Výměna ořechu na náboji - jak povolit ?

82 nepřečtených
  • cechura

    Ahoj, synovi odešel na kazetě ořech (unašeč pastorků), rozlomilo se prostě to pouzdro ořechu, na které se navléká kazeta. Pojistná matice kazety i samotná kazeta jsou v pořádku, zachránil jsem všechny kuličky, praporky, povolil misku náboje a nakonec vyšrouboval i dutý šroub držící ořech na náboji (imbus č. 10). Koukal jsem, kolik stojí nový ořech, nakonec přišlo výhodněji koupit celý zadní náboj SunRace (kompatibilní s Shimano), viz obrázek. Měl jsem v plánu jednoduše sundat ořech z tohoto nového náboje, přehodit na původní kolo, nasadit kazetu a hotovo. Jenže tenhle ořech je na náboj přišroubován dutým šroubem, na který nepasuje imbus č. 10, zkoušel jsem různé přípravky, kovové hranolky, ničím to nešlo. Nakonec jsem vypiloval z imbusu č. 12 něco jako imbus č. 11 (protože přímo imbus č. 11 není v žádné sadě, ani nikdo ze známých zámečníků/auto­mechaniků nemá). Ten tam docela dobře zapadl, ale ořech nejde stejně povolit – náboj jsem zapletl do ráfku kompletním výpletem, imbus upnul do svěráku a otáčel kolem normálně, jako když povoluji (proti směru ručiček). Výsledek byl jen prohnutý ráfek a prasklé 2 dráty, fakt jsem zabíral silou. Máte nějaký tip, jak sundat ten ořech, nebo budu muset měnit celý náboj a tudíž přeplétat zadní kolo ? Díky.

    0 0
    • Vilém  

      Dalo se cekat, ze naboje ruznych vyrobcu a typu budou mit jine uchyceni orechu, rozhodne neni standardizovane.

      0 0
    • jecnak  

      Nez budes dal koumat, doporucuji zjistit, zda vubec orech pro tento naboj je dostupny a pak kolik stoji. Pokud se nejedna o neco draheho a nebo soucast zapletenych kol, pak ma obvykle vetsi financni smysl poridit novy zadni naboj.

      0 0
      • cechura  

        Jak jsem psal, koukal jsem samozřejmě na ceny nových ořechů a vyšlo levněji koupit celý zadní náboj, což jsem udělal. Je to systém Shimano/Sram/Sun­Race HG, mělo by to být navzájem kompatibilní. Když jsem zkusil nasadit kazetu na ten nový náboj, krásně tam sedla. Jen je problém vyměnit ten ořech. Je možné, že by se třeba povoloval opačně, než je tomu u stávajícího (původní Shimano/Sram, nově koupený SunRace) ? To se mi nechce věřit, že by tam byl opačný závit …

        0 0
        • jecnak  

          Ted nechapu motivaci menit z noveho naboje na stary orech. Nejen, ze nejspis nebude kompatibilni s jinym nabojem, ale stary naboj uz ma urcite jeta i loziska atd. Uvedom si rozdil kompatibility mezi rozhranimi:

          • kazeta x orech
          • orech x naboj

          Jinak orech je nasroubovan na naboji klasickym pravym zavitem. Vychazi mi tedy jako nejsnazsi a nejlevnejsi reseni preplest puvodni rafek a pripadne i vyplet na kompletni novy naboj.

          0 0
          • cechura  

            Motivace je jednoduchá – nechci za každou cenu přeplétat, když by měl jít vyměnit jen ořech. Na „starém“ kole je všechno v pořádku, kvalitní náboj s nevyběhanými miskami, totéž konusy, maximálně můžu dát nové kuličky nebo osu a konusy z nového náboje. Proto jsem taky kupoval relativně levný SunRace, abych přehodil jen ořech. Kdybych musel přeplétat, znamenalo by to asi koupit i nový výplet kvůli délce drátů pro ten nový náboj. Jinak všude, kde se prodává nářadí, stahováky … se uvádí kompatibilita Shimano/Sram/Sun­race kazety i vnitřku ořechu (miska se 2 drážkami, průměr, počet kuliček v obou drahách).

