuje, proste udelatko predepne pruzinu, takze pruzina nema odtrh pri 0N, ale treba 30N a celej prubeh pruziny je plus tech 30N, takze je to nastaveni spis kosmeticke a da se tim omezene resit jen chozeni vidle na doraz pri prilis meke pruzine s tim ze se prichazi o citlivost na zacatku zdvihu. Coz bych asi radsi resil v tlumici casti hydraulickym dorazem.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, ale pouze někdy. Třeba DPC nastavení předpětí nemá, u-turn taky ne, protože to už by ani u jednoho nakombinovat dohromady nešlo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ale ani tak není problém. Sám jsem u DPC na hranici žluté a červené pružiny a problém to nebyl.

                    0 0
              • MlokCZ  

                To ale nastat v praxi v podstatě nemůže.

                Když jsi v praxi na hranici dvou pružin, musíš vzít tu tvrdší, abys nechodil po dorazech.

                A máš o chlup tvrdší pružinu než by bylo úplně ideální. Ale není to nic hrozného.

                Jenže na vzduchu to nebude o něci lepší. Tam nafoukáš, aby to bylo při vyjetí přesně akorát, takže na začátku to lepší bude.

                Ale stačí trošku teplejší den a pořádný sjezd a v půlce sjezdu už na tom budeš hůře než s tou o chlup tvrdší pružinou jak se zahřeje vzduch ve vidlici.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  S tim se da souhlasit.

                  0 0
                  • Risanek  

                    Já jezdím asi jako posranej, ale nikdy jsem tak dramatické zahřátí při němž by se mi tak zhoršila progresivita nezaznamenal. apoň na kopcích jako je Lysá, Travný…Tím nechcu tvrdit že se to neděje, ale i Boxxer je ve verzi WC přeci vzduch, ne?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Progresivita se měnit nebude, ta je pořád stejné. Jen narůstá tlak ve vidlici.

                      A spousta lidí to ani nevnímá i když se to děje. Kolik lidí pozná, že ve stejné situaci, když jde vidlice blízko dorazu se bude lišit, že třeba 150mm vidlice šla o 0,5–1cm jinak do zdvihu? Ono když si neuděláš nějaký test, kterým umíš srovnat využití zdvihu, tak se to ani nedá moc objektivně říct.

                      Já se u vzduchu u 150mm vidlice dostával právě na rozdíl kolem 1cm při chodu blízko k dorazu (v teplejších dnech při delších sjezdech).

                      U pružinovek rozdíl sousední tvrdosti pružin také není nijak extra velký a v praxi nikdy nemáš při správném výběru pružiny špatně o celý ten rozdíl dvou sousedních pružin, ale třeba jen o půl rozsah (s čím už nemůžeš nic dělat).

                      0 0
                      • Risanek  

                        Špatně jsem to asi napsal. Vycházím z toho pokud se zvýší tlak ve vidlici tak se zmenší SAG a tím budu využívat méně zdvihu (vidlice bude působit jakoby více „progresivní“). Otázka tedy zůstává jak moc to kdo pocítí a tedy jak moc má vlastně tento fakt řešit. Změnu SAGu bych asi v delších sjezdech nebral – tam v základní pozici moc nejsi, tudíž asi vliv na celkovou trakci už nebude tak velký?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na sagu se to projeví hodně málo. Když přifoukneš vidlici o 5–10%, tak se také sag moc nezmění (bude záležet na konkrétní vidlic, hlavně na typu konstrukce negativky).

                          V první části zdvihu to jsou rozdíly ještě jen v mm, takže tam se to nepozná vůbec.

                          A dalo by se říct, že pro vnímání jezdce se to jeví jak píšeš trochu jako mírné zvýšení progresivity.

                          Zásadní problém to není. Jen jsem ale tím chtěl ukázat, že problém být na hranici tvrdosti dvou pružin je spíš ještě menší nebo maximálně srovnatelný.

                          0 0
                    • goofy  

                      No ale zas ho tam je 2× tolik nez v Lyrikovi :-) Dit se to urcite trosku bude, zalezi, jak moc je to za jizdy vnimatelne

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        On to samozřejmě není žádný nepřekonatelný problém i u vidlic, kde se to znatelně projevuje a jak píšeš, tak u Boxxera se to může dít v mnohem menší míře.

                        Já to posuzuju dle 140–150mm vidlic, kde to bude zase ještě o kousek horší než u Lyrika.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Spise nez u vidle jsem zmenu pruzeni s teplotou pozoroval u tlumaku. Venku trochu chladno, tak kole 12°C, schladly tlumak jsme trochu prifunel. Ve sjezdu jsme pak pozoroval trochu vetsi kopani ramu jak se tlumak zahral. Nebo mne mozna kopalo me ego:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U tlumiče hodně záleží jaký má zdvih a jakou má komoru.

