Výběr kola MTB 29" nebo krosové kolo

17 nepřečtených
  • jammaster

    Ahoj,

    zakládám podobné téma.

    Vybírám kolo. Jezdím 70–80% silnice a cesty a 30–20% terén.

    Mam rád svižnou rychlou jízdu (doteď jsem měl Meridu Crosswaye), ale občas zabrouzdám do lesů, kde bych si však nechtěl krosové kolo doje*at.

    Je nějaká varianta – nějaké odolnější krosové kolo, nebo je možnost nějak upravit kolo horské?

    Dnes jsem si zkusil obojí (zkušební jízdy). Jsem zvyklý na krosové kolo – tudíž se mi na něm jelo líp, ale mám strach, že bych ho v terénu mohl poškodit.

    Moc díky za nějaký rozumný návrh.

    Pohybuji se do 20 tis. kč.

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Optimální by bylo vyzkoušet si krose ve Tvém náročnějším terénu – jestli už tam nebude na limitu dřív než ty. MTB Ti zpřístupní i terény, do kterých už ses na krosu nepouštěl.

      MTB snadno porychlíš na zpevněný povrch obutím krosových až asfaltových plášťů např. Schwalbe Kojak.

      Do krosového rámu se širší MTB gumy nevejdou, krosová vidle je do terénu příliš štíhlonohá.

      0 0
    • Erknold  

      už dva roky se snažím svého krose nějak udolat, abych měl důvod si na něj koupit něco lepšího, nebo ho celého vyměnit a furt vše drží :)

      Jezdím tak 50:50, včetně lesních stezek přes kořeny atd. Mám tedy jen nějakých 75 kg.

      Je to docela obyč kros, co stál do 20 000. Vidlice NRX-E, pohon všehochuť, kola základní masterdisk a základní novatec s průmyslama a furt vše jak nové. Ani ten ráfek mi ne a ne prasknout.

      Když je dobře poskládaný kros, tak jsou jeho limity dost blízko HT. Jo na HT seženeš lepší vidlici. Kola jsou většinou stejná v této ceně. A máš širší pláště. Nicméně teď zkouším třeba WTB nano 40c a zatím spokojenost jak na silnici, tak v terénu. Přijdou mi lepší než co jsme zkoušel od schwalbe.

      Takže si nemyslím, že by to byla zrovna volba o tom, jestli se kros rozpadne, nebo ne. Teda uvažuji nějaký použitelný kros.

      0 0
    • scota  

      Limitem jsou vidlice a pláště. Záleží čemu říkáš terén, ale např. kořenité pasáže byly na krosu utrpení. Taky měkký terén a bláto byl na krosu problém.

      Já jsem přešel z krose na fulla ;-)

      0 0
      • Erknold  

        taky bych spíše rozlišoval kros a full, a nebo HT a full :) Co jsem zkoušel, tak ani na HT to přes ty kořeny nebylo kdo ví jak pohodové.

        0 0
    • oddie  

      Mám takový cross, mám 85kg, a trpí akorát vidlice, zbytek je v pohodě. Pokud si to necháš postavit na kotoučovkách, můžeš si tam nechat dát vidlici se silnějšíma nohama, já tam mám kvůli V-čkům crossovou. V zásadě vol spíš podle geometrie, co ti vyhovuje, užší pláště jde dát na oboje.

      0 0
    • jammaster  

      A jde hodit na krosovy ram s kotoucovkami vidle z horaka?

      0 0
      • scota  

        Ne, protože má jiný zdvihy a také jiný průměr noh. Dělá se to proto obráceně. Koupíš si horáka 29" a dáš tam krosový pláště např. 47–622 nebo nějaký Race king 29×2.0". Ale do 20 000 to asi nebude žádná hitparáda.

        0 0
        • Vilém  

          kdyz pominu ten vyssi zdvih, tak nevidim duvod, proc by tam nesla.

          0 0
      • oddie  

        Třeba na ten, co mám já, v naprostém klidu, jen je třeba ohlídat max. zdvih, kvůli geometrii.

        0 0
    • jammaster  

      Tak jinak, jdou hodit vyšší převody na horský rám? Aby kolo jelo rychleji na rovince?

      Existuje potom nějaká střední cesta mezi pláštěmi horskými a krosovými? Co se tloušťky týče

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Na MTB převodech např. 40×11 se dá jezdit 45 km/h, pokud na to jsou hnáty. Jednopřevodníkové kliky se používají tak s 32 – 38 zuby. Tzn. nejtěžší převod např. 32×10 nebo 36×11 apod. U turistických rámů by se i kliky 48–36–26 měly vejít. Ale člověka, co komfortně utočí na 29eru 48×11, jsem asi ještě nepotkal.

        Na pláště se podívej do nabídek e-shopů nebo výrobců: Mitas, Schwalbe, Maxxis …..

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        S bikovým dvojpřevodníkem 38/24 nebudeš mít na rovince nejmenší problém ani na 27,5", natož na 29".

        Jak rychle si vlastně představuješ rovinky jezdit?

        0 0
        • Vilém  

          Tak ono nekteri turiste preferuji kadenci asi tak 30, takze tezke prevody vyzaduji.

          Myslim, ze by to u nekterych 29er ramu mohlo delat problemy, mohlo by dochazet ke kontaktu prevodniku se zadni stavbou.

          0 0
          • Nikovlas  

            Ale zase u 3×10 je ta větší pila dál od rámu než u 2×10, takže by se vejít mohla…

            0 0
      • scota  

        Běžné rozměry 40×622, 42×622, 47×622 a 50×622 viz např. Continental a Schwalbe. Problém je že širší plášte se pak nemusí vejít do vidlice s rezervou na bláto. Zkrátka trekové kolo není do velkého terénu stavěné :-)

        0 0
        • Erknold  

          u vidlice jsem takový problém neměl, jako u zadní stavby. Tam se se 47 už nevešel blatník. Jinak teď jsem docela až nadšen z WTB nano 40c. Na silnici letí jak Schwalbe hurricane a v terénu zabírají jak smart samy.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce