Existuje výhoda matného rámu?

54 nepřečtených
  • Neddy

    Já měl dříve matný rám a měl jsem velký problém s jeho údržbou. Letos jsem měl v plánu si koupit GT Avalanche 1.0 Disc, ale kvůli matnému rámu si ho nekoupím (opravdu to je jediný důvod!). Buď si tedy najdu nějaké jiné kolo a nebo zase rok počkám :-). Jediná výhoda je asi jiný vzhled, ale mě se lesklé rámy líbí více, a i kdyby se mi líbili matné tak ta práce s nima mi za to nestojí.

    V čem je tedy matný rám lepší než lesklý?

    0 0
    • Dumbo  

      Všetci predsa vedia že matná čierna je najrýchlejšia.

      0 0
    • Trojci  

      neukradnou ti ho :))

      0 0
      • Stendy  

        Mě ho ukradli:-( Matná černá s bílými nápisy, fakt miláček:-) Občas jsem ho stříknul Silkalem či GTčkem a pak pořádně otřel. Rám zůstal matný a bláto se ho tak nechytalo. A stačilo jen lehce opláchnout vodou.

        0 0
    • kubad  

      jo jo matná má nízký odpor vzduchu a lip jede :-) na barvě strašně záleží. Lesklá nebo matná je fuk zase té práce navíc tolik není.

      0 0
    • filipes  

      Co je matny ram? Elox bez laku? Treba je o cca 200g lehci, a neomlati se. Ze se hur myje a neleskne se je mi jedno, protoze ho stejne skoro nemyju :-)

      0 0
      • enrico  

        k teme: černá matná jezdí, to je jasné :-)

        trošku mimo temy: pozeral som na tvoj bajk a zda sa mi, že maš zadny plast otoceny zle opacnym smerom otacania, ja len tak ze moze stratit svoje optimalne zaberove a brzdne vlastnosti

        0 0
        • Neddy  

          Na zadní kolo se dává plášť obráceným směrem než na přední, že?

          0 0
          • KubaBajk  

            na plášti je šipka značící směr rotace.

            0 0
          • maxtor  

            EE – někdo tvrdí, že opačně daný plášť (proti šipce) na předním kole lépe drží – zkusil jsem a žádný rozdíl jsem nepozoroval. Na zadní kolo ale musíš dát plášť tak, jak jde šipka – kvůli lepšímu záběru.

            0 0
            • KubaBajk  

              maxtore,nemáš doma koncovky na bowden 5mm?samozřejmě bych ti to zatáhl..

              0 0
              • maxtor  

                Právě jsem prošmejdil všechen šrot, co mám doma, a našel jsem dvě – pokud ti to pomůže, klidně ti je věnuji.

                0 0
                • KubaBajk  

                  dík,potřebuju jich tak 10,ale ochota pomoct je ti opravdu vlastní:-)

                  0 0
            • Neddy  

              Kdyby byl vzorek pláště složený ze šipek, tak bych ho dal takto: <<< – >>> (zadní – přední) směr jízdy: → ; pohled od jezdce. Obdobný mám a jsou na něm dokonce dvě šipky orientace, jedna když je plášť na předním kole a druhá když je na zadním. Viděl jsem to takto i na několika kolech v obchodech.

              Teoreticky: Na předním kole jde spíše o brzdný účinek (alespoň mě) a na zadním o záběr (alespoň u mě). Proto jsou ty pláště takto odlišně Když si představíte tření u zabržděného předního pláště tak vám to dojde… Každý má pro to ovšem své vysvětlení, toto je mé a je ověřené :-).

              0 0
              • maxtor  

                Přesně jak píšeš. Nicméně mě připadá, že ty rozdíly jsou někdy spíš v oblasti teorie – jak jsem psal výš – laboroval jsem s plášti a dával je různými směry (na předním kole) a žádný rozdíl jsem nepociťoval.

                0 0
              • goofy  

                Teorie sice dobra, ale druha dulezita vlastnost predniho plaste (ne-li dulezitejsi) je vedeni v zatacce. A tim u nekterych plastu muzes vyrazne zhorsit jizdni vlastnosti

                0 0
        • Vilém  

          Tak jak ten plast ma,je lepsi na brzdeni,asi chce mit lepsi vlastnosti smerem z kopce dolu,nez nahoru.

          0 0
    • jonti  

      Podla mna je matneho vacsinou tensia vrstva, teda je tam nizsia hmotnost. Ale funkcne rozdiel ziaden nevidim, je mi to uplne jedno, posledne 2 bicykle som mal matne, predtym tri leskle a jeden matny, a ziaden vacsi rozdiel som nevidel, ani pri cisteni, a vlasnte ani co sa tyka trvanlivosti.

      0 0
      • Vilém  

        Proc by mela byt tensi vrstva?rek bych ze zahlad je nastrikanej stejnou barvou a polepy pak striknuty bud lesklym nebo matnym krycim lakem.