            0 0
            • jecnak  

              Uved pro poradek, jaky naboj mas ted a jaky jsi koupil. Mam z tveho popisu silny pocit, ze nemas naboj s kazetou, ale se sroubovacim vicekoleckem. Fotka by mozna tez neskodila. Ono totiz pokud mas naboj se sroubovacim vicekoleckem, tak ten ma samozrejme levy zavit, na kterejm je nasroubovano vicekolecko.

              0 0
              • cechura  

                Tos mě teda podcenil :-) Za svůj život jsem měl sundaných a rozebraných desítky vícekoleček (tj. šroubovacích) systémů Velamos, Sach, Maillard, Shimano/SIS atd. Přesně vím, kam se co povoluje, jak měnit praporky, pružinky, kuličky … Samozřejmě i kazet (tj. skládaných na unašeč pastorků čili ořech). Nic ve zlém, ale vím, co je šroubovací vícekolečko a co kazeta. Původní náboj je Shimano/Sram HG s ořechem pro 7-kazetu (tam se rozpadlo tělo ořechu). Nově koupený je náboj SunRace Z M53 7k 36d (36 děr pro 7-kazetu systému Shimano/Sram/Sun­race HG).

                0 0
                • jecnak  

                  Lepsi mit jistotu, nez se bavit kazdy o necem jinem. Abych to shrnul. Orech povolis opravdu proti smeru hodinovych rucicek, ale presne jak pise Vilem – necekej, ze bude pasovat na Shimano naboj.

                  0 0
                • iiki  

                  Jen trošku pro ujasnění pojmů IG, HG, kompatabilní toho s tím…:

                  HG system – hyperglide – systém tvarových úprav boků skupin zubů pastorku a náběhových hran řetězu. Tato úprava se projeví přesunem řetězu z pastorku na pastorek na kratší dráze i tím pomůže i zrychlení a zpřesnění řazení.

                  IG system – zdokonalený princip pohonu HG, zkrácení dráhy přesunu řetězu na větší pastorek, a úprava ozubení na převodnících, zlepšení řazení na menší převodník.

                  PC – Power Chain – systém profilace náběhových hran článků řetězu SRAM (SACHS). Zlepšení navádění na pastorky a zpřesnění řazení – výborná spolupráce se systémem Power Glide (komponenty pohonů SRAM)

                  S – L -T – Super Link Technology – patentovaná konstrukce řetězů firmy Rohloff, spolupracuje se všemi indexovanými systémy řazení.

                  Narow Chain (ang. úzký řetěz) – řetězy s roztečí 1/2´´ a šířkou 3/32´´ pro pohony s více pastorky, tj. max. osmi. Kazety s devíti pastorky používají řetězy 1/2´´ x 2/28´´, s deseti pastorky potom rozteč 1/2´´ x 2/28´´.

                  0 0
        • Vilém  

          Ale tady vubec nejde o vnejsi tvar orechu, ktery maji vsichni stejny. Tady jde o uchyceni orechu k naboji, coz pochybuju, ze bude stejne.

          Pokud jsi chtel jit touto cestou, tak jsi mel koupit stejny naboj a z nej orech predelat. Nikde jsem nezahlidl o jakou nabu puvodne slo, pokud o shimano, tak i tam je nekolik systemu uchyceni k naboji. Pokud bys vybral se stejnym uchycenim, tak jsi to mohl prohodit.

          0 0
          • cechura  

            Právě že původní náboj je Shimano/Sram HG (vím, že se dělaly ještě IG a kdoví co ještě), což jsem si hlídal, aby ten Sunrace byl kompatibilní s HG. I uchycení na náboj vypadá stejně (dutý šroub 12-stěn, což se povoluje imbusem č. 10, v případě Sunrace č. 11, někteří výrobci dokonce č. 12, ale pořád by to mělo jít povolit normálně doprava …)

            0 0
            • Vilém  

              Tak Shimano nebo sram? Ty stale mluvis o tvaru orechu, ale o ten nejde, ten pokud to neni Campa, je porad stejny, at uz HG, nebo IG. Jak uz jsem psal vyse, jen samotne shimano ma u levnych naboju minimalne dva druhy uchyceni na naboj, pritom srouby, ktere orech drzi, jsou stejne, lisi se tvar spoje naboj/orech.

              0 0
              • scota  

                Potvrzuji, že uchycení může být různé i v rámci Shimano.

