• Hynas

    Nazdar lidi…když tak brouzdám po webu, krmím se novinkami nejen na veletrzích, na webu, ale i třeba listováním ve Velu nebo Cykloservisu, vnucuje se mi, coby zastánci rychlé XC jízdy a majiteli rychlého sugaru, myšlenka, podle čeho bych v současné době volil ten který celoodpružený model pro mou preferovanou disciplínu. Přece je tady tolik značek (více nebo méně známých), systémů chodu zadní stavby, tolik jednotlivých modelů. Napište sem své důvody, proč byste si koupili zrovna tenhle a žádný jiný model (uvažujte prosím realisticky…nejspíš vzhledem k vašim financím, zájmu ke značce, zajímavému designu apod.). Díky…test cyklistického národa. P.S: Přesto se mi čím dále do mysli vnucuje myšlenka, že vlastně není potřeba řešit systému pružení různými cestami, vždyť skoro všechna kola už mají inteligentní tlumič…nebo je tady ten tlumič jen otázkou doplňku? :o)

    Anketa: Podle čeho byste volili nákup fullu?

    6x
    25%
    0 0
    • Pá-dlista1  

      „inteligentni“ tlumic je pro nektere systemy jen tresnicka na dortu, pro jine nutna berlicka ;)

      0 0
    • vlk  

      mě je srdci blízké Radony, Cuby viz. www.bike-discount.de

      0 0
    • Honza z H  

      Mně dostali na cenu, ale kdyby se mi rám nelíbil, tak ho stejně nebudu chtít. Volil jsem GT Idrive.

      0 0
    • wroum  

      1 – system 2 – zdvih 3 – stavba ramu – preferuju klasickej predni trojuhelnik . . . . 4 – znacka . . 5 – cena

      myslim ze zadnej „inteligentni“ tlumic nikdy nenahradi sofistikovanej system odpruzeni a primitivni system pouze trosku prikrasli. Preferuju FSR a jezdim Norco Fluid 2 2006.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já jsem na tom úplně stejně včetně pořadí hodnocení a taky preferuju FSR (nebo funkčně podobné 4-čepy).

        Ještě mám podmínku, že na tlumiči musí jít vypnout všechny omezování funkce (a nebo by je ani mít možná nemusel vůbec, ale všechny FOXy a RS mají, takže jen koukám aby to šlo vypnout, proto jsem dříve nechtěl třeba RP3, u RP23 už to konečně pořešili dobře).

        Současně jezdím kolo v profilu a na příští sezonu bude opět Cube, ale s o něco vyšší zdvihem (AMS Pro 125 s Talasem).

        0 0
    • Peslezedirou  

      Projel jsem se na biku se čtyřramenou zadní stavbou. Jednoramenou přepákovanou.

      Jezdím obyč jednočep.

      Ale vrátil jsem se k HT s 56cm rodlama a v brake :o)

      0 0
      • McBlacky  

        vyjímka.

        0 0
      • Meesha  

        osvicenec! :-)

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jo jako Meesha osvícenec :o) HT je prostě HT, holt mě zas nezkreslený terén odpružením znova nadchl :)Třeba sjezdy si víc užívám, přesto, že jedu pomalejc, musím daleko víc hlídat stopu a čistě pilotovat :)

          0 0
          • Meesha  

            jj, tady ses takovy s kolem vic „jedno telo“ :-) Full taky obcas nebyl na skodu – proste si to nekam poslal a vedel si ze „fpoho“ :-)

            0 0
      • kubad  

        Brzo sundá řazení a udělá si SS pro jistotu :-)

        0 0
    • BB  

      inteligentní tlumič odstraní jedinou nevýhodu plynoucí z konstrukce a to pohupování při šlapání. Neodstraní ale další nectnosti různých konstrukcí jako např. zavírání zadní stavby pod brzdou, nebo zavírání při záběru. Takže konstrukci fulla bych volil takovou, aby i bez inteligentního tlumuče byla aktivní při brždění a při zápěru (kromě řady dalších věcí jako je cena, boční tuhost zadní stavby, nároky na servis, schopnost místního servisu dostat náhradní díly atd.)

