• MAXXX

    Zdravím.

    Minulý rok jsem si pořídil nové kolo..osazené vidlicí " ROCK SHOX Recon Gold RL " vidlice má nalétáno 6500km. Tak jsem si říkal že by asi bylo dobré vyměnit olej včetně těsnění. Máte někdo zkušenosti s výměnou oleje u této vidlice? Nebo to raději dáváte do servisu. Viděl jsem pár videí a vypadá to celkem jednoduše, třeba toto ( https://www.youtube.com/watch?… ) Na kole už si ledacos vyměním seřídím.. ale do vidlice jsem se ještě nepouštěl.. tak se chci zeptat jestli je to tak " jednoduché "jak to popisují a nebo raději řešit servisem.

    Díky předem za odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      Je to jednoduché. Konstrukce a postup stejný jako všechny RockShox vidlice s TurnKey nebo Motion Control tlumičem.

      Osobně bych zkusil vidlici jen vyčistit uvnitř, těsnění neměnit ale jen namazat vhodnou vazelínou (Butter/PM600) a vyměnit oleje.

      Potřebuješ na to sadu imbusů, stavitelný klíč nebo golu myslim 30 na zátky na korunce, kleště na vnitřní segrovky na spodku vnitřních nohou a pak jen nějaký utěrky, neagresivní odmašťovač jako isopropylalkohol a pak vazelínu a správný oleje, do spodních nohou může být obyčejmý motorový, maže líp než ten 15w a i RockShox do vzduchových komor tlumičů motorový Maxima myslim 10W50 doporučuje, ale imho je to jedno jaký, prostě motorový. Do tlumící části pak tlumící jaký píšou, nejspíš 5w.

      Hodí se stará štětka na lahve na vyčištění spodních nohou.

      1 0
      • tykym  

        Do vzduchových komor se žádný olej nelije, jen se maže vazelínou na příslušná místa dle návodu RS (tzn. částečně na pístnici a na o kroužek) .

        0 0
        • novas752  

          No lije se do spodních nohou a cvrknout ho kapku (1,2,3ml) do vzduchu taky neuškodí.

          2 0
          • tykym  

            Do spodních nohou ano, ale to už nejsou uzavřene vzduchové komory. Ta troška oleje může odplavit část té vazelíny, dojde k promíchání a znehodnocení již aplikované vazelíny. Koneckonců, v tom ofiko návodu RS to takto neaplikují, proč asi?…

            0 1
            • novas752  

              To netušim, já to tak k maximální spokojenosti provozuju.

              Naopak se tim olejem vazelína trošku naředí, takže vzniklá hmota skutečně maže celym objemem a ne jen tupě leží na pístu. Nemám s tim problém ani v horku ani teď v zimě. Taky nepoužívám doporučovanou sram butter ale PM600.

              0 0
              • tykym  

                Jo, ta PM600 je v cajku, možná lepší než ten jejich sram butter… Jen se chci zeptat, ten olej si tam dáváš jen dle tvého uvážení, nebo ti to někdo doporučil?

                0 0
                • novas752  

                  Dle mého uvážení ale možná jsem to i někdy viděl. V tlumiči se píst maže vazelínou a pak se tam stejně dává trochu oleje, takže proč ne do vidlice… Samotná vazelína většinou objemu jen bez užitku leží na pístu – po naředění olejem se to podle mě maže lépe, chodí to lépe. Malá část proteče i do negativky, kde zase maže těsnění negativka – spodní noha.

                  Ve vidlici to trošku posune citlivost. Suntourky mající mazaný jen vazelínou z výroby i vnější nohy se taky předělávaj na mazání olejem

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • kyl  

                    V posledním Epiconu co jsem kupoval byla na pístu taky vazelína(přilepená a bez užitku).

                    0 0
              • kyl  

                Možná by na to byla dobrá vazelína co mám v práci.Musím mrknout na označení ale ta vazelína celkem v pohodě teče.Dávám ji do centrálního mazaní cnc.

                0 0
          • krabica  

            Do Formule se dáva 5ml do vzduchovky.

            0 0
    • scalar  

      Záleží na tom, jak jsi šikovný. Můžeš ušetřit pár stovek nebo nadělat škodu za pár tisíc :-)

      0 0
    • tykym  

      To video na YT je pouze lower leg service, není tam výměna oleje v patroně. To bys musel zasáhnout hlouběji, jak tu psal novas752… Aby ses posunul dál, budeš nutně potřebovat ještě kleště na segrovky. Stáhni si Návod od RockShox, tam je vše velice detailně. Sám zjistíš, že je servis celkem jednoduchý. Jestli ti vše dobře těsní (neuniká vzduch ani olej), tak bych neměnil žádné o kroužky ani gufera a jen vše vyčistil a znovu namazal.

