• tomces

    zdarec. mám kolo SPECIALIZED Rockhopper Comp 29 v seriovém osazení

    http://www.kolokram.cz/…-2017-m.html

    chtěl bych ho začít vylepšovat a nevím u čeho začít… má někdo nějaké rady co a za co měnit? zatím mam naspořeno 10k

    0 0
    • novas752  

      To je jednoduchý, to co tě na něm nejvíc štve. :)

      To kolo je kupodivu celkem vyvážený (neni tam typicky nadupaný řazení a ostatní na výhoz), leda brzdy by tam mohly být silnější (takže aspoň BR-M506 nebo spíš Deore BR-M615 a asi i lepší kotouče). Jinak jen doladit podle potřeby řídítka, představec, gripy, sedlo a nějaký použitelný pláště, moc víc bych do toho necpal – kompletně to předělat na něco víc je ekonomicky nesmysl.

      0 0
    • Al Stra  

      podle fotky v profilu ti pedály chybí..

      0 0
    • mr.ricardo  

      A proc sis to kolo kupoval, kdyz ho chces hned zacit „vylepsovat“ a ani nevis co a proc?

      0 0
      • tomces  

        cau cau. koupil jsem ho od kamaráda za hodně slušnou cenu. jinak mám nějakou představu co bych chtěl měnit, jen se se v tom ještě tolik nevyznám a chtěl jsem znát názor zkušenějších jestli to má vůbec cenu a popřípadě nějaké doporučení komponentu

        0 0
        • Al Stra  

          v první řadě jezdi,

          když budeš jezdit případné požadavky na výměnu komponentů přijdou za tebou sami od sebe

          0 0
          • mr.ricardo  

            Neni co dodat.

            0 0
          •  

            tak pod to se samozřejmě mohu podepsat! Hodně lidí podlehá mediální masáži ve smyslu „vyšší řady“ -tedy dražší , lepší , kvalitnější…no, ale na to si každý musí přijít sám…!

            a největší „ponížení“ které může cyklista zažít, když má „drahé, kvalitní a cool kolo“ a nějaký vidlák se zapráskaným kolem starým 20 let mu ukáže na pouťáku záda!..a jen kvůli tomu, že na kole jezdí a jen ho neleští a „netuní“..

            0 0
    • Smazaný účet  

      Nevymyslej kraviny.

      0 0
    • Val  

      vidli

      0 0
    • raskin  

      nic „nevylepšuj“ a jezdi

      0 0
    • palo7  

      ty brzdy aspoň Deore by se určitě hodili, taky můžeš dát třeba i řazení Deore a kola už rovnou koupit nějaký celý lepší. Kvůli ceně asi bazarovky a rovnou šupnout na bezduše …

      0 0
      • TicTac135  

        Ahoj, asi je to hloupý dotaz, ale v čem jsou Deore brzdy lepší? Myslím funkčně, tak abych si před sebou obhájil jejich výměnu. Díky. TT.

        0 0
        • novas752  

          Narozdíl od nižších modelů mají páku určenou pro jeden až dva prsty (nižší maj pro 2–3) a hlavně přepákování ServoWave, což je v podstatě takový posilovač – počátek chodu pohne pístkama hodně, ale vyvolá malý tlak, konec chodu se naopak orientuje na co největší stisk destiček. Takže to kotví mnohem líp, než nižší model. To samý BR-M506, ty maj páku s Deorek.

          No a třmen Deore má destičky jako dražší modely, takže by na ně měly jít desky s chladičem apod. (To ty 506ky nemaj, ta myj třmen z Alivií)

          0 0
    •  

      Jezdi!! a nekvalitní materiál se „prozradí“ sám…

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Jak už tady bylo řečeno – jezdi, jezdi a jezdi. Časem sám poznáš, jestli tě něco omezuje. Taky to může být komplet celé kolo a v takovém případě budeš za rok rád, že už máš 10k našetřené.

      Kupovat nové komponenty na kolo vyjde podstatně dráž než koupit kolo v celku. Takže pokud bys třeba měl na kole obměnit všechny komponenty, vyšlo by ti líp si pořídit nové kolo. Navíc to kolo je hodně vyvážené a nemá více méně nic, co by urgentně vyžadovalo upgrade.

      Pokud nehodláš jezdit sportovně, tak bych řekl, že snad ani nemá moc cenu cokoli vylepšovat. Pokud nejezdíš lesní sjezdy, tak rozdíl v lepších brzdách nepoznáš (zrovna včera jsem sjížděl dolů po jemné štěrkovině na 40mm polohladkých gumách Rubena za 150Kč které jsem doslova našel v příkopu, a brzdách Tektro – úplně na pohodu, jen v jedné zatáčce trochu smyk páč jsem moc stáhnul přední brzdu).

      To samé platí o vidlici – až v náročnějším terénu a při vyšších rychlostech poznáš rozdíl.

