• karlos99

    Ahoj, chtěl bych si pořídit svého prvního fulla. Nemohu se rozhodnout mezi Spešlem Stumpjumperem FSR Elite 2010 a Giantem Trancem X3 2011. Kolo chci hlavně na pohodové projíždky lesem.

    Které kolo byste vybrali? Díky

    Giant

    http://www.cykloworld.eu/…ce-x-3–2011/

    Spešl

    http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…r-elite.html

    0 0
    • marapara  

      Sám mám Spešla a můžu jedině doporučit. A ještě pokud mají velikost skladem, tak ti ušetřím pár tisíc http://www.bradsky.cz/…-p-2808.html :)

      Giant taky nebude špatný, ale spešl bude jezdivější full.

      0 0
    • marapara  

      Navíc 10 speed u Gianta nepovažuju na přínos, ale spíš naopak.

      0 0
    • Kynio  

      Pokud bys nechtěl bláznit a projíždět vším co se projet dá jen s fullem, tak by ti mohl vyhovovat ten Giant se 125mm zdvihy. To je moc pěkná žehlička, navíc ověřená spostou zdejších bikerů..

      Pokud si chceš občas skočit a víš, že jsi „rapl“ a nehodláš se omezovat, skoč po spešlu, kde máš 140mm zdvihy..

      Uplně nejlepší bude si ty kola prostě zkusit, ikdyž uplně přesně nevím, jestli to v cyklo worldu jde..

      0 0
    • frederick  

      Rozhodne giant…system Maestro je rozhodne lepsi, jak FSR

      0 0
      • Lišák  

        Každému vyhovuje něco jiného. FSR bude houpavější, Maestro bude více tahat za pedály. Já bych bral FSR.

        0 0
        • KubaBajk  

          Maestro tahá za pedály? V životě jsem si toho nevšimnul.

          Nesmysl, promiň.

          Jinak, o FSR nevím nic.

          0 0
          • Lišák  

            Zkoušel jsi i jiné systémy, než Maestro?

            0 0
            • KubaBajk  

              Projel jsem se na hodně fullech, ale uznávám, pouze PROJEL.

              Že bych byl schopen vynášet soudy nad jinými systémy nepřipadá v úvahu.

              Ale vždyť jsem psal, že o FSR nic nevím.

              0 0
        • dieegoo  

          Stejně, jako KubaBajk, žádné tahání za pedály nepozoruju.

          0 0
          • MlokCZ  

            Napsat, že to nepozoruješ je ok. Ale stejně je to úplně fuk, jestli to někdo jiný pozoruje nebo ne. To je stejně nepřenosná zkušenost, protože citlivost na pedalkick je u každého velmi odlišná a hrozně moc daná stylem jízdy zejména v prudkých výjezdech.

            Maestro má pedalkick prostě o něco větší (i když je pořád ještě dost staveb s ještě větším), takže napsat, že je to nesmysl je nesmysl :-)

            Trance X ještě není až tak velký zdvih, takže tam to není tak hrozné.

            Na Reignu už mi to vadilo hodně, na Anthemu vůbec. Ale opět je fuk, že mně to vadí, někomu pedalkick nevadí ani na Reignu.

            Bez vyzkoušení to za něj nikdo nerozlouskne, jestli mu to bude vadit nebo ne.

            A když budeme důslední, tak za pedály tahá až na pár ojedinělých vyjímek každý full. Jen některý méně a některý více a vždy jde o to, jestli už to je moc pro daného jezdce nebo ne.

            0 0
            • KubaBajk  

              „Kolo chci hlavně na pohodové projíždky lesem.“

              Žádné tahání za pedály nebude vnímat.

              0 0
              • MlokCZ  

                A jak to můžeš vědět? Už jsem zažil i situaci, kdy si dotyčný sednul prvně na fulla, vůbec netušil co to je pedalkick. Ten full měl výrazně menší pedalkick než ten Trance X.

