Je potrebný silikonový olej na vidlici?

205 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Dobrý den, jednoho dne jsem tátovi rekl at mi koupí silikonový olej na vidlici a zašel do opravny a chlap mu řekl na co proboha chcete silikonový olej? Prý není potřebný ale všichni říkají že je a já si to myslím taky. Mám poměrně drahou vidlici a bojím se že bez oleje na kluzáky se mi pokazí tesneni atd. Je to doopravdy potřebné?

    0 0
    • Velomiwookie  

      ano, pokud je teda odpruzena :D

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
    • Mr.Duck  

      Pokud já vím tak všichni výrobci vidlic doporučují jen očistit stíráky.

      Nemyslím že znám mechanika co to používá. Moje zkušenost je taková že když to má nějaký vliv na chod vidlice, jen to maskuje to že vidlice zoufale potřebuje servis. Myslím že to dělá víc škody než užitku, vidlice se maže zevnitř.

      0 1
      • Smazaný účet  
        0 0
        • Mr.Duck  

          Ja vim, kdysi jsem to delal ale na rozumne servisovanych vidlicich jsem nezaregistroval zadny realny prinos. Ted Zeb jsem poprve servisoval mnohonasobne pozdeji nez pri doporucenem intervalu a vevnitr uplne cisto, a jen otiram stiraky kdyz si vzpomenu. Tady je to rozdeleny docela jasne – vyrobci odpruzeni rikaji ze ne, vyrobci vsech tech zazracnejch masti na vidlice ze jo.

          0 0
      • xtonda  

        Z příruček SR Suntour

        1 0
    • Slavik  

      Jo, kdo ví, na co se používá, tak namazal silikonovým olejem gumu u dveří na autě. V těchto mrazech to ocenil.

      Taky nechápu na co silikonový olej na nohy, když je tam mazání zevnitř pod guferem. Leda tak, když toto mazání dojde a vidlice jede na sucho, tak silikon je jednoduché, ale velmi krátké řešení.

      0 1
    • Kremen  

      Účelem silikonového oleje na guferu a kluzácích není mazání vnitřku vidlice ale spomalení stárnutí a opotřebení gufera. Těsnění v kondici chrání vidlici aby se dovnitř dostaly mechanické nečistoty a nevydřely kluzné plochy které přenáší veškeré síly. Každá guma stárne, gufero na vidlici není výjimka. Pointa je v tom že suché těsnění bude stárnout mnohem rychleji. Za čas přestane přiléhat, za ještě další čas se malý rádius na těsnění který doléhá na kluzák abrazivně obrousí a pak už to letí z kopce.

      Čistit gufero a semtam postříkat nenahrazuje roční servis ale víceméně zaručí že výsledek ročního servisu nebude totální repase nebo nutnost nové vidlice. Gufero je nejslabší článek řetězu a kdo chce mít vidli dlouho, musí to vzít v potaz.

      2 0
      • Jasam  

        +1

        0 0
      • waltari  

        +1

        0 0
      • Smazaný účet  
        0 0
      • André Vebr  

        Kremen, pravdu máš, ale v tom případě bych tedy spíš aplikoval glycerin, který se do pryže „vsákne“ lépe. Já třeba ještě zákazníkům doporučuju občas kolo otočit na řídítka a nechat ca 10min., ať může mazací olej v nohách natéct do těch molitanů, co jsou pod guferama. Ještě jsem snad při servisu vidle neviděl, aby byly namazaný, vždy se z nich jen prášilo :)

        0 0
        • va-bo  

          Asi je to jedno, gufera nejsou z gumy, ale asi z něčeho na bázi PVC a tomu je silikon asi bližší. Připomínka na otočení kola, aby olej promazal oboje futra a gufero, je správná.

          0 0
          • allrose  

            Gufero „nebude mazáno“,jsou tam břity proti uniku oleje,stejně jako z venku ;))

            0 0
            • va-bo  

              No jo, tak aspoň ty futra.

              0 0
              • novas752  

                Futra jsou mazaný jenom zevnitř vidlice. Jedno je pod molitanovým kroužkem a druhé ještě níže. Tam silikon rozhodně nedoteče.

                1 0
          • Zdyn  

            Tak PVC na guferech teda nenajdeš. Naprostá většina je pryž NBR nebo polyuretan.

            0 0
            • va-bo  

              No jo nejsem chemik, pro mě je to prostě syntetickej kaučuk. Akorát vím, že formy vstřikovacích lisů pro tyhle součástky se mažou (nebo svého času mazaly) silikonovým olejem.

              0 0
        • Kremen  

          Skvělý tip! Píšu na zeď vedle kola :)

          0 0
          • Slavik  

            Kolo věším na zeď za přední, takže tam je dost času. Vždycky po sundání kola a propérování přední vidle zůstává na nohách lehký olejový film. Pokud není, dělám servis…

            0 0
    • mr.antik  

      Je to hlavně potřebné na čištění, který lze samozřejmě dělat i jinak, ale pomocí nějakýho Brunox Deo je mnohem snadnější a rychlejší.

      Ale záleží kde jezdíš,já je mám furt od něčeho posmrkané a opatlané

      0 0
      • novas752  

        Je potřeba to po očištění vytřít do sucha. A velmi pomůže blatníček do vidlice.