      0 0
      • MAXXX  

        Dobre diky. Najdu nekde to video primo od RS a zkusim se do toho pustit. Je mi jasne ze to neni zadna atomova veda, ale nechci tam neco ******. Kolik sitak cca muzou za to rici v servisu?

        0 0
        • Cray  

          celej repas na RS v oficiálním servisu je do 1000 – cca 500 za servisní kit + práce

          0 0
        • Nutribird  

          Důraz dej na nářadí, pevný stůl. Dobré uchycení vidlice aby se při práci nepohnula kdy nemá, ale zase aby si ji nepoškodil. Upravený ořech, musí být bez náběhu. Utahovací momenty jsou malé, ale povolit nemusí být jednoduché. Ty matice na nohou mají malou výšku a materiál nebude nic festovního, vzhledem na důraz na váhu. Nebo jenom servis spodních nohou. Očista, vyměnit stíraky a olej. Patrony nechat být.

          0 0
          • novas752  

            Na povolení je suprovej stavitelnej klíč, ten má ostrouh hranu a jde přitáhnout aby seděl dokonale. Vyšroubovat to pak už jde i normálnim ořechem se sraženim.

            0 0
    • MAXXX  

      Dobře, díky moc hoši za rady a tipy.

      0 0
    • Kanga  

      Dám to sem –

      Dělal jsem komplet servis této vidlice (všechna těsnění, gufera, oleje – použita originální dle doporučení výrobce). Vidle měla před servisem najeto cca 4K KM, chod bez problémů, jen jsem si všiml, že u pravé nohy lehce prosakoval olej (netekl, jen byl vždy po pár vyjížďkách viditelný na šroubu štelování odskoku). Po servisu vše vypadalo OK, vidle šla bez problémů nafoukat a tlak drží, nohy chodí bez problémů. Po cca týdnu (kolo stojí ve stojanu, nejezdím) ze spodku pravé nohy vyteklo trochu oleje. Tlak i chod byl OK, po dalším cca týdnu opět pod pravou nohou trochu oleje. Od té doby (zhruba 14 dní) už žádný únik neproběhl, tlak a chod stále OK. Mám sundat šroub štelování odskoku a šroub co upevňuje spodní nohy a dolít znovu trochu oleje, tak jak je uvedeno v manuálu (po nasazení spodních nohou se do obou naleje malé množství oleje)? Nebo někoho napadá v čem by mohl být případně problém? Díky za rady.

      0 0
      • va-bo  

        Netěsní plastový kroužek pod spodním šroubem (imbus). Vytekl olej, co se dává do spodních nohou na mazání futra cca 5 ml. Vyměnit těsnění, nebo namotat teflonovou pásku na šroub, doplnit olej.

        0 0
      • va-bo  

        Můžeš jezdit i tak, na funkci rostlináře to nemá vliv. Futro maže hlavně olej v molitanu pod Guferem. Ale asi bych to přetěsnil, je to na 10 minut práce.

        0 0
      • worlusho  

        Je tam ještě jedno místo kudy může unikat olej. A to okolo samotného šroubu odskoku. Netuším jak je to udělané u tvého modelu, ale u starších to bylo na výměnu pístnice tlumiče, jelikož je to nerozebiratelné. Na jedné Rebě jsem to eliminoval tak, že jsem po servisu nastavil odskok a potom jsem vyndal regulační šroub a do dutého šroubu co drží pístnici ke spodní noze jsem udělal závit M3 a dal tam červík jako zátku. Jde také vyměnit celý šroub a plný, ale říkal jsem si, že až budu potřebovat změnit nastavení, tak že bych ho určitě nenašel (ten původní dutý).

        0 0
        • mr.nikdo  

          To muze byt, kdyz olej trefis do tahla odskoku.

          0 0
          • worlusho  

            To se stane, když se zamčenou vidlí vezmeš nějakou překážku a máš smolný den. Olej se chce někam protlačit a tak hledá nejslabší místo a jedno z nich je utěsnění vřetene odskoku v pístnici, údajně je tam „O“ kroužek, který to nezvládne přežít. Jestli ho to zdeformuje nebo někam protlačí či jinak poškodí ti neřeknu, prostě pak to tudy teče.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Pokud prorazis o krouzek, tak vytece tlumici olej. Takze nebudes mit tlumeni a ve spodni noze budes mit slusny doraz.