                Projel se na tom 5 minut a první jeho dojem, který hlásil bylo, že to nějak tahá za pedály.

                0 0
                • pepek  

                  To jsem byl asi já.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nebyl, takže už jste dva :-)

                    A já to taky nebyl. Prvního fulla jsem měl 100mm a ještě v rámci zdvihu s malým pedalkickem, tam jsem to nevnímal vůbec.

                    Na Stereu, i když je na daný zdvih pedalkick opravdu nízký, tak díky tomu už mírně vyšším zdvihu ho občas vnímám. Ale pořád je to na zkousnutelné úrovni. Ale tím vím, že je to akorát na hranici a větší bych mít nemohl.

                    0 0
                • KubaBajk  

                  Beru to podle sebe.

                  Já jsem nikdy na svém kole nic takového nepozoroval. Nevylučuju ale, že někdo jiný to cítit může, jen se mi nechce věřit, že bych měl tak, jak to říct, necitlivé nohy :)

                  No prostě, mě ten můj FAKT netahá. Nevím o tom.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já beru, že to nevnímáš. Ale prostě to nic neznamená, je to nepřenosná zkušenost.

                    Ty rozdíly ve vnímání pedalkicku jsou obrovské.

                    A není to jen tím, že by to někdo ve stejné vnímal pedalkick o hodně více, ale hrozně to ovlivňuje styl jízdy (jaké jezdíš převody, jakou kadencí, jestli v konkrétní situaci jdeš ze sedla nebo ne, do až jak moc rozbitého terénu vydržíš sedět a šlapat, atd.).

                    A pak je tu druhý důsledek. Lehce to zamyká zadní stavbu (opět zase velmi v závislosti na tom, jaký zrovna jedeš převod a jakým stylem). To zamykání je také velmi individuální. A to proto, že je to současně dobře i špatně. Dobře proto, že to zlepšuje odezvu za pedálem. Špětně proto, že to při šlapání v některých situacích o něco hůře žehlí. A každý má jiné preference.

                    Mně třeba z vpp nesedí téměř žádné kolo. Jediná vyjímka je Blur ale až v té novější verzi. Ta pár let zpět starší mi také vůbec neseděla.

                    A přitom hodně lidem sedí naopak skvěle.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Bude to znít hloupě, ale co je vlastně ten pedalkick?

                      Já na svém kole žádné tahání za pedály také nepociťuju, ačkoliv nevím, co si pod tím představit. Když jezdím s plně otevřeným tlumičem po asfaltu, tak cítím že se mi lehce plave zadek nahoru a dolů, ale jen lehce a pokud delší dobu nezamknu tlumič, tak si to ani neuvědomuju. Když kouknu na tlumič, tak se mi ani nechce věřit jak při šlapání „pumpuje“. Psaly to ve všech testech na ghosta AMR co jsem četl, že si tester myslel, že se skoro nereaguje na šlapání a až pohled na tlumič je přesvědčil o tom, že pumpuje dobré dva cm. Toto si uvědomím zejména kdy přivřu tlumič a ten přestane úplně na podněty od šlapání pracovat. Kolo prostě rychleji vyrazí při záběru za pedály, zatímco s otevřeným tlumičem vyrazí pocitově pomaleji, protože to není zkrátka kvůli propružení cítit prdelí, která si měkce pluje.

                      Zamykám jen na delších silničních přesunec a zatím nikdy jsem necítil s odemčeným vs uzamčeným tlumičem po delší cestě rozdílnou únavu. Je škoda, že nejsem schopnej u sebe posoudit o kolik % pojedu rychleji, nebo o kolik ujedu dál než se dostaví vyčerpání. Samotného by mně to zajímalo.