        0 0
        • scoty  

          Na očistu břitů se mi osvědčil plochý štětec s chlupem cca30. Ten plech na štětci mám obalený elektropáskou abych nepoškrábal kluzák.

          0 0
    • Georrge  

      Taky jsem si kdysi myslel, ze to pomaha mazat brit tesneni (minimalne ten vnejsi, ale castecne i vnitrni brity, ktere jsou hned pod tim). Jenze tohle by mela delat hlavne vazelina pod britem. Pak tu nekdo psal, ze silikonovy olej akorat vymyva tu vazelinu a zhorsuje se chod, coz te pak nuti stale strikat olejem.

      Po poslednim servisu jsem tedy dal poradne mnostvi vazeliny do gufera a olej nepouzivam. Citlivost je i po nejake dobe stale dobra, neni potreba strikat olejem pro obnoveni citlivosti. Takze na tom neco bude.

      Olej tedy pouzivat jen pro cisteni a osetreni tesneni proti starnuti. S mnozstvim to ale neprehanet, at si nevyplavujes tu vazelinu.

      0 0
      • pavelxy  

        Já tam třeba žádnou vazelínu nemám…

        0 0
        • Georrge  

          Pak je otazka, jestli to neni chyba?

          0 0
          • pavelxy  

            Když je mazaná olejem a jsou tam kroužky napuštěný olejem, tak tam vazelína není.

            0 0
            • Georrge  

              Jenze to gufero ma i vnitrni brity, takze olej se nedostane do prostoru v guferu mezi vnejsi a vnitrni brity. A prave tady (uvnitr gufera) by mela byt vazelina.

              0 0
            • Mr.Duck  

              Tak to bych ti podekoval kdybych po tobe koupil vidlici :)

              I olejem mazane vidlice maji ve stiracich vazelinu. Ne mnoho, ale vydrzi tam po cely servisni interval a je kriticka pro spravnou funkci.

              1 0
              • pavelxy  

                Vidlici ti neprodám, mám ji asi 4 roky, po každé vyjížďce brunox a je jak nová… Takže nevidím problém…

                0 0
              • pavelxy  

                Kdyžtak mi prosím napiš, co sem tam zničil, abych se na to mohl podívat.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Nerikam zes musel neco znicit, ale opotrebeni nohou asi bude zbytecne daleko vetsi nez by melo. Nemusi to byt videt a nemusi to byt nijak zavazne, ale pokud bys za ty 4 roky najezdil aspon 150 dni rocne v terenu myslim ze ta vidlice by to mela za sebou. A mozna ne, nicmene na chod to vliv urcite ma a vazelina tam patri.

                  0 0
                  • pavelxy  

                    A jak ta vazelína výrazně sníží opotřebení vidlice? Jakej je vlastně její účel?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak v prvni rade je jeji ucel mazat, v druhy nepustit dovnitr vidlice bordel co se dostane do tesneni. Teoreticky za predpokladu ze by na noze nezustaval zadny olej (coz neni realita) tak mas mezi brity tesneni suchou gumu na vnitrni noze. To tesneni ma dva brity, vnitrni drzi olej uvnitr, vnejsi drzi prach venku, a v ciste teoretickem svete s dokonale hladkou trubkou a perfektnim tesnenim (coz by nefungovalo moc dobre ale to je vedlejsi) by se na tu vnitrni stycnou plochu nikdy nedostal olej a to zvysuje treni, coz zvysuje opotrebeni a zhorsuje chod. Na skutecne vidlici ta noha samozrejme neni dokonale hladka a drzi v sobe nejake molekuly oleje tudiz se to tam stale maze, ale maze se to malo a na chodu je to znat. RS tesneni treba chodi s vazelinou uz na nich, ale stejne tam pridavam trochu slikoleum a prijde mi ze to chodi lip nez samotna ta co tam davaji. Fox chodi suchy a kdyz to nenamazes pri skladani tak to ani kashima nezachrani :)

                      0 0
                      • pavelxy  

                        Upřímně, pokud mám uvnitř otevřenou olejovou lázeň a molitanové kroužky a zvenku po každé jízdě používám Brunox Deo, tak si nemyslím, že bych nějak zkracoval životnost vidlice… Olej pravidelně měním a nikdy v něm při výměně nebyl žádnej bordel. A jak si říkal, kdyby to bylo dokonalý, tak by i ta vazelína byla k ničemu…:D

                        0 0
                        • Fazzy  

                          Nemyslim si, ze by slo nejak zasadne o ochranu vidlice, jako toho gufera. Horni brit neni zespodu mazanej vubec, a ze ho zhora navlhcis brunoxem nebo cimkoliv jinym ho zajima asi tak po dobu par propruzeni. A cim vic/castejc ho tam das zvenku, tim vic se na to bude akorat lepit prach. Proto se tam dava ta vazelina. Maze se to permanentne a zaroven je schovana pod britem proti vnejsimu bordelu, takze je „porad“ cista. Udrzuje brit funkcni a fukcni brit lip stira bordel a vidle ktera lip stira bordel vydrzi teoreticky delsi dobu.