                          Na 190/51mm tlumiči s normální komorou jsem to vnímal hodně. Na 216/63mm tlumiči s HV komorou to nevnímám téměř vůbec.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            opet souhlas…

                            0 0
                          • fousek  

                            A clovek by rek ze cim vic vzduchu tam je (tj. high volume komora) tak tam ten rozdil teplot bude delat vetsi bordel. Viz horkovzdusny balony

                            0 0
                      • Risanek  

                        Asi tak, no.

                        0 0
                    • gazman  

                      Rozdíl tlaku ve vidli při venkovní teplotě 30°C respektive 10°C je cca 5 PSI Jde o BOXXER WC takže žádné drama, Na kolik se zahřeje vzduch ve vidli jízdou nevím, ale i při největším pekle jsou vnitřní nohy sotva vlažné, takže bych to nedramatizoval hoši. V praxi každopádně no problem. To už spíš poznás stuhnutí všech olejů ve vidli když je tě 10°C než změnu tlaku vzduchu ve vidli.

                      0 0
                      • pepek  

                        přesně tak-olej

                        (to mi připomnělo, že už teď budu muset nalít řidší)

                        0 0
                      • Risanek  

                        Dyk to říkám, tak nějak mne napadlo že to potvrdíš, už si jinde psal že jezdíš vzduch a no problem…

                        0 0
                      • goofy  

                        Jo ty oleje citim dost tak. Denicol asi nebyl do Vana nejlepsi volba… :o)

                        0 0
                        • Risanek  

                          Pixlu Silkolenu kaupíš za pár kaček. V tom bych asi neexperimentoval:-)

                          0 0
                          • goofy  

                            Kde se to da splasit? Strycek gugl mlci :o)

                            0 0
                            • Risanek  

                              Odbočka z Rudné na vratimov je pobočka FUCHS Oil – ofiko distributor. Litrovka Silk RSF PRo 10WT tedy přesně FOX RED mne vyšla na 300kč. Projel jsem dost zahraničních diskuzí a všude píší že tlumící vlastnosti má prostě nejlepší, taxem ho dal.

                              0 0
                              • goofy  

                                Tak to je dobre vedet. To vychazi stejne jak ten Motorex a muzu si pro to skaknout

                                0 0
                        • gazman  

                          Podle mě to udělá každý olej. Tomu se nejde vyhnout, liju motorex.

                          0 0
                          • Risanek  

                            I do tlumící patrony?

                            0 0
                          • goofy  

                            Pred tim se mi to nezdalo tak markantni. Stejne jsem si omylem Denicol vylil, tak zkusim pro zmenu ten Motorex :o)

                            0 0
                • fousek  

                  Ono tam toho vzduchu neni takovej objem aby se to nejak zasadne projevilo (o tvrdost pruziny), to bych rek ze pokud si mel s timhle nejakej problem tak bych si tipnul ze tam bude rozdilna roztaznost materialu u pistku (otazka jestli v tlumici patrone, nebo vzduchovy) a vnitrni nohy a pak se muze vidle pridirat, me se to stavalo u dvou Foxu, ale to bych rek ze bys to poznal

                  0 0
            • Alibaba  

              Oběma kupř. viz Lukáš: …Tak nejak…pro vzduch mluvi snadna nastavitelnost pro vahu jezdce a jeho styl jezdeni, proti pak problemy s progresivitou (nekdy resitelne) a horsi citlivost. U pruziny muze byt citlivost lepsi, ale zase je problem s odstupnovanim pruzin…

              0 0
              • goofy  

                No zalezi kus od kusu.

                kdyz se podivam na svuj Van, tak s vidli dostanes 3 tvrdosti pruzin. vymenit jednu pruzinu za druhou zabere asi 5 minut (za tak dlouho ani nenajdu pumpicku :-D). Kdyz dam mekou pruzinu, predepnu ji na max co jde, pak tam strcim o stupen tvrdsi a povolim ji, tak je to mekci nez tam predepnuta, cili rozsah taky v plne siri… Cili zjednodusene: staci si vybrat spravnou pruzinovku, a je to :o)

                0 0
          • Baba-Ji  

            s tou „rychlejší reakcí“ to máš přesně naopak (pružina je obecně citlivější – třeba už jen z důvodu větších pasivních odporů vzduchové vidle danéných větším množstvím těsnění – vzduchových komor)

            0 0
          • gazman  

            Ty vole to je zase rada, většina toho cos napsal jsou kokotiny.

            0 0
          • nox159  

            odbornik se pozna hned :D

            pobavils

            0 0
    • Ruprt2  

      Rozdíl v tom je.

