• honzabike

    Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo také takové problémy s výměnou duše jako já.

    Po té co jsem si koupil nové kevlarové 29×2,35 pláště tak prostě nejsem schopen je nandat ani za použití montpák.

    Jednou se mi to tedy za pomocí dalšího člověka povedlo, ale to se mi tam zase skřípla duše takže se to stejně muselo dělat znovu. Bezdušáky nechci, tak sem se rozhod řešit problém koupí náhradních obutých kol, stím že po defektní jízdě vyměním celé kolo a staré dám do servisu. To mordování s výměnou prostě nedávám. Máte někdo také podobný problém?

    0 1
    • keymaker  

      Zkousels treba lehce hranu pneumatiky maznout mydlem?

      0 0
    • mais  

      ne nemám a to si měním pláště sám na kole, motorkách a veteránech do 15 tek kol a představ si řeším doma i statické vyvážení, stačí nemít volšové ruce, koupit si dobré montpáky a mít mýdlo nebo mastek

      2 0
    • Jurawood  

      Máš zapadlou patku dokonale ve středovém žlábku?

      Místo u ventilku nahazujes jako poslední. Min. 3 montpaky?

      Chce to grif

      0 0
      • milan.v  

        Dle mého se ani nepodíval na jediné video, nic si k tomu nepřečetl a takto to dopadlo…

        1 2
    • perceptio  

      Určitě zkusit dát to mýdlo. Ale jednou jsem takhle zápolil se švalbe klasika drát. Hroznej porod, zlomil jsem několik montpák. Ale nakonec se povedlo. Že bych to prostě nedal nepřicházelo v úvahu :)).

      0 0
    • Markony  

      Ono taky záleží na kombinaci ráfek plášť,když se to blbě sejde tak muže nastat problém .

      2 0
      • perceptio  

        To je taky fakt. Já měl jednou opačný problém. Malý ráfek, velký pláště. Nasadit šly jak po másle, ale pak mi to trhalo ventilky, plášť se posouval po ráfku.

        0 0
        • novas752  

          To je zase běžný u hodně levných drátových plášťů a levných, často jednostěnných ráfků. To pak nasadíš plášť a na ráfku to má centimetr vůli, musí se to hlídat při nafukování aby to duše nevyzouvala z ráfku ven.

          1 0
    • oddie  

      Nemám podobný problém, kevlarové pláště zpravidla nandavám pouze rukama.

      5 0
    • Kouba_2005  

      Ted jsem si celkem zablbnul se Spešlíma plastema na Bontrager karbonovy rafky, po dlouhe dobe jsem taky musel pouzit montpaky. Chce to poctive srazit patky do stredovyho zlabku a koncit u ventilku. I tak je toho nekdy na dve ruce moc a chtelo by to treti.

      0 0
    • novas752  

      Možná by bylo dobré uvést co je to za pláště a ráfky.

      Většina dnešních lepších ráfků a plášťů počítá s bezdušovým použitím = je to těsnější aby se to lépe nahazovalo, hůře slézalo z patek a lépe těsnilo. Pro nasazení nebo sundání je potřeba správné techniky.

      Při nasazování začnu naproti ventilku, výplet si opřu o kolena a rukama patku pláště tlačím do žlábku v ráfku a dolů, a postupně tak nasadím skoro celý plášť až k ventilku. Zbytek jde buď přetáhnout do ráfku rukou nebo za pomocí jedné nebo dvou montpák.

      V případě opravdu hodně těsných kombinací (Například Schwalbe pláště na WTB nebo Bontrager bezdušové ráfky, nebo skoro jakékoliv EN/DH pláště s tuhým bokem + Cushcore) zůstane poměrně dlouhá část patky pláště, která už víc nejde nasadit jen rukou, v takovém případě jednou montpákou zajistim jeden konec nenasazené části a sevřu to mezi kolena/stehna a druhý konec pomocí dvou montpák na střídačku těsně vedle sebe natáhnu na ráfek.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Ty kokos. Všichni tady říkáte, že se končí u ventilku. A já to dělám přesně naopak. Ale možná jsem to kdysi špatně pochopil.