        0 0
      • mosquito  

        to nevim, na starym Authoru sem mel matnou sedou metalizu a drzela jako hrom, max se vystipl kus kaminkem, ted mam cerny lak, vypadli mi klice z ruky a na ramu mam takovych malych carecek az to pekny neni

        0 0
    • game_over  

      tak kup experta a nebo pro tyhle modely uz by nemeli mit matny ram

      0 0
    • chupas  

      „ty lesky barvy jsou hnusny“… :) ja vybiral bike z matnych kol – nemeju a nelestim. na kole se jezdi. takze vlastne je to uplne jedno. a proc matny. to je jasne. nemam rad odlesky. v koupelne mame taky dlazdice matne tak proto!

      0 0
    • orca.1  

      Mám dva rámy, oba černý, jeden matnej a druhej lesklej. Výhoda toho matnýho je, že horší na zašpinění je už jenom ten lesklej…

      0 0
    • Včelda  

      Nevím jestli matný, ale já si připlatil za úpravu anodizací – černá (místní technici z ČVUT to jistě rádi popíší obšírněji:-). Je to paráda. Po třech letech nenese rám téměř žádné známky opotřebení. Udržba je v poho – vezmu hadřík a jedním tahem otřu prach ;-)

      0 0
      • mr.antik  

        hmm, to by mě zajímalo, je kolik gramů se tím dá ušetřit? Někdo tady kdysi psal, že na rámu je až 200g barvy, což se mi teda osobně dost nezdá, ale něco málo na tom bude..

        0 0
        • Včelda  

          To nevím. Já hmotnost neřešil. Design vypadá zajímavě a hlavně odolnost je někde jinde než u klasických laků.

          0 0
          • mr.antik  

            ono se to řeší spíš v dredech o Luziferech :-))

            0 0
          • vlk  

            Já mám také anodizaci-stříbrnou. S tou odolností máš pravdu, až tedy na jedno, v jenom místě mi i tu anodizaci bowden ošoupal.

            0 0
        • Luka  

          tak ozkouseno, ze 17" author s lakem vazil 1651g a kdyz se sundal lak, tak vazil 1600g… tudiz.. laku tam fakt 200g neni :))

          0 0
          • mr.antik  

            a po znovunalakování?

            0 0
            • Luka  

              no tak to uz sem nevazila :)))) ale myslim ze to bude nastejno.. praskovy je vetsi vrstva, ale autolaku je zase vic vrstev…

              no, kazdopadne, vuci kamenum je autolak mnoooohem mene odolny.. uz ma par hodne slusnejch sramu :///

              0 0
          • vlk  

            Jednak máš malej rám a jednak mám pocit, že author dělal na Visiony jen jednu vrstvu. Některé rámy mají 2–3 vrstvy.

            0 0
            • Luka  

              mnojo… dyt ja vam nic nevyvracim, ja sem davam to, co jsem skutecne mela a zvazila…

              0 0
        • kubad  

          100–200g podle výroce

          0 0
      • JMT  

        laku je na ramu fakt tech 200g i vic…

        0 0
    • Pamo  

      Ja mam matny, ale anodizovany.Predtym som o tom nevedel ze take nieco existuje,ale predavac v obchode mi to objasnil:) Je to fajne -uplne lahko sa to udrziava a po skoro roku je to v rovnakom stave ako nove takze ked uz matny tak odporucam anodizovany ;)

      0 0
      • dieegoo  

        tak to je paráda, tohle se mi líbí

        0 0
      • Neddy  

        A kolik ta anodizace přibližně stála?

        0 0
      • pepek  

        To na obr IMHO není anodizace

        0 0
      • orca.1  

        To není anodizace ale barva. Anodizace na součástce vypadá takhle.

        0 0
      • orca.1  

        kousek anodizovanáho rámu (omluvte odlesky..) Vrstva anodizace je velmi tenká, nápisy bývají vytvořeny laserem, který odhalí základní materiál.

        0 0
        • Vilém  

          Jeste dodam¨,ze zakladni barva anodisovane soucastky je stribna.Barva se dava az pred tzv. konecnym zatazenim.To jako ma strukturu povrchu je dane podkladem,tzn kdyz bude jak zrdcadlo,tak ten elox taky a naopak.

          0 0
    • revish  

      mam matne gt a je to v poho, je to sumak jak to vypada udrzba je bez problemu,

      0 0
    • mr.antik  

      A kolik váží?

      0 0
      • mr.antik  

        ta anodizace nebo elox?

        0 0
        • Vilém  

          Elox neprida na vaze nic,spis mozna trosicku ubere diky chemickym procesum co tam nastavaji.

          0 0
        • pepek  

          Elox = anodizace (překlad z angličtiny asi učitelkou) Elox (anodizace) může tvrdý-to je to co je na vnitřních nohách vidlic-bývá hnědozlatý, nebo tmavěšedý (v česku), nebo měkký-to jsou ty barevné.

          0 0
    • rock  

      Výhoda je jasná – matný rám se nemusí čistit (protože se to stejně míjí účinkem) :-) …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.