• bass.tom

    Může mi prosím někdo vysvětlit jedinou výhodu těhle velkých kol? všichni to tady vychvalujou a z logickýho hlediska nemůžu najít jedinou výhodu. Děkuju.

    0 0
    • gargamel  

      já taky ne

      0 0
    • kubad  

      já taky ne, a sou hnusné, nechápu bže si to někdo pořídí :-(

      0 0
      • bass.tom  

        Mám přesně stejný názor, připadají mi šeredné a navíc nevidím jedinou výhodu, proto doufám, že mi to někdo vysvětlí.

        0 0
        • Vilém  

          Tak proc to resis? Fakt nechapu potrebu nekterych lidi resit neco, co je nezajima, prijde jim hnusne a beze smyslu. Jezdi si na cem uznas za vhodne a neres to.

          0 0
          • bass.tom  

            Ale mě to právě zajímá, proto se ptám, rád bych se dozvěděl rozumné výhody těhle obrovských kol.

            0 0
      • Marskatin  

        a nejodpornější jsou ve velikosti 21 a výše, to by jeden zvracel

        0 0
        • Martin  

          jo, třebas můj sup je fakt hnusnej. má hnusně vyvážený proporce, hnusnej poměr kol k rámu, prostě eklhaft. podstatně lepší jsou 26" kola s velkým rámem

          0 0
    • maajkee  

      Pro pořádný velký chlapy, co maj rádi pohodovou jízdu a kochání se krajinou je to jasná volba :)

      Nejvíc prej jich jezdí v Pardubicích.

      0 0
      • Martin  

        na hané jich je taky docela dost :-)

        0 0
    • Bafoon  

      béééééé :-)

      26 špatné, 29 dobré

      béééééé :-)

      0 0
    • Pac029  

      Muzes mi prosim uvest nejakou vyhodu 26 placovych kol? Diky moc.

      0 0
      • bass.tom  

        Tak třeba výborná prostupnost terénem, manévrovatelnost, tuhost kol a další a další věci, které musejí velkým kolům chybět.

        0 0
        • mawrhis  

          když jde člověk pěšky tak má prostupnost terénem ještě lepší! a kola v takovym případě vůbec nic nevážej a manévruje se taky skvěle i ve velmi nízkejch rychlostech

          0 0
        • Carloss  

          tak proč to řešíš? když 29 nechceš.. jinak zajimala by mě definice té tvé prostupnosti terénem..

          0 0
        • Pac029  

          29er maji lepsi prostupnost terenem, o tom zadna, 20er a 24er jsou vyrazne obranejsi a o tuhosti ani nemluve, co jsou ty dalsi? A jel jsi na nejake 29 aspon hodku dve? A na 24ce? Jinak se omlouvam ze tu plevelim jak cele toto dalsi dost zbytecne vlakno, protoze vse uz ty bylo x-receno.

          0 0
          • bass.tom  

            Nikdy jsem na tom nejel ani po tom netoužím, přijde mi to jako nějakej divnej pokus a novinka, takže na tom třeba dost vydělají prodejci.

            0 0
            • Carloss  

              no, to je taky hlavním záměrem prodejců ne? a celkem se jim to i daří

              0 0
            • Al Stra  

              29 to pro me byla novinka nekdy v roce 2001, kdy jsem to poprve videl na netu

              0 0
        • maajkee  

          Jo jo a uplně nejlepší prostupnost maj kola Dominator že jo? :D

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Aillas  

          Tak zrovna s tou prostupností je to přesně naopak :-)

          0 0
          • Vilém  

            Trener rikal, ze ne. Jste vsichni zmanipulovani.

            0 0
          • bass.tom  

            Tomu nevěřím.

            0 0
            • Aillas  

              Větší kolo snáz vyžehlí nerovnosti. Proč se dávají na terenní auta větší kola a nejezdí třeba na 13"? :-)

              0 0
              • bass.tom  

                Viděl jsi někdy třeba někdy nějakou rally? Tam se rozhodně velké kola nepoužívají, protože by byly auta pak pomalé. Velké terénní kola mají offroady a taky jsou samozřejmě mnohem pomalejší než rally speciály, navíc jsou mnohem težší a potřebují větší a silnější motory. Z toho plyne, že na větších kolech na 29 kole se člověk musí mnohem víc nadřít.

                0 0
                • pepek  

                  A viděls někdy traktor? proč má tak velká kola?