                      Říkám si, že to vliv mít musí, když šlapáním stlačuji 2cm tlumič, ale zároveň nepomůže mi potom ta 2cm expanze v druhém šlápnutí? Pokud by to tak bylo a při šlápnutí dolů jsem stlačil tlumič, který se při tahání pedálů nahoru vrací a tím mi zase pomůže, tak ztráta energie je jen v tření na čepech a tlumiči. IMHO jedno je jisté, neumím šlapat, protože pokud bych šlapal ideálně do kulata, tak se tlumič ani nehne

                      0 0
                      • Kynio  

                        Já třeba s klidem můžu říct, že při šlapání po asfaltu, ať se snažím jak se snažím (v rámci normálního šlapání, ne jak malý dítě co neumí přehazovat), tak nepociťuju houpání a dokonce ani není vidět. Ani mnou, ani kolegou vedle mě. Z toho mám radost..

                        Pedalkick taky nevím, jak bych měl rozeznat. Při výšlapu do prudkýho kopce na nejlehčím převodě mi odpružení funguje taky bez problémů a nájezd na jakejkoliv šutr, kmen, bordel prostě necítím. Spíš bych řekl, že při výšlapu to bere nerovnosti ještě líp, než normálně..je to i logický když je těžiště víc vzadu..

                        Vím, že mě zase odkážete na historii a přečtení si co to pedal kick je, ale už to mám pročtený vše a stejně ho nepoznám :)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Když jde stavba do zdvihu, tak se protahuje řetěz (zvětšuje se vzdálenost střed-zadní náboj).

                        Tím jak se prodlouží řetěz, tak dojde k protočení pedálů proti směru šlapání.

                        A o kolik se protočí pedály záleží na 4 faktorech:

                        • konstrukce zadní stavby
                        • zdvihu zadní stavby
                        • kolik jde zadní stavba do zdvihu v danou chvíli (tedy pedalkick seprojeví zejména při přejezdu větších překážek)
                        • zařazení převod (ten určuje poměr protočení pedálů vůčiprotažení řetězu), proto se pedalkick projevuje zejména na nejlhečímpřevodu a na těžkých převodech se projeví minimálně

                        A v extrému, tedy u stavby s vyšším pedalkickem na trošku větším zdvihu když jde stavba více do zdvihu a je při tom zařazen nejlehčí převod, tak se klidně kliky mohou protočit klidně i o 45st. proti směru šlapání. A takový extrém je už pomalu na shození z kola.

                        A hodně to ovlivní i v té popsané situaci styl jízdy. Když se v takové situace souvisle šlape, tak to jezdce rozhodí mnohem více. A kadence to také hodně ovlivní.

                        Jestli se tlumič pohybuje 2cm, tak je to brutální a problém to je. Ztráty tady už jsou poměrně velké.

                        Mně se tedy na Stereu se supercitlivým odemčeným tlumičem pohupuje tlumič cca 1–3mm (jak kdy), prostě zcela minimálně.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Jen ze zajímavosti, u kterého např. rámu hrozí to protočení klik až o 45°?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Z hlavy nevím, musel bych projít hodně modelů a to se mi nechce. Určitě jsem viděl i rámy, kde to překročilo 50°.

                            Ta hodnota přes 50° je ale pro max zdvih. Takže v reálu to bude méně, protože jdeš do zdvihu ze sagu a ne až na doraz.

                            Tak jeden konkrétní příklad trošku většího pedalkicku a to Maestro a Reign.

                            Budu brát ze sagu 40mm na 110mm (to se v sedle při šlapání určitě stát může).

                            A to celé na 22/34 převodu, kde se objevují ty největší protočení.

                            V tu chvíli se protočí pedály o 18°. To už vůbec není tak málo a tohle registruje už dost lidí.

                            Pro srovnání Stereo pro stejnou situaci (tedy 22/34 a ze 40mm na 110mm).

                            Tady to bude o 12° pro starší Stereo a 13° pro novější.

                            A i u Sterea už to vnímám a je to akorát na hranici, kdy to ještě zkousnu.

