Výmena řeťezu ...Jak často ?

208 nepřečtených
  • Kubik007

    Zdravím, jak často se mění řeťez nebo po kolika kilometrech ho měníte vy ??

    Děkuji

    0 0
    • kubad  

      s ohledem na datum tvé registrace doporučuji nejdřív použít historii tam je zajímavých a poučných věcí :-) než založíš nějaké vlákno!

      ale abys neřekl tak řetěz měním jakmile měrka řekne že je po něm :-)

      cca to vychází 1500–2000km

      0 0
      • nox159  

        cau mozna se taky zeptam blbe :D Na merce je cca 5 zubu. Pri kolikati propadlych zubech menite?

        0 0
        • kubad  

          Já používám nuzkovou merku Connex a ta zoubky nemá takže neporadim

          0 0
          • nox159  

            skoda no a kdybych to meril šuplerou tak kolik je jeste dobry? aniz by to pos** kazetu?

            0 0
            • kubad  

              132,9mm

              0 0
              • nox159  

                oki diky, i diky za to ze si me neodkazal na historiji protoze vim ze to nekde jiste bude ;-)

                0 0
              • jackasss1  

                132,8 jsem někde vypozoroval já.

                0 0
            • Wojtek  

              133.0

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Wojtku, 133 ti nezničí jen kazetu, ale už i převodníky, nepiš sem kraviny !!

                0 0
                • pelhrimov  

                  Teď Wojtek nepíše kraviny nechavám řetězy přes 133 a s převodníky problém nemám. Když se přejde přes 133, tak nelze měnit řetěz před závodem, protože chvíli trvá něž si nový na některých pastorcích sedne, takže je nutné jezdi chvíli silnici na velký převodník, s ním to zpravidla nepřeskakuje.

                  0 0
                  • Blade  

                    Dost lidí, včetně mě, ti tu napíše, že 133mm je moc. Pokud to během několika málo řetězů neoddělá převodníky, tak kazetu určitě. Bezpečná hodnota pro výměnu je nižší. Neříkám, že 133mm musí nesedět všem, ale určitě bych to nedával jako bezpečnou hranici pro všechny. IMHO strohá odpověď  „133.0“ je minimálně zavádějící a nicneříkající údaj, když už né přímo blbost:-)

                    BTW, nepovažuju nutnost jezdit velkou pilu a silnici, kdoví jak dlouho po výměně řetězu, aby si tento sedl, za moc elegantní řešení, ale pokud to někomu vyhovuje a je ochoten každej novej řetěz zajíždět, jeho boj ;-)

                    0 0
                    • Zdenda CUBE  

                      Přesně to jsem chtěl napsat :-)

                      Zdenda CUBE

                      0 0
                    • pelhrimov  

                      Je to boj, protože se zde dočítám zvěrstva typu 400–600 km na řatěz za 350 Kč a více. To ale znamené náklady na řetěz přes 10 tisíc Kč ročně. Takže kdo má průměrný plat a na kole doopravdy jezdí, tak bojuje, protoře se opotřebovává i další materiál. Salóní cyklisté vždy budou doporučovat to nejdražší řešení. 

                      0 0
                      • Blade  

                        Boj to je, to každopádně a je na každým, jestli bude kupovat kvanta řetězů a po pár stech kilometrech je téměř netknutý bude vyhazovat, aby jich na kazetě a převodnících otočil 8–10 (víc jich nedá, protože už je kazeta s převodníky nepoberou ⇒ vyhodit a koupit nový) a ještě se pokaždé stresoval s časem výměny, nebo si spočítá kolik je 1+1 a začne točit 4–5 řetězů do jejich roztrhání (doslova), nebo dokud kazeta s převodníky bude mít zuby. Já si to spočítal a tak při poloviční ceně najezdím dvojnásobek kilometrů. Ale já jsem jen salónní cyklista, co na kole doopravdy nejezdí:)

                        0 0
                    • Wojtek  

                      to sou mi věci :-D, jak říkám, na kezetě a převodnících už bylo asi 5 řetězů měněných při 133,0(podle měrky), a nikdy mi nic ještě nestřílelo

                      nemá cenu řetězy vyhazovat brzo

                      0 0
                      • Blade  

                        Ještě se divíš, že ti výdrž řetězů klesá z 900km na nějaký 2–3 sta?;-)

                        0 0
                        • Wojtek  

                          nepochopil sem? plís upřesni to

                          0 0
                        • JakeF  

                          Podpis… Já kvůli novejm klikám nevyměnil převodníky už silně za zenitem a řetězy odcházej po pár stech, ani se nestíhám divit. Naštěstí už za pár dní snad budou kliky…

                          0 0
                          • Wojtek  

                            a jak poznám že to sou kliky nebo kazeta?

                            0 0
                            • Blade  

                              Tak snad poznáš, co z toho má vojetý zuby, ne?

                              0 0
                              • Wojtek  

                                pokusím se, ale to by se aspoň lepil¨řetěz na kazetu nebo  předvodníky, nebo by to střílelo, ale nits

                                0 0
                                • Blade  

                                  ..nebo by ti to ničilo řetěz 4× rychleji, než dřív;-) Ale až se dostaneš na hodnotu 1km jízdy = 1kč ceny řetězu, tak ti třeba sepne:-)

                                  0 0
                                  • Wojtek  

                                    a jak teda poznám, čím to je? bude to asi pravděpodobně kazetou. že? jak ji teda zbrousit?, prosííííííííí­íííííííím pomoc

                                    0 0
                                    • Svět videa  

                                      dokud se řetěz nelepí nebo nepřeskakuje, tak nemá cenu převodniky řešit…

                                      0 0
                                      • Hornet  

                                        Tak, tak, a ked si na kazete nesadne po 100–200km, tak sa treba kazete pekne podakovat za spolupracu a rozviazat s nou pracovny pomer :-) lebo trapit sa zo skakajucou retazou nema zmysel.

                                        0 0
                                      • Wojtek  

                                        převodníky neřeším, kazetu, jestli pomuže ji nějak zbrousit, nepřeskakuje,ne­lepí, tak nevim co v tom je

                                        0 0
                                        • Blade  

                                          Ano, převodníky neřeš, ty na kvalitu pohonu vliv nemají :)

                                          0 0
                                        • Svět videa  

                                          převodníky neřešíš, kazeta nestřílí, tak v čem je problém?