                  0 0
                  • LáďaH  

                    Ale tady je problém, pole s traktorem projedeš jen přední nápravou, zadek ti to nedá… :-D

                    0 0
                • Aillas  

                  Řeč byla o prostupnosti terénem. Myslím, že rally auto by v terénu daleko nedojelo :-)

                  0 0
                • bikerlednice  

                  jel si někdy na 29" ?

                  0 0
                • Vilém  

                  A rally auta jezdi lesem a terenem? Tak to jsem jeste nevidel.

                  0 0
                  • bass.tom  

                    Tak to jsi asi nikdy neviděl rally.

                    0 0
                    • Aillas  

                      Asi záleží na tom, čemu říkáš terén :-)

                      0 0
                    • Vilém  

                      jestli rikas teren sotolinove ceste, tak prave pro tebe by byla ta 29ka to nej. Ale pokud ti trener rekl, ze je to vyplach na lidi a marketingovy tah, tak s tim bohuzel nic nenadelam a nezbyva nez te nechat dal zit v tvem bludu.

                      0 0
                    • JakeF  

                      Ojojoj, za chvíli na mě vyletí sousedi, že je tim smíchem budim :D.

                      0 0
    • Honzyn  

      29 NEBRAT!

      0 0
      • bass.tom  

        To si taky myslím, ale jak se zdá, tak se u nás v ČR daj lidi hodně zmanipulovat.

        0 0
        • Carloss  

          to sedí:D

          0 0
        • Rychlej turista  

          Co s tím hodláš udělat?

          0 0
          • bass.tom  

            Bohužel nezbývá nic jiného než doufat, že to lidi časem prokouknou a zase se vrátěj ke klasice.

            0 0
            • Carloss  

              a co ti na tom vadí?

              0 0
              • bass.tom  

                Ta hloupost lidí.

                0 0
                • Carloss  

                  dokážeš popsat proč přesně jsou ti lidé hloupí?

                  0 0
                  • bass.tom  

                    Nemají vlastní názor, někdo jim řekne 20 kola jsou to nejlepší, tak je prostě koupí.

                    0 0
                    • Carloss  

                      není to třeba tím, že vlastní názor mají?:D

                      0 0
                    • Vilém  

                      jenze oni to ti lidi vetsinou koupi po vyzkouseni a prehodnoceni vlastnich priorit. To o velikosti kol, jejich mekkosti, neprostupnosti atd, jsi tu zacal rikat ty. Takze podle stejne logiky, bys mel tu svoji 26ku zahodit a poridit neco mezi 20" a 24", tam bude tuhost skvela, kola budou lehci, bude to skvele ovladatelne a mit skvelou prostupnost terenem.

                      0 0
                      • bass.tom  

                        To je nesmysl.

                        0 0
                        • Pac029  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • Vilém  

                          nesmysl? Sam jsi to vyse tvrdil, je to uplne logicky. nemas jak to vyvratit. Mensi kolo bude vzdy tuzsi, lehci, mit mensi setrvacnost, bude ovladatelnejsi a hravejsi. Tak proc tedy jezdis na 26ce? Nezmanipuloval te snad nekdo?

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • Pedro404  

                      Nemaj vlastní názor, myslíš narozdíl od někoho, komu trenér řekne, že nejlepší kola sou Dominator a von je pak do krve obhajuje?

                      0 0
                    • JakeF  

                      Bwahahá, že si radši nekoupí Dominatora na Alivku, prej to je závodní kolo :D.

                      0 0
                • Vilém  

                  jj, ty mas vlastni nazor. Kdo ti ho tentokrat natlacil do hlavy?

                  0 0
            • Pac029  

              Ano! Jedine klasika

              0 0
        • Vilém  

          jj, jak rikas, je to podly tah vyrobcu. A z CR se to siri do celyho sveta. Proboha, zkus to nejak zastavit. Vypal aspon jeden kseft s tema zpropadenejma 29kama.

          0 0
        • Honzyn  

          Ja si to ale samozrejme nemyslim!29ky jsou to jedine dobre,co za poslednich deset let v MTB prislo,snad vedle kotoucovek.Vlastne nechapu,proc se u nas a v Evrope vubec neujaly.Ale i tak dobre,aspon nas je ve vyhode mensina…

          0 0
      • MlokCZ  

        Tak takhle by to nešlo. Slogan si můžeš vybrat jen jeden, tak se rozhodni, tenhle nebo ten výše? :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nox159  

      béééééé :-)

      29 špatné, 26 dobré

      béééééé :-)

      0 0
      • Carloss  

        kdybych si mohl vybrat, tak beru 29 kol.. to je o 3 víc.. to dá rozum..