              Na to Ti fakt sroubecek nepomuze. A presne tohle je zaklad: Reba problem (muzes pohledat).

              Po sborce se casto stane, ze mazaci olej striknes do tahla a pak tece, protoze sroub odskoku je duty. Je to i diky tomu, kdy a jak dovnitr davas olej pro mazani nohou. To tahlo je ve vnitrni noze bez okrouzku.

              Takze tece tlumeni = servis a pretesneni.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jeste jsem zapomnel – servis kity obsahuji tesneni pro srouby a matky na spodni nohy. Mely by se menit taky.

                0 0
              • worlusho  

                Ale já se nebavím o těsnění mezi pístnicí a dnem vnitřní nohy. Reč je o utěsnění vřetene regulačního šroubu v pístnici. ;)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Posli radeji foto/obrazek. ;)

                  0 0
                  • worlusho  

                    Je to pro tebe složité na pochopení ;)

                    Šipka ti ukazuje odkud to vytéká.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Ted mi ukaz, kudy se to tam dostane.

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Protoze to prutok oleje tece presne po tom tahlu/vretenu. Na tom vretenu je ten okrouzek, co proteka.

                      0 0
                      • Dag  

                        Ten okroužek jsem měnil na skoro novém RS Pike. Zatím to vypadá že už neteče.

                        0 0
                      • worlusho  

                        To čemu ty říkáš táhlo je pístnice, ta je dutá. Tou dutinou prochází vřeteno (něco jako dlouhý šroub) a na jeho konci je jehla regulačního ventilu odskoku. A jelikož ta jehla je v olejové komoře, tak aby to neprotékalo kolem ní tou dutou pístnicí tak tam je těsnění a může se stát, že se poškodí. Potom může olej prolínat podél jehly dále po vřetenu ven z vidlice. A jelikož je to nerozebiratelné, tak to buď můžeš vyměnit nebo zamezit úniku. A zamezíš tomu tak, že dutý šroub co drží pístnici ke spodním nohám nahradíš plným. Chápeme předsedo. ;)

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • komunard  

      Vidlice RST Recon Silver. Začal se ztrácet olej z tlumiče. Teď jsem jej sice dolil, ale nebaví mě to. Stejně tak následně vypouštět olej z nohy. Proto bych se chtěl zeptat, zda nějak vadí používání vidlice právě bez tlumičového oleje. Vadí? Lock vůbec nepoužívám. Děkuji

      0 0
      • va-bo  

        Pokud nepotřebuješ tlumení odskoku, které tam teď stejně asi nemáš, tak je to jedno.

        0 0
        • komunard  

          No to právě nevím, zda nepotřebuji tlumení odskoku. Jezdím turisticky.

          0 0
          • va-bo  

            Taky nevím. Když olej vytekl do spodní nohy, tak tlumení stejně nefungovalo. Poznals to? Servis vidle to vyřeší.

            0 0
            • komunard  

              No ono tam ještě trochu zbylo. Myslel jsem rezignovat na tlumičový olej úplně.

              0 0
            • komunard  

              Ještě mě napadlo, zda není lepší žádný olej, než málo oleje. V jiném vlákně jsem teď četl, že se olej při nižší hladině může našlehat. Navíc při nízké hladině vidlice při odskoku ťuká.

              Uvažuji správně? Děkuji

              P.S. jen mám strach, aby se bez oleje v tlumiči něco nezadřelo.

              0 0
              • va-bo  

                Nejlepší bude vyměnit těsnění ve spodní zátce kterou prochází pístnice.

                1 0
              • LM  

                Bez oleje (tj. bez tlumení) z toho zbude jen (vzduchová) pružina. Přední kolo bude více odskakovat od země a bude to mlátit do rukou. Podobně jako pogo stick :-)

                Když mi u Pika prdnul měch v Charger Damperu a vytekl tlumící olej, tak se s tím skoro nedalo jezdit v terénu.

                0 0
                • komunard  

                  No já v terénu nejezdím. Hlavně tu ale někdo někde před lety psal, že v zimě jezdí bez tlumičového oleje. Jenže to nemohu dohledat.

                  0 2
                  • tomxxx  

                    A k čemu by to bylo, kdybys to dohledal, jedině dobře, že to nejde najít.

                    Když už, tak se dává na zimu řidší olej.