        Proč má být u ventilku nakonec?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Protoze potrebujes dostat patky do stredovyho zlabku, cemuz ten ventilek vadi, ze jo :-)

          3 0
        • Esi  

          Ale zase končit u ventilku umí každej. je prostě vidět že máš pořádnou sílu v prstech a potom na nějaké udržování patky ve žlábku se můžeš klidně vykašlat :-)

          0 0
        • bara2  

          Aby to na protější straně mohlo zalézt doprostřed žlábku a šlo to přetáhnout.

          0 0
        • iron.hide  

          Lol, ja som tiez doteraz zacinal vzdy u ventilku :)

          0 0
          • bara2  

            Já si myslím, že u širokých ráfků na tom tak nezáleží, tam je místa dost.

            0 0
            • bathed  

              Přesně tak! U většiny ráfků je to šumák...... Problémy jsou u nějakých úzkých užovek a navíc s minimálním nebo žádným žlábkem. Třeba takový Shimano XT 26 ráfek kolem roku 08–09, to byla mňamka!!!! :-)

              0 0
            • BSA  

              když rvu contíka x king na 27 mm black jacky tak si dovolím s tímto tvrzením sprostě nresouhlasit. každá desetinka mm dobrá.

              0 1
              • bara2  

                Tak může být, hlavně,když víš, jak to tam narvat. Začínala jsem s kroskou dle návodu na ivelo, od ventilku. Leta to fungovalo. Pak jsem si pořídila silniční kolo, jala se navlíkat úzkej plášť a fungovat to nějak přestalo, prostě to přetáhnout rukou nešlo a rvala jsem to packama. Pak mi poradili postup začít proti ventilku a ejhle, šlo to i rukou. Spíš si myslím, že právě u pláště/ráfku, kde ten ventilek je mezi patkama naknop, je potřeba začít proti němu, ne každý plášť je tak objemnej, aby se to do něho dalo dva centimetry zasunout a mít pak ještě na druhé straně vůli na přetažení patky.

                Každopádně bude taky záležet na kombinaci plášť a ráfek, někteří si prostě nesednou a, jak píšeš, každá desetinka mm je dobrá a výrobci jsou různí. Pak ještě jako extrém plášť 622 na ráfek 630 prostě nedáš! :-D

                0 0
                • BSA  

                  záleží na tvaru ráfku, nikoli na šířce, o to tu jde. když je žlábek malej, tak prostě lepší začít proti ventilku.

                  což má ale zase nevýhodu, že člověk nemusí přesně trefit pozici nápisu na plášti vůči ventilku. a s těsnym bezdušákem už na ráfku pootočit nejde. pak dostane od módní policie pojeb. zrovna předevčírem mi to takhle ujelo, takže jsem musel gumu zase sundat a začít od ventilku, aby to bylo správně. ještě teď mě z toho bolí ruce, jak jsem to tam rval. ;-)

                  1 0
                  • Esi  

                    přesně takovou kravinou jako je nápis pláště proti ventilku má smysl se zabývat, jak to posuneš tak se na tom vlastně ani nedá jezdit :-)

                    3 0
                    • -b-n-x-  

                      Náhodou. To je důležité!

                      3 0
                    • BSA  

                      samozřejmě! dokud ti někdo neřekne, že je to blbě, tak je ti to fuk… ale jak to víš, už na to kolo nedokážeš sednout… máš pocit že je celé křivé, že kolo skáče, protože to není sladěné… :-)

                      1 0
                      • Esi  

                        TAk tyhle pocity naštěstí nemám, pláště jsou většinou dostatečně od bláta že nápis zase tak moc vidět není.

                        Ale jinak jednoduchá metoda, vezmi příložník nebo dostatečně dlouhé pravítko dej ho na střed díry pro ventilek a přes náboj s i na pásku uvnitř ráfku udělej fixem čárku, potom víš přesně kde je protilehlá strana ventilku a potom už stačí stejně jen označit plášť a nemůžeš se netrefit :-), když je to teda důležité :-)

                        0 0
                        • BSA  

                          si myslíš že to je jednoduchý… ale víš jak vypadá rozbalenej kevlar plášť? zmuchlanej jak když ho krávě z prd.ele vytáhneš. trefit na něm polovičku s dostatečnou přesností? :-O

                          0 0
                          • Esi  

                            vím každý rok měním bezduše :-) zbaběli používám staré záplety na které to bez duše navlíknu aby se to trochu srovnalo, potom to jde líp

                            0 0
                  • HKou  

                    Mit napis u ventilku se hodi, kdyz je potreba znat vzajemnou polohu duse a plaste (napr. pri hledani trnu v plasti). U bezdusaku to vetsinou k nicemu neni a na modni policii bych se vy.

