Výběr kola pro chlapa 205cm 120kg

52 nepřečtených
  • Lukas94942

    Zdravím Vás, chtěl jsem se s Vámi poradit, jak vybrat dneska kolo.

    Vlastním kolo MRX cca 12let staré s rámem 23” a chci už něco nového.

    Koukal jsem se po zn. Radon Jealous, strašně se mi líbi poměr cena/výkon, ale jsem tam limitovaný. Píšou tam nosnost kola 115 KG Takže jezdec by měl být max 105 KG? A ještě jsem limitován velikosti rámu 22”. Popravdě nevím kolik to mé MRXko má nosnost, tak nevím jestli tohle řešit nebo ne. Mým cílem je mou váhu stáhnout, tak proto jsem si chtěl k tomu koupit nový motivátor.

    Poté jsem se koukal po BH Expert 5.5, jaký máte na něj názor? https://www.bhbikes.com/…rt-5-5-a5593?…

    Popřípadě rád kouknu na Vaše tipy kol, protože zdá se mi, že moc na výběr nemám s mou výškou :) Předem děkuji.

    0 0
    • squalo  

      BH má největší velikost XL. Bude to na tvou výšku stačit?

      Začni tím, že si porovnáš geometrii stávajícího kola s novým.

      0 0
    • blackboy007  

      https://www.bezvakolo.cz/…eblack-black

      Akorát budeš muset vyměnit vidlici za RS Gold, Rebu nebo Sida

      0 4
      • scalar  

        … a rám za větší, ale ta XT přehazovačka za to stojí :-)

        1 0
    • makro00  

      Podělím se o zkušenost, ale dobrý tip na nákup nemám :-(.

      Mám taky 205 cm a váhu kolem 105 kg. Ten váhový limit bych neporušoval. Zvlášť v kombinaci se sedlovou trubkou dlouhou 535 mm. Tohle často praskne někde kolem sedlové objímky poměrně brzo s tvýmy parametry (zkušenost moje u několika rámů a spousty jiných vysokých tady na BF). Na kalkulačku velikosti bych se nespoléhal, pochybuji že výrobce má otestovaný rám na tvé parametry, prostě jen komukoliv s velkou výškou doporučí největší velikost.

      Potřebuješ rám, který bude mít idálně sedlovou trubku kolem 560 mm. Čehokoliv pod 550–540 mm bych se bál.

      Aby to dobře sedělo, tak by bylo fajn mít rozměty rámu – reach kolem 480–510 mm, výška hlavové trubky 150–180 mm, (víc je lepší).

      Horší je něco takového sehnat. Já o ničem ideálním nevím.

      Ten Cube výše je OK a asi nejlepší volba, co jsem viděl, ale je kratký. Ideální by bylo začít u tvého MRX a porovnat délku kola jestli je to podobné (ideálně hodnotu reach).

      Bohužel se snižováním sedlových trubek kvůli teleskopkám je dnes výběr pro dlouhány daleko horší než 10 let zpět. Naházím tady pár tipů, které lze uvažovat, ale ideální taky nejsou.

      Specialized Rockohoper XXL – nic moc osazení a nemá pevné osy (cca 4 roky zpět jsem zkoušel v obchodě a velikostně bylo vcelku OK)

      Trek Procaliber XXL (už jen starší verze ve výprodejích) – vcelku OK, ale nižší hlavová trubka

      Rockmachine Torrent XXL (už se asi nedělá v aktuální kolekci, nevím jestli někde bude na skladech)

      Zakázková stavba rámu – to je v cenové hladině kde hledáš asi nesmysl.

      0 0
      • squalo  

        Oslovit scalara, velikost 2XL, vidlici s 34–35 nohama, adekvátní výplety

        https://www.cyklonemcik.cz/…sechny-barvy?…

        Spousta výrobců dneska končí u XL. Smůla u Giant XTC, Grand Canyon, Alu Procaliber, CD Trail, Sup…

        0 0
        • makro00  

          Tohle staré RB se zdá jako rozumný kompromis.

          Já osobně bych si jako HT dnes vybral Rose Bonero v XXL a dal na to jezdivé pláště. Ale pokud to má tazatel na takové víc universální ježdění včetně velkého poměru cyklostezek, tak to bude už moc tank.

          https://www.rosebikes.com/…ro-2-2716287?sf=1

          0 0
          • makro00  

            Ale taky to není ideál. Hlava by mohla být vyšší a sedlová trubka delší. Nicméně tady to ve mě budí větší důvěru, že pevnost výztuhy u sedlovky snad někdo řešil, když rám nabízí pro výšku 200–210 cm.