                0 0
              • cechura  

                Spojení původního ořechu a náboje (Shimano HG) je na fotce (převzato z ivelo.cz, ale je to naprosto totožné). Jen nechápu, proč nejde povolit ten vnitřní šroub na imbus, když odhlédneme od všech systémů a kompatibility, pořád to musí být klasický závit povolení doprava (proti směru), aby se to při šlapání nepovolovalo.

                0 0
                • Vilém  

                  Ano, to je to misto spojeni naby a orechu.

                  Proc to nejde povolit, to tezko rict, leda by tam meli jeste lepidlo na zavity, takze zkusit nahrat duralove telo naboje. Zatim jsem nepotkal, ze by tam byl opacny zavit, vzdy jen klasika, tj povolovat proti smeru rucicek. Jediny co jsem potkal, ze bylo atypicke, tak u Author naboje byl sroub ne ze strany orechu, ale ze strany naboje, takze potom se to tvarilo, jako by byl opacny zavit.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jen pro upresneni, ten popisovany Author orech byl konstruovan takto, tj zavit nebyl v nabe, ale v tele orechu. Z vnejsku to vsak nebylo moc zretelne, imbus klic se dal strcit z obou stran.

                    0 0
                    • parduba  

                      Některé náboje mají na dutém šroubu co drží ořech ještě z druhé strany matku.

                      0 0
                • scota  

                  Nasadit pořádný imbus a poklepat gumovou baličkou, rázy by to mělo povolit ;-)

                  0 0
    • iiki  

      Ořech jen Shimano za Shimano, jsou v podstatě dva typy spojů s nábojem

      https://www.paul-lange.de/…-RM30-7S.PDF

      nebo

      https://www.paul-lange.de/…-MC30-94.PDF

      Co tam máš za náboj (označení tipu) a jaká je šířka do patek rámu?

      0 0
      • cechura  

        Původní náboj je Shimano, spojení FH-MC30 (tedy to, co je na fotce viz výše), na náboji je 10 zubů a ty zapadají do vybrání v ořechu. No a ten Sunrace nevím, když se mi ho nepodařilo sundat z náboje … Ještě zkusím nahřát náboj a poklepat na imbus.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mam pocit ze to zkonci dvema znicenyma nabojema a dotazem na lacne vypletene zadni kolo-.)

          0 0
          • kubad  

            Mám pocit, ze mas dobrý pocit :)

            0 0
            • cechura  

              Pánové, blbě kecat umí každý, což takhle poradit nebo radši mlčet ? Kola si léta zaplétám sám, tak nevím, co tady vytahujete něco o dotazu na levně vypletené kolo. Na původním Shimano náboji je prasklé pouzdro ořechu, s tím nic nenadělám, nový Shimano ořech nebo celý náboj stojí mnohem víc než ten Sunrace, co jsem koupil, tak jsou dvě možnosti: buď přepletu kolo na ten Sunrace nebo vyměním ořech, což tady celou dobu řešíme s rozumněji diskutujícími …

              0 0
              • kubad  

                a co máš za problém ten stejný náboj přeplést, to je s tebou fakt na palici, proč chceš pořád měnit ořech kde abslutně nikdo neví jestli bude pasovat, napsáno to tu je už mockrát, lepší radu nedostaneš

                0 0
                • cechura  

                  Už jsem přepletl, viz můj příspěvek níže. Jestli tě to zajímá, je tam důvod, proč, a návod, jak rozebrat ten Sunrace ořech. Každý normální člověk raději přehodí ořech, což (většinou, ne v tomto případě) znamená povolit jeden šroub a přehodit ořech. Kolo je dobře vypletné, výplet drží, náboj, misky, konusy v pořádku – proč bych měl nutně hned přeplétat ? Není lepší sundat ořech a přeplétat až v případě, že nebude pasovat ? A nechci slyšet, že jsem stejně nakonec musel přeplétat, byla tady velká šance, že budou ořechy zaměnitelné (viz novější Sunrace ořechy mají stejné uchycení jako Shimano).

                  1 0
                  • kubad  

                    to fakt nemá cenu

                    podle mě je lepší nový náboj, než starý,a s tou kompatibilitou se hodně pleteš,

                    a jak vidíš i spletl

                    0 0
                  • Vilém  

                    Kde furt beres tu jistotu, ze je stejne uchyceni? Podarilo se ti to copak povolit, abys to mohl zjistit?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Navic z kontrukce orechu plyne, ze pokud bude jeden rozper o desetinku jinde, tak naboj orech se muze kvedlat nebo nepohnout ani o miliprd…

                      0 0
        • parduba  

          Tak ono z nezapletenýho náboje se ořech docela blbě sundavá.