      Ta pružina je o něčem jiném :-)

      Jenom je málo progresivní.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tou progresivitou to také neplatí vždy. Třeba DPC nemá v celém rozsahu lineární průběh díky použití dvou pružin různé tvrdosti, kde jedna z nich pracuje v cca 2/3 zdvihu (takže od této hranice se křivka průběhu láme).

        A nějaký ty výhody a nevýhoday pružiny:

        • je těžší, zhruba to bývá kolem 200g navíc (u RVL)
        • musí být použita správná tvrdost pružiny, což může lehce zvýšicenu při potřebné výměně pružiny
        • pružina není vhodná pro někoho kdo hodně kolísá s hmotností(sa­mozřejmě v určitém rozsahu typu 5kg není problém)
        • průběh je od vzduchu odlišný a to i v případě DPC; nedá se říct,že je lepší nebo horší, to záleží na prioritách každého
        • pružina je mírně citlivější (při dvou srovantelných vidlicích vevšem ostatním), v případě rychlého snižování zdvihu je o dostcitlivější (zase srovnání vzduch x pružina pro dvě vidlice, které oběmají rychlé snižování zdvihu)
        0 0
        • Ruprt2  

          Určitě. Já mluvil o své vidlici.

          0 0
        • HELLBOY22  

          Otázka. Existuje ešte nejaká kvalitná XC vidla s pružinou? Tiež viac fandím pružine, nedávno som čítal že MZ chce všetok vzduch vymeniť za pružiny, dokonca aj u modelu Corsa ale zatiaľ nič, takže asi iba nejaký hoax :O

          0 0
          • ClAyD  

            Pace svého času dělala ultra light pružinovky, ale v součastnosti o ničem nevím… snad jen Germani:A Kilo 1.3 :D

            0 0
          • HELLBOY22  

            Otázka 2, je možné vyrobiť pružinový Epicon za rozumnú cenu? Napríklad dať tam vnútornosti Suntour Duro.

            0 0
            • Ruprt2  

              Nemohl bys ty svoje otázky napsat všechny najednou?

              Tak by člověk co otvírá vlákno s očekáváním smysluplného příspěvku byl zklamaný jenom jednou.

              0 0
              • HELLBOY22  

                Sorry, druhá otázka ma napadla až niekoľko minút po druhej.

                0 0
            • Evilcleaner  

              tak pružinový skoro epicon existoval jako x100 a dával se na gt 1.0

              0 0
        • K2  

          Ohledně ladění vidlic pečlivě sleduju tvé příspěvky a mám pro tebe řešení, které bylo už dávno vyvinuto :-) největším odborníkem na pružení – Marzoši:

          Má to:

          • Pružinu
          • doladění vzduchem
          • rychlé snižování zdvihu za jízdy
          • možnost dalšího tuningu hustotou oleje a výškou hladiny
          • velmi dobré ohlasy uživatelů :-)

          http://www.mtbr.com/…1515crx.aspx

          0 0
          • MlokCZ  

            To nebylo řešení, ale velký omyl, aneb jak získat nevýhody obou řešení dohromady.

            Tedy je to těžké jako pružina (nebo ještě o něco těžší). A citlivost ve chvíli kdy se to i jen minimálně přifoukne jde zcela do háje.

            0 0
          • MlokCZ  

            Jinak já jsem s DPC naprosto spokojený a u tohoto řešení teď na dlouho zůstanu.

            Byl bych ochotný zůstat u DPC i v případě, že by se nepodařila vyřešit HS expanze (což se nakonec podařilo).

            0 0
    • Risanek  

      Ono univerzální rada neexistuje. Obě hlavní skupiny mají své pro i proti. Silně závisí co preferuješ, jak jezdíš, zda ti jde o hmotnost, citlivost, možnost měnit často nastavení, měnit zdvih…Paušalizovat zda je lepší vzduch nebo pružina nejde. Ono taky každá firma to dělá jinak. Obojí má své pro i proti.

      0 0
      • GhostSE  

        no jezdim nejvic po lese takze koreny sutry a tak me prijde ze ta moje vidla nezehli a jdou mi strasne ty otresy do ruk kdyz jedu na nejakem delsim useku kde se fakt neda jet ani v sede kde je fakt hafo korenu a podne tak me zacnou docela solidne bolet ruky ona zehli ale az fakt velky supy malickosi a tak proste vubec nezere treba na kostky ve meste ani nereaguje a to ju mam upravenou nejvic jak to de vydelanej celej elastometr atd.. a je to porad spatny urcite mi rozumis

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak nejak…pro vzduch mluvi snadna nastavitelnost pro vahu jezdce a jeho styl jezdeni, proti pak problemy s progresivitou (nekdy resitelne) a horsi citlivost. U pruziny muze byt citlivost lepsi, ale zase je problem s odstupnovanim pruzin a opet (pro nekoho) problem s progresivitou­(malo vs. moc).