                                          0 0
                                          • Wojtek  

                                            že řetěz vydrží 300km,a z toho co tady někteří psali vyplynulo, že je asi kazeta v kopru

                                            0 0
                                            • Svět videa  

                                              když je člověk „šikovný“ dokáže řetěz oddělat i za 100 km… záleží JAKÝ řetěz a v JAKÝCH podmínkách… já mám teď např. C9, najeto 2500 km a šupléra ukazuje 132,4 mm, na to že jezdím těžké převody s váhou metrák je to šlušné score…

                                              0 0
                                            • Hornet  

                                              jazdis vela v bahne?

                                               
                                              0 0
                                              • Wojtek  

                                                vubec, s tim poslednim řetězem se nebil v bahně vubec

                                                0 0
                                                • Hornet  

                                                  tak to je dost divnee, ked si dal teraz novu retaz, strielala na kazete? lepila sa na stredny prevodnik?

                                                  0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    pravě vubec nits

                                                    0 0
                                                  • Hornet  

                                                    tak 300 je fakt malo.. su vymackane zuby na kazete? maju po stranach vytlacene otrepy? ako sedi nova retaz na prevodnikoch? su vybrusene? a aka retaz? nuz zahada je to…

                                                    0 0
                                                  • Wojtek  

                                                    toš kazeta je trochu vyjetá, řetěz používám sram 830

                                                    0 0
                                                • Blade  

                                                  Ty se biješ s řetězy v bahně? No každej máme nějakej koníček…

                                                  0 0
                                                  • Hornet  

                                                    Ved preto ich tak rychlo vytaha, lebo sa s nimi bije :-D mlady chalanisko a taky bitkar :-)

                                                    0 0
                                    • Blade  

                                      Jak? IMHO dost těžko :)

                                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Před závodem se zásadně nic nemění.

                    0 0
                    • Blade  

                      Tak. Já jednou dokonce před závodem nevyměnil ani prasklej rám :D

                      0 0
    • Last Guardian  

      Jak kdo. Jak píše kubad – od toho tu je měrka nebo šuplera. Mě měrka pravidelně propadne hooodně brzy, cca 400 – 600 km. zajímalo by mě kde je chyba kua…

      0 0
      • StuntJ  

        Zajímavé, sRAM PC-951 800 a PC-971 po 1400km zatím na druhotřetím zubu …

        0 0
        • Last Guardian  

          zajímavé to je, ale trochu mě to i kaká. Měním včas, takže kazeta je snad ok, extrémní hroch taky nejsem (80 kg) ale faktem je, že celkem často jezdim srajdama – moc času na ježdění nemam, takže mokro/sucho neřešim. Jinak nevim co bych dělal špatně:(

          0 0
          • StuntJ  

            To je divné, já mám ježděný řertěz " somálskou 30kg lehkou dívkou, která nikdy nejzedí do kopce a jezdí v bezprašném prostředí silnic I třídy. :o) " No já dávám řetězu taky kapky a se svojí prasečí váhu 85kg, musí chutdák trpě :(

            P.s. prudiči obrázek neotvírat, je focený mobilem …

            0 0
          • Wojtek  

            co maš z toho, předposlední řetěz sem měnil asi po 750km, to sem si řikal kua, co se děje, pak sem tam dal nový, a ten sem vyměnil po 350km, a ten co tam mám teď, tak má sotva 250km a už je na posledním zoubku

             dost mě to sere nevím v čem je chyba

             ale na kazetě už asi 5. řetěz a ještě nevím co je to střílení

            0 0
            • DaSnail  

              asi máš ukrutnou sílu

              alebo kupuješ divné reťaze

              alebo málo mažeš

              0 0
              • Wojtek  

                s tou sílou nevím, mám 56kg, mažu dobře, vždy v čas, kupuju sram pc830, ten samý řetěz mi vydržel, jak sem jezdil v zimě( takže samé sračky a mokro), 1000km, a pak na jaře asi 950km

                takže nevím co je špatně

                0 0
                • Blade  

                  To je tím, že umíváš řetěz mídlem:D

                  0 0
                  • Wojtek  

                    sem ho ani nestihl umít, páč za chvilu bylo po ňem :-)

                    takže v tom to není

                    0 0
            • StuntJ  

              Možná by pomohlo změnit dodavatele řetězů, já beru PC-971 z kupkola a zatím no problem, jiného prodejce jsem ještě nezkoušel .

              0 0
            • RomanK1  

              :-O Proboha chlapi, jak dokážete ty řetězy takhle sprasit po pár kilometrech?

              0 0
              • StuntJ  

                Protože bahno není zrovna vhodné mazivo a když člověk slyší jak to hezky vněm křupe a domů ještě 50km :o). Hotová muka pro řetěz . To asi chrti nikdy nepochopí

                0 0
                • Hornet  

                  S tym suhlasim, ze nic neodrovna retaz spolahlivejsie, ako jazda v bahne, preto tie nizke vydrze. Nemam rad bahno(niekedy sa neda vyhnut), a retaze mi vydrzia dost dlho 3–4tis aj obyc HG53.

                  0 0
                  • RomanK1  

                    No právě, blížím se k 90kg a i tak většinou výdrž  řetězu v pohodě přes 2000km. Momentálně C9 2400km a ještě nepropadám ani na první zoubek měrky,přitom údržba spočívá v podstatě pouze v čištění otěrem a nastříkem po cca 100km teflonovým olejem.

                    0 0
        • Breakpain  

          Fouknu to sem, když to tu „žije“.

          Na biku mám něco přes 1000 km (respektive ten řetěz) – poprvé jsem si koupil měrku (4 zoubky).

          Vím jak měřit – řetěz napnout a nechat zapadnout, netlačit nato … někde to propadne na 2. nekdě na 3. zoubek.

          Moje otázka zní – kdy měnit (není tam totiž uvedena nějaká legenda).

          1.zoubek = 132,6

          2.zoubek = 132,7

          3.zoubek = 132,8

          4.zoubek = 132,9 (zde měnit)

          Šupleru nemám a nerad bych to nějak extra komplikoval … měrka mi vyhovuje, jen bych rád věděl – co ty zoubky znamenají ;).