            0 0
          • TOajTO  

            No mám to převážně na cyklotrasy, traily nejezdím, chci to na jízdu do práce cca 20 km po cyklo a asfaltu a pak na jízdu s přítelkyni, přátely po cyklo trasách. Bonero se mě dosti líbí, hlavně v barvě pistácie… :) Ale teď nevím no, i ten Cube se mi líbí… Ten Cube ma navíc nosnost od 30kg víc

            Nevím, jestli zdvih 100 nebo 140 bude pro mě lepší? Chtěl bych se co nejmíň „nadřet“, užívat si tu jízdu… Vím, že asi ideální na ty mé trasy by bylo pro mě Fitness kolo nebo trekové, ale to moc nechci.

            Jinak koukal jsem na geometrií MRXka co mám a zas tak velké rozdíly tam nejsou, myslíš, že to bude dosti znatelné?

            Jiinak píší z jiného účtu, protože jsem měl možnost psát až za 24 hod..

            0 0
            • Esi  

              Na ježdění po cyklotrasách a asfaltu je zdvih 100mm az dost

              0 0
            • makro00  

              U toho Bonera to bude opravdu zbytečně předimenzované kolo. Váhový limit nepíšou, ale kolo je určené do ostřejšího terému a na cyklostezce bude skoro nesmrtelné. Zdvih 140 mm je na tvoje použití zbytečně moc. Když se dají hladké pláště, pojede to dobře, ale i tak bych koukal raději na klasické XC kolo.

              Osobně bych zkusil ještě hledat, protože ten Cube jezdit půjde, ale bude malý na délku. Jestli je staré kolo stejně dlouhé a je to 29", pak je otázka v čem bude Cube lepší? Abys neutratil 30 tis. a neměl jen o trošku lepší kolo. Cube má málo tuhou vidlici a rychloupínáky.

              Já pár let zpět řešil náhradu pevného kola (prasklý rám) a nakonec jen koupil nejlevnější rám s dlouhou sedlivkou – Force Epigoni 29 v XL, má to jen 455 mm reach a nízkou hlavu, rychloupínáky. Poskládám se na to, ale k dokonalosti to má daleko. Na ježdění do práce, výlety s rodinou a cyklostezkové výlety to stačí. Kdybych měl ale utratit 30+ tis., tak bych chtěl aby mi to kolo bylo dobře.

              To RB / Skull bude aspoň trochu lepší.

              Jen pro info, co jsou dobré rozměry na 205 cm. Do těžšího terénu mám zakázkové celoodpružené kolo – reach 560 mm, stack cca 700 mm (hlavová trubka 190), sedlová trubka 570 mm a je mi to perfektně.

              Zakázkový pevný rám tě ale vyjde na cca 13–15 tisíc u nejlevnějších rámařů.

              0 0
        • squalo  

          Dvě 2XL RB jsou v galerii

          https://www.bike-forum.cz/…-nemcik-2021

          https://www.bike-forum.cz/…r-skull-2021

          To by mohla být cesta

          2 0
    • davfel  

      Kolega ma 206cm a 120 kg a cube ma attention a velikost 23". Ja mam 188/118 a mam 22"

      0 0
      • davfel  

        Sry velikost 24"

        0 0
      • TOajTO  

        A co na to říká kolega? Koukal jsem, že v Ostravě ji maj skladem, tak se tam zajedu podívat na to, mám to co by kamenem dohodil.

        Ještě se tady psalo, že vybavu to má dobrou, akorát vidlici nic moc, kolega si to měnil nebo jezdí na ní?

        0 0
        • squalo  

          Jestli jde o tuhle hrůzu, tak to nemá ani pevnou osu, vidlice mizerná, Sram SX je nejhorší 1×12 sada. Bude se to pod tebou kroutit jako had.