                            0 0
                        • Kynio  

                          V tom případě třeba u mě bude pedal kick uplně minimální, protože i na animaci, kterou kdysi měli na stránkách knuckleboxu bylo vidět, že zadní osa se pohybuje v rádiusu okolo středové osy. Takže se o moc nepřibližuje ani neoddaluje..

                          To snad chápu správně ne?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na animaci nepoznáš vůbec nic. I ty rámy co mají velký pedalkick nemají tu odchylku tak velkou.

                            Ty extrémy jsou typu 20mm protažení délky zadní stavby (a tedy řetězu), na animaci tohle těžko může být poznat.

                            0 0
                          • Karlos009  

                            Jestli dobře koukám, tak ten tvůj DiamondBack je jednočep a hlavní čep je hodně nízko, takže ten kick bude opravdu malý.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Díváš se dobře. Je i model v Linkage (i když 2008, nejspíš je ale úplně stejný) a je to opravdu extrém, ten čep je ještě i hodně vzadu a výsledkem je rám s jedním nejmenších pedalkicků vůbec. Pro velkou placku to má pedalkick dokonce záporný (to má opravdu jen minimum rámů na trhu).

                              I většina 100mm rámů s menším pedalkickem bude mít pedalkick větší než ten DiamonBack.

                              0 0
                        • vasek80  

                          možná jsem s těma 2 cm přestřelil. Nedokážu to dobře odhadnout když během šlapání koukám na tlumič shora. Ale 1–3 mm to rozhodně není. 1–3 mm odhadem pumpuje pokud jej „zamknu“ na druhou polohu ze 4. Jinak jsem asi bez citu, ale nějakej tah, nebo kopanec proti směru šlapání při překonávání překážky, nebo čehokoli jsem zatím nepocítil. Podle popisu už tedy vím o co teoretiky jde, ale prakticky jsem nezaznamenal. A to nemám nijak progresivní průběh jak tlumiče, tak stavby a před doraz hodím relativně snadno.

                          0 0
          • Kubatec  

            Mám Trance X přes dva roky a rovněž nepozoruji nějaké tahaní za pedály (ani po up-gradu na 148mm zdvihu na zadním kole).

            0 0
      • MlokCZ  

        A v čem?

        0 0
    • MlokCZ  

      Já bych šel do z těhle dvou do Spešla. Ovšem nelze říct, že jeden z těch systémů je lepší. Mají trochu odlišný projev a každému bude sedět něco jiného. Navíc je tu i mírný rozdíl zdvihů.

      0 0
      • marapara  

        Tak tak, chce to zkusit oboje. Každému bude vyhovat něco jiného.

        0 0
    • Mastr  

      Podobný problém jsem měl v lednu Spešl nebo Giant (nižší verze). Chtěl jsem kolo na pohodu, pěkně v klídku lesem, občas nějaký sjezdík. Nakonec vyhrál Giant Trance X5. Jsem s ním naprosto spokojen. Maestro opravdu funguje :-)

      0 0
    • marapara  

      Trance jsem nějak dlouhodobě nejezdil, jen jsem ho loni zkoušel kousek projet (to jsem měl ještě GT I-Drive 5) a systém pružení mi na GT přišel lepší, než Maestro na Trance. To ale mohlo být do značné míry ovlivněno, že jsem na něj byl léta zvyklý :).

      Teď jezdím SJ FSR a stále si i po 1500 najetých km zvykám na jiný systém pružení, než I-Drive :). Hlavně na to, že při plně otevřeném tlumiči víc houpe, než I-Drive. Při jízdě v terénu to ani není znát, stejně přejíždím spoustu nerovností a tlumič tak chodí do zdvihu sám o sobě. Při silničních přesunech, klidně i desítky km velmi dobře funguje páčka propedalu, která značně eliminuje houpání a tlumič tak chodí v řádu milimetrů a přitom zůstává poměrně citlivý k přejetí nerovností. Páčku lock na tlumiči Triad využívám jen zřídka.

      Jinak FSR je hodně citlivý, žehlí líp, než I-Drive a také není tak progresivní. Celkem ochotně využívá téměř celý zdvih. Jízda na něm je radost.