          Děkuji.

          0 0
    • JackXl  

      Mně to vychází asi na třetí zub měrky,tedy u mě asi 2000km.

      Nedávno jsem byl v Alpách a předtím jsem dal noveh řetěz,tak uvidím,tak dopadl.Používám řetěz obvykle HG50.

      0 0
    • jackasss1  

      Mě vydržel řetěz 3000 km (HG73) – měřeno šuplerou i měrkou, po výměně řetězu kazeta na dvou pastorcích střílí, takže bych opravdu bral jako měřítko spíše 1500 km než měrku ;-)

      0 0
      • tom_777  

        při blátivým počasí jako je letos může řetěz jít do kytek mnohem dřív

        0 0
    • art1  

      záleží jestli na MTB nebo silnici

      0 0
    • Splinter  

      buď pravidelně, nebo nikdy :)

      0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      První řetěz mě vydržel pouhých 700 kilometrů shimano HG 53 vážím 90 kilo

      kolo  cross hlavně po silnici,  měřím posuvkou a ukazovala 132.9 a kazeta začala jít rychle

      do kopru. Divil jsem se proč tak rychle a byl jsem poučen že jezdím moc silově, to znamená

      velkou pilu vepředu a vzadu malé pastorky třeba do mmírného kopce. Prostě dokud sem to utáhl

      tak ten nejrychlejší převod. Teď jezdím převážně střední převodník velký tam dávám jen s kopce

      a snažím se o větší frekvenci šlapání. Než sem si na to zvykl chvíli to trvalo ale pomohlo to

      teď mám na HG 53– 800 kilometrů a je na 132.6 takže doufám že ještě nějakou stovku dám.

      Moje zkušenost je ta že nezáleží ani tak na tom čím mažete a jak často, ale na tom jak moc je řetěz zatěžován v autě taky nepojedu na pětku do kopce třicítkou. Řetěz se pak rychle vytáhne.

      jako další zkusím HG 93 schválně kolik vydrží.

       
      0 0
      • Kubik007  

        a po kolika mm měníš řetěz po 132.8 ??

        0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          Jo po 132.8 protože pak začne ničit zoubky nejpoužívanějších pastorku je to přímo k vidění když si kazetu umeješ tak vidíš jak je deformuje,musel jsem ta místo poopravit pilníčkem :-) Mám i měrku ale výsledek měření je stejný jako posuvkou když posuvka naměří 132.8 měrka začne zapadat. Je třeba měřit na víc místech až když to naměříš několikrát je čas na výměnu.

          0 0
      • Team6  

        tak to ti reknu rovnou at zustanes u ty 53. ve vydrzi tam neni rozdil vubec zadnej. to radsi kup dve 53 a vymen je driv, nez kupovat jednu 93 nebo 73.

        0 0
        • Team6  

          spatne zarazeno. melo to bej na netopyra

          0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          Jo to už jsem slyšel z vícero zdrojů, no koupil jsem jednu HG 53 co teď jezdím za 200 kč na kupkolo.cz  a spolu s ní i HG 93 za 350. Tak když už jsem ho koupil tak ho tam dám, ale předpokládám že to skončí tak že si pak koupím 5×hg 53 a jednu kazetu a ve výsledku to bude levnější

          0 0
      • pepek  

        Prozradím ti malé tajemství: pro řetěz není těžký převod ten, který je těžký pro Tebe. Pro řetěz je nejhorší malá pila.

        0 0
        • Dzany  

          Mala pila, tzn co? Malej prevodnik a velkej pastorek?

          0 0
          • pepek  

            Prostě když stejnou silou šlapeš na malej převodník a stejnou na velkej, tak síla v řetězu bude při šlapání na velkej např: 22/44 krát nižší :-)

            0 0
        • NETOPÝR TOPÝR  

          Nemyslím si že máš pravdu že je pro řetěz nejhorší malá pila.Když šlapeš na velkou pilu (převodník) a na malý pastorek, tak že na šlapkách musíš stát, tak celou svou vahou působíš na řetěz , ale jak vepředu zařadíš nejmenší pilu tak si můžeš vklidu v tom samém kopci sednout na sedlo a ušlápneš to jen silou svalů.Takže zpředu dozadu (z převodníku na pastorek) je  v tu chvíli pro pohyb vpřed zapotřebí mnohem méně síly než když šlapeš na na velký převodník a malý pastorek. Sice jedeš jako šnek a šlapeš jako večerníček :-) ale s malou námahou,sebe i řetězu. Když jsem si v prodejně prodavači posteskl že mám řetěz po 700 kilometrech v háji stál tam u toho majitel prodejny a servisu kol kterej toho fakt hodně najezdil na všem možném,prodavač měl za sebou kariéru messengera po Praze takže toho o šlapání oba věděli fakt dost a oba mě poradili moudro s lehčími převody a vyšší frekvencí šlapání. A že prý nejde jen o řetěz ale hlavně o kolena( oba měli kolena už po operacích) a říkali že je to právě ze zbytečně silového šlapání na špatný převod a že se to ještě rád naučím šlapat radši rychle s malou silou než pomalu velkou silou až budu mít kolena v pytli..Ty píšeš: „pro řetěz není těžký převod ten, který je těžký pro Tebe. Pro řetěz je nejhorší malá pila.“ Ale když nic jiného tak poté co jsem změnil styl řazení a šlapání se ukazuje že řetěz mě opravdu vydrží víc než předtím. Nijak jsem nezhubl, vítr fouká pořád proti ale mám najeto 800 a řetěz je v poho ten starej vydržel sotva 700 takže když nic jiného tak tohle mě přesvědčilo.

          0 0
          • pepek  

            Psal jsem: „stejnou silou“

            0 0
            • zichis  

              vždyť je to jasný – s lehkejma převodama není NETopýr schopnej ušlapat takovou rychlost jako dřív, převody teda přenášej míň Wattů a proto mu vydrží dýl. Kdyby ale byl schopnej točit 180rpm a ten kopec vyletěl rychle, zhoří mu řeťaz jak papír.