          Stavba na rámu RB od scalara nebo to co doporučuje makro00 je jinej vesmír.

          https://www.cube.eu/…il/attention

          0 0
          • davfel  

            A můžeš mi vysvětlit v čem je ta pevná osa tak dobrá že to všichni pořád protěžují? Díky

            1 3
            • Atilla  

              Ve všem. Kolo na rychloupínák bych si už nikdy nekoupil. Už jen kvůli možnosti upgradu kol. A to nemluvím o škrtání kotoučů atd

              4 0
              • davfel  

                Já mám teda rychloupínak a kotouče mě neškrtají. Upgrade je jasný ale kolik lidí ze 100 ho dělá? ptal sem se u nás v servisu a kluci mě řekli že není potřeba pokud nejezdím bomby

                0 1
            • yetti  

              Pro dítě, nebo 60kg ženskou pevné osy žádnou zásadní výhodu nepřinášejí, ale s rostoucí vahou jezdce je ta tuhost fakt poznat a 120kg chlapák to už opravdu ocení

              2 0
              • davfel  

                No mám 118 kg. ale pravda mám to cyklostezky občas trail a pump.

                0 1
                • keymaker  

                  Buď v klidu. Spousta lidí tu ještě jezdí na RU. Zrovna teď jsem kupoval kola na pevné osy a dokoupil konverzní kit na RU a vesele jezdím dál. Mám lehce pod 100 :-)

                  0 0
                  • gerrard  

                    Zásadní rozdíl je jezdit rychloupínáky a kupovat nové kolo na rychloupínácích. To první je pořád běžné. To druhé už speciálně na kolech s diskovými brzdami udělat nechceš.

                    3 0
              • makro00  

                Taky mám rychloupínáky, velkou váhu a na výletové ježdění úplně v pohodě.

                U nového kola za 25+ určitě pevné osy chceš.

                Ale velké velikosti XXL se často dělají jen u budget kol a dobrá sportovní kola s osami končí XL.

                Za mě raději dobrou velikost na rychloupínácích než malé kolo s pevnýma osama.

                1 0
                • makimaki  

                  Dnes správnou velikost a osy k tomu. Není cesty zpět.

                  0 0
                  • makro00  

                    Souhlasím s tebou, teď jen prosím o odkaz na správně velké kolo pro 205 cm za 30 tis. s pevnýma osama :-)

                    0 0
                • Esi  

                  Záleží co od toho kola čekáš, na 20km po cyklostezce v průběhu odpoledne s dvěma zastávkami v kiosku nezáleží ani na té velikosti a stačí ti cokoliv. Mam ve sklepě kolo po mámě z roku 1963, dámské velikost cca M, sedlo je nožku ze na tom muze jezdit dcera která ma 163cm a v pohodě na tom 5km do hospody a 5 km zpět jezdím, mam 190cm. Kdybych si dal trochu výš sedlo tak by šlo i 10km tam a 10km zpět. Ale to neni cyklistika :-)

                  2 1
                  • makro00  

                    Mě přijde, že z toho lidi na BF dělaj moc bojovku. Vím jak se chová tuhé kolo. Jezdil jsem pár let tuhé enduro s 38 vidlicí.

                    Když jedu na mém pevňáku s rychloupínákem, tak nemám pocit, že tuhost je to, co mě limituje. To spíš pláště. A to si klidně dovolím odbočit z cykloztezky na nějaký krátký hrabakový ilegálek.

                    Samozřejmě, že pevné osy jsou ve všem lepší. Ale je to na zvážení nabídky, v těchto okrajových velikostech to za mě nemusí být důvod k vyřazení kola.

                    0 5
        • davfel  

          Jezdi a ja take. Nemame s tim problem. Hodne lidi ti napise ze je to hruza ale pokud to mas na normalni jezdeni tak si myslim ze dostacujici. Mam na tom 6500km bez problemu

          0 0
        • davfel  

          Oba máme tohle jen každý v jiné velikosti

          https://www.kola-onix.cz/…ion-29-2024/?…

          0 0
        • davfel  

          Jde o to že ti hromada lidí řekne že pokud nemáš kolo za 100 000 tak to není kolo, nebo pokud si ho neposkládáš sám. Za mě pokud neskáčeš 10m skoky a jezdíš jako normální člověk tak kolo za tyhle peníze je v poho. Ono pokud to vezmeš kolem a kolem. Záruku máš jen na rám a zbytek je spotřební materiál. Známej si koupil spešla za 80 a nadává na to kudy chodí. Takže tak

          0 1
    • andi  

      Mám Radon Jealous AL 9.0 ve velikosti XL a měřím 193 cm. Mám pocit, že na 205 cm by byl opravdu malý

      0 0
      • TOajTO  

        Jo jo, s tím jsem se už smířil, že to bohužel není na mě :/

        0 0
    • davfel  

      Zkus kouknout. Stojí to za to :-) Hlavně za půlkou ten klučina :-) To asi mluví za vše

      https://www.youtube.com/…/hWCA_XX6Znc

      1 0
      • keymaker  

        Amen :-)