        Zmena zdvihu na pruzinovem i vzduchovem pruzeni je docela promakana a co se komfortu ovladani tyce, u pruzinovek vede dual-position coil od RS, u vzduchu zase talas od Foxu. DPA od RS radeji nebrat, TAD od SR funguje.

        0 0
        • GhostSE  

          muzes mi prosim presneji rict co si mam predstavit pod progresivitou a citlivosti zhruba vim co toje jen bych si nerad ty pojmy popletl:-)

          0 0
          • Risanek  

            To je právě to:-). Ono problém správného výběru je mnohem komplexnější než jen konstatovat že „lepší je to“. Zkus pohledat v historii a dnešní večer strávit čtením vláken o pružení, tlumení, je jich sice hodně ale aspoň základy ti to pomůže osvětlit.

            0 0
          • Ruprt2  

            citlivost = ochota reakce na podněty.

            nejcitlivější vidlice pozná, že jsi přejel mravence a zažehlí ho, necitlivá se nehne ani, když přejedeš cihlu

            progresivita je opak linearity.

            lineární pružení reaguje stejně ochotně na podnět na začátku zdvihu i k jeho konci. Progresivní reaguje ze začátku ochotně ke konci už méně. Čím hloub je zanořená tím obtížnější je ji zanořit více.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Prograsivitu bych spise definoval jako miru linearity..ale je to jenom slovickareni:)

              0 0
              • Ruprt2  

                Tak nějak jsem to měl rozepsané, ale přišlo mi to těžko pochopitelné, tak jsem se více vymezil :-)

                0 0
              • camillio  

                Derivace axiální síly podle míry zasunutí :-))

                0 0
            • GhostSE  

              jojo dik presne takovou odpoved jsem si predstavoval :-)

              0 0
            • robb  

              opakem pružiny s progresivní charakteristikou je pružina s degresivní charakteristikou…

              0 0
          • rasken  

            Bez do vzduchu na sve 29 sem mel Vidlici SR 29 XCM-HLO 100 pruzinovku hruza a des bolely ruce zada a sel jsem do vzduchu a bomba pohodicka takove pohodli jsem ani necekal))

            0 0
            • GhostSE  

              parada presne strucna odpoved jakou jsem chtel slyset mam stejny problem kolikrat su z te vyjizdky pekne znechucenej skrz vidlicu jak rikas ruky trpy jak kuun kolikrat:-/

              0 0
              • MlokCZ  

                Problém je v tom, že ta odpověď je zcestná.

                On jezdil nejlevnější nefungující pružinovku. A problém nebyl v tom, že to byla pružinovka, ale prostě nefungující levná mr.ka.

                Mnohem lépe by chodila jakákoliv fungující vidlice.

                Takže je jasné, že přechodem na vzduch na lepší vidlici se opravdu hodně polepšil.

                Z toho ovšem udělal nesmyslný závěr, že si myslí, že vzduch je lepší.

                0 0
              • Ruprt2  

                ale tato odpověď neodpovídá na tvou otázku.

                Ty ses zeptal jestli vzduch vs. pružina. Tak ti odpovídáme.

                Tato odpověď je na otázku jestli žigulík nebo pasata :-)

                0 0
                • GhostSE  

                  jj ja su rad jen mi ptoste me osobne prijde vzduchovka kterou si muzes maximalne nastavit podle sebe kor kdyz je to dual air ze by byla srovnatelna s pruzinovkou ja to vidim tak ze proste pruzinovku nemuzes nikdy nastavit jako vzduchovku tam je jedna pruzina tim to hasne nic vic stim neudelas a furt menit pruziny nez najdes tu vhodniu mi prijde dost ujety a nelogicky a u vzduchovky staci ze zacatkz vozit hustilku s poradne si ji nastelovat nebo stelovat individualne podle toho kam zrovna razis to je muj nazor:-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    to tvoje „furt“ bych obezil na jeden az dra pripady:)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A teď jak to funguje v praxi.

                    U pružinovky se žádné velké výměny nekonají. Přibližná tvrdost pružiny je jasné předem, takže nastanou jen dvě možnosti:

                    • máš štěstí a trefíš se při první pružině
                    • máš smůlu a musíš jednou vyměnit za o jedno tvrdší/měkčí

                    Oproti tomu na dual airu ladíš, ladíš, ladíš a nakonec se dostaneš k tomu, že to funguje jen o něco hůře než pružina…

                    K tomu pak vždy na zimní období muset u vzduchu přifoukat, na jaře zase nafoukat na o něco méně…

                    PS: Jezdil jsem 3 různé dual air Reby více let. Po úpravě tedy chodil i ten vzduch super, dual air samotný ale neřešil vůbec nic (jen opruz foukat dvě komory místo jedné, stejně jsem po dlouhém laborování s první Rebou už pak vždy jezdil jen stejný tlak v obou komorách).