              U mě teda čovek co mu vydrží řeťaz pětrkát dýl jak ostatním není žádné borec, skutečněj king je ten co ho dovede servat za jedinej závod.

               
              0 0
            • Vhalasta  

              Rozumím, jenže prakticky to nemá smysl, že. Logiku má postavení otázky takto: Stejnou trať jede jezdec M a jezdec V, trať ujedou za stejnou dobu. Jezdec M jezdí malé, jezdec V velké převodníky. Který z nich opotřebí více řetěz? Takže:

              Jezdec M zatěžuje větši silou ale menší četností;

              jezdec V zatě­žuje menší silou ale větší četností.

              Co je horší? Myslím, že to asi vyjde na stejno.   ??

              0 0
              • Featherbed  

                Ten, co jezdí malé převodníky(jestli jsi nemyslel pastorky), bude působit menší silou a větší četností a opačně. Jinak si myslím, že pro řetěz je horíš jezdec, co jede víc silově.

                0 0
              • zichis  

                dle teoríí se to zdá být jasné, ale v praxi se mi úprava převodů na větší počet zubů bohužel na životnosti nijak výrazně neprojevila. Ačkoliv jsem nejčastěji jezdil pro mnohé lidi úplně nepochopitelné převody 42/25 42/28 až 42/32, nárůst životnosti byl jen pár procent. :-( Jezdím letos na nejlevnějších SRAMech830 co se musí měnit často, takže jsem k tomuto nepotěšujícímu závěru mohl dospět poměrně rychle. Mnohem víc se na životnosti podepíše prostředí -tam, kde mi za dobrýho počasí vydržel jeden řetěz rovnou tisícovku, jsem druhej dostal na 132,8mm už po 390km, protože jsem s ním projel deštěm. Přitom ani nezreznul, stačilo že se z něj po cestě vodou vyplavil vosk.

                0 0
          • Singlespeed  

            Pepek má samozřejmě pravdu. Čím menší pila vepředu, tím větší síla působí při šlapání na řetěz ,ovšem musíš šlapat stejnou silou. To znamená, pokud jedeš převod 42/21 namáháš řetěz silově méně, než když jedeš stejně těžký převod, ale vepředu 34 a vzadu 17 zubů. Pokud bys jel 22/11 (taky ten samý převod), namáháš řetěz úplně nejvíc. To jsou základy fyziky, s tím nic neuděláš.

            0 0
            • medved.m  

              Já to furt říkám: EXTRÉMNÍM KŘÍŽENÍM ŠETŘÍŠ ŘETĚZ :-)

              Jasně, tohle se učí ve fyzice na základce a říká se tomu kolo na hřídeli nebo jak. Ale pepek to asi neřekl přesně, na 44/32 bys opravdu měl vyvinout stejnou sílu jak na 22/16 (neboli „těžké pro Tebe“ jsou oba stejně, pro řetěz však ten velký dvakrát lehčí).

              0 0
            • autor_trek  

              Když zanedbáme akceleraci, tak na to má vliv terén (čím větší kopec, tím větší síla… nezávisle na převodech)

              0 0
          • Joseph de Sax  

            JO, dobrá připomínka, frekvence šlapání, má být na 90ot/min. Pokud to točíš na 54×11, je to tvoje věc. Nohy si pak řeknou samy jaký převod tam máš hučet…

            0 0
            • Blade  

              Dobrá komedie:) Je třeba zachovat čistotu sady, pouze kompletní XTR, nebo Rekord a nikdy jinak, frekvence šlapání též uniformních 90ot/min:) Hrň to sem, rád bych znal další :)

              0 0
            • Rychlej turista  

              Co se stane, pokud nedodržím předepsaných 90 ot/min.?

              0 0
              • Blade  

                < 90ot. – spadneš z kola

                90ot. – udeří do tebe blesk :)

                0 0
      • Esi  

        To jsi houby hroch :-) já mám 108, najedu tak 4000km za rok, teď na novém kole jsem měl HG53 měrka propadla po 580km :-( tak jsem po přečtení spousty recenzí a příspěvků koupil C9, zatím najeto 1200km a měrka tam nepadne ani na první zub tak že by to teoreticky mohlo vydržet kolem 5000km, jestli si dobře pamatuju tak tady někdo psal že na C9 najezdil na žiletce 8000km a potom to dával ještě na bika. Já jezdím na krosovém kole ale čas od času na nějaké polní cestě taky nějaké bláto do řetězu požereš, tak jsem zvědavej kolik vydrží, zatím maximální spokojenost, opotřebení zatím neměřitelné, řazení v pohodě. Jen u tohoto řetězu doporučují dávat ho na nové převody, maximálně jako druhý, jinak bude střílet je trošku kratší než shimano. Jsem spokojenej tak že příště koupím zase C9, je teda trožku dražší, ale není to tak zlé kupoval jsem na netu za 550Kč

        0 0
        • Last Guardian  

          Já mam 80 kg a řetěz musim měnit po cca 400–500 km. Ať dělam co dělam – silově, frekvenčně, pořád de do kopru. Leda se skusit vyhejbat srajdám při jízdě, ale to nevim jak. Nebo zkusit tu C9, ale to by zase znamenalo novou kazetu…je to boj.

          0 0
        • nooski  

          Jo C9-ka je aspoň řetěz. Ty parodie od Shimana jedině na zimáka a často měnit. Jinak samozřejmě Campu měnit už při 132,6mm (měrky zahodit), protože startuje na kratší délce cca 132,0mm,

          0 0
          • zichis  

            bude pak jistota, že na použitou kazetu půjde dát zase C9?

            A existují na něj rychlospojky?

            A seženu ho v délce 118 článků?