        0 0
    • Jurda  

      No tak si ho zkus půjčit a udělat si názor sám, tady se začnou všichni akorát hádat. Ale jestli nevidíš přes psa na chodník, tak to fakt nemá smysl si ho půjčovat.

      0 0
      • Honzyn  

        Jasne,ja mel snad pul roku pujcenou testovacku,nez jsem se rozhodl koupit si vlastni 29ku.Ze zacatku nadseni,casem clovek zacne vice vnimat i negativa,meril jsem si urcite useky a trate na cas,na 26 i 29.Obecne receno,do 29ky se musi,aspon co se tyce zavodniho uziti,vice investovat.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • DaSnail  

      výhoda je v tom, že ten kdo má 26ku najprv valí bulvy, potom závidí a nakonec sa z toho posere a začne to ventilovat v krčme alebo na nete…

      0 0
    • LáďaH  

      Co se týče 29. Měl jsem možnost se na tom krátce projet. Poznatky z jízdy: pomalejší zrychlení, nýbrž prostupnost terénem mi přisla lepší, jak u 26. Nějaký výsledek ale dělat nechci, popojel jsem na tom jen pár km… Kdyby se na to daly lehký výplety, rychlý pláště a třeba i bezdušáky, tak by to pak bylo o něčem jiném.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pepek  

      Máš pravdu, jen bych to trochu rozvedl: Může mi někdo vysvětlit výhodu kola? Všichni to vychvalujou, ale z logického hlediska nemůžu najít jedinou výhodu – proti motorce.

      0 0
      • DaSnail  

        motorku nenarveš do výtahu, ani do vane, a keď dáš týždenný plat aby si ju odlahčil o 15deka, tak tým málokoho oslníš.

        0 0
      • Aillas  

        Nejlepší je stejně chodit pěšky :-) Nic to nestojí, dostaneš se všude a máš spoustu času se cestou kochat okolím :-D

        0 0
        • pepek  

          Já když chodím, tak mě předcházejí skalní turisti ve věku 70 let v podkolenkách. Mám z toho potom komplex.

          0 0
      • lutte1  

        Nesmrdí,nemusíš mít barák/garáž.Kolo snadno vytáhneš do bytu.Můžeš jezdit po chodníku.Je levnější.Relativně ekologické.Má větší prostupnost mezi chodci na pěší zóně.:)Nepotřebuješ klíčky,které bys mohl ztratit.Nedojde Ti benzín.Nemusíš si kupovat kožený obleček,stačí latex.:)Můžeš jet bez držení libovolně daleko.A hlavně ho snáž zahodíš,když tě to už na něm bude *****. :)

        0 0
    • bass.tom  

      Tak všem děkuji, všechno opravdu při starém, banda blbečků, co nemají rozumný argument pro nic. 29 jsou zkrátka cool, tak si na nich vesele jezděte a až se vrátíte ke klasice tak se budu smát. Měj te se.

      0 0
    • Martin  

      pro hlupáka každý hloupý?

      0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!©

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Ruprt2  

      ve Zlíně si celý hokejový tým koupíl devětadvacítky a prohání se tu na nich.

      Co jsem viděl, tak všechny nechávají za sebou. Např. i mě, což není běžné, takže to nemůže být špatné.

      Na druhou stranu jsou to hokejisti, takže ti předjedou všechny i na tříkolce.

      Otázka jak by to dávali na 26

      0 0
      • MlokCZ  

        A to se jejich tréner ani předem neporadil s trenérem bass.toma?

        0 0
      • pardalis  

        a nemaji to elektrokola? ja sem slysel, ze hokejisti na kole jezdit neumi. pry se jim z toho nahaneni puku mota tak hlava ze neudrzi rovnovahu. a na 29 uz tuplem ne!

        0 0
        • Ruprt2  

          nahánění puku má gyroskopický efekt. Na kole je to samé.

          A hokejisti mají přípravu na kolech to je známá věc.

          A protože jsou to tvrdí borci, tak nejezdí žádnou buzi silnici.