      Z těchto dvou bych určitě šel to Spešla, ale moje rozhodnutí by dost ovlivnilo to, že na Giantu je 10 rychlostí. To považuju za velké negativum, hlavně ve vyšších provozních nákladech (řetěz a kazeta méně vydrží, převodníky jsou drazší).

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jeee…s mym i-drivem mam stejne zkusenosti, jenom diky novemu tlumaku bezne vyuziju tak 80% zdvihu a zbytek mi zustava na blbnuti:) Vse pri sagu 25%.

        0 0
        • marapara  

          Já jsem měl starší tlumič FOX RP3, který dokázal jít i na doraz. Ale to už jsem musel udělat větší skok třeba z metru a půl (schody) nebo vymést pořádnou díru. U FSR to jde snáž :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak ja si ten posledni kousek nechavam prave na takove pripady…nedavno sme si to sypal po sotolince vedle ktere bylo pole, tak jsem si rikal ze hopnu. Jenomze tam byla nejaka dira a vyhodilo mne to tak nejak vselijak a po dopadu jsem byl rad, ze jedu…tlumak sel asi 2mm pred doraz, takze pohoda:)

            0 0
      • MlokCZ  

        Jen k tomu dodám, že u Stump. se průběh zadní stavby dost měnil a starší ročníky byly o dost progresivnější.

        U 2010 modelu už se mi průběh celkem líbí, u těch výrazně starších se mi vůbec nelíbil.

        0 0
      • jIrI___  

        Hmm, že by budoucí nástupce mojeho Treku? Jen by asi nezkousl 130 mm vidlici :-(

        0 0
      • Lister  

        To vypadá moc hezky, škoda že tam nemají uvedené úhly.

        Sedlovka 30,4mm – to existuje?

        0 0
        • Bafoon  

          já ho mám vytipovaného pro kamaráda na přechod z RB CRR 17" tak mě nedostatek údajů také prudí, nevím jestli by zkousnul 46cm :o)

          naštěstí maj sedlovku v setu

          0 0
          • Ruprt2  

            mě by spíš zajímalo, jak je tam ta sedlovka zajištěná

            0 0
            • jIrI___  

              .

              0 0
            • Bafoon  

              31,8/34,9 klasická objímka, nebo jak to myslíš?

              0 0
              • Ruprt2  

                na žádném obrázku to nevidím :-)

                0 0
                • Bafoon  

                  já to vidím s trochou fantazie :-) v dokupovaných věcech k tomu rámu je klasická sedlová objímka a i mi přijde že řešit to jinak(jiným způsobem) snad ani nejde

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    jo, však o nic nejde. Ale trošku zvláštní mi to přijde :-)

                    Zdá se mi celkem normální, že se dává objímka k rámu, ale když je krámu i sedlovka a přitom bez objímky? Zvláštní

                    0 0
                    • Bafoon  

                      já k RIPovi objímku taky nedostal :-) ale je fakt, že když už k tomu dávají sedlovku tak nedat tan nějakou objímku je docela zvláštní

                      0 0
            • Lister  

              Evidentně normální objímkou :-)

              0 0
              • Ruprt2  

                to jsou Polské stránky, z Polska to chodí bez objímek.

                0 0
          • Lister  

            Třeba mě by tahle sedlovka nevyhovovala – ale zase když tam ten průměr mají tak asi někdo takovou sedlovku vyrábí.

            Ten rám ale vypadá hodně zajímavě a cenově hodně lákavě.

            K tomu 150mm Epicon se snižováním a je to super základ na lowcost trailbike.

            Jinak předpokládám, že varianta white je ten zelený?

            0 0
            • Bafoon  

              přesně tak, čteš mi to z duše – viper+nový „kubadův“ epi a bylo by to hodně zajímavé

              white beru taky za zeleného ;-)

              0 0
              • Lister  

                Až teď jsem si všiml, že ta cena je v Éčkách – takže ještě lepší. K tomu bílý Epicon s pevnou osou a není co řešit – jen škoda že nemá rozšířený sloupek.