                    1 2
                    • novas752  

                      I u bezdušáku je to dobré. Rychleji najdeš ventilek. A vypadá to prostě líp než když je to tam nazutý jak to zrovna vyšlo.

                      2 1
                    • bara2  

                      Tak o umístění nápisu na plášti ve vztahu k poloze ventilku, o barvě čepičky ani nemluvím, jsem nikdy neuvažovala a nebýt BF, tak mě to ani nenapadne :-) Ale i když už to teď vím, tak mi zrovna včera pomalu ucházela duše po výměně při defektu a ucítila jsem potřebu si polohu duše v plášti zjistit, jestli tam v plášti něco nezůstalo. Azas mě nenapadlo sledovat, kde jsou jaké nápisy na plášti! Prostě jsem si tam udělala barvou značky na plášť, na ráfek i na ventilek :-D Z toho ventilku jsem to už očistila, beztak stačilo ho akorát dotáhnout.

                      0 0
                      • osobne  

                        Většinou píchne člověk duši, když je desítky km od domova, a my muži s sebou nevozíme ani barevnou rtěnku, ani barevný lak na nechty. Prostě máme nápis u ventilku.

                        0 1
                        • Esi  

                          Nepoužívám duše a kde je napis vůbec neřeším a jsem spokojen :-)

                          0 0
                      • pepek  

                        A není lepší si tu značku udělat tak, aby tam vydržela i do dalšího defektu? :-)

                        0 0
                        • osobne  

                          Zas ale myslela i na to, kdyby se jí posunul ventilek. :-)

                          0 0
                        • bara2  

                          Jsem to už utřela, akorát se to zrovna sešlo s debatou a s tou ucházející duši, tak jsem to vyfotila. Obecně vůbec nemám potřebu to nějak sledovat, ale tohle byl takový pomalý únik během dvou dnů po výměně píchlé duše, že mě napadlo si to označit. Pro případ jednou za pětiletku nemá smysl se při každým natahování pláště s něčím takovým zabývat. Při defektu to přehazuju někde v terénu a doma to pak už jen případně dotlakuju, abych se venku drbala bez brejlí s nějakýma značkama, by mě mohlo ohrát.

                          0 0
                • Pavell  

                  Zdrahal jsem se to komentovat, ale kdyz uz se tady ta poloha napisu vuci ventilu disktuje…jo, taky se mi to libi, kdyz mam ventil presne nad tim cervenym ctvereckem s oznacenim 40 u Speedera. Takovych malichernosti je u kola spousta. Zkousel jsem si znacit ten protilehly bod, ale nikdy jsem to nedostal na stred, proste to popoleze. Takze zacinam u ventilu a konec davam holt pakou.

                  1 0
    • Sulka  

      Mejdlo, a stejne tomuze jit blbe. Nejlepsi je jak tomu nikdo neveri a vysmejou te. Ale kdyz jim reknes at ti to prdevedou tak jim sklapne. Mejdlo a hodne nervu to nekdy holt vyzaduje. S dusi dvojnasob.

      1 1
    • holmes  

      Jsem už starší ročník a celou dobu co jezdím na kole mne všichni učili, že nasazovat plášť při montáži na ráfek se má vždy začít u ventilku a také to tak pořád dělám. Většinou to jde ručně, beru si na to slabé látkové rukavice. Naposledy si mi ručně povedlo nasadit i červený plášť pro trenažer, i když to byl docela vopruz.

      Nasazení pláště u ventilku píše i třeba I VELO, viz odkaz:

      https://www.ivelo.cz/…mena-plaste/ – viz bod 6

      Tak babo raď

      .