      Pokud bys jezdil sportovně, mohlo by stát za to přesedlat středovku na Hollowtech. Když já jedu na čtyřhranu, tak mi často drnká řetěz o přesmyk tím jak se to celé prohýbá. Kliky na tu osu se pak dají sehnat kolem 1500, pod 1000 v bazaru. Nevím jak na českých fórech vystupují zastánci čtyřhranu, ale jestli tu nějací jsou, k vaší církvi se nepřidám, nezkoušejte to.

      0 0
      • tomces  

        no ono to asi tak dopadne, že budu prostě dva nebo tři roky jezdit a pak pořídím nové kolo, protože jak brouzdám po eshopech a počítám, tak bych v tom nechal o hodně víc než 10k :D

        0 0
        • novas752  

          Právě. Tady na tom si můžeš mezitim naučit údržbu a učit se jezdit v terénu – když v obou případech něco dojebeš, nebude to stát raketu.

          0 0
    • JendaH  

      Zadní nosič s košíkem, nedokážu si představit jezdit s batohem. A středovou rámovou brašnu.

      Přední blatník, aby ti při mokru necákalo do xichtu, na kalhoty a pokud možno ani na boty.

      Možná odpruženou sedlovku a rohy na řídítka – záleží jak to sám vnímáš (někomu to pomůže s ergonomií, někomu ne).

      0 0
      • novas752  

        To jsou rady. :)

        Batoh je lepší, protože do bidonů narveš těžko 3l vody na dlouhý výjezdy a taky proto, že je pak těžší jezdec, a ne kolo, což usnadní ovládání.

        Blatníky patřej na zimáka a na kolo do sámošky.

        0 0
        • JendaH  

          Batoh je lepší, protože do bidonů narveš těžko 3l vody na dlouhý výjezdy

          Běžně jezdím se dvěma 1.5l lahvemi v košíku + 0.7l bidonem v držáku v rámu.

          Blatníky patřej na zimáka a na kolo do sámošky.

          Z dotazu nebylo poznat kolik má kol a na co tohle chce používat ;).

          0 0
          • novas752  

            Tak 1,5l lahev v košíku je poněkud nepraktická věc, nepojištěná něčím dalším k rámu ráda vyskakuje v terénu a hlavně se do spousty rámů ani nevejde a 2 tuplem.

            0 0
        • Zoidberg  

          No, o tom batohu by se dalo polemizovat. 3l na zádech zvednou těžiště kompletu jezdec & bike. Naopak bidon těžiště sníží. Osobně beru Camel jen v případech, kdy si se 700 ml nevystačím a nebude možnost doplnit. Protože mi ale Moravský kras začíná kilometr za barákem, je těchto případů menšina.

          0 0
      • myscho  

        Ale on sa nepytal na návod ako co najviac zatazit bicykel ;)

        0 0
      • tomces  

        díky za radu, na opravu defektu mam věci v podsedlovce a vše ostatní se mi vleze do kapes od dresu :) na dlouhé vyjížďky mám treka kde všechny tyhle věci které navrhuješ jsou :)

        0 0
        • Koblich  

          Přesně, na výlety mám krosáče s brašničkama, flaškou, blatníkama a bůhví čím ještě. A na blbnutí bláťáka na kterým není ale vůbec nic, ani odrazky :-D

          0 0
      • Sunshine 29  

        To je dobrá cesta do pekel… Ještě stojánek a je to :)

        0 0
    • Strakááč  

      Tech deset k si nech.. a spor dal.. uvidis jak re to bude bavit, treba pak za tricet koupis, postavis, nechas postavit.. neco co budes chtit.. treba te chytne enduro, freeride, almountain.. kterej je dle me hodne zabavnej a zaroven celkem bezpecnej.. uvidis sam, kam se jezdenim dostanes.. a co by te mohlo bavit :)

      0 0
    • krabica  

      Pokud nemáš, kup si nášlapy a pořádné tretry, ať ti to pěkně sviští.

      0 0
    • Zoidberg  

      Shrnu, co jsem za víc než rok vyměnil na Feltovi – třeba se inspiruješ.

      • zapletená kola vyměněna za lehčí a hlavně velmi snadno použitelné na bezduších ZTR (kvůli Alu ořechu měněna i kazeta)
      • kliky Deore vyměněny za SRAM X9 především proto, že X9 se mi líbí. Nepatrné odlehčení je spíše sideeffect. Jo a taky začínám preferovat GXP osu před sh. HT II.
      • sedlo WTB vystřídalo SDG Duster – líbí se mi a lépe mi sedí
      • původní nepohodlné gripy Felt nahradily SQLab
      • nášlapy – tady ale nejde o výměnu, protože kolo se prodávlo bez pedálů
      • pláště – původní rychlé Schwalbe vystřídala univerzálnější kombinace o velkého S

      Řekl bych, že pokud jsi jako já velmi spokojen se základem (rám, vidlice) a dovedeš si představit, že ho třeba pět let nebudeš mít potřebu měnit, klidně investuj do stávajícího biku. Pokud ale pošilháváš po něčem lepším, šetři.

      0 0
      • tomces  

        s rámem jsem spokojený, ten nehodlám měnit a vidlice snad nějaký čas taky vydrží, ale tak jak radí ostatní, budu prostě jezdit a uvidím co mě kolo donutí vyměnit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.