• intermo

    Chystám se na výměnu brzdových destiček. Nemám montážní stojan, málo místa kolem kola a hlavně se mi nechce vyndávat kolo (hlavně zadní). Destičky se do třmenu nasouvají zespodu. Napadlo mě, že nebudu vyndávat kolo, ale vyšroubuji šrouby, které drží třmen a destičky zasunu a třmen znovu přišroubuji. Obvykle je stejně nutné šrouby držící třmen povolovat kvůli seřizování aby destičky neškrtaly o kotouč.

    Co vy na to?

    1 2
    • plzakj  

      Proc to delat slozite, kdyz to jde jednoduse. Kolo hakni za sedlo venku za susak na pradlo a vymen to s vyndanym zadnim kolem…

      Nezapomen opatrne zatlacit pistky necim plastovym.

      2 1
    • scalar  

      Já to asi přežiju.

      5 0
      • intermo  

        O tom nepochybuji, že to přežiješ.

        Asi jsem se nevyjádřil přesně. Jde mi o to, že ve všech návodech na výměnu destiček se vyndává kolo.

        Ptám se, zda je možné kolo nechat a odmontovat brzdový třmen.

        Zajímá mne, zda to něčemu nebude vadit.

        0 0
        • MichaelSimek  

          je to mozne a vzasade to nicemu vadit nebude

          2 0
          • duk  

            Ničemu to vadit nebude, to je pravda, bude to však vadit člověku měnícímu destičky.

            1 0
    • mech1  

      Taky to přežiju, ale “to neděláš dobře, Jaromíre”

      1 1
      • intermo  

        Můžeš mi říci proč?

        0 0
      • Georrge  

        A proč? Stejně musí roztáhnout pístky a často je potřeba upravit pozici třmene s novými deskami, no a obojí se pohodlně dělá se sundaným třmenem.

        2 0
        • intermo  

          Ještě mě napadla jedna věc. Vím, že se dá namítnout, že se jedná o rozdílné věci, Ale při výměně destiček na motorce se uvolní brzdový třmen a staré destičky se vyjmou, nové destičky se zasunou a třmen se opět přišroubuje. Nikoho by ani nenapadlo kvůli výměně destiček demontovat kolo.

          0 0
          • Hrabex1  

            Pri vymene desticek na motorce vyndavam kolo, pri vymene desticek na kole vyndavam kolo.

            Ale ty jsi asi uz rozhodnutej, tak delej jak myslis…

            0 0
            • intermo  

              Nevím jestli ses nepřepsal, ale já při výměně destiček na motorce kolo nevyndávám.

              0 0
            • Mr.Duck  

              Jak to děláš je úplně jedno, není nic špatného na tom sundat třmen.

              Třeba v shopu když jsem měnil desky, často jsem zároveň i propláchl systém, a to jde u některých rámů a třmenů mnohem líp se sundaným třmenem.

              Když máš třeba horizontální patky, zadní kolo nemusí jít sundat bez sundání brzdy – tam to dělám tak že sundám jen třmen. Na Demu 2015–2019 je ojeb sundat zadní kolo I ve stojanu, tam bych taky sundal třmen.

              Jeden nebo druhý postup není lepší nebo horší, je to úplně jedno.

              0 0
              • Hrabex1  

                nejnarocnejsi je presny usazeni trmenu, proto to nedelam. Znama poucka stisknout paku brzdy a pak dotahnout srouby trmenu neni moc stastna.

                1 0
                • JachymP  

                  Proč není šťastná?

                  1 0
                  • Kouba_2005  

                    Protože to ne vždy funguje dle očekávání a je potřeba třmen doladit a vyhrát si s tím. Kdo si s tím ale neporadí, tak chápu, že na to raději nesahá.

                    0 0
                    • JachymP  

                      Někdy ne, ale někdy jo, tak proč to nezkusit – když je to tak snadné. Když to tak nejde, nezbývá než ladit.

                      3 0
                      • MichaelSimek  

                        Tak nejak, zmacknu, utahnu, necinka? pohoda…cinka, tak neco zacnu resit, neni cas se stim furt pr.at lepsi je jezdit :)

                        1 0
                      • Hrabex1  

                        spis ne nez jo. Pravdepodobnost, ze potom, zmacknes brzdu a pistky povylezou stejne je hodne mala. Ja to delam vetsinou tak, ze dam na kolo trmen bez desticek tak, aby byl kotouc presne uprostred, pak vyndam kolo, dam desticky a kolo vratim.Treba mi pak nakej cas bude kotouc ze zacatku lehce skrtat, ale pak si to sedne a ja vim, ze to mam spravne. Cim vic povyleze jeden pistek vic, tim ochotneji poleze dal na ukor toho druhyho.