          0 0
          • Vilém  

            Psal, ze to zapletl, aby ho sundal.

            0 0
            • parduba  

              Tak to jo,já jsem nikdy se shimano náboji problém neměl,imbus a dlouhá páka.Ale jak to má sunrace náboj nevím,ještě jsem ho v ruce neměl.

              0 0
            • Singlespeed  

              Pokud je uchycen k tělu tlustším šroubem než původní ořech, tak bych tipoval, že i když ho sundá, stejně nepůjde na starý náboj namontovat. Možná by se dalo vyměnit jen volnoběžné tělo ořechu (k tomu ho není třeba z náboje sundávat), kdysi jsem si tak opravil nejstarší zapletená kola Shimano, ke kterým jsem nesehnal originální ořech a ten, který jsem měl k dispozici tam nepasoval, ale tělo ořechu se na původní vnitřnosti napasovat dalo.

              0 0
              • Vilém  

                To, ze to nebude pasovat, si myslim taky.

                0 0
              • iiki  

                Nebude to pasovat, nepomůže ani nový náboj FH-RM 30

                http://bike4u.cz/…ribrny-10894?…

                má ten druhej typ spoje s nábojem.

                0 0
                • iiki  

                  Použít pude ořech z FH-M290, má ale malinko jiný zatěsnění konusu u ořechu

                  https://www.paul-lange.de/…-M290-95.PDF

                  a otázka je, jak by se podařilo doladít na rozteč patek

                  0 0
                  • Vilém  

                    Acera X se da jeste nekde sehnat? Vzdyt je to tak 15 let stary model.

                    0 0
                    • Patar  

                      Mám je stále skladem pro servis.

                      0 0
                    • iiki  

                      No, tu a tam je někdo na servis má, ta fotka je čerstvá :))

                      Nápověda k roku: výkres, levý horní roh :))

                      0 0
                  • iiki  

                    Bez problémů půjde použít FH-RM40, co je na fotce.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Už neblázni s tím rozděláváním nábojů :-). Cechura je přece machr, který se vyzná v desítkách typů ořechů a volnoběžných vícekoleček, jen mu nejde povolit ten dutý šroub ;-).

                      0 0
                      • iiki  

                        Náboj je rozdělanej raz-dva, stejně bych ho před montáží musel částečně rozebrat kvůli kontrole dotažení konusů ze strany ořechu. Demontáž ořechu z těla náboje je pár vteřin navíc.

                        Na fotce je to pěkně vidět, nehrozí problém s nepochopením.

                        Jen na okraj: docela by mne zajímalo jak dopadne rozborka toho SunRace. Jestli je to vyráběný jako Quando, tak hodně štěstí. ( matkošroubem se přitahuje náboj k ořechu – a matku lze vyndat jen po vyražení misky co je zárověň ložiskovou dráhou. Nalisovat to přesně zpět bude problém) Navíc jako bonus – do Shimana náboje to nepásne.

