Smrtelná kombinace na výměnu duše

66 nepřečtených
  • doubeq

    CONTINENTAL Tour Ride 700C drát 32c a ráfky Remerx Dragon 2 je kombinace k vzteku,než se mi podařilo vyměnit duši tak to trvalo hodinu! A 1 duši v koši a druhou lepenou,jelikož ten plášť se hodně těžko sundá a ještě 100× hůř nazuje. Máte nějaké rady a zkušenosti pro kombinaci jako je třeba ta moje? Hlavně posledních cca 30 cm pláště je patka tolik napnutá,že duši mačká, takže při nahození ji cvakne. A lubrikant mi ještě zatopil pod kotlem víc :-D

    0 0
    • Smazaný účet  

      Jo, vozit bezduše :D

      0 0
    • MI.KU  

      Naučit se to…? :D

      Mírně si nafoukni duši – nebude se ti nikam plést a necvaknes ji – tu vlož do pláště který máš již jednou stranou nasazen a nylonovou montpákou to zavřeš.

      0 0
      • doubeq  

        No jde o to zavření, mám dokonce 2 nylonové montpáky ale musel jsem vzít i třetí aby to drželo a navyjelo na konci,prostě hrůza.

        0 0
        • MI.KU  

          Hele nevím já to dělám i holýma rukama…

          0 0
          • doubeq  

            To si můžu dovolit v létě na biku.

            0 0
          • Breakpain  

            Co si budeme nalhávat – dělám to taky (sundat, nandat rukou). Nicméně svátečně jsou kombinace – kde to opravdu nejde. Zrovna onehdy jsem nato narazil a myslel jsem, že se po*eru. Tohle nahazovat venku, tak umřu ;) …

            0 0
            • MI.KU  

              Jo tak věřím že občas nějaká nejde kor s drátem – ještě by mne napadlo natřít to mejdlovou vodou.

              0 0
              • Breakpain  

                Neboj, použil jsem všechny finty, ale úzký ráfek, možná lehce těsnější plášť mimo toleranci … po půl hodině jsem měl slušně orvané prsty a žádnou sílu ;-) … Půl dne jsem to nechal nasazené a aretované s montpákama a trošku se to vytáhlo, pak už to šlo. Ale stále se děsím, až chytím defekt, zda to nebude zlobit :D … Venku by to byla konečná …

                0 0
    • Martin  

      předpokládám, že duši máš mírně nafouknutou, aby držela kulatý tvar, že jo :)

      0 0
    • t29  

      Normálka, nasadím plášť do ráfku jednou stranou, nafouknu duši aby držela tvar, nacpu ji dovnitř pláště a porovnám ji, a pak nasadím druhou stranu pláště. Když je duše nafouknutá, nemá snahu zůstat mezi pláštěm a ráfkem.

      Jinak na Dragony nedám dopustit, super ráfek na takové to domácí ježdění, ale po pár zlomených montpákách jsem se naučil používat jen pláště s kevlarovou patkou :)

      0 0
      • mvd  

        Teď neřeším obtížnost nasazování nevhodné kombinace plášť / ráfek, ale obecný postup.

        Může mně někdo vysvětlit, proč se má prvně nasazovat půlka pláště, pak tam cpát duši a pak nahazovat druhou půlku? Vím, že se tenhle postup všude uvádí a sám jsem to tak dřív taky dělal. Pak jsem si řekl, že je to blbost. Mírně nafouknutou duši strčím ještě před nahazováním do pláště, lehce zkroutím plášť do osmy na obě strany (tím si duše dokonale sedne), nahodím jednu stranu pláště, druhou do půlky, upustím duši, nahodím zbytek. Přijde mně to daleko rychlejší, než cpát duši do napůl nahozenýho ráfku.

        Uniká mi někde smysl to „oficálního“ postupu?