                        3 1
                • Azmir  

                  chybí ti tam, když na tom kole sedíš…

                  0 1
                • Mr.Duck  

                  Opet zalezi na kole. Nedelam to rad, protoze to nastaveni trmenu se pak musi resit jak pises. Ale porad je to prace na minutu dve a u nekterych kol to je lepsi nez sundavat zadni kolo. Jsou to asi spis vyjimky prevazne v gravity disciplinach, ale delal jsem za posledni tyden na 4 kolech kde bylo jednodussi sundat trmen :)

                  0 0
        • mech1  

          O tom, že roztáhne pístky nic nepíše. Možná je to pro něj samozřejmost nebo to neví. To se z dotazu nedá vyčíst. Když se mi na dílnu dostane elektrokolo se zadním motorem a kotoučovkami na výměnu destiček, je sundání třmenu o mnoho lepší, než sundávat zadní kolo.

          1 0
        • Hrabex1  

          spravna poloha trmenu je jen 1 – aby pistky byly stejne povylezle a kotouc byl uprostred.

          3 0
    • JendaH  

      Co je za problém s vyndáním zadního kola bez stojanu? Já povolím rychloupínák, jednou rukou zvednu rám, kolu pomůžu ven druhou příp. ho chytím mezi nohama, a pak zadní stavbu položím na židličku, aby se přehazovačka neohnula při položení na zem.

      Stejně si to potřebuješ nacvičit, co budeš dělat (v terénu!) až píchneš? Budeš se snažit sundat plášť a lepit na nasazeném?

      0 1
      • intermo  

        Problém s vyndáním zadního kola nemám. Problém občas mám s jeho opětným nasazením, abych jednou rukou držel kolo za zadní vidlici a druhou rukou se strefoval kotoučem mezi destičky třmenu (kam seshora nevidím) a současně tahal kolo dozadu s řetězem na malém pastorku (dokonce i vím, že se musí před vyndáváním zadního kola předem odřadit přehazovačka na nejmenší pastorek). Pro ostatní diskutující uvádím, že také vím, že pístky musí být roztažené.

        0 0
    • MirosPikos  

      Otočit kolo vzhůru nohama tě nenapadlo? Jinak není problém sundat celý třmen. Naposledy jsem to tak taky dělal. Taky desky zespodu. Hlavně ty pístky adekvátně roztáhni a pak hezky vystřeď až budeš namačkávat. Viz. níže – kotouč uprostřed a pístky stejně vylezlé. No a až budeš utahovat třmen tak s citem, ať to nestrhneš.

      0 1
      • mirorek2  

        Dominionům k (skoro)dokonalosti chybí vyndávání desek vrchem že?

        Ještě bych dodal, otevřít expanzku při roztahování pístků :-)

        0 0
    • Kouba_2005  

      Za mne teda jednodussi sundat trmen, pres stary desky velkym sroubovakem roztahnout pistky, vrazit novy desky, sestelovat trmen a frcis.

      1 0
      • leenej  

        Uf,to se mi ulevilo.Bál jsem ,že jsem jedinej kdo to dělá špatně:)

        0 0
    • jIrI___  

      Úplně v pohodě to tím tvým způsobem jde, taky to tak na jednom kole dělám.

      0 0
    • Polka  

      Vše ok, taky to tak dělám.

      0 0
    • Breakpain  

      Vysledek bude stejny, vyber si metodu, ktera je pro Tebe prijemnejsi…

      0 0
    • kubad  

      V klidu, občas to taky tak udělám, nezapomeň roztáhnout pístky.

      0 0
    • va-bo  

      Nikdo se nezmiňujete, že je dobré při tom vyčistit vnitřek třmenu.

      0 0
      • Breakpain  

        Vycistit trmen, rozhybat pistky, vycentrovat trmen vuci kotouči (stred-stred a ne stred krive vyjetych pistku) … idealne odvzdusnit …

        Jako vazne to chces psat nekomu, kdo resi jestli necemu vadi sundat trmen? … asi uz jsem zly …

        2 0
        • intermo  

          Nerozčiluj se. Mně nevadí sundat třmen. Mně šlo o to, že všechny návody uvádějí postup výměny destiček s vyndáváním kola. Podívej se na Google nebo YouTube. Bude třeba asi ty návody upravit.

          O tom „Vycistit trmen, rozhybat pistky, vycentrovat trmen vuci kotouči (stred-stred a ne stred krive vyjetych pistku) … idealne odvzdusnit …“ nebyl dotaz. Zase taková lama nejsem.

          0 2
          • va-bo  

            Podle mne, nemusi se mnou každý souhlasit, se to dělá lépe s demontovanym třmenem. Vůbec nejlepší je i demontovat kolo, nehrozí znečištění kotouče při čištění trmenu. U biku vzhůru koly je problematické vysroubovat odvzdusnovaci šroubek v páce brzdy při roztahovani písku třmenu, to asi není nezbytné, ale doporučuje se.

            0 0
          • intermo  

            A další slovo do pranice: šrouby držící brzdový třmen jsou zajištěny lepidlem na závity (obvykle lepidlem na šrouby Loctite 243).

            Při demontáži nebo seřizování polohy brzdového třmenu dáváte nové lepidlo na šrouby?

            0 0
        • mirorek2  

          Jsi zly :-D

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.