                    0 0
                  • Atilla  

                    Hele vozím pružiny už hodně dlouho a nikdy jsem neměl problém s výběrem pružiny na svou hmotnost. Oblečený na kolo mám cca 85kg(a to mi váha lítá pořád o 2kg) bez batohu a když jedu do parku tak mám na sobě ještě vestu, chrániče + integrálu a batoh takže přes 90kg a vidle chodí pořád stejně. Sag se změní o 3mm což je nic a když už se stane, že projev vidle mi na trať nesedí, tak si nastavím LSC a HSC, tak aby mě to vyhovovalo, to samé na tlumiči. Takže tvrdit, že lze nastavit vzduchovku lépe je více-méně nesmysl.

                    0 0
                  • DaSnail  

                    vzduchovka kterou si muzes maximalne nastavit podle sebe

                    jop, krom tlaku možeš nastavit aji vúni.

                    0 0
            • pepek  

              To ale nic navypovídá o kvalitě „pružina x vzduch“, pouze o tom, že ty nemáš na kole odpruženou vidlici.

              0 0
        • GhostSE  

          no tak to ja mam teda asi hodne spatnou pruzinu protoze ta fakt zehlu az velky vecy pres maly vecy jako jsou koreny atd se chova jako pevna vidle kdyz jsem odstranil elastometr z pruziny tak vyuzi vice zdvihu takze neni az tak brutalne progresivni coz je + protoze ta citlivost je opravdu totalne v prdeli…

          0 0
          • Ruprt2  

            asi jo :-)

            0 0
          • Smazaný účet  

            ani tak ne spatnou pruzinu, jako vidlu:D

            0 0
          • camillio  

            Asi jo. Na bajku mám RS Tora 302, žádný extra velký terno (zato těžký :-), ale zažehlí i mravence. Jen jsem si s ní musel trochu pohrát, ale jen ve smyslu nastavení. Ani pružinu jsem neměnil.

            0 0
            • HELLBOY22  

              Potvrdzujem, čo som mal Toru 302 U-turn so žltou pružinou bola lahodne citlivá :)

              0 0
            • zdeno1  

              muzes prozradit,jak jsi si s ni pohral?Zena ji ma na kole a je to nic moc…ale mozna jsem rozmazlenej z myho Vana…kdyztak na mail,diky.

              0 0
              • camillio  

                Jsi rozmazlenej :D

                Já to hodím sem, jsem uprostřed oběda uprostřed práce, tak se mi nechce mailit :D (já vím, jsem lempl).

                Pohrál jsem si s ní tak, že:

                1. rozborka, vyčištění, výměna olejů – kupodivu tohle pomohlo

                nejvíc, ta voda vevnitř s mastnými oky chodu kupodivu moc nepomáhala.

                1. předpětí pružiny jsem si nastavil co nejmenší, furt děsně kopala,

                tohle pomohlo hodně.

                1. rychlost odskoku (tím bazmekem dole) jsem si nastavil na značně menší,

                ať to nekope. Zatím se mi nepodařilo vidli v terénu postupnými kopanci zasunout úplně, ale tak to bude tím co jezdím.

                Jestli ženě kope i při vhodné pružině (btw. já mám o něco měkčí než bych měl papírově mít a vyhovuje mi to), tak bych tipnul že to může být stylem jízdy. Holky (třeba moje žena) mají někdy tendenci jet v terénu velmi velmi pomalu a ta vidle na to prostě nezareaguje, protože nedostane ten počáteční impuls vedoucí k odtrhu. Navíc to překonání překážky pak trvá relativně dlouho, takže nejen že vidle dost nezajede, ale už se začne i vracet, pokud vůbec zajela.

                Teď dost možná teoretizuju o něčem co pořádně neznám, tak si to přeber :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Nerozumím bodu 2. Jak můžeš snížením předpětí pružiny omezit kopání? Pokud tedy tím kopáním nemyslíš neochotu jít do zdvihu.