                          1 0
                          • pavelxy  

                            Tak to mám asi velký štěstí, že to můj Axon vydržel přes 10000 km a je jak novej.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Stesti nebo ne, vazelina tam patri tim bych to uzavrel. Pokud ti to vyhovuje bez ni asi nikdo nepotrebuje te presvedcovat, ale az to budes mit priste rozebrany muzes nebo nemusis to zkusit maznout (samozrejme slickoleum, sram butter nebo tak neco a ne obyc vazelinou) a uvidis jestli ti to neco prinese :)

                              0 0
                              • 01carbon  

                                ono je to celkem jednoduche – pokud se pouzije orig. servisni kit rs tak v guferech je uvnitr vrstva sram butter.

                                0 0
                            • Fazzy  

                              Nikde nepisu, ze by nemel. Jen ti rikam proc tam ta vazelina ma bejt, kdyz ses na to sam ptal. Jestli ti tam z nejakyho duvodu ta vazelina vadi, tak ji tam samozrejme nedavej.

                              0 0
                        • novas752  

                          Doporučím omezit Brunox Deo a do gufer vazelínu.

                          Brunox je úžasná věc ale efekt má asi tak na půl hodiny, vazelína má efekt na cekej servisní interval.

                          0 0
                    • Fazzy  

                      Maže horní břit. Olej tam na rozdíl od vazelíny dlouho nevydrží.

                      0 0
              • va-bo  

                No, nevím. Rozdělal jsem úplně novou vidli (RS Recon) a žádná vazelína v guferu nebyla. Ani v manuálu to RS nemá. Jen máznou sprejem pro snadnější montáž. Samozřejmě molitany napustit olejem. Např. servisní manuál pro Rebu strana 19.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Uprimne si nejsem jisty jestli novy tesneni pro 32mm chodi s vazelinou, 35mm urcite. Kazdopadne v nove vidlici by mela byt. Moje zkusenosti jsou teda prevazne s vetsima vidlicema, nejvic mi asi projde rukama Lyrik a 36 ale i tak vidam obcas nejake vidle ve stylu XC30 a Recon a princip je stejny, ty tesneni by urcite mely byt namazane.

                  Koukam na Rebu 2020, strana 36 maze tesneni.

                  0 0
                  • Georrge  

                    Ja teda kupoval stiraky zatim jen parkrat, ale vzdy prisly s vazelinou uvnitr (ale kdovijake mnozstvi ji tam nebylo). Vzdy jsem si rikal, k cemu tam je, no dnes uz chapu :)

                    1 0
            • novas752  

              Vazelina se do gufera dava vzdy.

              0 0
      • va-bo  

        Dáváš vazelínu i dovnitř mezi břity gufera? Jak píšeš „do gufera“.

        0 0
        • Georrge  

          No vlastne jenom do gufera mezi brity. Zbytem vidle je mazan olejem zevnitr.

          0 0
      • Kremen  

        No vida. A oproti tomu ti Doddy z GMBN doporučuje odklopit něžně brit těsnění (třeba špičkou plastové zip stahovací pásky) a nakrmit prostor mezi těsněním silikonovým olejem.

        Myslím že obě „školy“ budou funguvat když v tom budeš konzistentní. Osobně dávám přednost mazání olejem ale je dobré slyšet že součané konstrukce těsnění v kombinaci s dobrou vazelínou to umí i „bezúdržbově“.

        0 0
        • va-bo  

          Dělám to občas, dávám tam zbytky tlumičového oleje. Silikonový olej podle někoho nechytá tolik bordel, jako olej z ropy.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Tohle je podle mne uplne nejhorsi co muzes udelat, ale zase jsou na to ruzne nazory.

          Muj pocit je ten ze vsechno tohle mazani a proc a jak to delat se porad dozvidam z nejakych youtubru zatimco proc do tesneni „nepichat“ a cistit to na sucho spis od lidi co se odpruzenim zivi, a hlavne me o tom presvedcil pan wizard z RockShoxu tak se ridim tim :)

          Pravdu mas urcite v tom ze to bude fungovat tak jako tak, nicmene pokud otazka je „Je potreba“ tak podle moji zkusenosti vubec ne. Muze byt i podstatne jak casto to kolo jezdi, u kola co stoji treba mesic bych se asi taky nebal necim ty tesneni maznout, ale podle me je i tak lepsi kolo skladovat vidli nahoru coz by to melo „zalejt“ dostatecne.

          0 0
        • novas752  

          Tohle je účiné řešení v situace „moje vidlice zoufake potřebuje servis spodních nohou ale stejně chci hned jet na vyjížďku“.

          Nevím jestli ten Doddy někdy dělal profi servismena že dává mnohdy dost sporné rady statisícum lidí, někdy to vypadá, že asi ne.

          1 0
    • Alhas  

      Gumové těsnění dveří auta mažu max. jelením lojem.

      0 0
    • Mart7  

      Nechápu tolik vlákem kvůli silikonovému oleji…

      Používám RSP olej na vidlice a oproti silikonovému je to jinde hlavně u vidlice SR. Mazání a dobrý stav vidlice lze krásně poznat v zimě jak se mění odtrh. Třeba SR u XCR a Raidonu má z pohledu chytání prachu mnohem horší gufera než RS na Reconu.

      0 0
      • ememem1  

        tak zase na druhu stranu z nas ostatnych nikto nechape preco by sme mali mazat vidlicu teflonovym olejom na ktorom je navyse napisane „kettenöl“ . kette je totizto retaz a ne vidla.

        0 0
        • Mart7  

          nechápu, proč mazat vidlici teflonem… psal jsem RSP olej na vidlice!

