• MAXXX

    Zdravím.

    Minulý rok jsem si pořídil nové kolo..osazené vidlicí " ROCK SHOX Recon Gold RL " vidlice má nalétáno 6500km. Tak jsem si říkal že by asi bylo dobré vyměnit olej včetně těsnění. Máte někdo zkušenosti s výměnou oleje u této vidlice? Nebo to raději dáváte do servisu. Viděl jsem pár videí a vypadá to celkem jednoduše, třeba toto ( https://www.youtube.com/watch?… ) Na kole už si ledacos vyměním seřídím.. ale do vidlice jsem se ještě nepouštěl.. tak se chci zeptat jestli je to tak " jednoduché "jak to popisují a nebo raději řešit servisem.

    Díky předem za odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      Je to jednoduché. Konstrukce a postup stejný jako všechny RockShox vidlice s TurnKey nebo Motion Control tlumičem.

      Osobně bych zkusil vidlici jen vyčistit uvnitř, těsnění neměnit ale jen namazat vhodnou vazelínou (Butter/PM600) a vyměnit oleje.

      Potřebuješ na to sadu imbusů, stavitelný klíč nebo golu myslim 30 na zátky na korunce, kleště na vnitřní segrovky na spodku vnitřních nohou a pak jen nějaký utěrky, neagresivní odmašťovač jako isopropylalkohol a pak vazelínu a správný oleje, do spodních nohou může být obyčejmý motorový, maže líp než ten 15w a i RockShox do vzduchových komor tlumičů motorový Maxima myslim 10W50 doporučuje, ale imho je to jedno jaký, prostě motorový. Do tlumící části pak tlumící jaký píšou, nejspíš 5w.

      Hodí se stará štětka na lahve na vyčištění spodních nohou.

      1 0
      • tykym  

        Do vzduchových komor se žádný olej nelije, jen se maže vazelínou na příslušná místa dle návodu RS (tzn. částečně na pístnici a na o kroužek) .

        0 0
        • novas752  

          No lije se do spodních nohou a cvrknout ho kapku (1,2,3ml) do vzduchu taky neuškodí.

          1 0
          • tykym  

            Do spodních nohou ano, ale to už nejsou uzavřene vzduchové komory. Ta troška oleje může odplavit část té vazelíny, dojde k promíchání a znehodnocení již aplikované vazelíny. Koneckonců, v tom ofiko návodu RS to takto neaplikují, proč asi?…

            0 1
            • novas752  

              To netušim, já to tak k maximální spokojenosti provozuju.

              Naopak se tim olejem vazelína trošku naředí, takže vzniklá hmota skutečně maže celym objemem a ne jen tupě leží na pístu. Nemám s tim problém ani v horku ani teď v zimě. Taky nepoužívám doporučovanou sram butter ale PM600.

              0 0
              • tykym  

                Jo, ta PM600 je v cajku, možná lepší než ten jejich sram butter… Jen se chci zeptat, ten olej si tam dáváš jen dle tvého uvážení, nebo ti to někdo doporučil?

                0 0
                • novas752  

                  Dle mého uvážení ale možná jsem to i někdy viděl. V tlumiči se píst maže vazelínou a pak se tam stejně dává trochu oleje, takže proč ne do vidlice… Samotná vazelína většinou objemu jen bez užitku leží na pístu – po naředění olejem se to podle mě maže lépe, chodí to lépe. Malá část proteče i do negativky, kde zase maže těsnění negativka – spodní noha.

                  Ve vidlici to trošku posune citlivost. Suntourky mající mazaný jen vazelínou z výroby i vnější nohy se taky předělávaj na mazání olejem

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • kyl  

                    V posledním Epiconu co jsem kupoval byla na pístu taky vazelína(přilepená a bez užitku).

                    0 0
              • kyl  

                Možná by na to byla dobrá vazelína co mám v práci.Musím mrknout na označení ale ta vazelína celkem v pohodě teče.Dávám ji do centrálního mazaní cnc.

                0 0
          • krabica  

            Do Formule se dáva 5ml do vzduchovky.

            0 0
    • scalar  

      Záleží na tom, jak jsi šikovný. Můžeš ušetřit pár stovek nebo nadělat škodu za pár tisíc :-)

      0 0
    • tykym  

      To video na YT je pouze lower leg service, není tam výměna oleje v patroně. To bys musel zasáhnout hlouběji, jak tu psal novas752… Aby ses posunul dál, budeš nutně potřebovat ještě kleště na segrovky. Stáhni si Návod od RockShox, tam je vše velice detailně. Sám zjistíš, že je servis celkem jednoduchý. Jestli ti vše dobře těsní (neuniká vzduch ani olej), tak bych neměnil žádné o kroužky ani gufera a jen vše vyčistil a znovu namazal.

      0 0
      • MAXXX  

        Dobre diky. Najdu nekde to video primo od RS a zkusim se do toho pustit. Je mi jasne ze to neni zadna atomova veda, ale nechci tam neco ******. Kolik sitak cca muzou za to rici v servisu?

        0 0
        • Cray  

          celej repas na RS v oficiálním servisu je do 1000 – cca 500 za servisní kit + práce

          0 0
        • Nutribird  

          Důraz dej na nářadí, pevný stůl. Dobré uchycení vidlice aby se při práci nepohnula kdy nemá, ale zase aby si ji nepoškodil. Upravený ořech, musí být bez náběhu. Utahovací momenty jsou malé, ale povolit nemusí být jednoduché. Ty matice na nohou mají malou výšku a materiál nebude nic festovního, vzhledem na důraz na váhu. Nebo jenom servis spodních nohou. Očista, vyměnit stíraky a olej. Patrony nechat být.