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Taky jsme si myslel, ze muj domain nebo tora zehli…ale projeti na citlive vidlici mne vyvedlo z omylu:D

              0 0
    • gazman  

      Mám to nejlepší srovnání, i když jde o jinou kategorii vidlic, Do původně pružinové vidle jsem nainstaloval posléze vzduchové pružení. To znamená že vše ostatní zůstalo beze změny a tak je porovnání dokonalé. Můžu říct, že to funguje naprosto srovnatelně. Jedná se ale o Boxxera, jak to funguje jende nevím.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Já ti nevim, mě ten vzduchovej Boxxer osobně tolik nesedí..přijde mě ten odtrh slabší, ale je pravda, že to nikdy nebyla moje vidlice, o kterou bych se sám staral a udržoval si jí podle sebe no. Snad se mi poštěstí na další sezónu )

        0 0
        • gazman  

          Tak mě jde boxxer do zdvihu už jak položím kolo na zem vlastní vahou a to i po výměně futer, z čehož jsem měl strach že jí to na nějaký čas zabije, než se to vychechlá. Paradoxně je to naprosto stejné s origo guferama a prachovkama, jako s těma modrýma prachovkama a guferama od enduro, které by měli mít menší odpory.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak což o to, to mě šel i 2Step totem do zdvihu, když sem ho postavil..ale jako boxxer na péru to nebylo, tak si řikám, že jestli pořídim world cup, jestli tam to péro nedat, bo přece jenom totem R2C SA a Boxxer WC mi přijdou dost podobný..

            0 0
        • Smazaný účet  

          boxxera jsme projel jenom pruzinoveho a fakt mne prekvapilo jak ta vidlice hezky chodila:)

          0 0
    • Necris  

      Pokud máš zkušenosti s hodně levnou pružinoFkou, špatné to bude vždycky.

      Projev pružinovky ale v konečném důsledku taky těžko ovlivníš. Koupíš si jí, nafoukáš a zjistíš že s ní buď dosáhneš chování jakého chceš, nebo ne. Dual air je v tomhle o něco lepší, můžeš vidlici znecitlivit / udělat velmi citlivou na počátku chodu, zároveň ovlivnit chod samotný. Do jisté míry !

      0 0
      • goofy  

        Pruzinovku se fouka?

        0 0
        • Risanek  

          Ha, vidím cestu která zavře hubu všem – pružinová vidle se vzduchovým foukatelným tlumením…

          0 0
          • goofy  

            No jasne. Jsou vyjimky :-D Treba stare marzocchi nebo jejich lowend trida :o)

            0 0
            • MlokCZ  

              A ta vyjímka jako třeba ta stará Marz. mi přišla jako nejdebilnější řešení. Jakmile se to vzduchem leche doladilo, tak citlivost hrozná a k tomu to bylo těžké jako pružinovka.

              Tedy jak spojit všechny nevýhody dohromady :-)

              0 0
              • logoman  

                Moje to ma taky a je to novej model.

                0 0
                • goofy  

                  Tam uz se ale nedofukuje otevrena olejova lazen, ale jenom predepina pruzine pokud se nepletu

                  0 0
                  • logoman  

                    Jo, ale to tak bylo vzdycky ne? Co to je dofukovani otevrene olejove lazne? K cemu to je?

                    0 0
                    • goofy  

                      No jedna se o to, ze kdysi byly Marzocchi konstruovany jako openbath a to tak, ze jeden olej byl jak mazaci, tak tlumici. Kdysi mely pruzinovky stelovani predpeti klasicky tocitkem. Pak to udelali tak, ze se navic do komory foukal vzduch tak jak do vzduchove verze. bylo ho tam treba mene (uz tam byla ocelova pruzina), ale porad to melo za nasledek, ze tlacil na hladinu, olej byl pod tlakem, ten tacil na stiraky apod, no a vidle pak byla mizerne citliva…

                      Ted maji Marzocchi uzavrene tlumeni, oddelene mazani, a vzduch se fouka do uzavrene komory (brano drazsi verze)

                      0 0
                      • logoman  

                        Ale ty vidle jsou porad openbath (cemuz predpokladam prave vdeci za tu povestnou citlivost), a air preload porad kurvi citlivost.

                        0 0
                        • goofy  

                          Tak tos me prekvapil, ze je RC3 zase openbath spojeny s mazanim… Cekal jsem totiz, ze kdyz i TST je patrona, tak tohle bude taky v patrone…

                          0 0
                          • goofy  

                            Tak jsem se po tom nejak pidil, a moc v tom chytry nejsem… Openbath to kazdopadne je.

                            Ale ten vzduch by to ted ovlivnovat nemel. Pokud jsem dobre pochopil, tak na pruzine je viko nejake mini komory, a vzduch se fouka mezi zatku a pruzinu. Ale nikde jsem poradne nenasel nejakou Marzochu rozebranou, tak jsem s tech novych RC3 jelen… :-( Skoda, pac me ta vidle celkem zajima

                            0 0
                            • logoman  

                              S tim ti neporadim, vidlici jsem namontoval potocil odskokem a od te doby jsem na ni nesah, proste funguje. (rekl bych, ze podobne jako tento boxxer http://www.pinkbike.com/…it-2012.html) To s tim vzduchem mam hlave z recenzi (napr tady http://www.marzocchi.com/…20review.pdf ), sam jsem to nezkousel, protoze mam pofiderni pumpu a s prubehem nemam problem.