          Pokud neumíš hledat a myslíš, že dávám mazivo na řetězy na vidlici, tak je to smutné. RSP vyrábí Hyper Wiper na vidlice.

          Školení ostatních si nech pro jiné.

          0 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, prostříknu vidlici a utřu kluzáky po každé vyjižďce (tedy teď v bahnitém a snežném období v létě to dělat nebudu) zabere to 2 minuty ani se nad tím nepozastavuji stejně tak jako po umytí promažu řetěz tak udělám toto, jen dodám že kupříkladu Brunox Deo použivám i na SPD a daleko lépe se mi v mrazu a sněhu nacvakává noha, zafungoval také při montáži ESI gripů šli jak po másle a do hoďky možná do dvou pevné jako skála (Esi Chunky, hliníková řídítka).

      0 0
      • novas752  

        Jo, Brunox má na kole mnoho využití. Perfekrně penetruje do spár, po nějakém velkém mytí tim mažu např. čepy v přehazce.

        0 0
    • mrazik01  

      Co přesně je “poměrně drahá vidlice”?

      0 0
    • hobik22  

      Ahoj. Obnovím téma. Na řetěz používám Interflon Fin Super Dry Lube. Na stránkách Interflonu jej mají v péči o kolo i na použití mazání kluzáků vidlic. Mám za to, že je to teflonový olej, a tady jej doporučují na ty vidlice. Tak nevím. https://interflon.com/…99et%C4%9Bzu

      0 0
      • krabica  

        Kluzáky nemazat, čistit na sucho a dělat pravidelný servis!

        3 1
      • StuntJ  

        V návodu každé vidle je popis údržby, ten dodržovat, neexperimentovat :) Tu třeba FOX

        1 0
    • roman 3D  

      Vidlice, kluzáky ošetřuji takto 20 let a žádný servis nebyl nikdy třeba, vidlic se zbavují po dvou sezónách

      0 4
      • Markony  

        A chudák co to po tobě koupí .

        6 0
        • roman 3D  

          Za slušnou cenu se prodá vše velmi rychle, všichni byli spokojeni

          0 0
          • theedge  

            Tak zásadní je jestli kupující věděl že vidle nebyla nikdy servisovana.

            1 0
            • roman 3D  

              Zásadní je, že byly ve velmi dobrém stavu za velmi dobrou cenu

              0 2
              • theedge  

                Jak můžeš posoudit stav bez servisu. Pohledem na vidlici ? Takže kupující nic nevěděl…

                Tudíž je to podvod?

                3 1
                • roman 3D  

                  Protože jsem na těch vidlicích jezdil tak vím co prodávám, dva roky staré takže BEZ záruky

                  0 0
                  • Markony  

                    Tak to potom ano. Tak proč je potom prodáváš.

                    0 0
                    • roman 3D  

                      Abych si koupil jinou lepší a lehčí, nicméně na elektrokolech to dělat nebudu, to prodám jako celek po dvou třech letech

                      0 0
                  • theedge  

                    Jo takže jsi se na ně podíval, utřel hadrem a přihlásil že jsou v super stavu :-)

                    Je sakra rozdíl bez záruky a servírované a nebo používané na prasaka jako ty tvoje.

                    Ok, tak nějak to zapadá do obrazu který tu o sobě tvoříš …

                    3 0
                    • roman 3D  

                      Vím co prodávám, rozumbrada jako ty mě nebude radit jak se mám starat o svoje vidlice

                      0 0
                      • theedge  

                        Spíš nestarat ne ? A pak udelat podvod na kupujiciho. Ty rozumbrado …

                        3 0
                        • roman 3D  

                          Prodával jsem vidlice BEZ záruky ty podvode, dej si venku omydlíka jestli máte sníh

                          0 0
                          • theedge  

                            Ty zamerne zamenujes pojem pravidelný servis a pojem záruka. Prostě mlžíš.

                            Jasně jsem se tě zeptal jestli byl kupující informován že jsi na tu vidlici 2 roky nesahnul … zatím tu placas cosi o záruce která nemá s technickým stavem vidlice nic společného.

                            0 0
                            • roman 3D  

                              Protože jsem se i ně dobře staral a poctivě po každé druhé jízdě ošetřovali Silcalem a pravidelně kontroloval tlak, děkuji za tvou starost o cca 10 vidlc, který jsou už pěkných pár let prodané:-))

                              0 4
                              • J1RKA  

                                Kontroloval tlak :D jsi fakt komik

                                1 0
                              • theedge  

                                Jo takže kontrolu tlaku a mazání kluzáků olejem který tam dle vyrobce nepatri považuješ za „dobře staral“ ?

                                Viděl jsi někdy servisní manuál výrobce?

                                0 0
                                • roman 3D  

                                  Ano, nebyl důvod se v nich vrtat když byly v naprosto funkčním stavu, Mesi dal 2 gól

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Ignorant.

                                    0 0
                                  • Markony  

                                    No jo bohužel takových vykuku je hodně.

                                    0 0
                                    • theedge  

                                      A k tomu takovej elektrotroll

                                      0 0
                                      • roman 3D  

                                        Na elektrokole je naopak žádoucí co nejtužší vidlice aby se nekroutila, takže raději těžší, udržují taktéž Silcalem a měřîm jednou za měsíc tlak

                                        0 0
                                    • roman 3D  

                                      Asi to už nevyřešíme, vidlice jsou dávno prodané, závěrem bych napsal že Silcal na kluzáky rozhodně ano

                                      0 2
                                      • Mr.Duck  

                                        Nevyjadřuj se k věcem o kterých nic nevíš.

                                        Že nedokážeš pochopit rozdíl mezi servisem a jeho zanedbáním je tvůj problém. Že lidem tvrdíš že je vidlice v dobrém stavu i když o tom nevíš vůbec nic z tebe dělá trochu haj2la.

                                        Že lidem radíš o něčem co absolutně nechápeš už jen potvrzuje že nad věcma moc nepřemýšlíš, tak zkus psát tak moc jak používáš hlavu, bude nám tu líp.

                                        4 0
                                        • roman 3D  

                                          Děkuji za tvé knížecí rady, mám své dlouholeté zkušenosti s mnoho prodaných vidlic a tudíž spokojených kupujících

                                          0 1
                              • exxonvaldez  

                                Ffouknout silikonem a zkontrolovat tlak, takovou bezúdržbovku chci! Hned! Prozraď!

                                0 0
                                • roman 3D  

                                  Ano, Silcal čili siliconový spray rozhodně používat, nejlépe po každé špinavější vyjíždce

                                  0 2
                                • roman 3D  

                                  Ano, Silcal čili siliconový spray rozhodně používat, nejlépe po každé špinavější vyjíždce

                                  0 2
      • Georrge  

        Takže to 20 let děláš blbě a ještě se tím chlubíš :) ty jsi fakt mamlas.

        2 0
        • roman 3D  

          A kolik jsem ušetřil nějakým pseudo servisem, zkušenosti k nezaplacení, koukejt jeden co se pokoušel vymyslet nejlepší vidlici na světě a servisováním si zajistit živobytí, jak dopadl, nikdo si už na něj nevzpomene

          0 5
          • Georrge  

            To víš no, jsou lidi kteří mají rádi když jim věci fungují. A pak jsou lidi jako ty, kteří si myslí že dělají něco dobře a pak si po dvou letech musí koupit novou věc, protože ji stihli dojebat :)

            0 0
            • exxonvaldez  

              Očividně zde došlo k omylu či k nedorozumění, ano, jedná se o vidlici elektrokola k jejíž údržbě stačí opravdu jen všemohoucí silikal

              7 0
              • roman 3D  

                Správně, u moderních kol, tedy elektrokol není vzduchová vidlice až tak důležitá, i tam ale Stačí Sical a správný tlak poku po dvou sezónách budu jako celek prodávat

                0 0
            • roman 3D  

              A iwatch taky servisuješ?

              0 2
              • novas752  

                A iwatch má nějaké servisní intervaly dané výrobcem? Olej v motoru taky zásadně neměníš?

                1 0
                • roman 3D  

                  Měním si sám se všemi filtry po 15 tis. km a mám jistotu že mě nikdo neojebe, jsem šikovný tak vím jestli je se třeba zbytečně vrtat do hloupé jednoduché vidlice po necelých 2 tis km což jsem měl za půl sezóny

                  0 0
                  • J1RKA  

                    Proc by te mel nekdo ojebat?

                    1 0
                    • roman 3D  

                      Jestli si myslíš že autoservisy neojebávají tak jsi pěkný naivka

                      0 1
                      • J1RKA  

                        podle sebe soudis ostatni, pokud ojebavas, viz ty vidlice, tak sito myslet muzes, tvuj problem

                        4 0
                        • Smazaný účet  

                          Hele.

                          Chvilku jsem delal v autorizaku a videl zajimavy veci.

                          Proto moje auto nikdy nebylo ani na zarucnim servisu.

                          Vsechno si delam sam a nebo osobne s pomoci lidi co tomu rozumi vic.

                          Kdyz chces neco poradne, tak si to musis udelat sam.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Kdyz chces neco poradne, tak si to musis udelat sam.

                            Nevim no :)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Pochopitelne jen to cemu rozumis a na co mas cajk.

                              Kdyz neumim stavet letadla tak nebudu stavet stihacku.

                              To da rozum.

                              0 0
                              • onuce  

                                Přesně v tom je můj problém. Rozumím všemu, ale skoro na nic nemám vybavení, nářadí (cajk).

                                0 1
                                • Smazaný účet  

                                  Ty si i stavar?

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Jistě, tedy stavař amatér. Stavěl jsem chatu, domeček, chalupu. Pak vestavby v několika bytech, včetně interiérové chaty.

                                    0 1
                                    • Smazaný účet  

                                      Pane Lorenc.

                                      Muzu to tak udelat. :-)

                                      0 0
                                    • onuce  

                                      Jo a ještě klenutý sklípek, kde jsem použil zcela novou, svojí, metodu. V rovince nad stráňkou jsem vykopal mělký obdélníkový hrob se dnem v podobě klenby. Na ni igelit a pak cihly spojované betonem. Vznikla tak cihlová klenba položená na zemi. Ve stráňce jsem se pod klenbu postupně prokopával za současného zpevňování stěn cihlami. Vykopaninou zasypával klenbu. Nakonec zpředu dvířka opatřená dalším mým vynálezem, totiž samostřílem na pepřové náboje proti zlodějům.

                                      0 1
                          • xtonda  

                            Já měl na jaře kolo v servise, chtěl sem servis vidlice a výměnu náplně brzd. Servis vidlice OK, na to tam maj extra chlapa co asi nedělá nic jinýho. Ale ty brzdy, když to vrátili levá páka byla vodorovně – nevrátil ji do původní polohy, z pod třmenu mi vyhodil podložky a po pár jízdách začalo na kole něco děsně rachtat, tak pátrám co to je a on byl uvolněný třmen na vidlici. Když mi chlapec při příjmu říkal, že kolega je delší dobu nemocný, mělo mě to varovat a měl sem dát otočku :-)

                            1 0
                        • Smazaný účet  

                          Tatovi menili v autorizaku brzdovou kaplinu tak, ze jen vycucli starou z nadrzky a nalili tam novou.

                          Neco jako vyhnat starou okruhem pres odvzdusnovaky, to ani nahodou.

                          O technologickych postupech co jsem videl se radsi zminovat nebudu.

                          Necham te v blazeny nevedomosti.

                          0 0
                          • Atilla  

                            .

                            0 0
                          • J1RKA  

                            tak proc tam davas auto? tohle nechapu, auto a kolo mi servisujou kamosi co to umi, je ale pravda, ze ne kazdymu ten servis udelaji, mi ted doslo.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ja nikam auto nedavam.

                              Ale jak jsem rek, tak jsem chvilku v autorizaku delal a videl veci…

                              0 0
                              • J1RKA  

                                < Tatovi menili v autorizaku brzdovou kaplinu tak, ze jen vycucli starou z nadrzky a nalili tam novou. > jsem reagoval na tohle, a pises co vsechno umis, tak proc jsi mutu kapalinu nevymenil sam? nekdy je tezky se tady vtom zorientovat

                                0 0
                          • Fazzy  

                            Tohle dneska plati pro temer jakoukoliv formu podnikani. Vsechny a vsude tlaci cas. A protoze cas sou penize, tak je jasny jak to dopadne.

                            0 0
                            • J1RKA  

                              nj, tak nesmis brat vsechny zakazky

                              0 0
                              • Fazzy  

                                Vic zakazek, vic penez. Jednoduchy. Malokdo dneska takhle nepremysli :)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Ve skutečnosti to tak fakt nefunguje. Přesvědčil ksem se o tom na vlastní kůži. Dělal jsem vše, za pár korun, dnes dělám mnohélem míň, za víc peněz a důkladněji.

                                  0 0
                                  • Fazzy  

                                    Pokud delas na sebe tak rozhodne. Nicmene pokud se budem drzet provozu podobnych zminenymu autoservisu, tak tam se jede jednoznacne na kvantitu. Neni ani divu, poptavka tam silne prevysuje nabidku :)

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Tak nejak.

                                    Kdyz pride nekdo s kolem a chce to udelat nejak aby to nejak fungovalo za par korun, tak ho poslu do hajzlu.

                                    Reknu mu ze delam kvalitne a necham si to zaplatit.

                                    .

                                    Ja mu pistoli na hlavu nemirim aby si to ode me nechal opravit.

                                    Penize neresim. Mam jich dost.

                                    1 0
                                    • scret  

                                      nepsal jsi tuhle, ze se budes rozvadet? :))

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Uz sem rozvedenej.

                                        Ale po financni strance a ohledne baraku to mam osetreny. Nema sanci.

                                        0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        A taky penize neresim protoze je nemam pro koho hromadit.

                                        :-)

                                        Tak se nemusim snazit, nemam pro koho. :-)

                                        .

                                        To je jediny ale pozitivni co mi dava pocit bezstarosnosti.

                                        0 0
                          • notobi  

                            a tuhle prasárnu sem zažil v Bosch servisu a naopak nezažil ve značkovým . tyhle pohádky mě fakt baví

                            0 1
                  • novas752  

                    A přitom je to úplně zbytečný, 60 by to bez výměny zvládlo bez rozpadnutí a pak to prodáš ne?

                    8 0
    • Smazaný účet  

      Na motokrose jsme mazali za 1. kvůli čištění gufer.

      Striknout propruzit a vytáhlo to sračky z pod gufera.

      Za 2. Kvůli bahna a bordelu proste to na tom kluzáku tolik nedrzelo.

      Takže já osobně to na kole nedělám kvůli nějaké citlivosti,

      to stejně člověk nemá šanci poznat,ale kvůli výše zminenemu.

      5 0
      • roman 3D  

        Ježkovi voči, tohle bikeři nechtějí slyšet:-)))

        0 0
      • fík  

        naprostý souhlas, k ad 2. + při převozu kol na střeše auta jde krásně odstranit nachytaný hmyz, který by dal jinak stírákům pořadně zabrat

        0 0
      • makimaki  

        Asi tak. Rozhodně 1. dělám taky a proto.

        0 0
    • scoty  

      Podle mně není mazání vnějšího kluzáku nutné, ALE řekl bych že minimálně:

      1. olejový film ulpívá z obou stran na břitu stíráku a tím za zlepšuje jeho skluznost, prodlužuje jeho životnost, a coby repelent omezuje ulpívání vody a přisychání bláta na stíráku i kluzáku.
      2. povrchová vrstva kluzáku je konstruována tak, aby absorbovala olej, čím výše od náplně a déle od posledního servisu je v oblasti gufera méně maziva. Nástřik vhodným lubrikantem tedy rozhodně zlepšuje kluznost vidle v horní části a to zejména v poslední třetině servisního intervalu.
      2 1
      • MatS  

        Teda nevim kde jsi na ty moudra prisel :)

        Olejova vrstva na klizaku spis finguje jako lepidlo na prach. Takze se ti tam vytvari brusna smes, ktera je k neprospechu. Jedine, ze to odpuzuje vodu. Ale pokid je brit v dobrem stavu, tak se voda dovnitr nedostane a nicemu neva.