      0 0
      • vlk  

        To je zajímavý přístup. Vlastně houpačku a pohupování bude řešit tlumič.X Proti tomu je systém kde při záběru se téměř uzamyká a je mnohem cytlivější tlumič.

        Je otázka co bude při jízdě pak citlivější na drobné podněty.U fullů je to problém, kdyby se to dalo obecně nějak porovnat jako např u vidlic. Já pos vých zkušenostech bych ještě bral rám, který nezpůsobuje velkou progresivitu sám osobě, na to stačí tlumič.

        0 0
        • BB  

          mě hodně vyhovuje VPP od SC, je aktivní a nepohupuje se nějak výrazně, takže inteligentní tlumič je tam skoro zbytečný. Před tím jsem měl Palomino a to se nepohupovalo vůbec, inteligentní tlumič tam nebyl, ale přece jen to bylo zase málo aktivní na menší nerovnosti. Potřebovalo to dost velkou ránu.

          0 0
          • vlk  

            Promiň dnes jsem spal 4 hodiny a jsem trochu natvrdlej, co je to za výrobce SC.

            0 0
            • kesu  

              santa cruz:)

              0 0
            • BB  

              promiň, pouze jsem chtěl upřesnit, které VPP mám na mysli, sice název VPP je patentovaný a ofiko ho používá pouze santa a intense, ale nějak se to vžilo pro všechny promměnné středy, ale ty nelze házet do jednoho pytle. Proměný čep lze zkonstruovat skoro s libovolnými vlastnostmi, takže zevšeobecňovat a proto jsem pouzžil zkratku SC.

              0 0
    • Smazaný účet  

      system odpruzeni, zdvih, geometrie.. sou neco jako filtr, z tech ktery zustanou vyberu citem, tak aby se mi libil a mel znej radost, rad na nem jezdil :-)

      0 0
    • karliner  

      Já jsem si vybral RB Speedster, protože na rozdíl od ostatních značek je to kolo umělecké dílo.

      0 0
    • náčelník  

      Mně byl vždy sympatický systém NRS od Giantu. Ten by ti mohl, coby „zastánci rychlé XC jízdy“, vyhovovat. Zkušenosti s ním ale nemám a už se nedělá.

      0 0
    • Martin  

      Čtení recenzí, rady na vebu a podobně jsou jedna věc a vlastní pocit věc druhá. Mě prostě to kolo musí „oslovit“. Dokonalé kolo neexistuje a pokud je mi nějaké „tak nějak příjemné“, odpustím mu rád odchylky oproti „dokonalosti“. Takže – vybírej citem!

      0 0
    • goofy  
      1. – system. Nejvic se mi zatim libi FRS a podobne ctyrcepy
      2. a 3. – vzhled a zdvih. Zatim mam dva favority. Akorat ze jeden je dvojnasobne drazsi nez ten druhy :-)
      3. – finance. Ale tohle bude asi rozhodujici kriterium… ;-)
      0 0
    • Tesak  

      Na jaře si brousim zuby na stumpjumper comp.Naprosto mě uchvátil tvar rámu a velkou váhu přikládám FSR.Jen při pohledu na cenu lehce krvácim…

      0 0
    • dieegoo  

      Já ten dotaz hodím i sem…

      Pokud byste měli porovnat co do funkce zadní stavby systém, co používá Trance a systém Canyonu, který se bude čím vyznačovat? Který bude pohodlnější, který aktivní i při brzdění, který se nebude při jízdě zběsile houpat?