            0 0
            • Esi  

              No s těma 118 články si nejsem jistej všude jsem našel 116. Spojka přímo od Campy asi neexistuje, ale ptal jsem se kdysi tady na foru a údajně jezdí na tomhle řetězu spojku od SRAMu pro devítkové řetězy a funguje to, nezkoušel jsem jezdím nejtovanej, při ceně té spojky cca 28kč se to dá risknout :-)

              0 0
          • Esi  

            mám takovej blbej dotaz, proč ten řetěz měnit dřív než od shimana na 132,8 ? vždyť přece kazeta a převody jsou stavěné na délku 132,2 – 132,8 ne ? Je to proto aby tam potom šla další C9 a nebo proč ?? Uvažoval jsem koupit ty C9 2 a měnit je třeba po 1000km jen je prohazovat a dojezdit až do úplné smrti, potom zahodit i s převodama, ale potom jsem se na to vykašlal :-), ale kdyby to takhl vydrželo třeba 20 000km tak by to asi stálo za to, na kole mám vzadu jen Deore, tak že 9 kolo zhruba v ceně té C9 :-)

            0 0
            • nooski  

              Protože to doporučuje přímo Campagnolo a protože začíná na kratší délce, tak pokud se vymění na 132,6, tak pak nový nemusí sedat a nebude střílet. Osobně měním na jednici při 132,4 a pak řetěz putuje na dvojku a kazeta vypadá pořád jak nová a nikdy mi řetěz nestřílel.

              0 0
              • Esi  

                Díky nějak jsem to nikde nenašel tak se raději ptám. budu teda měnit na 132,6 :-)

                0 0
      • Last Guardian  

        Mě se zdá logický, že lehčí převody při stejnej síle ten řetěz zatěžují víc. S novým řetězem sem tedy zkusil šlapat o hodně silovějc – až kolena au au – jen tak pro pokus a výsledek je stejnej. Takže u mě praxe teorii nepotvrdila. teď už tedy opět frekvenčně, ať mi vydržej aspoň ty kolena.

        0 0
        • nooski  

          Jezdím hodně silově (tak kolem 60–70 ot/min na rovině) a řetěz mi vydrží dlouho. Na biku jsem nějaký Sramácký pokus o řetěz trápil na lehčí převody a po 800km domrvil celý pohon.

          0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      HM tak to jsem zvědav jak dloho mě vydrží ten druhej řetěz.

      A kolena :-))))))

      Ty jsem ale nikde na kup kolo.cz v komponentech ke koupi neviděl :-))))))

      0 0
    • gamster  

      Pro většinu z vás asi trapný dotaz,ale jak se měří  délka řetězu tou šuplerou?Co má být dejmetomu těch 132,8?Uričtě že vzdálenost,ale mezi čím?Popřipadě jestli můžu poprosit o vysvětlení jak to změřit šuplerou,měrku nemám,a řetěž je KMC Z9000.Na kole je najeto cca 1000 km.Díky za reakci

       
      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Nastav si na šupléře zhruba 130mm a strč to do řetězu těmi vrchními špičatými ploškami a roztáhni co to dá, opře se ti to o válečky, jako bys měřil vnitřní průměr roury. Pak odečti rozměr a uvidíš jak je řetěz vytahaný. Mezní hranice je u Campy 132,6–7 a u ostatních 132,8–9. při této naměřené hodnotě je dobré řetěz měnit. Dobré je při měření mít řetěz jakoby v tahu, jednou rukou tlač na kliku a druhou měř.

        0 0
        • gamster  

          Tak sem to zkusli a pokaždý mě vyšlo něco jinýho, Někdy 132,2 až třeba 132,8. Nějak to zprůměruju a uvidíme.V každým přpípadě abych se mi neposrali převodníky  a kazeta by to teda nemělo přesáhnout 133?

          0 0
          • Krocan  

            radši už při 132,9 vyměň…pak by to šlo rychle do kytek…

            0 0
          • Blade  

            Měříš blbě. Fotky s postupem měření tu jsou, stačí trošku pohledat. Průměrovat pochybně naměřené hodnoty je blbost, moc ti to neřekne.

            0 0
            • zichis  

              zkusli jsem nějakou tu fotku najít na webu a první co jsem našel s obrázkem, tak bylo blbě. Má tam tu posuvku totiž strčenou do vnitřních článků. Takhle její měřící ramínka velice ochotně sjíždějí do spáry vedle rolničky a kvůli tomu naměří minimálně 0,5mm víc. Lepší je to strkat do vnějších článků a taktrochu šupleru sklonit, aby do té spáry nesklouzla.

              http://www.damika.cz/…a/retezy.php

              0 0
              • Blade  

                Nemám problém s měřením pomocí vnitřních článků. Ba naopak je to lepší, není tolik prostoru pro pohyb a sklouznutí šuplery stranou. IMHO je blbost říct, že jejich postup je blbě ;)

                0 0
                • zichis  

                  když má tvoje posuvka ramínka na vnitřní měření „tupá“ tak prosím, Obyčejní lidi ale používají obyčejný šuplery, co je má jednostraně zabroušený do břitu.

                  Jestli chceš obhajovat jejich postupy, tak se taky podívej na jejich závěry, např:

                  „Jednoznačně se ukazuje, že cena řetězu je nepřímo úměrná jeho kvalitě nebo přesněji, kilometrům, které lze na takový řetěz ujet.“

                  0 0
                  • Blade  

                    I já, jakožto obyčejný člověk mám obyčejnou šupleru s broušenými břity ;)

                    Při měření přes vnitřní články zasunu břity do řetězu, jeden z břitů opřu tou vybroušenou stranou o levou stranu článku, druhý břit opět tou vybroušenou stranou o pravou stranu článku. Tímto mám šupleru relativně zafixovanou, stačí jen mírně břity stlačit proti stěnám článků a nehrozí, že by sklouzly na opačné strany článků, kde břity vybroušené nejsou a tím by zapadly mezi rolničky a stěny článků. Při měření přes vnější články se břity o stěny článků opřít nemůžou, protože by právě do těchto mezer zapadly. Musím si kontrolovat pohyb břitů po rolničkách, aby se nepohybovaly doleva a doprava, ale byly stabilně uprostřed rolničky. Možná že máš šupleru s širšími břity, pak by teoreticky bylo měření přes vnější články lepší.

                    Žádný jejich postupy neobhajuji, článek jsem nečetl, jen jsem reagoval na tvé tvrzení, že jejich obrázek je blbě.

                    0 0
                    • zichis  

                      ok, zkusil jsem to po tvým a dá se to když břity zasunu jen kousek. Vadí mě ale že nevidím dovnitř, kde se dotýkám.