        1 0
      • Esi  

        jo to mluví jen o tom že je spousta lidí kteří mají peníze a udělají si radost hezkým kolem, občas si pro zábavu objedou nějaký hnoják a mají radost z pohybu. Potom když mezi nima je někdo na nějaké plečce kdo hraje třeba výkonostně fotbal, je o polovinu mladší tak je klidně může předjet, nic to neměni na tom že když budou mít oba stejnou výkonnost, jeden 13kg favorita který se kroutí na všechny strany a jeden krásně tuhé 7kg karbonové kolo na špičkových kolech, tak ten co pojede na tm favoritu uvidí soupeře až v cíli kdy ten už bude i osprchovaný

        0 0
      • gerrard  

        To nemluví vůbec za nic, kromě toho, že se neorientuješ. :) Borec má sice staršího, ale kvalitního Treka, který když je v pořádku, tak nepojede dramaticky hůř než nové kola a na silnici platí, že jde v první řadě o nohy. Druhá naprosto zásadní věc je, že silniční kolo na ráfkových brzdách je dnes pořád používaná varianta, kdežto na MTB je to mrtvé už 20 roků. A mít drahou silničku se pro spoustu lidí stalo statusovou záležitostí a kupují si ty kola ne kvůli výkonům, ale jenom pro radost na cestu třeba v neděli do cukrárny.

        2 0
    • Lukas94942  

      Děkuji za Váš zájem, nečekal jsem takovou diskuzi. Samozřejmě vím, že je to v nohách a pak v kole, ale jak již jsem psal, mé kolo, které mám 12 let, tak je pro mě morálně zastaralé a prostě chci změnu.

      Narazil jsem ještě na tohoto pána, který je kousek odemne, jsem z Opavy, co na to říkáte?

      https://www.rb-bike.cz/sestavena-kola/

      Podle toho, co tady píšete, tak mě spíš radíte, že mám jít do Low costu? Já jen kolo si kupuju na delší dobu…

      0 0
      • blackboy007  

        Ty máš možnost koupit si ocelový rám a koupit ostatní komponenty podle sebe a pak to nechat postavit někde u cyklo servisu

        0 0
      • squalo  

        Ale o tom tady již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!

        A teď vážněji, makro00 ti psal, že bys sedlovou trubku 560 mm. Proč? Protože jinak budeš mít extrémně dlouhou sedlovku a zvyšuje se riziko, že to pod tebou praskne.

        Nová generace rámu od RB má pouze 460 mm… předchozí, prodávaná pod značkou Skull má 550 mm atd.

        Jít do lowcostu ti snad nikdo neradí, lidé obhajující rychloupínáky proti pevnou osám, jsou plochozemci cyklické branže. Kupovat to, pokud je možnost pevných os nedává smysl.

        Oslov scalara buď taky ne fóru nebo přes Facebook

        https://www.facebook.com/…/1FEePqnkBD/

        Někdy mám pocit, že psát se sem je to pověstné házení perel sviním

        0 0
      • michomin  

        RB není pro tebe dobrá volba. Je prostě malý.

        I v té největší velikosti (XXL) ti nesedne ani na výšku ani na délku.

        Třeba sedlová trubka má 460 mm. Při tvé výšce to znamená vysunutí sedlovky cca 36 – 37 cm, tedy cca půlmetrovou sedlovku. Hlavová trubka 140 mm je taky málo – máš 207 cm.

        Zkrátka, potřebuješ něco většího.

        0 0
    • andi  

      https://www.biker-boarder.de/…3100137.html

      20 tis + doprava

      Xxl

      s pevnýma osama

      Nosnost 140 kg

      0 0
    • Lukas94942  

      Dobře teda, zkusím oslovit pana scalara, zatím děkuji.

      0 0
    • šlapatko  

      Mrkni na kola scott. Cena výkon hrůza, ale stále mají rámy xxl 580mm. Scale má hlavovku jen 120. U modelu 950 je vidlice fox 32. Tuhost nic moc. Vždy to bude kompromis. Aspect má vyšší hlavu 150mm, ale vidlice judy je na 100kg + nic moc.

      https://www.scott-sports.com/…ale-950-bike?…

      0 0
    • šlapatko  

      Xxl rámy měla i Merida Big nine. Chtělo by to hledat starší skladovky. Nově přepracovaný big nine má v xxl jen 500mm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.