      0 0
      • vlk  

        To se dá těžko posoudit.Canyonů je také několik typů.Pokud myslíš xc, tak když se na to podívám.Tak teoreticky u canyonu by měla být malinkato stavba méně citlivější při brždění.Ale podle všeho to bude tak malinkato, že to stejně nebudeš schopen rozeznat.Trance je VP.Podle všeho by měl být o malinko citlivější při normální jízdě díky lepší dráze kola.Ovšem zase možná bude trošičku cítit -řetěz v nohách-škubání-ale zase možná to ani nepoznáš.Trance by neměl vůbec tuhnout při brždění.Jinak jenom teoretizuji podle obrázků a geometrie, mohu se mýlit.Bude dost záležet na tlumiči a jakou progresivitu působí rám samotný, což nedokáži říci.Fakt těžko se to hodnotí.Nejlépe zkusit obě v jedno chvíli, což je skoro nereálné.Na ht nebylo co řešit, ale vzhledem k malému výběru fullů v obchodech je jejich nákup většinou dost oříškem a když si nekde zkusíš jeden, tak než se dostaneš zase někdy někde jinde k druhému, tak už nemám hodnověrné porovnání-jiný terém a už se to i zapomene jak se to chová.

        0 0
        • dieegoo  

          To je právě ono.. nemožnost porovnat. Teoreticky když šáhnu po jednom, tak si nemůžu říkat, že sem udělal chybu, protože stejně nebudu mít příležitost porovnat s tím druhým… ale doufám, že ej tu někdo, kdo příležitost měl a poradí mi tu lepší variantu… Designově se mi víc líbí Canyon, systémem bych se asi klonil k Trancu… i kůli případné bezproblémové záruce atd…

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak už jsem tu někde zmiňoval, Trance jsem krátce zkoušel. Ale zase jsem nejel vůbec na Canyonu.

            Když porovnám Trance a kolo v profilu, tak mi na Trancu přišlo, že je málo aktivní při šlapání (ale nějakého výrazného tahání jsem si nevšim), což se mi nelíbilo, ale někomu to může naopak sedět, že se pak méně houpe (ovšem ani moje kolo se nehoupe při šlapání nějak přehnaně, s tim problém nemám).

            Pod brzdami nedokážu říct, tam se to těžko hodnotí a chce to testovat dlouhodobě. Pod brzdami nedokážu 100% ohodnotit ani svoje kolo. Při lehčím brždění se mi zdá plně aktivní, při co nejintenzivnějším brždění ale nedokážu říct, jestli je také plně aktivní nebo ne, protože se v tu chvíli nemám čas zabívat tomu jak funguje zadní stavba, ale řešim akutní problém, kvůli kterému musím tak fest brzdit.

            Citlivost mi přišla o malinký chloupek lepší na mojem kole, ale tady byl Trance handicapovaný a nedá se to srovnávat, protže na Trancu byl tlumič s propedálem, který nešel vypnout. Takže možná s plně aktivním tlumičem by na tom byl Trance o chlup lépe. Taky Trance nebyl přesně nastavený podle mojich požadavků (i když ho jezdil člověk s přibližně stejnou vahou), což taky ještě to srovnání zkresluje.

            Jenže je ještě otázka, jak moc podobný bude chování mojeho kola a Canyonu.

            0 0
            • dieegoo  

              … Už při přibližování po asfaltu je cítit výborná funkce nového odpružení: Při jízdě dochází jen k minimálnímu pohupování, to je navíc kroceno systémem ProPedal, po přejetí díry, kterých je po zimě na našich cestách požehnaně, systém příkladně zareaguje. Stejně se kolo chová i v terénu, odpružení je citlivé i na malé nerovnosti, přitom záběr do klik má pevnou odezvu bez ztráty energie. Zážitkem je s Trance výjezd po rozbité cestě. Odpružení perfektně kopíruje povrch, zadní kolo neodskakuje, ale kopíruje terén, jízda je tak rychlejší a jistější. V prudkých závěrech stoupání stačí posunout těžiště na špičku sedla a není kopec, který byste na Giantu nevyjeli. Po výjezdu následuje sjezd, zde se naplno projeví síla odpružení Maestro. Zadní stavba pohodlně zpracovává terénní nerovnosti, až se zdá, že sedláte bike s větším, než stomilimetrovým zdvihem. Nebyl také zaznamenán pozorovatelný úbytek komfortu pérování při intenzivním brzdění zadní brzdou......