        Povrchova vrstva kluzaku rozhodne olej neabsorbuje. Hodiny fyziky jsi asi travil jinou cinnosti, ze? ;)

        0 4
        • Mr.Duck  

          Naopak povrchové úpravy pohyblivých částí odpružení jsou navržené tak, aby na nich zůstala velmi tenká vrstva oleje v pórech. Proto to musíš čistit lihem při servisu. Takže když už bys chtěl něčím mazat stíráky, tak olejem co je ve spodních nohou, jinak jen mícháš nějakej sajrajt do oleje uvnitř.

          1 1
          • theedge  

            Jojo tak to dělám – přetřu to stejným olejem co je ve spodních nohách, vytáhnu špínu ze stíráků a utřu do sucha.

            0 0
          • Atilla  

            Dvacet let stříkám bruneoxem deo, nebo fork juice. Nikdy to nevyplachlo vazelínou, nikdy se nic nesmichalo a nikdy mi na vidli nezačali téct gufera.

            Servis vidle dělám dvakrát ročně. Na enduru a jednou na DH.

            Brunox vytáhne jemný bordel co je na guferu. Otřu do sucha a je hotovo.

            4 0
            • J1RKA  

              kazdej ma nejakou praxi

              ja treba utiram vidlu facem, servisuji jednou za rok < cca 7 000km > teda davam do servisu :D a taky uplne vpoho.

              0 0
              • Atilla  

                Tak předpokládám, že to není 7000km terénních v každém počasí

                0 0
                • J1RKA  

                  no vpodstate ano, nicmene mi prijde, ze nejvic to dostava kotel v lete, kdyz je prasno a jedes ve skupine, a moc to nedrnca :D, voda a bahno mi prijde tomu tolik nevadi, nebo mam ty kluzaky urcite cistejsi, a jeste vetsinou to kolo jde pak do wapky

                  0 0
                  • novas752  

                    Když to nedrncá tak vidlice nic nedělá, gufera skoro nic nemusí stírat, takže to kotel nijak moc dostávat nebude. Prach to jednou setře nahoru a pohoda, chvilku to běhá na čistym. V mokru to hnedka teče zpátky dolu a čim víc v bahnu tim víc bordelu tam teče až je to tam doslova tlačený pláštěm. Takže ne, daleko horší podmínky to má v bahnu a když to dostává pokouřit.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      jo takhle, tak to semi driv ucpe zadni kolo a pak uz jen stouram klackem, narazel jsem nato, ze kdyz mas cokoliv mastnyho, tak natom ten prach ulpiva mnohem vic a dela to takovou brusnou pastu < ostatne lapuje se taky v oleji > treba prave v lete se snazim i retez mazat tema suchejma metoodama, ale i od toho jsem uz upustil, pac ten retez nevydrzi o moc vic a stejne pak po nejakech 7–8 retezech jde celej pohon na kompost

                      0 0
            • roman 3D  

              Mažu a čistím skoro dvacet let Silcalem každou druhou špinavější vyjížďku a vidlice neservisuji, nikdy žádný problém

              0 1
            • maajkee  

              Asi tak. Souhlas.

              Já jen doplním, že těsně po servisu, spíš vidlici jen čistím, ale stříkám Brunoxem jen po větším mití a čím blíž se blížím servisu, čím stříkám Brunox častěji.

              1 1
    • cyklista86  

      Ja mam nejakou zakladni vzduchovou vidlicu na kellys gate 30, ktera stoji asi zhruba stejne jako by stal kompletni servis te vidlice, takze ju servisovat nehodlam. Tak se snazim ju udrzovat v dobrem stavu. Po kazde jizde ocistim hadrou, striknu silikonovy olej, propruzim, zase ocistim hadrem.. Ten silikonovy sprej sem bral zaroven s kolem cca pred dvouma rokama a furt ho tam je dost. Kdyz sem byl menit stred slapani, tak servisak rikal, ze na vidli neni co servisovat. Takze se to asi vyplati..

      2 0
      • va-bo  

        Obcas sundat spodni nohy, vycistit a namazat vazelinou by ji nezaskodilo. Prace na 10 minut, potrebne naradi – imbus 5 a mozna nastrckovy klic 10, hadr a trocha libovolne vazeliny.

        1 0
      • maajkee  

        To myslel tak, že to nemá smysl servisovat :)

        0 0
    • xtonda  

      .

      0 0
    • xtonda  

      Screenshot z GENERAL SUSPENSION FORK MANUAL SR Suntour – maintain with oily cloth.

      Navíc dělá se Brunox Deo, podle výrobce údajně ve spolupráci s RockShox, který to doporučuje. A i když to očistím sebelíp nasucho, tak když kápnu na těsnění Brunox a pak propružím, tak to vytáhne dost svinstva, fakt si někdo myslí, že je lepší to tam nechat?