        0 0
        • t29  

          Oficiální to není :) Když stačí vyměnit duši a víš, kde je příčina defektu, není potřeba sundávat celý plášť, sundám jenom jednu stranu, vyměním duši a zas tu jednu stranu nasadím. Potom se síla zvyku projeví i při výměně celého pláště, napřed jedna strana, pak druhá :)

          0 0
    • Vilém  

      Tezko rict, jestli to bude kombinaci rafek/plast, nebo pouze rukama.

      0 0
      • kyl  

        Taky jsem pěkně zapotil s prvním nasazením pláště na Khamsiny.Rukou to šlo skoro do 3/4 výšky ráfku,pak konec.Plastové páky se lámaly jak sirky,šlo to až s kovovýma,to jsem se zas bál o duši.Při dalším nasazení po lepení už to bylo výrazně lepší.

        0 0
        • Vilém  

          Ale jo, taky jsem potkal kombinaci (alex TD17 + nejaky Maxxis), kde bylo jednodussi plast pri sundavani prerezat pilkou a patku cvaknout klestema, proto pisu tezko rict:)

          0 0
    • doubeq  

      Duši nemenim poprvé, jasne že byla mírně nafouknutá, prázdnou jsem poprvé a naposledy cpal do kola asi před 20 rokama :-D

      0 0
      • couffy  

        Zkus tu duši na těch posledních 30cm trochu upustit,a tu stranu pláště,kterou nasazuješ natlačit co nejvíc do středu ráfku,tam by měl být nejhlubší a udělá ti trochu více vůle na nasazení.

        0 0
    • doubeq  

      Nesikovnyma rukama snad ne,před tím jsem zouval a nazouval bika a to šlo skoro bez montpáky a silnice byla taky hned, asi to bude drátovou vs kevlarovou patkou jak pise t29.

      0 0
    • MI.KU  

      Ještě mě napadlo – tou montpákou musíš jet po obvodu a né to lámat jako kus po kuse – pěkně plynule zarazit na začátku a objet s ni celej ráfek a je to.

      0 0
      • doubeq  

        Věř, že tohle mi opravdu nešlo, zkrátka asi pech na plášť.

        0 0
    • Dorsiflex  

      Nebo pomocí stahovacích pásků. S Maxxisama, co jezdím, bych bez nich přišel o rozum. Viz video níže.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • doubeq  

        Tohle mě nenapadlo, asi by to bylo lepší, nicméně ten pán měl o dost měkčí patku,s těma mejma bych tohle rukama nedal…

        0 0
        • Dorsiflex  

          Dal. Záleží jenom, jestli se to chceš naučit. Když jsem poprvé nasazoval pláště, které jezdím, vypadalo to stejně – 2× lepená nová duše, odřený ráfek od šroubováku, já propocený a ********..

          Teď mimo lepení vozím vždy i pásky a od té doby bez problémů. Plášť nasadím rukou.

          0 0
          • doubeq  

            Ale dřív než píchnu,tak se to učit nebudu, jinak by mě mrdlo :-D

            0 0
    • Vilém  

      Jeste se zeptam. Mas zatlacenej ventilek do plaste a koncis s nahazovanim naproti nemu?

      0 0
      • doubeq  

        Aano prosím, začnu ventilkem a končím naproti.

        0 0
        • Bubaaak  

          časem to povolí a věř, že to není tvoje chyba… Lehce mi pomohlo namýdlovat

          0 0
    • Bubaaak  

      CONTINENTAL Ultra Sport II drát 700×23 a Remerx RMX 6515 622×15

      Když jsem je nasazoval prvně, zlomená jedna plastová montpáka, sedřený klouby a rozpálený bříška prstů, nasazoval jsem asi půl hodiny jeden a skřípl dvě duše.

      Když jsem prvně píchl (slabá páska na ráfek se prořízla a ostrá hrana díry pro nipl prořízla duši), vysral jsem se na to hodil jsem to do servisu, než abych měnil duši na ulici… borec skřípl jenom jednu duši a za dobu výměny jsme dali dvě piva v klidným tempu.

      Na přecentrování kol (zaplétal je kámoš) mi vrátil dvě duše a měl otlačenou montpáku o obočí a říkal že to je fakt porod…

      Už trošku povolili, ale rozumím tomu, že někdo tvrdí „to nejde“, tváří se to jak když bych navlékal 27,5 plášť na 29.