              a pak se má člověk rozhodnout :/

              0 0
        • goofy  

          No prave vyhoda FSR a timpadem si myslim ze treba i ctyrcepu na Canyonu je plna aktivita jak pri slapani tak i hlavne brzdeni Nevyhoda je trosku horsi akcelerace ale zase o to vetsi pohodli. VPP je taky oproti Maestra pomerne citlive behem slapani a melo by byt i aktivni pod brzdou. Nejhorsi je tady z tech Maestro, co se tyce citlivosti pri slapani i pod brzdou. Ale treba na VPP jsem vubec nesedel. To mam jenom vyctene.

          0 0
          • vlk  

            U fsr (čtyřčepů jako je canyon, RM apod)ta citlivost pod brzdou podle mého vychází z toho jak je umístěno vahadlo u tlumiče,Konkrétně čep toho vahadla.Čím větší úhel bude svírat horní šavle zadní vidlice s tímto vahadlem(tedy spíše pomyslnou časou vedenou skrze čep -mezi tímto vahadlem a zadní vidlí a skrze čep kde je toto vahadlo ukotveno k rámu) tím bude to kolo méně citlivé pod brzdou,alespoň si myslím.

            0 0
            • goofy  

              Hmm.. ja zil v domeni, ze to je prave umistenim toho cepu na vidlici pred zadnim nabojem, a kolmosti trmenu nad osou kola…

              0 0
              • vlk  

                No to asi také.Já to beru tak že ve chvíli brždění je tlačen třmen k zemi tou silou jenž zabržďuje zadní kolo, tedy tlaší tu horní šavli zadní vidlice dolů po kruhovém pohybu se středem osy zadního náboje.No a tady podle mne nastává ten zlomový moment,Zadní vidlice působí na to další vahadlo(už to u tlumiče) 1) kolmo k čepu jímž je uchyceno v rámu-pak se pružení neblokuje. 2)Nebo je to vahadlo tak přichyceno k rámovému trojuhelníku že síla působí směrem jako byd ten čep,a pak je tlumič vlastně jakoby natahován a tedy působí proti brždění.

                Kdyžtak mě v mé teorii někdo opravte, pokud není správná.

                0 0
              • kesu  

                jj taky mam ten dojem…

                0 0
        • vlk  

          Bylo by třeba dobré kdyby byl nějaký soft, kde by se zadaly čepy páky apod.a pak softwarově nasimulovalo šlapání nerovnosti apod.Nějaký jednoduchý systém, nemyslím tím to rovnou házet do Catii apod.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Tohle jsi zkousel? www.bikechecker.com/index.php?pers

            0 0
            • vlk  

              To vypadá slušně, zkusím. Dík

              0 0
            • MlokCZ  

              Taky jsem si s tím začal hrát a velmi pěkné. Jen by to chtělo do toho více spracovaných novějších kol.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak se mi to az tak zalibilo, ze jsem si objednal za 25$ personal licenci (mozna ze to je nekde ke stazeni ale je to fakt pekny, takze jsem jim ty prachy za to rad obetoval). A v plny verzi je to pak primo parada, spousta grafu a hodnot navic (to demo je hodne orezany), vsude skutecny hodnoty. A online jde dotahnout spousta dalsich kol vcetne jiz dost modelu 07 (to si ale nejsem jisty jestli neslo i v demu, ale asi ne).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Dá se tam pak i vybrat typ tlumiče jestli pružinový nebo vzduchový a nastavit jeho parametry, takže se dá pěkně porovnat, jak se daná stavba chová s různými tlumiči, včetně různých nastavení těch tlumičů.

                  0 0
            • dieegoo  

              zajímavý

              0 0
    • lOlA  

      hele lidi jinak. okolo fullu se vubec nemotam takze mozete mi nekdo jen ve strucnosti rict co je jednocep a co ctyrcep? jakej je mezi nema rozdil :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.