                0 0
        • jIrI___  

          Ty úhly nemají uvedené ani přímo na stránce výrobce…

          0 0
          • MlokCZ  

            Třeba je ještě ani nezměřili :-)

            0 0
            • Lister  

              Tak si to změříme sami.

              Pokud někdo ví, jak vysoká je běžná 140mm vidlice, tak se to bude dát vcelku jednoduše doměřit podle obrázku.

              0 0
              • Lister  

                Při vidlici s výškou 520mm (což by tak mělo odpovídat 140–150mm zdvihu) by měly být úhly u největší velikosti (ke které jsou dostupné fotky) 73st u sedlovky a 68,5st u vidlice. Méně povzbudivý je fakt, že v takovém setupu by byl BB drop +30mm – zpočátku jsem tomu nevěřil, ale ty úhly odpovídají zaměření kola, takže to tak asi bude.

                0 0
                • jIrI___  

                  BB drop je co?

                  0 0
                  • Lister  

                    Výška šlapacího středu vůči spojnici středů kol – negativní v případě, že je pod tou spojnicí, pozitivní naopak – neboli tohle kolo má podle všeho hodně vysoko položený střed a tím pádem i těžiště.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Ze zajímavosti jsem to byl přeměřit na svém Treku a vychází mi to na něm ±0. Střed ještě o 30 mm víc nahoře už je myslím dost,

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Tak jestli by BB drop vyšel +30mm, tak kdo navrhoval rám musel při tom být totálně sjetej :-)

                  Tím by ten rám byl nepoužitelnej. 30mm je už opravdu moc. A ty úhly jsou naopak celkem ok, takže o moc nižší vidlice by tam dát ani nešla (a stejně 20mm vidlice dolu ten střed nezachrání).

                  Jestli on to není důvod, proč jsou ty rámy tak levné a ten údaj tam není napsaný :-)

                  Někdo při návrhu rámu trošku ustřelil a teď se těch už vyrobených snaží zbavit :-)

                  0 0
                  • Lister  

                    Mohl jsme se při měření trochu splést, ale zase ne o 3cm, ten střed bude mít 100% pozitivní hodnotu. Nejlepší by bylo někde vyhledat celé sestavené kolo z profilu, ale to se mi nepovedlo.

                    0 0
                    • Lister  

                      Tenhle obrázek samozřejmě není vůbec ideální, ale asi tak to odpovídá tom, jak mi to vyšlo – tedy spojnice středů rovnoběžná s osou zadní vidlice a když se pak člověk podívá na obrázek samotného rámu z profilu , tak je vidět, že ta spojnice jde prostě hluboko pod středem.

                      0 0
                      • Lister  

                        ehm, ještě ten obrázek, který tam měl být…

                        0 0
                        • DaSnail  

                          hm 8o)

                          0 0
                          • DaSnail  

                            ehm 8o/

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ze všech těch fotek mi to přijde tak na +1,5cm maximálně (možná i o nějaký ten milimetr méně). I to je docela hodně (já bych tak vysoko střed nechtěl), ale už se to dostává do použitelných hodnot.

                              0 0
    • cyborg  

      Stumpjumper je v realu strasne hnusnej…obvzlast ve vetsich velikostech.. pripomina mi to variace na tema Velamos s odpruzenim…navic jich jezdi zbytecne moc :)

      0 0
      • marapara  

        Opravdu prudce inteligentní příspěvek k tématu.

        Vzhled je čistě individuální záležitost. To že se něco nelíbí tobě neznamená, že je to pravidlo pro všechny.

        0 0
    • cyborg  

      Spešl ma krapek lepší komponenty, obvzlast vidlici s menitelnou vyskou coz je do kopce prijemna vec. devitkovou kazetu beru taky jako plus. Je lehci.