                        0 0
                        • cechura  

                          Děkuji všem (rozumně) diskutujícím za postřehy, zejména iiki za snahu při hledání kompatibilního ořechu. Dopadlo to tak, že jsem si nakonec přepletl zadní kolo na ten nový náboj Sunrace. Rozteč mezi patkami byla o 2 mm menší než původně, což spravily 2 podložky mezi konus a pojistnou matku. Rozborku Sunrace jsem nakonec dotáhl do konce, nedalo mi to, ale je to úplně něco jiného, než Shimano nebo Quando. Pro iiki nebo kdyby se s tím někdo v budoucnu potýkal: gumovo/kovová prachovka ze strany ořechu nejde jen tak vypáčit, musí se vyšroubovat (opatrně sikovkama), stejně jako když chcete vyšroubovat pojistnou matici kazety (vězí v tom samém závitu). Po bližším zkoumání dutého šroubu ořechu jsem zjistil, že ze strany ořechu je užší než zevnitř náboje, ale že je do náboje zašroubován (byly vidět ještě asi 2 vnitřní závity v náboji). Musí se nejdřív zcela nepochopitelně povolit a sundat miska (dráha kuliček) v ořechu. Ta se povoluje stejně jako u jiných ořechů doleva, ale nepasuje na ní standardní stahovák se 2 výstupky (Shimano HG), zářezy v misce jsou malinko užší, musel jsem si vyrobit přípravek z páskoviny a pak to ve svěráku šlo (naštěstí jsem měl náboj pořád provizorně zapletený v jiném ráfku). Pak zjistíte, že dutý šroub není vlastně dutý šroub, ale že současně tvoří vnitřek ořechu (dráhy kuliček, je jich standardně 50, 2 praporky a pružinka). Není tam žádné spojení FH nebo RM atd., vnitřek ořechu je rovnou našroubován do těla náboje nadoraz (imbus č. 11). Pak se naskládají kuličky, praporky, vymezovací podložky, nasadí unašeč, zajistí miskou se 2 zářezy, kuličky, prachovka a hotovo. Takže bez povolení misky nejde ořech sundat jako u jiných systémů. Navíc se tento postup zřejmě týká jen několika starších modelů nábojů Sunrace, jiné od této značky mají systém RM stejný jako Shimano (snad všechny novější na kotoučovku). Podtrženo a sečteno, musel jsem stejně přeplétat, jinak to nešlo, vypiloval jsem si imbus č. 11 z č. 12 a přípravek na stažení misky Sunrace (třeba se budou hodit do budoucna), zbyl mi zachovalý náboj Shimano a vnitřek ořechu :-) a prozkoumal jsem další exotické uchycení ořechu na náboj. Vše se týká tohoto náboje:

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Hned v prvním příspěvku včera ti psal Vilém, že to nepůjde… Ale komu není rady… ;-)

                            0 0
                            • cechura  

                              Kdo nic nedělá, nic nezkazí, ale taky na nic nepřijde :-) Bez rozdělání a sundání ořechu nemůžeš absolutně tvrdit, že nebude pasovat, zvlášť když Sunrace teď dělá naprosto stejné uchycení jako Shimano (novější náboje na 9 a 10-kazety a kotoučové brzdy). Kdyby Vilém nebo ty nebo kdokoliv jiný napsal bez keců, že tenhle ořech měl někdy sundaný, je tam takové a takové uchycení a na Shimano náboj ho nedostanu, poděkuji, končím diskuzi a jdu přeplétat. Nikdo nic takového nepsal, jen dohady. Koho by třeba napadlo, že některé šaltry od Sramu budou chodit s Shimano přehazkami – a naopak. Dokud to nevyzkoušíš, nemáš jistotu.

                              0 0
                              • kubad  

                                sorry, ale když umíš plést kola, tak nechápu tvou snahu resuscitovat jetý náboj, místo jednoduchého přepletení nového náboje, ještě kdyby to bylo něco drahého, nebo kultovního tak snad.

                                ale prostě sis to ošahal, a příště budeš chytřejší

                                0 0
                              • Singlespeed  

                                To s těma šaltrama napadlo cca před pěti lety zrovna mě ;-).

                                0 0
                          • kubad  

                            no vida, :D

                            0 0
                          • parduba  

                            Nevím jak u jiných ořechů ale já vždycky povoloval doprava-má levý závit

                            0 0
                            • Vilém  

                              Ale to mluvis o misce, ne?

                              0 0
                              • parduba  

                                jj,miska

                                0 0
                                • parduba  

                                  reagoval jsem na cechuru kde píše že se miska povoluje doleva jako u všech ořechů a pak se divíme že nemůže sundat vořech z náboje,bůhví jak to povoloval

                                  0 0
                                  • cechura  

                                    Napsal jsem doleva, ale myslel jsem levý závit, tj. samozřejmě jsem misku povoloval po směru ručiček, tady je to stejné jako u ostatních ořechů, ale to nic nemění na tom, že se musí sundat miska, aby šel vyšroubovat vnitřek ořechu z náboje.

                                    0 0
                • Vilém  

                  Zvlastni je to, ze tvrdi, ze ma FH-RM30 a soucasne, ze ma ten starsi system uchyceni orechu. Ze by to delali ve dvou verzich?