                      0 0
                    • Joseph de Sax  

                      já tam strčím měrku a čekám až zapadne…

                      0 0
                      • Blade  

                        Já točím 4 řetězy. Střídám je, jakmile se mi vytahnou o 0,2mm. Teď všechny měří přes 133mm a jistě bude hůř, takže určitě uznáš, že od teď už ty dvě desetiny měrkou nenaměřím ;-)

                        0 0
              • StuntJ  

                Není lepší měrka řetězu se zoubkama ? První zoubek, tedy aspoň u mé, je 132mm, druhý 132,5 mm a třetí je 133mm, samou nevím jak přesně :o). Ale jak mi měrka padna na třetí zub, tak řetěz musí pryč a dávám nový. Taky je hodně důležité někoho požádat, ať stoupne na pedál a našponuje řetaz na plný ceres … Šupleru jsem používal ze začátku, ale nemám digitál, takže mi přijde měrka pohodlnější :o)

                0 0
                • zichis  

                  ale jo, měrka je fajn. Dělá se s ní snadno, nemůžeš se splíst o cenťák. Jenom mě nevyhovuje, protože si nepamatuju kolik má na kterým zubu :-)

                  Mmch,  na fotce co jsi dal vejš máš řeťaz nápadně světlej. Mažeš to něčím, nebo jezdíš nasucho?

                  0 0
                  • StuntJ  

                    To je světlý kvůli mobilu, protože má prasklou čočku, tak to fotí tak nějak v mlze. Mě ale připadne celkově, že řetězy SRAM jsou světlejší než SHIMANO . Mažu to voskem, teďka ho dávám pryč, protože po 1 400km už měrka padla na třetí zub a to je zle myslím si ža na PC-971 dobrý výkon, včem jezdím :o). A já jsem si udělal na 3 zoubku křížek, takže jak je řetěz u křížku, pryč sním .

                    0 0
          • autor_trek  

            Bacha na to, aby šupléra nezapadla mimo rolničku !!!!

            0 0
    • malick_medvidek  

      Ja kuprikladu nemenim retez vubec ani nic ostatniho, dokud to jezdi a neni to zdravi nebezpecny, tak to neresim :) Ted ma retez najeto neco pres 8tis, reknu Ti kolik vydrzi az ho dojedu :) Mate nekdo najeto na jednom retezu vic? :) Celkem by me zajimalo jak skonci…:) a uz vidim ty komentare :)

      0 0
      • Hornet  

        Da sa to riesit aj tak :-) ale ked roztrhnes retaz niekde v terene, daleko od domu, mozno zmenis nazor.

        0 0
        • malick_medvidek  

          Myslis, ze takhle se snaz roztrhne? Takze budu jezdit dokud se neroztrhne nebo driv zacne delat jine problemy? :)

          Ja myslela, ze clovek muze roztrhnout i novej… No v kazdym pripade penize na vlak nebo na taxika vozim, protoze opravit bych to neumela :)

          0 0
          • Hornet  

            Nechcem ti do toho kecat, ale stoji ti tych par korun za novu retaz za zbytocne mozne problemy?

            0 0
            • Featherbed  

              Musel by měnit i převodníky a kazetu, ale podle mě se to pořád vyplatí…

              0 0
            • malick_medvidek  

              Ono nejde ani tak o penize jako spis o to, ze ten retez vymenit neumim :)  A davat kolo kazdych 1500km do servisu, tak ho tam mam kazdej mesic…

              0 0
              • drtyc  

                to samo, kdyz se „nechce“. dokud nepujde servis delat preventivni planovany, tak kolo nebude plnohodnotny dopravni prostredek pro vetsinu lidi, ale pouze priblizovadlo, ale seriozne to brat nebudou.

                a jinak nechat strilejici retez neni zrovna idelani… kdyz se clovek rozjizdi na krizovatce a zabere zrovna treba nejaky kostky nebo panely a koleje, tak kdyz se protoci nohy a je blbe nahly teziste, tak si kleknes na zem a kolem tebe auta… no moc dobre to nepusobi obzvlast na nejake 4 proudovce mestsky okruh a tak.

                0 0
                • kubad  

                  no ono tvoje zabrat, a zabrat od křehké slečny je sakra rozdíl :-)

                  0 0
          • ekib  

            Stačí mít sebou nýtovačku, je to malinké a učinné. :-)

            0 0
            • malick_medvidek  

              Jo to uz sem taky slysela, ale pry to neni nejednodussi to nytovani, pry zalezi, jak se Ti to roztrhne a tak… tak sem k tomu zatim nepristoupila, zvlast kdyz sem retez za celej zivot nepretrhla, ale naucit bych se to chtela to jo :)

              0 0
              • Featherbed  

                Hele roznýtovat řetěz a strčit tam rychlospojku jsem zvládl i já, takže to musí zvládnout i velice nešikovná ženská :) vůbec nic na tom není, složitostí bych to přirovnal k sundání a nandání zadního kola… bez rychlospojky je to trochu horší :)

                0 0
                • malick_medvidek  

                  Tak sundat a nandat zadni kolo uz umim a to mam kotoucovky :)) Tak bych to teda mohla asi zvladnout. A co si na to mam koupit? Idealne link na nakej eshop a jestli mas i nakej navod na netu, jak se to pak provede, byla bych Ti vdecna. :)

                  0 0
                  • Featherbed  

                    No já mám nýtovačku o rozměrech asi 3*3cm jako součást multiklíče a jde to s ní v pohodě. Návod je na ivelo.cz. Třeba tohle bohatě stačí…

                    0 0
                  • kwaker  

                    a tvůj chlap ti ten řetěz nevymění?

                    0 0
      • Blade  

        S jedním řetězem je to IMHO blbost.. ale takhle mít 3–4 a střídat je, to je jiná.