      1 1
      • roman 3D  

        přesně, začít montáž u ventilku

        0 3
      • Esi  

        tak to tě to celý život učili blbě :-)

        2 0
        • Jáchym 1  

          Ono to nazouvání pláště od ventilku má,dle mě,souvislost s vnitřní šířkou ráfku.Před mnoha lety se používaly na MTB ráfky s vnitřní šířkou 15mm.Akdyž jsi obouval nějaký levný drátový plášť,který měl bachratou patku,tak jsi opravdu musel začít od ventilku,který bylo potřeba zatlačit do ráfku právě proto,aby patka zaskočila pod ventilek- resp.tu celou vulkanizační plochu.

          2 0
          • iron.hide  

            Jj, toto som si presne aj myslel. Holt, zvyk je zelezna kosela

            1 0
          • bara2  

            Zatlačit ventilek dovnitř a porovnat plášť můžeš, aji když u ventilku s nazouváním končíš.

            3 0
            • Jáchym 1  

              Tohle je zase slepá ulička a nekonečnýho přesvědčování je-li to tak nebo onak.

              Napsal jsem tuto reakci na základě mých reálných případů z dávných let.

              0 0
      • Coural  

        Duše vs bezduše.

        0 0
      • pumpy  

        duse – zacinas u ventilku

        bezduze – koncis u ventilku

        0 3
        • -b-n-x-  

          Nevím, školy na to nemám, ale u bezdusi je snad pozice ventilku úplně jedno, irelevantní a bezpředmětná, ne?

          Snad jen takový dobrý zvyk.

          0 0
          • pumpy  

            to jen u plastu co jsou volnejsi.

            Ty co jsou dost na fest, potrebujes dat do zlabku , aby jsi to pak dostal pres patku. Pokud tam mas ventilek, tak to do zlabku u ventilku nedas. Toto je jediny duvod.

            Kazdopadne pokud u ventilku zacnes, tak to tam pak montpakama i narves – ale proc to delat sloziteji .

            0 0
        • novas752  

          Je úplně jedno jestli je to s duší nebo bez ní, ventilek je tam vždycky. U ventilku se končí proto, že překáží patce pláště veprostřed ráfku.

          0 0
        • Georrge  

          Já bych řekl, že končit u ventilku je praktičtější i u duše. Protože i s duší si plášť nastrkáš do žlábku v ráfku a budeš ho mít na konci nasazování volnější, takže se ti bude snadněji nasazovat konec a je menší riziko, že si cvakneš duši. A pokud je ráfek rozumně široký, tak tam ventilek ani moc nezavazí.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Tož, pánové. Každopádně díky díky. Příště to taky tak zkusím a uvidím :-)

            0 0
      • Georrge  

        Časy se mění a s nimi i správné postupy. Že to tak kdysi fungovalo a někdo to dokonce označil za správnou metodu neznamená, že to bude fungovat i dnes :) naštěstí videí a návodů je všude plno i na takové zdánlivé banality, jako je nasazení gumy.

        0 0
    • jIrI___  

      Takové problémy jsem nikdy neměl, kevlarové MTB pláště jdou obvykle nasadit rukou. Ale podobnou situaci jsem zažil u jednoho drátového silničního pláště, to mi při nasazování unikla i nějaká sprostá slova :). Líbí se mi tvoje této prekérní situace řešení, to by mě asi nenapadlo.

      0 1
      • Esi  

        jen máš problém když chytíš defekt jinde než v garáži :-)

        0 0
      • pepek  

        To řešení jsem nepochopil: to si ta náhradní kola poveze s sebou do lesa?

        0 0
    • nitraq  

      Taky jsem si říkal, že nasazení je jen o grifu a že kdo se s tím trápí, tak na to jde špatnou technikou. A pak jsem dával Bontrager gumy na ráfky ZTR Crest a to je strašný peklo. Všechny tipy (usazení patek do středu, začínání naproti ventilku, průběžnů domačkávání do středu apod) a stejně to je porod a jen se modlím, ať nemám defekt v lese, když vezu dceru.

      0 0
      • oddie  

        Protože maj bejt bezduš :D

        Mám jedny ráfky Black Jack Ready 21, co mají místo žlábku naopak vypouklinu. To je teprve sranda obout, ale co teprve zout! Skoro zbytečnost vozit náhradní duši :) místo toho vozím lahvičku notubes…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.