                    1 0
                    • komunard  

                      No abych bych věděl, že to jde. Jen já bych jezdil bez oleje celoročně.

                      P.S. Neslouží již samotný vzduchový píst jako třecí tlumič?

                      P.S. 2 Co dát pro tento účel do vzduchové komory hodně hustý olej, aby se tlumení přeneslo právě sem?

                      0 0
                      • skaj  

                        Normalne to nemaz, ono se to pridre a zacne fungovat jako tlumic (uz jsem nekolikrat videl, nedelam si srandu). A az se ti nebude pozdavat funkce, tak kup novou za 2k.

                        2 0
                        • komunard  

                          Myslíte vzduchovou komoru?

                          0 0
                          • skaj  

                            Myslim vsechno, proste kasli na servis a az to nebude dobry, kup vidlici novou – nekolik let to takhle vydrzi. Podle svych slov stejne moc nepoznas ani nepotrebujes, takze to je vcelku racionalni pristup. Zvlast kdyz nova vidlice stoji 2k.

                            2 0
                            • Lišák  

                              Myslim vsechno, proste kasli na servis a az to nebude dobry, kup vidlici novou

                              Takhle řeší, podle vlastních slov, svoje vidlice roman3D. Ovšem onuce bude vymýšlet naplnění vzduchové komory olejem…

                              0 0
                            • komunard  

                              Nepotřebuji kupovat novou vidlici, mám tři nové, respektive tři stejná celá nová kola do zásoby. Jednak byla akce a hlavně se můj osvědčený model přestal dále vyrábět.

                              Jinak si myslím, že tlumení mě vždy vlastně štvalo a stejně jsem dával 2W olej celoročně.

                              0 1
                            • komunard  

                              Ano, asi to bude nejlepší. Jen občas olej do nohou a vzduchovky. Jinak když bylo málo oleje v tlumení, tak odskok parádní. Ideální na drobné otvory v asfaltu. Skutečně bych bez obav jezdil zcela bez tlumičového oleje, jen nevím, zda se v tom systém tlumení něco nezadře. Případně tedy co vykuchat.

                              Tlumení je v případě vidlice spíše tlumení pohodlí, než cokoli jiného pozitivního.

                              0 2
                              • mirorek2  

                                Dal bych pořádně objemné gumy a pevnou vidlu, to je se správným tlakem pak nejlepší tlumení jen vzduchem

                                0 0
                                • komunard  

                                  To není tlumení.

                                  0 1
                                  • goofy  

                                    Píše člověk, co chce jezdit na vidlici bez tlumícího oleje…

                                    2 0
                                    • komunard  

                                      Dobře, to však neznamená, že musím tolerovat záměnu pojmů.

                                      0 2
                                      • mirorek2  

                                        Fatbike má nejlepší tlumení jen gumama, zkus

                                        0 0
                                        • komunard  

                                          To není tlumení. Jedná se spíše o absorbci nerovností.

                                          0 0
                                          • boo-beek  

                                            No, tak přesně tohle JE v kontextu cyklistiky tlumení.

                                            A co víc, pokud někdo nejezdí v terénu, tak tohle má mnohem větší význam, než odpružená vidlice, i když funguje sebelíp.

                                            2 0
                      • tomxxx  

                        To, že to nějaký pomatenec napsal ještě neznamená, že to jde.

                        1. Ne, fakt neslouží
                        2. Do vzduchový komory se olej skoro nedává a když, tak aby to naopak třelo méně. Vzduchovka se maže vazelínou.
                        3. Prosím nevymýšlej debility.
                        4. Kup pevnou vidlici, evidentně mít něco funkčního je problém.
                        1 0
              • tomxxx  

                Když do auta nedáš žádný olej, je to lepší než hodně málo oleje? Ne oboje je pěkně na hovno, stejný je to i u vidlice.

                Méně oleje se dává jen do spodních nohou na závody – protože servis po každém závodě a honí se gramy.

                Málo oleje v tlumení je v lepším případě hrozivá funkce, v krajním případě tlumení v háji.

                0 0
                • komunard  

                  Olej v motoru je nutný, já to vím.

                  0 0
                  • va-bo  

                    Kompletní servisní kit na RS Recon Silver stojí něco přes 300,–. Myslím, že ho obvykle mají na Koloshopu.

                    0 0
                    • komunard  

                      Děkuji. Sic jinak celou vidlí servisuji, ale do té složitosti s tlumením se pouštět nechci.