                  0 0
    • scota  

      No nevím, ale imbus č.11 můžeš normálně koupil od Narexu. Používal jsem ho na demontáž ořechu Novatec.

      http://www.eshopnarexcon.cz/…ex-443000825

      0 0
    • oddie  

      Ať nezakládám nové téma, neznal by někdo tenhle ořech? Praskl mu dutý šroub držící ořech pohromadě a k náboji, a při vyndání osy se mi logicky rozpadl i ten ořech…

      Imbus uvnitř náboje je 12 oproti Shimaňácké 10, a nepodařilo se mi to zatím povolit, nemám tu dostatečně silnou 12 imbus, jen nástrčku, která to nedá, ale to je teď vedlejší. Spíš by se mi hodilo, jestli by se nesehnal tenhle ořech celý. Další odlišnosti od Sh – miska vnějšího ložiska je na ten dutý šroub našroubována, závit má průměr 18mm. Stejně tak byla našroubována prachovka (do závitu pro závěrnou matici kazety). Pokud by někdo věděl, co je to zač, potěší. Náboj je nějaký OE, nemá žádnou značku, ořech je na 7sp, ale klidně tam můžu dát i 8sp.

      0 0
      • oddie  

        Nikdo netuší? Dnes jsem zkusil krátce 12 nástrčkový imbus na 1/2" rázáku a ani se to nehlo, nechtěl jsem to nechat rachotit dlouho, takhle večer, ale je jasné, že to je proti povolení pojištěné, pojistná matice tam není, možná zalepené. Z druhé strany náboje je uvnitř nějaký větší šestihran, ale aby se tam strčil klíč, musela by se vyrazit levá ložisková miska.

        0 0
        • oddie  

          Tak abych si dopokecal sám se sebou, náboj je made by Formula, jak mi napsali z techsupportu Isly, a za 15GBP + poštu mi klidně pošlou nový ořech, když se mi to podaří povolit a sundat, což prý není úplně sranda, ale je tam normální závit. Pokud to z té fotky není vidět, není tam klasický dutý šroub jako u Shimana, to ocelové bago s uložením praporků a ložiskovou dráhou je celé z jednoho kusu. Zatím to odolalo i rázáku, protože výplet to trochu tlumí, možná časem zkusím ten náboj nahřát a dovnitř stříknout povolovacím mrazicím sprejem… Jinak uvnitř náboje z druhé strany není šestihran, ale osmi(!)hran, aby nebylo těch extrabuřtů málo.

          0 0
          • novas752  

            To už je snad lehčí koupit celej novej zadní náboj, než kupovat ořech a ještě speciální nářadí a nechat ho přeplést..

            0 0
            • oddie  

              Nechávat ho přeplést nemusím, přeplést si ho můžu klidně sám, ale koupit zadní náboj o 20 dírách je poněkud oříšek…

              0 0
              • novas752  

                Jo to pak jo, toho jsem si nevšiml.

                0 0
                • oddie  

                  Ona varianta brod by byla zaplést tam na 20 děr 36 děrovou nábu, co tu mám, nějakou starou LX nebo co to je, dalo by se to v pohodě udělat, ale pak při dalším prodeji toho kola to vypadá blbě. Zatím jsem to moc neřešil, jen to krátce zkusil, kupoval jsem jen 12 imbus za stovku, aby byl v nářadí pořádný, když už, no a když mi klidně ořech pošlou nebo i celé vypletené zadní kolo za 40GBP, není se moc ani čeho obávat. Nadto na to mám celou zimu…

                  0 0
    • Breakpain  

      Kdyby někdo tušil „co to je za ořech“ a jak ho snudat, uvítám rady ;-). Podařio se mi sundat koncovku na straně s kotoučem. Očividně ale je třeba sundat koncovku na straně s ořechem, ale za boha jsem nepřišel nato jak …

      Foto zde, zde, zde

      Přemýšlím, zda je potřeba osu vyklepat i s tou koncovkou na pravé straně (u ořechu) – lehce jsem zkoušel, ani se to nehlo … Anebo povolit konusovym klicem – ale pak mi není jasné, za co chytit tu levou stranu (kde už jsem koncovku sundal). Když mrknu krz – tak v té ose není žádný otvor na klíč :-/ …

      Nába je samozřejmě „no name“ … nic na ní není napsáno …

      0 0
      • plzakj  

        Takze to neni ten giant, co mas v profilu? http://www.sykkel.com/…Info_V01.pdf

        0 0
        • Breakpain  

          Soudíš dle Anthema v profilu? Bohužel – jsou to jiná kola :-(, ale díky ;-).

          0 0
      • jecnak  

        Tipnul bych ze je jen nasazena na ose – silou vyviklat ven.