      Zlatý minibike a slicky, nebo Ural a haidenauky

      0 0
    • Excel  

      Mně to dělal drátovej race king s remerx fastdisk. Katastrofa to vůbec sundat, nasadit peklo na zemi a jeste si patky nesedly s páskou v ráfku a nějak se to tam mlelo, že se to během jízdy časem prodřelo. Celkově porod.

      0 0
    • Petr L2  

      Podobný problém mám při nasazování Ground Control 29, 2,1"na Roval 21mm. Poslední kus šel tak ztuha, že jsem zlomil plastovou mont páku. Osazenstvo zahradní restaurace, které sledovalo celý servisní zásah se docela bavilo :-)

      0 0
    • doubeq  

      Před obědem sem byl vítěz, po kontrole cestou ke tchyni se zase ztratil vzduch…zejtra čeká sousedy sváteční dávka emocí z dílny / kočárkárny :-D

      0 0
    • petyn  

      Já nasazoval na Mavic crossride pláště Schwalbe Land cruiser 29×1,75 a zlámal jsem 3 montpáky Zefall. To bylo k..vování. Zkoušel jsem mýdlovou vodu a nic. To se mi stát venku tak zavolám drahou polovičku než se s tím ***** :)

      0 0
      • scota  

        Doma používám kovové montpáky:

        Park Tool PT-TL-6–2

        Cestovní Nylon:

        Park Tool PT-TL-1–2–1

        0 0
    • Extremist  

      Tohle nikdo nemate? https://www.zbozi.cz/…78-easytire/

      0 0
    • gerrard  

      Leta jsem nevozil montpaky ani na Mtb ani na silnici. Co jsem dal na silnicky rafky remerx rapid a na druhou remerx stormy, tak montpaky vozim. Proste na remerx rafky bez montpaky ani tuk.

      0 0
      • postman79  

        Hm, já Stormy nahazuju palci rukou, ale asi fakt záleží jak se podařil ráfek nebo plášť vyrobit v toleranci.

        0 0
        • gerrard  

          Pokazde contiky gp 4000 sII. Na Mavic a nejake dalsi no problem na remerx pakama s kapkou potu na cele. :)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Shodit si patku pláště z toho schodu v ráfku?

      0 0
    • Doyle  

      Jednoduchá rada – Remerx nebrat!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Kdo to neumí, tak mu nepomůže nic.

        0 0
      • couffy  

        Jezdím Remerx 7325 a v poho,na silnici mám Remerx Stormy a v poho,problém vidím spíš v kombinaci s některými typy plášťů když se sejdou s remerxy.

        0 0
        • doubeq  

          Na silnici mám taky Remerx stormy a Conti ultrasport s cevlarovou patkou a nebyl to extra voser, trošku tužší nasazení, ale v mezích.

          0 0
      • jIrI___  

        Vánoční výkřik do tmy…

        0 0
    • petrun  

      Různé druhy Remerxů jezdím od té doby co se vyrábějí. Plášťů jsem na nich měl už desítky. Nikdy se nestalo, že bych je nenasadil. Nikdy se nestalo, že bych při nasazování kuchnul duši. Pravda, nikdy jsem to nedělal bez monpák a na některé kombinace jsem musel používat kovové monpáky. Občas je to boj :-)

      0 0
    • doubeq  

      Takže, metoda je jasná, po hodině tělocviku a inspiraci diskuzí vyšlo toto:

      Sundat plášť z ráfku Dragon

      Do něj srovnat mírně nafouknutou duši (lépe se srovnala a nežvýkne se o ráfek při cpaní s pláštěm nasazeným napůl)

      Plášť nahodit jednou stranou

      Začít nahazovat od ventilku do tohoto stádia kam až to utlačítě rukama (viz foto 1)

      Zajistit rozebiratelnými stahovacími pásky atp., trochu namazat jarem a nahazovat OBRÁCENOU plastovou montpákou a zajišťovat každý kousek co zaskočí přendáním pásku. (viz foto 2) – tenhle pitomej kousek trval min. 15 minut! a po troše modlení to tam je…bez defektu.