                      0 1
                      • va-bo  

                        Jen vyměníš těsnení kus za kus (většinou o-kroužky) a doplníš plej. To zvládneš, a bude zas na chvíli pokoj.

                        0 0
                        • komunard  

                          Jenže se nechci pouštět do složitějších věcí, špatně vidím.

                          0 1
                          • va-bo  

                            To zvládneš. Kdybys byl někde z blízka, tak to udělám za dvě piva :-).

                            0 0
                            • komunard  

                              Jste moc hodný. Nejste ale z blízka, navíc se mi nechce zbytečně sundavat vidlici.

                              Mně by skutečně stačilo vědět, zda se tlumení bez oleje nějak nezadře.

                              Co se funkce týče, prostě budu mít náplň 0W.

                              0 3
          • Breakpain  

            ne … :)

            0 0
            • komunard  

              Děkuji!

              Jen ještě stále nevím, zda mohu tlumení nechat zcela bez oleje, nebo jestli je třeba z něj něco vykuchat. Něco, co by se mohlo bez oleje zadřít. Nevím přesně, jak tlumení funguje. Vyndaval jsem jen tu dlouhou horní část se závitem.

              0 1
              • va-bo  

                Píst v tlumiči je z plastu a ještě ho obepíná gumový o-kroužek, takže zadření nehrozí. Pokud bych chtěl to ošetřit, tak 1× za rok to prostříknu nějakým mazacím sprejem. A je to.

                0 0
                • komunard  

                  Výborně, děkuji.

                  Tedy jestli jednou za rok, tak snad postačí předšvihové gravitační mazání.

                  0 1
                  • va-bo  

                    Já bych to nehrotil. Za pět let bych koupil novou vidli, nebo celé kolo. :-)

                    0 0
    • duvenblejt  

      Mně to spíš přijde,že si někdo dělá srandu…Špatně vidím,novou vidlu neřeším,tlumení neřeším,kola jsem si koupil 3 do zásoby......

      2 0
      • va-bo  

        Je po sezóně, tak servis. Ale na druhou stranu, vidlice bez tlumení také existují a jejich uživatelům to nevadí.

        0 0
        • komunard  

          Vida, vidlice bez tlumení. To je přesně ono. Již když jsem měl nízkou hladinu, tak díky rychlému odskoku vidle krásně filtrovala veškeré asfaltové kazy, o šotolině ani nehovořím. Zbytečně jsem olej nedávno doplňoval. Naposledy.

          0 3
          • Georrge  

            Je to všechno loby výrobců olejů. Napřed nás nutí dávat čerstvý olej do spodních nohou, jenže pak je vidlice moc aktivní a tak nás nutí dávat olej do tlumiče, aby se ta aktivita tlumila! Přitom stačí se všech olejů zbavit. Nohy vidlice se bez oleje přidřou, takže nebudou tak aktivní a tlumič tím pádem vůbec nebude potřeba! Na nás si výrobci olejů nepřijdou!

            1 0
            • komunard  

              Ale bez legrace. Vzduchový píst přec funguje jako třecí tlumič. Nač tedy tlumení násobit? Chápu to v těžkém terénu. Ale pokud jezdím 97% asfalt, šotka, polní cesty, pak je druhé tlumení kontraproduktivní.

              Jak již jsem psal výše, stejně i 2W olej byl pro mne hustý a odskok pomalý. Navíc právě 2W, nebo 2,5W olej má vyšší tendenci k úniku do nohy

              0 1
              • Georrge  

                Vzduchový píst opravdu nemá fungovat jako třecí tlumič, protože by to rychle zničilo těsnění (které toto tření způsobuje) a píst by přestal těsnit. Proto je snaha co nejlépe ho mazat, čímž minimalizuješ efekt tlumení a je tedy potřeba tlumit něčím jiným. Tlumič má také těsnění, které když se opotřebuje, tak olej z tlumiče vyteče a ten přestane tlumit. Bez oleje se těsnění dojebe úplně a dolití oleje už situaci nezachrání. Některé tlumiče tlumí přehnaně i s řídkým olejem, to je pravda, ale obvykle se to neřeší vypuštěním oleje :D

                3 0
                • komunard  

                  Obvykle … Mně v zásadě nevadí neobvyklá řešení.

                  Každopádně vyzkouším v praxi. Budu pravidelně vypouštět nohu a na podzim již nedoliju.

                  1 1
      • Georrge  

        Standardní onuce… žádná sranda, jen tvrdá realita prostého člověka.

        5 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.