        0 0
        • Breakpain  

          Tu pravou koncovku jo? Přiznám se, že jsem to decentně zkoušel, ale ani se to nehlo ..

          OK, zkusím, ale ještě si tam něčím posvítím, skoro jsem tam viděl něco jako závit :/ … uvnitř (jako by se to šroubovalo). Ale to „naražení“ by bylo logičtější ;)

          0 0
          • Vilém  

            To by tam nebyl ten slic pro konusovy klic. Koukni poradne dovnitr osy, zda tam neni nejaky mnohohran na imbus. Pak bych zkusil, zda nejde osa vyklepnout cela ven, smerem k orechu.

            0 0
            • jecnak  

              +1

              0 0
            • Breakpain  

              Vyklepnout nejde … ano, ten „šlic“ mi taky vrtá hlavou.

              Záhada vyřešena – myslel jsem, že to je jen jemná rýha – je to opravdu neznatelné. Ta dutá osa je opravdu kulatá a jsou tam minimální drážky … a shit … 11ka imbus – OMG, to by mě opravdu nenapadlo.

              (… vzdal jsem boj a šel do servisu … nemám ani 11ku, ani konusový klíč). Každopádně jsem poučen, ale neznalé oko tam vidělo opravdu „kulatou“ ďouru … i mechanik na to koukal a zkoušel to nejdřív vymlátit :). Nicméně, on na ten detail přišel asi za 1 minutu :) …

              Takže už vím, co mi má ježich dotlačit do sbírky nářadí ;) …

              @all:

              každopádně chlapci – děkuji ;) …

              Jináč všechno jsem to dělal kvůli tomu, že mi to v zimě tuhne a při protočení klik pozpátku nestíhá ořech a prověšuje se řetěz. Dělají to ložiska, nikoliv ořech, jak jsem se domníval, takže ještě „lepší“ varianta :-).

              0 0
              • gerrard  

                Me to delala zatuhla rolnicka na kladce prehazovacky.

                0 0
                • Breakpain  

                  To by bylo snazší, bouhžel tady test s kolem mimo rám jasně úkazal teplotni vliv :-). Balkón vs byt …

                  Teď musím zjistit, zda ložiska do náby mají nějaký standard nebo je to zase „mišmaš“ … a bude třeba to vylisovat ven a přeměřit.

                  @all

                  A propó – pokud jen vyloupnu prachovky z ložiska – mazací tuk by splnil účel nebo to je blbost? Je to řídké … leč nevím, zda to tam vydrží …

                  0 0
                  • 01carbon  

                    zkus tu vazelínu vymýt a pokud se ložiska budou na sucho točit dobře není důvod proč by nefungovaly na kole – znovu naplnit kvalitní vazelínou – opravdu na ložiska, néé co je po ruce (třeba 00), necpat toho plast. maziva do ložiska moc (cca 1/3 objemu by měla zůstat prázdná). Pokud bude třeba nové ložiska, tak jsem měl dobrou zkušenost s bicycle cafe. Ložiska v náboji dle DTSwiss a nakonec se ukázalo, že tam bylo cosi jinak – jenom sáhli vedle do police a za 20min jsem odcházel s fčním kolem (ale chce to domluvit předem tel.)

                    0 0
                  • kyl  

                    Já už mažu tímto Berner sprejem a velká spokojenost

                    dal jsem to i do řazení co v zimě stávkovalo a teď šlape jedna báseň.

                    0 0
                  • plzakj  

                    Kazdej vyrobce ma svy i ruzny modely to maj ruzne. Loziska v zadni nabe jsem ted taky resil.

                    Chodi hladce? Jestli ne, tak nech v servisu vymenit. Zmeri si je sami. Jestli jo, tak zkus vycistit a namazat podle rady vedle. Ale sundanim krytky ji pravdepodobne lehce poskodis, takze je to stejne na prd.

                    0 0
              • plzakj  

                Hm. Mrcha velka :-) A jak to funguje v kombinaci s osou? Myslel jsem, ze ta je kulata?

                0 0
                • Breakpain  

                  Zcela bez problému – ono to ani nevypadá jako šestihran – je to jak kdyby tam byla mělká rýha – skoro neznatelná. Akorát jsem je nepočítal ;) … i když nevím, jestli by mě to trklo … stejně jsem doma neměl 11ku imbus :).

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.