                              0 0
                              • goofy  

                                Tak jsem se v tom ted krapet hrabal, a na strane pruziny je klasicky mechanicky preload, a pak se da dofukovat noha s RC3 patronou. Ale moc jsem nepobral, na co to je dobre. :-) Nekde psali, ze to je kurvitko citlivosti (nejake dolazeni kompresi?), jinde zase ze se s tim dolazuje SAG. Coz se mi moc nezda, ale mohl by to byt typicky taliansky pristup: pohrajou si s naladenim patrony, a pak to zkoni jednim ventilkem :o)

                                0 0
                                • logoman  

                                  Ma to nastavovat sag + to pokazi citlivost :D. Komprese se nastavuje dole + se da jeste nastavit uvnitr. Nyni se da navic u 2013 V2 poladit expanze(rebound) i uvnitr.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Takze proste kurvitko, na ktere nema smysl sahat… :o)

                                    0 0
        • Necris  

          I blbci snad dojde, že tam měl být vzduch.

          0 0
          • Ruprt2  

            Jsem blbec, že čtu co píšeš, a ne co si myslíš, když to píšeš :-)

            0 0
            • Necris  

              Bože prosím pomoz mi. Co myslíš, upsal jsem se, nebo jsem chtěl foukat pružinovku ? :D

              0 0
      • Ruprt2  

        proto má dual air jenom jedna firma, která od něho navíc upouští?

        0 0
        • Necris  

          Upustila … už !

          0 0
          • Ruprt2  

            takže ses zase upsal?

            0 0
            • Necris  

              Všechno, co je v roce 2013 jiné než nově potištěné, je solo.

              0 0
              • Ruprt2  

                vychvaloval jsi dual air.

                že výhoda toho systému je že máš více možností jak zprasit chod.

                Následně uznáváš, že tento super systém, nad který není, se vlastně přestává využívat.

                0 0
                • Necris  

                  Cože ? Kde co uznávám ? Jen konstatuji. Vůbec jsem do toho netahal, co já mám zrovna rád nebo nemám. A tahat to sem ani nechci.

                  0 0
                • Georrge  

                  co to meleš?

                  0 0
    • GhostSE  

      to je prdel pozorovat :-D todlevlakno se rozbleho tak jak kdyby se resili 2T a 4T proste 2T ti nikdy borec co sedla 4T nevychvali tak mi to prijde tu samy chytry reci ale vysledek zadnej :-D:-D

      0 0
      • Risanek  

        Výsledek je myslím dobrý – většina uživatelů píše své zkušenosti s různými druhy pružení a ty si to přeber – tak si to chtěl ne? Pište dojmy si chtěl…:-)

        0 0
      • Ruprt2  

        Takže jsi zjistil, že obě řešení jsou srovnatelné a přesto odlišné.

        Každý si najde co mu vyhovuje.

        To je přece skvělý závěr ne?

        0 0
      • pepek  

        A proto když můžou, tak jezdí všichni 2T

        0 0
      • camillio  

        Když to je jak kdybys na otázku rohlík vs. houska čekal jednoznačnou odpověď. Buď rád, že ti houskaři řekli, proč housky a rohlíkáři proč rohlík. Ty, co vyměnili housku/rohlík za obloženou zapečenou bagetu ignoruj. A zbytek si přeber dle ctěné libosti.

        0 0
      • HELLBOY22  

        Toto je jedno s tých vlákien kde nie je OT ;)

        Sú prípady kde sa vo vlákne vykrádači chladničiek debatuje o havárii fábie ;)

        0 0
    • weekend warrior  

      pružina, alespon za mě, chod super, takřka absolutní a hlavně dlouhodobá bezúdržba, vyšší váha je mi jedno…

      0 0
      • novcze  

        nějaký tip na bike který má vepředu i vzadu pružinu a není to zrovna stroj na downhill?

        0 0
        • goofy  

          Treba nejake endurko. V nizsich zdvizich uz se pruziny moc nevyskytuji (ted se objevil akorat DPC)

          0 0
        • DaSnail  

          napr specialized enduro fsr expert evo

          0 0
        • weekend warrior  

          vzadu to je dnes asi problem no, vepredu skoro taky, ale treba se to zas vrati…

          0 0
          • GhostSE  

            rikal stroj ktery neni na downhill nemam zrovna pocit ze tento stroj neni na downhill:-) uz jen ty napinaky u prevodniku mluvi za vse :-)

            0 0
            • TheJD  

              Rozhodně to není stroj zrovna na downhill. Ale hledat kolo s pružinou vzadu v kategorii nižší než je enduro nemá smysl. Takové najdeš leda v tescu.