          0 0
      • Rychlej turista  

        Z těch známějších hokejistů jsem jel jen se Zdeno Chárou. V roce 2005 dal dlouhý silniční Beskyd Tour za něco málo přes 7 hodin. Na „drobného“ hokejistu dost dobrý :-)

        0 0
        • Ruprt2  

          nejezdil Jágr Nova Author cup?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tam jezdí půlka republiky, takže je to možné :-)

            0 0
            • Ruprt2  

              no dělal tomu reklamu a snad byl i tvář toho podniku. Patrně někdy v zárodcích.

              No, ale myslím, že to nikdy nevyhrál :-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Třeba jen špatně odstartoval :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Já myslím, že se spíš v půlce závodu zastavil někde v nějakým casinu :)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    nebo ho stavěli cajti, za špatné parkování :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      a nebo byl u kadeřníka aby mi trochu upravili tu jeho psí dečku, co tenkrát nosil :)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        tu nosí furt ne?

                        Mimochodem od tebe to sedí :-)

                        0 0
                        • maajkee  

                          No já psí dečku rozhodně nidky v životě nenosil, nenosím a nosit nebudu, tak nevim co jsi tím myslel :)

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            já asi pořádně nevím čemu se tak říká.

                            Já znám 3mm, 6mm, 9mm

                            pak dlouhé, krátké :-)

                            Ale ty by ses měl ostříhat!

                            0 0
                            • maajkee  

                              Však už několik let jsem značně ostříhán, míval jsem vlasy do půl zad :) Teď ne ani po ramena. Ale vlasy miluju, a nikdy bych nesnesl 3,6,9 mm.

                              Jinak psí dečka jsou takový ty debilní vlasy populární u sportovců na konci 80.tých a začátku 90.let :) Vepředu krátký, jen vzadu přes krk dlouhý, no děs! :)

                              0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
      • JakeF  

        Ale to je tim, že hokejisti maj maximálku tepů přes 300 tepů za minutu :). I když teď už nevim, jestli tuhle hlášku nevyřknul jinej expert…

        0 0
    • batafak  

      A co teprv tahle 36 … :-D

      0 0
      • NovakJan  

        Moc pěkný :-) Ale tohle bych asi nechtěl. Ale z 29 jsem nadšenej, měl jsem půjčený GF Superfly a bral bych ho hned. Nádherný svezení. Jediný kolo, který bych vyměnil za fully.

        0 0
    • pustipav  

      Jako taky by mě to docela zajímalo – teda nic proti nikomu, pro mě cigán jak černoch – ale když nebudu mít nějak extrémní výšku (tj na 26 bych vypadal jak na dětským), tak jaký má 29 výhodu oproti 26 – beru li v potaz, že bajka mám na ježdění v terénu.

      Chápu když to má někdo třeba na půl – prohání se po stezkách, jezdí na výlety… ale 29 mě v terénu nijak nezaujala – přislo mi to neobratný…

      0 0
      • JakeF  

        Souhlas, 29er na typický český maratony, na blbnutí v terénu 26" fulla. Hlavně všichni řikali, jak to krásně žehlí terén a jede jak tank, tak ve sjezdu za sedlem jsem měl pocit, že to kolo sotva řídím a vyklepanej jsem z toho byl stejně. Ale to je asi o zvyku, za pár týdnů se s tim asi taky člověk jinak sžije a to manévrování je lepší. Nicméně zábavný kolo to nebylo, prostě závoďák na rychlý tratě.

        0 0
    • Polka  

      Dalsi chytrej :-D Historie py.o!!!

      0 0
      • JakeF  

        Na historii kašli, Dominator je budoucnost! Žádná mediální masírka, poctivá česká ruční práce!

        0 0
    • Hejdik  

      Výhody/nevýhody 29"?

      akcelerace: určitě horší vzhledem k většímu obvodu kol,

      ovšem pro plynulou jízdu na delších úsecích bez výrazných změn rytmu šlapání určitě lepší-díky většímu obvodu,prostě roztočíš jako setrvačník a jedeš,tím pádem menší vynaložení energie.

      Prostupnost terénem lepší:obvod kol díky většímu rádiusu lépe přechází přes překážky.Zvláště na rozbytých cestách větší obvod kol menší nerovnosti lépe „zaoblí“což se zvláště u HT projevuje menší „drncavostí“ kola a tím pádem má menší dopad na páteř jezdce.

      Tím odpadá i nutnost odlehčovat zadek při jízdě takovýmto terénem a tím i menší nutnost vynaložení energie při jízdě.

      Ovšem prostupnost je nutné neplést si se manévrovácí schopností kola,zde 29" logicky ztrácí.