        0 0
        • Hornet  

          jj, striedam 3 a je to ok :-)

          0 0
          • Blade  

            Já 4 a až se mi vytáhnou ještě o 0,3mm tak do oběhu přídám pátej, kterej mám už 3 roky schovanej pro strýčka příhodu :)

            0 0
            • Hornet  

              Mne tie tri celkom drzia, menim po 1000km a vytihnu sa tak o 2desatiny, tak to vyzera, ze by mohli vydrzat asi 4000km, noo a teraz aj dlsie, v nedelu skoncila jazda vyklbenym ramenom…

              0 0
    • bagr84  

      Tocim tri retezy po cca 400 km. Ted pres leto jsem ale nejak zlenivel a jezdil porad na jeden (zacinal „druhy kolo“). Vcera jsem ho premeril a na jednom miste 133 mm, na dalsich trech 132,8. Kouknu na tachometr, do kalendare a zjistill sem ze jsem na nem namotal kolem 1800 km, takze tak je to u me s vydrzi.

       

      Myslim ze kdybych je tocil poctive, 2000 km by mi vydrzet mohly. HG73

      0 0
      • Blade  

        A po těch 6000km co? Další tři řetězy?

        0 0
        • bagr84  

          Hm, je na tom neco spatnyho?

           

          Jinak tech 2000 sem asi prestrelil…

          0 0
          • Blade  

            Ne, špatnýho nic:) Jen se ptám. Akorát si myslím, že efekt to žádnej mít nebude, jestli točit 3 řetězy do konce jejich životnosti (cca132,9mm), nebo jet jednotlivý řetězy.

            0 0
            • bagr84  

              No vyhoda krom o neco malo delsi zivotnosti je jeste ta, ze po takhle castym meneni retezu to mnohem min strili…

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Fakt je, že pokud měníš řetěz postupně jak píšeš, dochází k postupnému vyrovnanému opotřebení kazety a dalo by se říct, že jakoby stárne stejně s řetězy. Pokud to pak přeházíš vše, tak bys „střílení“ prakticky neměl nikdy pocítit …

                0 0
                • Hornet  

                  Presne tak, opotrebovanie je postupne, u mna asi 2 desatiny mm, takze po vymene to nestriela vobec.

                  0 0
                  • Blade  

                    To samozřejmě, ale Bagr netočí ty 3 řetězy do konce životnosti celýho pohonu, ale jen do konce udávané životnosti řetězů a pak kupuje další tři řetězy na stávající převodníky a kazetu.

                    0 0
    • Kubik007  

      jak se měří šuplerou  ? mohli by jste mi to někdo popsat i s fotkou kdyžtak ?? Děkuji

      0 0
    • Schoscha  

      Asi je na čase vyměnit řetěz.

      HG53, najeto 1900 km. naměřeno 133,2. (95 kg.)

      Zatím nestřílí, jen trochu horší řazení směrem dolů.

      0 0
    • šlapatko  

      Když jsem začínal s kolem.Pár let spátky,ani jsem nevěděl že se řetěz mění a věřím že to dost lidí neví dodnes.Řetěz vydržel víc jak 15000km bez trhnutí.Ke konci jsem ho musel krátit bo byl moc dlouhý.Nedal se už ani jezdit bo mi nezbyly žádné zuby na převodníku a kazetě.Škoda že jsem ho vyhodil,mohl jsem naměřit zajímavé číslo:-)

      0 0
      • Dalas  

        tak to jsem onehdy nevěděl taky a jen jsem jezdil a na žádné takové voloviny jsem nemyslel :)) Nj, ale jak si člověk začne lescos uvědomovat a přemýšlet :) tak je to v pytli

        0 0
      • iron.hide  

        :DD

        0 0
        • nitraq  

          Z tebe bude dobrej archeolog.

          0 0
          • pavlik6022  

            jj 5 let čekal než se zasměje :)

            0 0
            • iron.hide  

              vlastne som skumal kedy mam vymenit retaz, no… a hento mi prislo fakt smiesne.

              btw, nemate niekto nejaky trik na rozmontovanie rychlospojky? mne sa to podarilo vzdy za nejakych 10 minut, ale dnes to bol porod, uplne cierne ruky, aj nejaka krv bola, ale aj tak sa mi to nepodarilo :D

              0 0
              • Smazaný účet  

                Klestama:)

                0 0
              • Žíža  

                pokud je to 9ková spojka nebo 10 KMC tak bez problému v prstech. 10ka SRAM ale opravdu jen kleštěma – chytíš do kleští na šikmo a bez problému vycvakneš. Jde to opakovaně – používám tenhle postup pro praní řetězu – každá sojka byla xkrát vycvaklá a vždy bez problému drží dále.

                0 0
    • rf  

      Používám HG53 – po 1000km jsem teď měl 132,6, takže použitelný bude tak do 1300–1500km. HG53 je levný, proto někdy měním i dřív, abych šetřil kazetu.

      Používám měrku ČZ, na které je největší zub 0,85mm. Někdy i šupléru.

      0 0
    • Dalas  

      no dnes jsem měnil řetěz po 1750 km a fakt byl o dost vytahanej oproti novému. Koupil jsem HG 53 na kupkolo:)

      ale musel jsem to rychlospojovat v dílně ve svěráku, protože klasickou nýtovačkou se akorát po..(píp) řetěz! nýtovačkou jsem to akorát doštoloval

      ale je to tam, sedí krásně (musel jsem ho ale o pár článků zkrátit, protože byl delší)

      0 0
    • pavlix  

      Teď jsem měnil měl cca 1200 km (SRAM),(90 kg­),novej v poho (SRAM 971) nestřílí, vše OK.

      0 0
    • Indian  

      Psal jsem to tu už několikrát, tak ještě jednou, ani měrka, ani šuplera se mě neosvěčila, i když se řetěz choval na měření ještě ještě dobře a nebo jakštakš, po výměně to střílelo kaksviňa, prakticky v blátivějším terénu se mě nestalo že řetěz vydržel víc jak 900km, potom novej střílel minimálně 200km než se zajel, od doby co jsem vymyslet takřka geniální věc nemám problém. koupím 5kusů řetězů jedno jaké třeba HG93 za 199.-kč kus, zároveň s novou kazetou a alespoň dobrejma plackama obuju první, (používám zlatou sponu od sramu- nikdy nebyl problém a ti co říkají že si s šimanem nerozumí lžou) na první řetěz najedu 600km – ne víc a když tak max o 50km, potom odpojím, dám druhej řetěz a ten první vyčistím, namažu a dám do pytlíčku z nípisem 1, 0–600km, na druhej řetěz najedu dalších 600km( s novou sramáckou sponou) zase pokud možno moc nepřejíždět, potom odpojím druhej a dám do pyllíku s nápisem 2– 600–1200km, pak třetí, čtvrtej a po pátým kterej má na na pytlíčku po sundání nápis 5– 2400–3000km, dám zase zpátky ten první a najedu na něj opět 600km, po najetí jej dám do pytlíčku s nápisem 1, 0–600km a připíšu k tomu 3000–3600km, dám druhej a td a td, dá se to bez jakých koliv problémů jako je střílení opakovat i 5×, tj 5řetězů x 600km x 5 sad řetězů = 15000km, jakým koliv terénem a za jakých koliv podmínek bez střílení a bez měření, které stejně nic neřekne, po 15000km doporučuji pouřít na zimáka dojezdit na něm, koupit další kazetu, 5 nových řetězů a spon a tradá pokračovat dál. HAWG