      Giant ma imho lepsi system odpruzeni zadni stavby pobira lepe drobny nerovnosti a pritom nepotrebuje Propedal na tlumici protoze se proste nehoupe, ve predu ma 15mm osu. Akorat ta cena je ujeta, ja X3 koupil za 34.500,–

      Takze za me Giant ale podivat se po rozumny cene..

      http://atombike.cz/…-p-1632.html

      0 0
      • marapara  

        Právěže FSR pobírá menší nerovnosti taky výborně. Houpe víc, o tom žádná. Ještě je pro mě + 140 mm zdvihu.

        0 0
        • cyborg  

          Tak jestli je lepsi 140mm nebo 125mm je zavisly na tom co bude jezdit a jak dostane kolo nakrmit ve sjezdech atd.

          V kazdym pripade se vybira ze dvou kol super kol (ja se nahodou taky rozhodoval presne mezi temito dvema), at koupi co chce koupi si dobry kolo takze to je spis o nejaky osobni sympatii, vkusu a taky o nejaky vyhodny nabidce od prodejce..

          btw: ten prispevek kde sem prirovnaval stumpjumpera k velamosu byl joke ;)

          0 0
          • marapara  

            :)

            Vzhledově u mě vede SJ FSR, i když Trance je taky celkem hezký.

            0 0
    • karlos99  

      Tak děkuji všem za informace a rady, rozhodl sem se, že půjdu do toho spešla. Snad to chyba nebude. Myslim, ze Spesl je i o neco kratsi nez Giant takze M-ko by mi melo padnout lepe u speslu.

      0 0
      • marapara  

        Chyba to určitě nebude. Sám jsem byl překvapený, jak lehce a celkem svižně jede dopředu za pedálem. Jen bych doporučil dozadu jiný plášť. Já dal X-Kinga RaceSport 2.2 a jede to i drží to skvěle. Vepředu Purgatory je dobrý, i když i sem jsem dal Rocket Rona 2.25" EVO.

        0 0
        • MlokCZ  

          Není ta kombinace X-King vzadu a RoR vepředu už trošku divná?

          Tím myslím to, že to jsou téměř shodně rychle jedoucí pláště a zbytečně pak kombinuješ dva odlišné typy chování dohromady.

          Pokud nechceš RoR dozadu kvůli životnosti, tak bych asi jezdil X-King i vepředu.

          0 0
    • marošek  

      Hodně těžká volba, bez ozkoušení s rozhodnutím nespěchej. Moje praktický zkušenosti Spěšl SJ 120mm – ježděno 3,5 roku, te´d 2 měsíce Giant TranceX, diametrální rozdíl. FSR zdaleka nevyužívá celý zdvih a přesto je houpavější a línější, pocitově bere část energie, při silovějším nástupu nemluvě. Zapnutím propedalu se sice zklidní ale současně se omezí i využitelnost zdvihu tlumiče alespoñ u mýho SJ, mírný pohupování zústane. Oproti tomu Giant Trance ve stejných podmínkách chodí tlumič ve větším rozsahu ale mnohem, mnohem kultivovanějc, zdvih se zdá podstatně větší než u SJ ( srovnávám s 120mm). Na propedal použitelný od silnice po mírný terén, nádhera. P.S. už bych nechtěl kolo bez 15mm osy. řazení Sh-dyna sys chodí supr, na řetězu najeto 1200km asi vydrží do 1500–1700, u kazety nevím.

      0 0
      • marapara  

        SJ FSR model 2010 má docela diametálně odlišný chod, než starší SJ a ani tak nehoupe. Můžu říct, že 2010 není vůbec nějak moc progresivní a není problém dostat tlumič na doraz.

        Nicméně, nejlepší bude, když pokud bude mít možnost obě kola zkusit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Průběh se měnil pomalu s každým ročníkem u SJ FSR. Pokud nemá 2010+, nemá cenu ten průběh vůbec srovnávat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.