          0 0
          • novas752  

            Na povolení je suprovej stavitelnej klíč, ten má ostrouh hranu a jde přitáhnout aby seděl dokonale. Vyšroubovat to pak už jde i normálnim ořechem se sraženim.

            0 0
    • MAXXX  

      Dobře, díky moc hoši za rady a tipy.

      0 0
    • Kanga  

      Dám to sem –

      Dělal jsem komplet servis této vidlice (všechna těsnění, gufera, oleje – použita originální dle doporučení výrobce). Vidle měla před servisem najeto cca 4K KM, chod bez problémů, jen jsem si všiml, že u pravé nohy lehce prosakoval olej (netekl, jen byl vždy po pár vyjížďkách viditelný na šroubu štelování odskoku). Po servisu vše vypadalo OK, vidle šla bez problémů nafoukat a tlak drží, nohy chodí bez problémů. Po cca týdnu (kolo stojí ve stojanu, nejezdím) ze spodku pravé nohy vyteklo trochu oleje. Tlak i chod byl OK, po dalším cca týdnu opět pod pravou nohou trochu oleje. Od té doby (zhruba 14 dní) už žádný únik neproběhl, tlak a chod stále OK. Mám sundat šroub štelování odskoku a šroub co upevňuje spodní nohy a dolít znovu trochu oleje, tak jak je uvedeno v manuálu (po nasazení spodních nohou se do obou naleje malé množství oleje)? Nebo někoho napadá v čem by mohl být případně problém? Díky za rady.

      0 0
      • va-bo  

        Netěsní plastový kroužek pod spodním šroubem (imbus). Vytekl olej, co se dává do spodních nohou na mazání futra cca 5 ml. Vyměnit těsnění, nebo namotat teflonovou pásku na šroub, doplnit olej.

        0 0
      • va-bo  

        Můžeš jezdit i tak, na funkci rostlináře to nemá vliv. Futro maže hlavně olej v molitanu pod Guferem. Ale asi bych to přetěsnil, je to na 10 minut práce.

        0 0
      • worlusho  

        Je tam ještě jedno místo kudy může unikat olej. A to okolo samotného šroubu odskoku. Netuším jak je to udělané u tvého modelu, ale u starších to bylo na výměnu pístnice tlumiče, jelikož je to nerozebiratelné. Na jedné Rebě jsem to eliminoval tak, že jsem po servisu nastavil odskok a potom jsem vyndal regulační šroub a do dutého šroubu co drží pístnici ke spodní noze jsem udělal závit M3 a dal tam červík jako zátku. Jde také vyměnit celý šroub a plný, ale říkal jsem si, že až budu potřebovat změnit nastavení, tak že bych ho určitě nenašel (ten původní dutý).

        0 0
        • mr.nikdo  

          To muze byt, kdyz olej trefis do tahla odskoku.

          0 0
          • worlusho  

            To se stane, když se zamčenou vidlí vezmeš nějakou překážku a máš smolný den. Olej se chce někam protlačit a tak hledá nejslabší místo a jedno z nich je utěsnění vřetene odskoku v pístnici, údajně je tam „O“ kroužek, který to nezvládne přežít. Jestli ho to zdeformuje nebo někam protlačí či jinak poškodí ti neřeknu, prostě pak to tudy teče.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Pokud prorazis o krouzek, tak vytece tlumici olej. Takze nebudes mit tlumeni a ve spodni noze budes mit slusny doraz.

              Na to Ti fakt sroubecek nepomuze. A presne tohle je zaklad: Reba problem (muzes pohledat).

              Po sborce se casto stane, ze mazaci olej striknes do tahla a pak tece, protoze sroub odskoku je duty. Je to i diky tomu, kdy a jak dovnitr davas olej pro mazani nohou. To tahlo je ve vnitrni noze bez okrouzku.

              Takze tece tlumeni = servis a pretesneni.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Jeste jsem zapomnel – servis kity obsahuji tesneni pro srouby a matky na spodni nohy. Mely by se menit taky.

                0 0
              • worlusho  

                Ale já se nebavím o těsnění mezi pístnicí a dnem vnitřní nohy. Reč je o utěsnění vřetene regulačního šroubu v pístnici. ;)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Posli radeji foto/obrazek. ;)

                  0 0
                  • worlusho  

                    Je to pro tebe složité na pochopení ;)

                    Šipka ti ukazuje odkud to vytéká.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Ted mi ukaz, kudy se to tam dostane.

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Protoze to prutok oleje tece presne po tom tahlu/vretenu. Na tom vretenu je ten okrouzek, co proteka.

                      0 0
                      • Dag  

                        Ten okroužek jsem měnil na skoro novém RS Pike. Zatím to vypadá že už neteče.

                        0 0
                      • worlusho  

                        To čemu ty říkáš táhlo je pístnice, ta je dutá. Tou dutinou prochází vřeteno (něco jako dlouhý šroub) a na jeho konci je jehla regulačního ventilu odskoku. A jelikož ta jehla je v olejové komoře, tak aby to neprotékalo kolem ní tou dutou pístnicí tak tam je těsnění a může se stát, že se poškodí. Potom může olej prolínat podél jehly dále po vřetenu ven z vidlice. A jelikož je to nerozebiratelné, tak to buď můžeš vyměnit nebo zamezit úniku. A zamezíš tomu tak, že dutý šroub co drží pístnici ke spodním nohám nahradíš plným. Chápeme předsedo. ;)

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.