              0 0
        • GhostSE  

          to je dobra otazka to by me taky zajimalo proc kdyz je teda ve finale vzduchovka nekdy horsi nez pruzinovka proc je dneska skoro na kazdem luxusnim kole vzduchovka

          0 0
          • TheJD  

            Váha, není nutnost měnit pružinu, rozdíl na tu kategorii zanedbatelný. To mluvím hlavně o trailových a závodních xc kolech.

            0 0
      • budíček  

        též se přikláním k pružině

        0 0
    • GhostSE  

      tak kdyz je tady vecina pro pruzinovku tak jsem hodte nakou lzxusni pruzinovku at teda vidim jak vypada fungujici pruzinovka docela by me to zajimalo:-)

      0 0
      • šlapatko  

        Pružinovky jsou hlavně těžší, proto je vytlačily vzduchovky.Pružina má ještě jednu nevýhodu, shánění pružin a dlouhá životnost :-)

        Dnes je doba konzumní.Vše se musí ****** po záruce a musí být co nejlehčí.

        0 0
      • volodaj  

        Napr. http://www.bikeradar.com/…-ti-12–46134. Cez víkend som mohol vyskúšať a ostal som zaskočený prečo jazdím stále tupý necitlivý Fox Float. Asi by som nemal skúšať iné vidlice, lebo potom mi to nedá spať :D.

        0 0
        • pjetka  

          tak čím víc to tady čtu, tím v tom mám větší zmatek…

          jedna stručná věcná otázka: která vidlice do cca 5.000,–Kč je lepší na jízdu po kočičích hlavách ?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Co nejcitlivejsi pokud chces, aby to nedrncalo:)

            0 0
            • pjetka  

              jj, mám na mysli hlavně odstranění vibrací, nejde mi o přejíždění nějakých překážek.. OK co nejcitlivější – teda pružina ?

              0 0
              • Smazaný účet  

                kdyz to tu napisu, tka mne budou kamenovat..ale v tehle cenove hladine jedine suntour epicon z tuning-test.cz .)))

                0 0
              • Ruprt2  

                Taková pružina asi není

                0 0
                • pjetka  

                  jo ještě jsem zapomněl dodat, že mám 95 kg a chci to na 29" kolo

                  dík za tip, přestože si to tady asi odskáčeš hromadným lynčem :-)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    aby jsi mě špatně nepochopil.

                    Taky vozím pružinu a jsem spokojen :-)

                    Alepružinu na ±100mm navíc za 5tis neseženeš, protože taková není.

                    0 0
        • volodaj  

          Prešiel mesiac a pol a MZ 44 RC3 je na biku. Po dvoch jazdách šla pôvodná Fox Float do bazáru (pre istotu som ju nechával, keby MZ nesadla).

          Čo sa týka týchto dvoch vidiel tak obrovský rozdiel. MZ má oveľa lepšiu trakcia a vedenie kolesa, citlivosť je neporovnateľná, využívanie zdvihu tie oveľa lepšie ako Fox. Menšie plus je tuhosť, lebo predtým som mal 1 1/8, teraz mám tapered.

          Čo sa týka nastavenia kompresie a reboundu, tak úplne super. Medzi jednotlivými kliknutiami znateľný rozdiel.

          Jediné mínusy pre niekoho možno asi 200g viac a chýbajúci lock. Mne nevadí ani jedno. Za ten neskutočný chod to stálo. Na trailoch, kde sa mi predtým zdalo, že už jazdím na hrane si pýta ešte viac.

          0 0
          • pavlik6022  

            tapered krk by měl tuhost vidle oproti 1 1/8" krku zlepšit, – jak to myslíš?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ze s trapered krkem vidlice mene pruzi v predo-zadnim smeru..

              0 0
            • volodaj  

              Veď píšem, že sa trochu zlepšila. Nie je to taký skok ako v citlivosti a priebehu chodu, ale trochu to cítiť vo väčších skalách.

              0 0
              • pavlik6022  

                už chápu :))

                bral jsem " menšie plus " jako minus – už mi z té práce fakt hrabe :-)

                0 0
          • Georrge  

            vsak drazsi suntourky byly dycky fajne :)

            0 0
    • enjoy  

      Mám Fox vanilla RLC,čili pružinovku a bere i mravence(ty ma­lý).

      Takže za mě pružinovku,ale jako je to ve všem..,kvalitní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.