      Obrácenou pákou kvůli předchozímu cvaknití duše z důvodu velmi napnuté patky, kdy se pak dostala pod háček a cvak. Prsty se tam fakt nevejdou.

      0 0
      • Petr L2  

        Do minulého týdne jsem se s tím mordoval stejně, pak jsem ale předevčírem zcela náhodou při rozbalování pláště našel na obalu od Spešlu komiksový návod, schválně jsem to zkusil a šlo to tak hladce, že jsem si v první chvíli připadal jako idiot, žádné páky nejsou potřeba, stačí opravdu jenom ruce :-)

        0 0
        • Lišák  

          Chápu ten návod správně?

          1. nasadit plášť jednou stranou.
          2. vložit lehce nafouknutou duši
          3. nahodit druhou stranu pláště do ráfku

          Pokud ano, tak se to snad ani jinak dělat nedá. To ovšem neznamená, že neexistují zde zmiňované „smrtelné kombinace“.

          Kdysi dávno na silničce jsem měl ráfky J.Bayer a pláště Vittoria. Po několika zlomených montpákách a cvaklých duších jsem přešel na jiné pláště (už nevím na jaké) a tím se problém vyřešil.

          0 0
          • Petr L2  

            Fór je v tom, že pokud ten poslední kus rveš pákama, tak to často moc nejde, ale když palci poslední kus plášťě okolo ráfku prohneš dozadu a tlačíš ho prsty po ráfku na hranu, tak se ti to tam lehce podaří přehodit. zkus to :-)

            0 0
            • doubeq  

              Ano, pokud to není kombinace tohohle typu, to co tady popisuju prstama opravdu nenahodíš, jelikož by sis strhnul kůži na prstech nebo utrhnul pod nehty a stejně by se ti to tlemilo do ksichtu :D

              0 0
            • Qulck  

              Dneska jsem nahazoval Challenge Paris Roubaix (klasicky plaste,ne ty jejich „open tubular“) na Alexrims atd 470 a chtěl bych videt,jak to někdo nasadí rukama :) Hodinovy srani,jedna zlomena montpaka a jeden zlomenej nehet.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tyhlety ráfky už mi domů nesmí. Prodal jsem je a nechal zaplést nové a mám po problémech.

                0 0
                • Qulck  

                  A co jsi nechával zaplétat? (předpokládám na Jamise)

                  0 0
        • postman79  

          Jojo, tak se to má prstama nahazovat, žádné strkáni dovnitř místo montpáky :-)

          0 0
          • Petr L2  

            Půl života, než jsem na to přišel a těch ohnutých montpák!

            0 0
            • postman79  

              Kdysi dávno jsem sehnal ráfek zmetek. O 2mm větší v průměru, tzn. přes 0,5cm po obvodu. Ten už mi dělal problémy, že se mi málem lámaly plastové páky a bělaly v místě ohybu. Taky mě to časem přestalo bavit obouvat a letěl do popelnice. Ale je možné, že někdo koupil něco podobného aniž by o tom věděl

              0 0
    • Smazaný účet  

      Mas zbytek plaste pri nasazovani posledniho kousku urovnany do stredoveho zlabku rafku? Kdyz jsem si na to dedaval poroz, tak jsem si hodne zanadaval. Jednou jsem dokonce znicil plast s dratovou patkou. Pro mne byla docel azlo kombinace drateneho WTB timberworlfa a DM24 rafku, ktery stredovy zlabek vpodstate nema.

      0 0
      • doubeq  

        Tady to je fuk, už samostatnej plášť jsem musel dávat přes montpáku, je to zkrátka pekelná kombinace, ale už vim jak na ní!

        0 0
    • vojtosch  

      Equinox equator 50mm a continental ultrasport II – šílený, dvě sady montpák zlomenejch, měnit na závodech extra frustrující, asi to vyřešim výměnou plášťů

      0 0
    • vojtosch  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.