      Když se mi vrátila vidlice ze servisu, tak ze začátku po propružení zůstával na noze vidlice mastný kroužek.

      Takže můžeme se bavit o tom co je nejlepší, ale určitě nohy vidlice nemají zůstat úplně suché.

      0 2
      • novas752  

        RockShox nic takového nedoporučuje.

        0 0
        • xtonda  

          A jak bys tedy přeložil do češtiny následující

          BRUNOX® Deo for suspension forks is recommended by Rock-Shox®. It keeps seals flexible and keeps dirt out.

          0 0
          • roud  

            Myslíš že tím mažou vidle i ty borci na CX kolech ? :D (jinak také používám brunox)

            0 0
          • theedge  

            To je marketingový blábol Brunoxu. Rock Shox nic takového nepíše. Prostuduj si servisní manuály.

            1 1
            • scret  

              Stejne tak RS nic nepise o tom, ze jim z vyroby chodej vidle sussi nez kybl s piskem ;-)

              5 0
              • maajkee  

                Asi tak :))

                0 0
              • theedge  

                A co to má společnýho s Brunoxem ?

                0 0
                • scret  

                  Treba to, ze jsem uplne stejnyho nazoru, ze prostriknuti silikonovym olejem nikdy vidli neublizilo, ale naopak pomohlo…

                  Byt o tom v RS nepisou.

                  Btw. RS jsem mel nekolik, cca 5–6? A u nekterych rozhodne silik.olej byl potreba, prtze jejich stiraky dost chytaly bordelu – od novoty… Tusim u RVL jsem to takhle mel…

                  0 0
          • Mr.Duck  

            Zajímalo by mě, kde to kdy rs doporučil. Možná někdy v roce 2000,ale co jezdím na kole RS vždy všude píše že na to nic lejt nemáš. Stejně jako skoro každý výrobce high end odpružení.

            Ono to na neudržované nebo nějaké low end suché vidlici určitě po namazání z venku určitě bude chvilku chodit líp, ale jak to novas přirovnal nahoře k údržbě motoru a rozbil pana 3d bojovníka za olej, tak bych to přirovnal k tomu motoru kde s každým natankováním musíš dolejvat olej aby nějak fungoval. Taky to jde, ale že bych to cpal ostatním jako nejlepší řešení.. :)

            0 0
          • novas752  

            No to píše Brunox. Najdi kde to píše RS, ten říká jen očistit ztěrkou a po 50h servis spodních nohou.

            0 0
            • Fazzy  

              To se da vylozit podobnym marketingovym zpusobem. A sice, ze pro RS je mnohem vyhodnejsi prodavat servisni kity, nez aby nekdo stiraky cistil, nedejboze udrzoval vhodnym pripravkem.

              Prijde mi to cely jako takova zabomysi valka. Stejne tak jako ty stiraky nikdo neznici beznym a leta normalne i u zminovanych motorek pouzivanym mazanim, tak je nikdo neznici ani utiranim na sucho. Stejne se ve finale klasickymu servisu nevyhne.

              2 0
            • xtonda  

              Chápu, že se to dá vyložit oběma způsoby, ale nepsal sem, že RS to doporučuje, pouze že Brunox tvrdí, že RS to doporučuje. Na druhou stranu, proč se RS nebrání marketingu, kde je jasně použita jeho ochranná známka?

              0 0
    • osobne  

      Bývá uvnitř vzduchové vidlice nějaký olej? K čemu? Má se doplňovat? Jednou jsem nechal kolo několik hodin na řidítkách a trochu oleje vyteklo, ale nevím jistě, jestli z vidlice. Pokud to bylo z vidlice, tak to vyteklo jen na jedné straně.

      0 0
      • novas752  

        Olej je ve všech vidlicích, které mají tlumení – pomocí proudění oleje skrz úzké škvíry to tlumí a při zavření škvíry zamyká. U většiny lepších vidlic je i dole ve spodních nohách, kde maže kluzná pouzdra a gufera zevnitř, velmi malé množství se dává i do vzduchových komor na mazání těsnění v nich.

        1 0
      • scret  

        Je potreba si uvedomit, co ktera funkce, resp. cast systemu ve vidlici dela… Vzduch je tam misto pruziny, tzn. to obstarava pruzeni… Tlumeni je okej a to dela zas neco jinyho ;-)

        0 0
        • osobne  

          Je to vidlice Suntour Raidon XC LO-R air (hliníkové vnitřní nohy, nastavitelné tlumení, patrona z Epiconu). Mám nějaký olej doplnit, pokud takto z jedné nohy trochu vyteklo?

          0 0
          • scret  

            Suntoury neznam, to jde mimo me ;-)

            0 0
          • novas752  

            No tam je tlumící patrona zalisovaná, nerozebiratelná a nic by z ní utíkat nemělo – pokud uteče tak tlumení postupně přestává fungovat v části zdvihu a přestává to zamykat. Spodní nohy jsou normálně mazané vazelínou, ale často se to předělává na olej a pak je to na únik přes spodní šrouby náchylné pokud se to správně nezatěsní. Ve vzduchové komoře trochu oleje je, ale kdyby utíkal olej z ní tak by utíkal i tlak a to dost rychle.

            Nevim jak je stará, ale malý servis (vyčištění, inspekce, nová vazelína a olej) tomu rozhodně nikdy neuškodí.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.