      Tuhost kol:logicky díky delším drátům horší ovšem pouze při porovnání s koly stejných technických parametrů.znám 26" kola ,která jsou méně tuhá oproti běžným 29",např.Cros­sride apod.

      Další výhodou 29"je samotný fakt,že posouvá dimenze ježdění na MTB pro lidi vyššího vzrůstu.

      Stejně tak jako pro člověka vysokého 160–180cm,je ideálem kolo postavené na 26"kolech,tak pro člověka vysokého 200cm bude proporcionálně vhodnější kolo na 29" kolech.

      Logicky by oproti 26" kolům měly mít ještě lepší vlastnosti kola 24",proč tedy nejezdíme na 24"kolech?…Pokud si umíš odpovědět na tuto otázku,dostaneš odpověď na to proč je pro vysokého člověka lepší 29" kolo.

      Je asi nutné zdůraznit,že MTB ježdění se rozděluje do mnoha stylů a pro každý styl ježdění se konstruují spedcifické druhy kol a takto by se mělo pohlížet i na 29" kola.

      Jsou to kola více či méně kola specifická pro daný jízdní styl.

      Já osobně bych ho specifikoval jako kolo určené pro rychlejší plynulou jízdu(„hltač kilometrů“),spíše nenáročným terénem jako jsou rozbyté polní/lesní cesty a silnice.

      0 0
      • JakeF  

        Rozbité jako rozmlácené ;).

        0 0
      • Martin  

        k té poslední větě – tady bych si dovolil oponovat. na nenáročný terén typu polní a lesní cesty je ideálním strojem cross nebo cyklokroska. 29er je na tohle lepší než 26" stroj, ale 29er se v terénu někde na lesním chodníčku nebo úzké kořenovaté cestě neztratí

        samozřejmě je otázka, co kdo myslí termínem lesní cesta – jestli asfaltová a šotolinová dálnice nebo chodníček v jehličí.

        mmch, vítej zpět :-)

        0 0
      • Pac029  

        Ja ti proste nevim, jako 26 mi prijde hodne ziva, je proste mala, lehci, mensi paky pri nadhozeni kol atd., v mym pripade, ale je 29 i snad obratnejsi, to bude ale pripad od pripadu ohledne geo atd., chce to teda vetsi silu v pazich, nekdy :o), ale teren typu Rychlebske stezky je v HT na 29 projetenejsi bych rekl snaz, kdyz jsem tam mijel ty odpadly 26tkare, a to opravdu nejsem zadnej velkej technik, proste jen mnohde kde se predni u 26 mnohem snadnejc kousne, zadni mas vys a jsi v pytli (aspon ja teda), ale na 29 jsem se prehoupl a proste jedu vetsinou dal.. takze asi tak

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jaja.k1  

      Cože ? 29 kol ? No to musí mít samé nevýhody: Kde budeš tolik kol skladovat ? A ty náklady na servis ! A přemýšlet furt na kterém z nich pojedeš !

      Ne ne. 29 kol je moc. Tak pětadvacet, no , možná šestadvacet – to je tak ideální stav.

      0 0
      • pepek  

        Dobrý, ale trenér prý neumí anglicky :-(

        0 0
        • Zdeněk111  

          :-)

          Jako důkaz lepších vlastností 29" kol byla zpracována studie: Efekty velikosti kola na výkon ve stoupání a při cross-country cyklistice, od autorů J.T. Herra a Holdena, MacRae, z katedry Sportovní Medicíny Pepperdine Univerzity, Malibu, Kalifornie.

          Hlavním úkolem studie bylo prokázat úsporu času na vytyčené vzdálenosti při použití 29". Průměrný čas „vzorku“ šesti cyklistů prokázal o 4% rychlejší (17 s) čas ve stoupání a o 3% (26 s) rychlejší čas na XC trati při použití 29-tek. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný XC závod trvá 1,5 – 2 hodiny, je časová úspora markantní.

          0 0
    • HELLBOY22  

      najprv som si len zo žartu dal jedno porovnanie a ako som nad ním rozmýšľal zistil som že je to podobné. je to ako zvýšenie rýchlosti na niektorých slovenských diaľniciach zo 130km/h na 160km/h. pri 160 je horšia ovládateľnosť v zákrutach, dlhšie sa na takú rýchlosť rozbieha ale keď sa na takú rýchlosť už dostaneš pekne sa to „valí“. v 130km/h sa lepšie manévruje, ľudia sú už na ňu zvyknutý.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.