      0 0
    • vasek80  

      Jakou měrrku koupit? Nebo je to fuk? Viděl jsem nějakou od BBB, potom jinou mají na kupkolo a další

      0 0
      • Hornet  

        Az mas doma šubléru, tak mierku nekupuj, zbytocne vyhodene peniaze,, kup si radsej nieco ine na bike :-)

        0 0
      • Volf  

        měrka jsou vyhozené peníze za předpokladu, že máš doma šupleru. Jinak řetěz dávám pryč při naměřených 132,8 mm. Kupuju IG51 a na posledním jsem najel cca 2 800 km. Při výměnách na 132,8 mm jsem nikdy nedošel na konec životnosti placek nebo kazety, protože většinou spíš odešly morálně než funkčně.

        0 0
    • n04r3d  

      aby to tady nebylo jednostranný napíšu svojí story

      kolo na kterým jsem donedávna jezdil mám od 11ti let (tj rok 1993) řetěz jsem sám v životě neměnil a jednou mi byl měněn v cykloservisu při generální opravě

      v dětství zhruba do 16ti než jsem začal jezdit na fichtlovi jsem řetěz neměnil ani nemazal řetěz byl červenej skřípal vrzal ale jezdilo to

      po asi deseti letech pauzy jsem se rozhodl že budu zase jezdit kolo jsem dal do pořádku zkušebně jsem vyjel a v kopci jsem zlomil kliku takže jsem ho dal do cykloservisu kde mi vyměnili kokmplet zadní kolo kliky hazku prostě všechno co se vzadu hýbe

      řetěz mi tam dali nějakej lowend najezdil jsem na něj přes 4000 km mazal jsem jednou ročně tím stylem že jsem pokapal kazetu motorovým olejem a protočil převody

      furt to jezdí kazeta nestřílí jen to moc neřadí protože smyk má vakl a hazka by potřebovala seřídit

      já už to ale řešit nebudu protože se letos na jaře snad konečně dokopu je koupi novýho kola

      snad ještě nějaké „moudro“ na závěr: vys*rte se na vyšší řady komponentů protože to jsou odlehčený křápy co nic nevydrží a místo servisování a hrabání se v kole radši jezděte

      0 0
      • hawrda  

        Tak on každý není čuně aby oplácal převody motorvým olejem.

        0 0
      • Smazaný účet  

        mi se libi jak se zkusenosti z lowend rady vis presne jak se chovaji vyssi rady a ze jsou uplne k hovnu…

        Predpokladam, ze jezdis v trabantu, protoze lepsi auta jsou taky jenom sracky o ktere se musi starat.

        0 0
        • n04r3d  

          to samozřejmě nevím le přečetl jsem si diskuzi kde vidím časté popisy výměn řetězů po stovkách kilometrů a nedalo mi to sem nenapsat a samozřejmě to byla trošku provokace

          když si koupím nový kolo tak počítám s tím že zapůsobí efekt novýho a budu pečlivější po určitou dobu

          příměr s trabantem je mimo protože přednost trabanta je v tom že si ho opravíš sám a ne v tom že opravovat není třeba

          technika má soužit člověku a ne člověk technice

          0 0
          • hawrda  

            furt to jezdí kazeta nestřílí jen to moc neřadí protože smyk má vakl a hazka by potřebovala seřídit

            Technika má sloužit člověku a ne opačně,nicmémě všechno má své meze:).

            0 0
          • scret  

            meles ho.na, vis kulovy a budes tu kazat moudra…

            0 0
      • Žíža  

        Ono mezi námi – low end řady z hlediska řetězu vyjdou nakonec dráž (teda pokud to fakt někdo nejezdí, dokud se to nerozpadne).

        Osobně řetězy měřím, měním snad včas a hlavně si zapisuji kolik a za jaké peníze jsem na nich najel. A světe div se – absolutně nejnižší náklady na 1 ujetý km mám u řetězu DA 79001 (t.j. nejvyšší řady DURA ACE). On sice stojí výrazně více – ale nájezd pak je násobně vyšší (teda pokud se o něj staráš).

        Takže pro mne bezkonkurenčně u „10ky“ DA79001 a u zimáka (9ka) nejnižší náklady na km u C-9.

        0 0
        • bagr84  

          A vozis tu Duru na bajku?

          0 0
          • Žíža  

            ne samozřejmě silnička – je mi jasné že tu opotřebení je menší než u bajku.

            Porovnávám ale samozřejmě stejné použití na stejném kole – a 10 kové řetězy jsem postupně zkoušel kompletní řadu SRAMu, z Shimana ultegru (dva typy) a dvě generace Dury.

            Přiznám sel, že ani netuším, jestli je 10ka silniční kompatibilní s 10kou horskou (ale to je tím, že horáka nevlastním a nemusím to řešit :-) )

            0 0
        • zichis  

          Takže celej vtip je v tom, že o drahej řetěz se staráš, na levnej kašleš.

          0 0
          • Žíža  

            tak v mem pripade jsem se staral o levny i drahy, akorat ten drahy mel do dusledku polovicni naklady na km. Ale neda se podle ceny pausalizovat – napr. u Sram PC 1091 byly vysledky vyrazne horsi.

            0 0
    • Jamin  

      sakra, úklik :-)

      0 0
    • bagr84  

      Jsem lehce zaspal, na silnici jsem dnes nameril 133,2. Shimano 105 :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.